کد خبر 1069754
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کدخدایی نمایه

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق گزارش برخی اعضای شورای نگهبان، منتخب تفرش و آشتیان از راه یافتن به مجلس یازدهم باز خواهد ماند.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم تأیید مدرک تحصیلی برخی منتخبان گفت: بعد از بررسی‌های مفصل شورای نگهبان از وزارت آموزش عالی و دستگاه‌های دیگر مشخص شد موسسه‌ای که مدرک تحصیلی نماینده منتخب را صادر کرده، مجوز رسمی از وزارت علوم ندارد و طبعا مدرکی هم که صادر شده قابل اعتبار نیست.

او افزود: نهایتا رأی شورای نگهبان این بود که  منتخب  تفرش و آشتیان از راه یافتن به مجلس یازدهم بازخواهد ماند، مراتب این موضوع به صورت مکتوب به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد و دستگاه‌های دیگر می‌توانند موضوع را از طریق دستگاه‌های قضایی پیگیری کنند که آیا جعلی صورت گرفته یا خیر.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی گفت: هر مرجعی که صلاحیت نظارت داشته باشد می‌تواند طبق وظایف و اختیارات خود موضوع را بررسی کند، اما تاکنون به غیر از عدم اعتبار مدرک تحصیلی منتخب تفرش گزارشی رسمی در مورد منتخبان دیگر به شورای نگهبان ارسال نشده است.

ایرادات شورای نگهبان به طرح مجلس درباره قانون انتخابات به پارلمان ارسال خواهد شد

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اصلاح برخی قوانین انتخابات از سوی مجلس تصریح کرد: بخش عمده‌ای از جلسه امروز شورا به بررسی این طرح گذشت، البته این مصوبه از جهات مختلف دارای ابهامات گوناگون، ایرادات شرعی و قانونی است؛ اما در مهلت قانونی اعلام نظر خواهیم کرد.

او گفت: نمایندگان مجلس اختیار دارند قوانین مورد نظرشان را تصویب کنند، البته شورای نگهبان هم وظیفه بررسی و اعلام نظر نسبت به آن مصوبات را دارد. امروز نظر شورای نگهبان در مورد اصلاح برخی قوانین انتخابات بررسی شد و ایرادات شورای نگهبان نسبت به این طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

تعیین تکلیف اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی در شورای نگهبان

کدخدایی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه بررسی اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی در شورای نگهبان در چه مرحله‌ای قرار دارد، بیان کرد: سه مصوبه مربوط به فدراسیون‌های ورزشی داشتیم که یکی از آنها در مورد کمیته ملی المپیک بود، بررسی‌های ما انجام شده اما این مصوبه ایراداتی داشت که آن را به هیئت وزیران ارسال خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: دو مصوبه دیگر هم در دستور بررسی داریم که هفته آینده در مورد آنها اعلام نظر می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    10 0
    اگرشورای نگهبان ومراجع 4گانه دقت وحساسیت لازم رادر زمان ارائه استعلامات وبررسی صلاحیت نامزدها بکارگیرند،این اشتباهات وسوتی ها حادث نمیشود!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    22 0
    تفرش واشتیان از شهر های نخبه خیز کشور هستند. فساد تا بکجا رفته که در این شهر ها بجای این همه نخبه چنین باز هفت خطی نماینده مجبس شده است.
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    بسم الله.با سلام.امروز از اولیاء الهی کسی مثل مرحوم مغفور حاج اسماعیل دولابی بخواهد داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بشود که به حمد الهی و برکت مکتب اهل بیت علیهم السلام کم هم نیستند نمی تواند چون مدرک ندارد اما هر جاعل و پولدار لیست نشین می تواند و می شود تا وقتی جای درک مدرک ملاک ورود باشد این قصه ادامه دارد امروز نود نفر فردا دویست و نود نفر با لایی کشیدن و شامورتی بازی جایگاه راس امور را به سرگردنه تبدیل می کنند حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه فرمودند: ملاک نصب مسئولان دردمندی و درد آشنایی باشد عقلاء قوم باید ببینند این زاویه از کجا پیدا شد و آنجا را اصلاح کنند وگرنه تا این چرخ و فلک بر سر دوره اوضاع همینطوره. والسلام.
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    مثلا مؤسساتی که از بانک مرکزی مجوز ندارند و تحت بازرسی این بانک نیستند استفاده کنندگانش تخلف کرده اند؟ حالا این آقا مدرکش را از موسسه ای که تحت نظارت وزارت علوم نبوده، گرفته. آیا تخلف کرده؟
  • ولایتی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 0
    بیچاره آنهایی که به او رأی دادند خیلی هم پول خرج کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس