زالی نمایه

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: گروه‌های پرخطر از حضور در سطح شهر اجتناب کنند؛ چرا که تغییری در شرایط بوجود نیامده و شهر تهران به عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی افزود: در مناطقی که ترددها و تراکم جمعیت بیشتر است، افراد مستعد که در گروه‌های پرخطر ابتلا به این ویروس قرار دارند، در معرض خطر بیشتری هستند و باید بیشتر از سایرین توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: برای کاهش اپیدمی کرونا ضرورت دارد، تمامی افراد در ساعت های شلوغ و پرتردد امکان حضور خود را در سطح شهر به حداقل برسانند و اگر چنانچه ناچار به حضور در اماکن عمومی شدند، از تجهیزات حفاظتی به خصوص ماسک استفاده کنند. همچنین به محض ورود به منزل شست و شوی دست ها هرگز فراموش نشود.

بیشتر بخوانید:

زالی تاکید کرد: شست و شوی ساده دست ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون می تواند نقش بسیار بسزایی در مبتلا نشدن ه کرونا داشته باشد.

ثبات نسبی ابتلا به کرونا در تهران در ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا  از ثبات نسبی بیماری کرونا درتهران خبر داد و گفت: در مورد مبتلایان و بیماران ترخیص شده کرونایی تغییر چشمگیری را شاهد نبوده ایم، بنابراین با ثبات نسبتی شرایط، در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران روبرو هستیم.

وی اظهار کرد: در  ۲۴ ساعته گذشته تعداد بیمارانی که به عنوان مورد جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های شهر تهران بستری شدند، به رقمی بالغ بر ۲۱۲ نفر رسید.

زالی با بیان این که آمار مبتلایان به کرونا، تفاوت قابل توجهی با روزهای گذشته نداشته، افزود: ۶۲ نفر نیز در بخش های ویژه بیمارستان های تهران با علائم بسیار حاد تنفسی و بالینی تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران خاطرنشان کرد: مجموع افرادی که در تخت های عادی و ویژه بیمارستان های پایتخت بستری شده اند، با کاهش ۲,۲ درصدی مبتلایان به کووید ۱۹ نسبت به روز گذشته تحت درمان هستند.

زالی گفت: در زمینه بیماران ترخیص شده کرونایی نیز تغییر چشمگیری را شاهد نبوده ایم؛ بنابراین با ثبات نسبتی شرایط، در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران روبرو هستیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از افزایش تعداد مراجعان مبتلا به کرونا به مراکز بهداشتی شهر تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع خبر خوشی است، چرا که به هر میزان مراجعان به حوزه های بهداشتی افزایش پیدا کند به طور طبیعی از میزان بار مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستانها کاسته خواهد شد.

زالی با اشاره به استمرا و ثبات شهر تهران به لحاظ بار مراجعان و مبتلایان به کرونا تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی اصناف و به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    9 0
    عزیزان، تقسیم به زرد و سفید و قرمز نکنید!!!!! ما درک میکنیم که جهان نمی تونه قفل بمونه. اقتصاد نمی تونه قفل بمونه. هیچ دولت و حکومتی هم نمی تونه همه رو تامین کنه. ولی وجدانا خودتون بگین این نسبت بیماری به جمعیت چه صیغه ای هست که حتی در علم آمار هم چنین جوازی برای تعیین خطر صادر نمی شه. عزیزان، خودتون میدونین که ترامپ وقتی یکی دو نفر مبتلای قطعی وجود داشت به سخره گرفت و گفت ما کنترل کردیم. چی شد بعدش؟؟؟؟ شدن کانون مرگ و میر دنیا. الانم تعداد ابتلا به جمعیت فقط القای سهل انگاری به ویژه به مردمی است که خودشون به فکر خودشون نیستن. یه عده باید دائما چیزی رو تکرار کنید تا بفهمن و جدی بگیرن. ایرانی و آمریکایی و ژاپنی هم نداره. یک عده سبک سر هستند. خواهشا هشدارهای جدی بدید و در انجام پروتکل ها جدی برخورد کنید تا فرهنگ بهداشت فردی جا بیفته. یادتونه اول بعضیها لج میکردن اسم بستن کمر بند ایمنی میومد؟ الانم هم باید جدیت بیشتری به خرج بدین و پیام آزاد باش ندید.
  • منم دیگه IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    7 4
    از بس بشر کثافت کاری کرد روی زمین که خدا هم اینجوری کف گرگی زد به کل ۸ میلیارد
    • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      7 0
      نخییییر. کف انسونی زد به همتون. گرگا الحمد لله همشون امن و امانن. جوجه تیغیا هم همینطور.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    4 0
    مثل اینکه قصدانست که همه کرونا ر ا بگیرند .. و گروهای پرت خطر از جمله بنده الفاتحه
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    5 0
    تهران خوشگل و آنکادر ما رو با ساخت و ساز بی رویه و تراکم آفرینی وحشتناک کردید یه جهنمی که تو هر مصیبتی پیشقراول میشه!!!خدا ازتون نگذره
  • CA ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    5 0
    ما منطقه سفید نداریم چون هنوز نمیدونیم با چه ویروسی سر و کار داریم، بنظر میرسد 2 یا 3 گونه ویروس در سطح شهر وجود دارد که در بخشی از علایم یکسان هستند اما میتوانند بیماریهای متفاوتی ایجاد کنند، چون بنده یک بار در ایام عید کرونا گرفتم دچار گیجی و مشکلات قلبی و کمی مشکلات تنفسی شدم، تا هفته گذشته کاملا خوب شده بودم، ولی از هفته گذشته که فعالیت اجتماعی زیاد شده مشکلات ریوی و سرفه پیدا کردم اما بدون هیچ علایم دیگری!! چند تن از همسایگان هم دچار مشکل تنفسی بدون علایم دیگر شدند، جالب اینکه بنده 3 ماهه قرنطینه هستم و فقط آنلاین خرید میکنم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس