کد خبر 1069628
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
فدراسیون همگانی

با وجود اینکه بیش از یک سال و نیم از دوره سرپرستی فدراسیون همگانی می‌گذرد، وزارت ورزش هنوز تکلیف ریاست این فدراسیون را مشخص نکرده است.

به گزارش مشرق، فدراسیون ورزش های همگانی یکی از فدراسیون هایی است که در حال حاضر با سرپرست اداره می شود. علی‌ مجدآرا که سالها ریاست فدراسیون ورزش همگانی را برعهده داشت، با پایان دوران مدیریتش کنار رفت و وزارت ورزش به سرعت افشین ملایی مدیرکل ورزش همگانی این وزارتخانه را به عنوان سرپرست معرفی کرد.

با پایان دوره 6 ماهه فعالیت ملایی در فدراسیون و همچنین ثبت‌نام وی برای ریاست، احمد گواری 21 مهرماه سال گذشته به عنوان سرپرست انتخاب شد.

وزارت ورزش و جوانان نیز ثبت‌نام از نامزدها را مهرماه سال 98 انجام داد و در مجموع 9 نفر برای ریاست فدراسیون همگانی تایید صلاحیت شدند که اسامی عبارتند از: فاطمه ابوالقاسمی،‌ ولی الله شجاع پوریان، رضا شجیع، افشین ملایی، محمدرضا اسد، فرهاد نیکوخصال، محمد بابایی، مهدی حیدری و عباسعلی اکبری.

* شبهات شایعه مهندسی انتخابات را پررنگ کرد

ماجرا فدراسیون همگانی به همین ثبت‌نام ختم نشد به طوری که بعد از پایان اسامی تایید صلاحیت‌شده خبری از برگزاری انتخابات نبود تا اینکه علی مجدآرا رئیس سابق فدراسیون ورزش‌های همگانی، در اعتراض به رفتار وزارت ورزش و جوانان از حضور در انتخابات رسما انصراف داد تا ابهامات و شبهات مهندسی انتخابات بیش از گذشته به گوش برسد. 

مجدآرا در نامه‌ای سرگشاده به وزیر ورزش نوشت: برای اینکه فدراسیون از این بلاتکلیفی خارج شود و دوستان بیش از این پروسه برگزاری انتخابات را طول ندهند و خیالشان راحت باشد، این نامه را نوشتم تا بلکه تکلیف فدراسیون و انتخابات را هر چه سریعتر روشن کنند.

بیشتر بخوانید:

همه مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت تعطیل است

اینجا پایان ماجرا نبود و ثبت‌نام افرادی از داخل وزارت ورزش در حالی که از پست قبلی خود استعفا نداده بودند، باعث اعتراض سایر کاندیداها شد. حضور سرپرست سابق فدراسیون که گفته بود برنامه‌ای برای نامزدی ندارد و یکی از اعضای هیات رئیسه در انتخابات مورد اعتراض بقیه کاندیداها قرار گرفت و آنها با انتشار نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان حضور دو عضو ذی نفع در فدراسیون همگانی را به دور از عدالت عنوان کردند. در این نامه اشاره شده که این دو کاندیدا، هنوز از مسئولیت خود در این فدراسیون کناره گیری نکرده اند که این خلاف قانون و آیین نامه انتخابات است. 

با وجود اینکه اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده اعلام شد، باز هم وزارت ورزش انتخابات این فدراسیون را برگزار نکرد همین موضوع باعث شد تا نامزدهای ریاست این فدراسیون در نامه‌ای به وزیر ورزش خواستار مشخص شدن وضعیت همگانی شوند. هر چند وزارت ورزش در واکنش به این اتفاقات هیچ واکنشی نشان نداد و عبدالحمید احمدی به عنوان معاون همگانی فقط اعلام کرد انتخابات تا پایان سال 98 برگزار می‌شود.

* وعده احمدی برای مشخص شدن رئیس و عدم تحقق آن

احمدی دی‌ماه سال گذشته در گفت‌وگویی ابراز امیدواری کرده بود انتخابات فدراسیون همگانی تا پایان سال برگزار شود. وی در این باره گفته بود: امیدوار هستیم تا پایان سال اجرایی شود. بحثی را در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها داشتیم که به زودی ابلاغ می‌شود. برخی از فدراسیون‌ها شرایط متفاوتی با سایر فدراسیون‌ها دارند. فدراسیون ورزش همگانی باید نیاز 82 میلیونی را پاسخ دهد.

از وعده و وعیدهای وزارت ورزش برای مشخص شدن تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و همچنین اعتراض نامزدهای انتخاباتی چندین ماه می‌گذرد اما آنچه مشخص نشده تکلیف فدراسیون ورزش همگانی است که چرا با وجود ثبت‌نام صورت گرفته از نامزدها، هنوز خبری از انتخابات نیست.

با توجه به اینکه بیش از 6 ماه از ثبت‌نام نامزدها می‌گذرد به نظر می‌رسد وزارت ورزش هنوز اراده ای برای برگزاری انتخاب این فدراسیون را ندارد. باید دید بالاخره چه زمانی این فدراسیون از حضور رئیس بهره خواهد برد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس