کد خبر 1069601
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
دویچه وله

رسانه دولتی آلمان در حالی به زعم خود، اقدام به تمسخر ایران کرد که دولت آلمان همین دیروز، چهل هزار کیت تشخیص بیماری کرونا از ایران وارد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دویچه وله در نوشته‌ای سرهم‌بندی‌شده و خلاف آداب رسانه، نوشت: شرکت ایران‌خودرو برای اولین‌بار قصد تولید یک شاسی‌بلند ایرانی را دارد. سه شرکت آمریکایی هم توانستند کاندید نهایی ساخت سطح‌نشین تازه ناسا برای ماه شوند(!)

تملق گردانندگان دویچه وله برای آمریکا در حالی است که این کشور در اثر بی‌کفایتی مدیرانش، به رکورددار تعداد مبتلایان و قربانیان بیماری کرونا در دنیا تبدیل شده است. همچنین آلمان نیز جزو رکوردداران ابتلا و مرگ و میر در این زمینه است. تعداد مبتلایان کرونا در آلمان به ۱۶۶.۳۲۰ نفر و تعداد و جان‌باختگان به ۷۰۰۳ نفر رسیده است.

جمهوری اسلامی ایران، دیروز محموله کیت تشخیص کرونا برای تست ۴۰ هزار نفر را به آلمان ارسال کرد. ساخت این کیت‌ها با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا و اروپا و با همت دانشمندان و کارآفرینان ایرانی امکانپذیر شده است. شرکت دانش‌بنیان پیشتاز طب زمان، تولیدکننده این کیت‌هاست.

دم تکان دادن دویچه وله برای آمریکا در حالی است که همین سایت اخیرا از قول فاکس نیوز اذعان کرد: ریچارد گرنل سفیر آمریکا در برلین، فرانسه را هم مثل آلمان برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله تحت فشار گذاشته است. پلیس آلمان اخیرا به برخی مساجد و مراکز منتسب به حزب‌الله لبنان حمله کرد.

به گزارش فاکس نیوز، فعالیت‌های سفارت آمریکا در آلمان از مدت‌ها پیش روی ممنوعیت حزب‌الله لبنان متمرکز شده بود و تیم ریچارد گرنل به صورت هفتگی برای طراحی استراتژی برای فشار به آلمان نشست برگزار می‌کرده است.

یادآور می‌شود آلمانی‌ها پس از شکست هیتلر در جنگ جهانی دوم همواره مورد تحقیر و زورگویی دولت آمریکا قرار داشته‌اند.

آلمان به عنوان عضو برجام هم به حداقل تعهدات خود عمل نکرد و این در حالی است که در جریان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران نیز، از تجهیزکنندگان صدام برای حملات شیمیایی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    47 17
    آلمان یک کشور ذلیل در حال اشغال است تحت مدیریت سفارت آمریکا اداره می شود آلمان شرقی بدبخت هم که از اشغال کمونیست شوروی آزاد شد از چاله تو چاه افتاد همانند آلمان غرب به اسارت آمریکا در آمده است.
    • تنبل IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      3 1
      هارت و پورت شان واکنش جبرانی است به به احساس حقارتی که بهشون دست داده . برای فرار از احساس حقارت درونی شون شروع کردن به پاچه گرفتن . آخه درد دارن .
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    25 6
    به هرحال موفقیت های ایران به خصوص در عرصه هوافضا که برخی کشورها آن را حیات خلوت و ملک طلق خود می پنداشتند و بی اثر شدن تحریم های آمریکا و نوچه هایش در این پیشرفت های ایران، حرص بعضی ها را درآورده است! از این حرص دق مرگ نشوند، خوب است!!!!!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    20 3
    آقا اولا بر اساس خبر خودتان تمسخر ایرانخودرو کرد.که حق هم گفت. ثانیا وقتی ما ضعف در صنعت و رسانه داریم بایست این طعنه ها رو هم تحمل کنیم!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      6 2
      چه ربطی به هم داره. المان هشتاد روزه نتونسته کیت تشخیص رو به صورت استاندارد تولید کنه که دانشمندان جهادی ایران تونستن اونم در بالاترین سطح استاندارد و تشخیص. در ضمن اگه انتخاب و جوزدگی امثال شما نبود و مدیریت جهادی حاکم به صنایع اصلی کشور بود شاید همین نادون ها مشتری ایرانخودرو بودن. در ضمن وقتی به ناسا و شرکت های فضایی امریکا اشاره میشه فکر نکن همشون امریکایی هستن. نژاد امریکایی فقط در راس امور اداری ناسا هستش و کمترین دانشمند و متخصص این صنایع رو داره. بیشترین متخصصین صنایع هوا فضای امریکا اسیایی تبارها و اروپایی ها هستن
  • محسن IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    18 2
    چرا ما نمیتونیم یه شاسی بلند بسازیم که اونوقت آلمانیا بیان ما رو مسخره کنن
    • وطن پرست DE ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      12 5
      چون موقع رای دادن بفکر قر کمر بودی نه ساخت ماشین شاسی بلند. حالا که کنسرتت تموم شده و برگشتی خونه با درد کمر یاد شاسی بلند افتادی؟ ۳۰۰۰ نخبه ایرانی رو با اسم بورسیه به خاک سیاه نشوندید حالا می گید شاسی بلند هم می خواهید!!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    12 14
    ولله جنود السموات و الارض حالا اینا هرچی می خوان دم تکون بدن از حقیقت چیزی کم نمیشه زمانی بیدار میشن که دیر شده و معادلات کاملا به نفع ما نوشته شده انشالله
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      4 1
      ان شاءالله
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    14 16
    خخخخخخخخخخخخخخخ وجداناکه راست میگه هرچی سپاه با تجهیزات واقداماتش واسه کشور ابرو واعتبار میخره ولی این دوتا خودروساز هم جان مردم رو میگیرن هم ابرومون رو توی دنیا که هیچی توی کل منظومه شمسی بردن
  • ناشناس IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    13 8
    اقاجون گرگ همیشه گرگه ودرنده چه پیر و فرتوت مثل ملکه مفلوک انگلیس باشه یا مثل مرکل یا جوان مثل رئیس جمهور فرانسه ماباید به خودمان متکی باشیم وبه نیروهاو استعدادهای خدادادی خود تکیه و با توکل برخدا به پیش بریم والا اینها همان گرگند و اگه مشت مشت عسل هم دردهانشان کنی بازهم دست ادم را گاز میگیرن.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    5 12
    مرگ بر آلمان
  • ایوب IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    17 12
    به نظر من هم که مطلب نوشته شده از این شاخه به آن شاخه پریدن است و فقط سعی در بد جلوه دادن آلمان است و بیشتر به کامنت شخصی میماند تا یک خبر
    • رامین IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      10 10
      آقا ایوب کار زشت دویچه وله فارسی را ماله کشی نکن ، همین دیروز محموله 40000 کیت تشخیص کرونا از ایران به آلمان صادر شد ، ولی آلمانها به جای تشکر ، توهین می کنند.
    • امین IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      10 5
      آقا ایوب ، در متن بالا به درستی از آلمان با سابقه سیاه اقداماتش بر ضد ایران انتقادشده ، چرا به جنابعالی برخورده؟!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    15 9
    آلمان بنز میسازد و ما پراید آلمان BMWمیسازد و ما تیبا غلط میکند ازما ایراد میگیرد
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      6 2
      خاک بر سر آلمان و طرفداراش که بنز می‌سازه ولی ماسک میدزده!!! خاک دو عالم!!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    8 15
    از کشوری که با پذیرش بیش از هشتاد پایگاه نظامی امریکا به عنوان بزرگترین میزبان موشکهای اتمی امریکا و میزبان بزرگترین پایگاه های هوایی و زمینی امریکا در خارج از خاک امریکا عملا تحت اشغال و مستعمره امریکا بن حساب میاد جز این هم انتظاری نمیره
  • DE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    4 5
    مرگ بر آلمان
  • ف م DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    4 14
    خواهش میکنم از سایت فرارو داخل ایران هم بنویسید که بیخ گوش خودی در داخل کشور به شایعه پراکنی و انتشار اخبار جعلی میپردازد. انتشار شایعات مثل زندگی پر فساد پوتین مرموز و یا بی لیاقتی و ورشکستگی بشاراسد و اختلافات داخلی که بیشتر رده معمول ضد انقلاب است سیاست خارجی نظام ما را شدیدا زیر سوال میبرد.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 14
    الان تووو وضعیت تحریم وسط کرونا شاسی بلند درست کردن خیلی بهتر از اینکه مثل آلمان سگ آمریکا باشی این آلمان فرغونی چند؟؟!! نه اینکه خودشون خیلی خوبن با اون صدر اعظم مریضشون!! وقتی آلمان حذب الله رو تروریستی میدونه یعنی غیر مستقیم خواهان جنگ با ایران هست این اروپایی ها دشمن ما هستن. بهتره سپاه هم نیروهای آلمانی رو تروریستی بگه
  • آقامجتبی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    17 0
    آینه چو نقش تو بنمود راست / خودشکن آینه شکستن خطاست کسی هست که از وضعیت خودروسازی کشور راضی باشه ؟ درسته شکرخوریش به اجنبی جماعت نیومده ، ولی کاش صنعت خودروسازی رو هم به دانش بنیان ها می سپردیم تا همونجور که تو حوزه های علمی برای کشور افتخارآفرینی می کنن نظیر صادرات کیت کرونا ، ما رو از دست لگن های 90 میلیونی نجات می دادن
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 4
    دویچه وله کلا وله!
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 5
    همین فرستادن کیت های تشخیص کرونا به آلمان را در کانالهای برون مرزی بکنید تو چشم دنیا تا شاید مقداری وجدان رو رفتار رسانه ای آلمان بیافتد. اگرچه بعید میدانم از این رفتارها داشته باشند. سر همین کرونا افتادند به راهزنی از همدیگر.
  • سوسان IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    5 6
    بیست ساله میخواند انسان به مریخ بفرستند اما تکنولوژی ندارند هشتاد ساله هیچ کسی از آمریکا به ماه نرفته و فتح ماه فقط یک اتفاق تاریخی و غیر قابل تکراره که فقط برای بچه ها تعریف میشه و حالا به فکر فرستادن یک بشکه به کره مریخ هستند ما از این بشکه ها چند هزار تا میتونیم بسازیم اگه چینی ها و ژاپنی ها نبودند ما الان فولوکس وقورباغه ای سوار میشدیم و با بی سیم جنگ جهانی اول صحبت میکردیم.
  • علی اقا IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 7
    المانی اول مستقل شو بعد زر بزن
  • وطن پرست DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 2
    المان برنامه جامعه برای حمله به مقاومت شروع کرده و اولین سناریو با تروریست خواندن حزب الله اغاز شد. بعد از اون رسانه های این کشور شروع به حمله کردند و فیلم های ضد ایرانی زیادی رو مثل ایران تابو از شبکه های سراسری خودش پخش کردند. الان یکی نیست بگه اقای ظریف دقیقا کجاست؟
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 2
    آلمان که اینهمه پایگاه و پادگان نظامی امریکایی اشغالش کرده بهتر در مورد ایران مستقل سکوت کنه! اگه راست میگید عرضه داریداول این امریکایی ها رو ازخاکتون بیرون کنید. بعد بیائید حرفهای گنده گنده بزنید! در باره حملات شیمیایی و تجهیز صدام به این سلاح های ادم کشانه پرونده شما هنوز بسته نشده!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 0
    اینها چه ربطی به هم داشتند؟
  • مشرق دوست IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 0
    مشرق جان،قوچمون درآمد، وجدانا" چرا بایدچندین بار برای ارسال نظر ،باواردکردن عددمقابل درجعبه متن کشتی بگیریم؟؟؟؟؟!!! انصافا"درستش کنید بایکبار اقدام نظرارسال شود! ان شاءالله
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      0 0
      گل گفتی ....حرف ونظرخیلیها همینه....مشرق درست کن
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 0
    اصلا غربی ها دوستی و محبت سرشان نمی شود. فقط با آنها با زبان زور و تکبر بایستی صحبت کرد. در دستورات دینی هم داریم با متکبرین متکبرانه برخورد کنید.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 2
    گاماس گاماس، شما بهتره به جای پاچه خواری آمریکا و تحقیر ایران فکری به حال اسارت خودت بکنی بدبخت فلک زده ،این نوشته هم با دیکته آمریکا چاپ شده ،جوری با این کار خودشون را رسوا کردند که احمق ترین آدم هم متوجه خفت و ناراحتی که از تحت الحمایگی آمریکا و فشار اسرائیل می برند میشوند، روزنامه کیهان به حقارت آلمان کامل پرداخت نیازی به توضیح بیشتر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس