کد خبر 1069568
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
زالی نمایه

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران از بستری شدن ۲۱۲ نفر در بخش عادی و ۶۲ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیمارانی که به‌عنوان موارد حاد تنفسی در بخش‌های درمانی بیمارستانی در تهران بستری شدند بالغ بر ۲۱۲ مورد بود که تفاوت قابل توجهی را نسبت به روزهای گذشته نشان نمی‌دهد و افزایش قابل توجهی نداشته است، همچنین بیماران جدیدی که در بخش‌های ویژه بستری شدند حدود ۶۲ نفر بودند.

بیشتر بخوانید:

زالی: کرونا تا زمانی که ریشه‌کن نشود خطرناک است

وی افزود: در زمینه مجموع بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه در حال حاضر با کاهش ۲.۲ درصد نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن روبه‌رو بوده‌ایم و در زمینه بیماران ترخیص شده تغییر چشمگیری را شاهد نبودیم.

زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً حدود ۶۰ درصد مراجعین ما را مراجعین به بخش بهداشتی تشکیل داده‌اند که عدد خوبی است زیرا هرچه میزان مراجعین به بخش بهداشتی افزایش یابد میزان بار مراجعه به حوزه درمانی و بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به استمرار شرایط موجود در تهران بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید و تصریح کرد: اگر مردم شرایط را عادی‌ تلقی بکنند و شتابی در عادی‌سازی اتفاق بیفتد ما با امواج جدیدی از بیماری در کشور روبه‌رو می‌شویم. تا زمانی که ویروس وجود دارد و مصون‌سازی توسط واکسن انجام نشده است افزایش سطوح تماسی و تردد در شهر و تغییر در وضعیت خوشه‌های جمعیتی در تهران با توجه به اینکه برخی افراد ممکن است فاقد علائم ظاهری بیماری باشند می‌تواند روند متفاوتی را در میزان ابتلا به بیماری نسبت به قبل ایجاد کند. با توجه به اینکه بیماری کرونا دوره نهفتگی نیز دارد آثار و بار تغییراتی که امروز در ترددهای شهری شاهد آن هستیم با تأخیر دیده می‌شود.

زالی یادآور شد: ما می‌دانیم که مردم از ماندن در خانه خسته شده‌اند ولی باید بدانند که سلامت‌شان اولویت بالاتری دارد.

وی در واکنش به خبری مبنی بر ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: در بیماری‌های اپیدمی که بخشی به رفتار ویروس مرتبط است و بخش دیگر به مداخلات دولتی و رفتارهای مدنی برمی‌گردد اعتنا به چنین گزارشاتی که مبتنی بر شواهد نیست نمی‌تواند مورد تأیید قرار بگیرد ضمن اینکه در برخی نقاط ما نقشه‌های قطعی اپیدمی ویروس را ترسیم نکرده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس