سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از انتقال صدها عناصر تروریستی مسلح از سوریه به لیبی خبر داد و نوشت که این اقدام با نظارت سازمان اطلاعات ترکیه صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که نهادی وابسته به مخالفان دولت سوریه و مستقر در شهر لندن است، از اقدام ترکیه در اعزام نیروهای جدید به لیبی خبر داد.

این مرکز امروز سه‌شنبه نوشت که صدها فرد مسلح سوری طی چند نوبت از طریق ترکیه به لیبی منتقل شده‌اند. دیدبان حقوق بشر سوریه تعداد عناصری که ترکیه تا به امروز به لیبی منتقل کرده، ۷۸۵۰ نفر اعلام کرد و در بین این افراد، شهروندان غیر سوری نیز وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

مقابله پدافند سوریه با اهداف متجاوز در آسمان حلب

این مرکز همچنین از ورود سه هزار نیروی جدید به ترکیه جهت آموزش و پس از آن اعزام به لیبی برای کمک به دولت وفاق ملی لیبی در برابر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت که گروهک «ارتش آزاد» بنا به دستور سازمان اطلاعات ترکیه (میت) مسؤولیت نام نویسی و جذب شبه نظامیان را برعهده دارد.

با این حال، بر اساس گزارش این مرکز، برخی از گروه‌های مسلح و تروریستی به رغم فشارها و تهدیدها علیه خود مبنی بر قطع حمایت‌ها در صورت مخالفت با نرفتن به لیبی، دست به اعتراض و مخالفت زده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه به حوادث اخیر در لیبی اشاره کرد و نوشت که طی درگیری‌ها در جنوب شهر طرابلس، پایتخت لیبی، ۲۶۱ نفر از نیروهایی که ترکیه به این کشور فرستاده است، کشته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    4 1
    خدا ترکیه و تمام سلفی-اخوانیها را لعنت کند
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 1
    ترکیه اول در سوریه انگشت گذاشت تا همه رو بکشونه سوریه .ولی گلوگاه اصلی لیبی هست.الان دیگه کشورهای حاضر در سوریه نای فرار هم ندارند چه برسه برن لیبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس