فاتو بنسودا

دادستان دیوان کیفری بین المللی از حملات نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی در اطراف پایتخت این کشور و بر پیگرد بین المللی عوامل این جنایات تاکیدکرد.

به گزارش مشرق، «فاتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین المللی خشونت‌ها در اطراف طرابلس پایتخت لیبی را منجر به وخامت اوضاع امنیتی در این منطقه خواند و گفت بالا رفتن تعداد قربانیان غیرنظامی موضوعی نگران کننده است.

به گزارش شبکه الجزیره، بنسودا گفت که به تازگی در جریان تخلفات جدیدی قرار گرفته است که در برخی از زندان‌های لیبی و به خصوص در شرق این کشور(منطقه تحت کنترل نیروهای حفتر) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل حکومت «حفتر» را به رسمیت نشناخت

او گفت: «گزارش‌های ما حاکی از افزایش تعداد ناپدید شدن‌های اجباری در لیبی است».

بنسودا تاکید کرد: «ما اطلاعاتی درباره عوامل ربودن «سهام سرقیوه» عضو زن پارلمان لیبی دریافت کردیم».

سهام سرقیوه، عضو پارلمان لیبی بود که ده ماه پیش به همراه همسرش شبانه از منزلشان در شهر بنغازی ربوده شدند. او از خلیفه حفتر، فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی و حمله‌اش به طرابلس انتقاد کرده بود.

دادستان دیوان کیفری بین المللی تاکید کرد که درصدد درخواست برای صدور احکام بازداشت جدید در لیبی است.

او افزود: «حفتر کار بازداشت محمودالورفلی را برای تحویل وی به دیوان کیفری بین المللی  بنا به تقاضای این دادگاه  تسهیل نکرد».

سرگرد الورفلی ۴۸ ساله یکی از مهم‌ترین فرماندهان نظامی نیروهای وابسته به ژنرال حفتر است که فرماندهی نیروها در شهر «بنغازی» را بر عهده داشت دادگاه لاهه ۱۵ اوت ۲۰۱۷ حکم جلب الورفلی را صادر کرد و  از حفتر خواست او را که به جنایت‌های جنگی و اعدام بیش از ۳۰ تن متهم است، تحویل بدهد.

بنسودا گفت: «دیوان کیفری بین المللی از تحقیقات انجام شده توسط کشورها به ویژه توسط دولت وفاق ملی و دادستانی لیبی پشتیبانی می‌کند».

او افزود: «ما از شورای امنیت می‌خواهیم برای پایان دادن به موضوع مصونیت از مجازات در کنار دیوان کیفری بین المللی بایستد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس