کد خبر 1069548
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
بررسی عملکرد ۳۳ دروازه بان لیگ برتر/ رکورد عجیب گلر دوم پرسپولیس

عضو ستاد مبارزه با کرونا گفت: مطمئن باشید برای شروع فصل بعدی لیگ در شهریورماه وضع از این هم بدتر خواهد بود. ما در شهریورماه آنفولانزا H۱N۱ را هم داریم.

به گزارش مشرق، مهرشاد پورسعید عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست" شبکه ورزش گفت: بسیاری از باشگاه‌ها در مورد سلامت بازیکنان صحبت می‌کنند که ما باید ببینیم در طول فصل‌های قبل که هنوز ماجرای کرونا مطرح نبود، چقدر سرمایه‌گذاری در مورد سلامت و پرداخت‌ها به کادر پزشکی وجود داشت؟ با یک رصد کوچک از پزشکان مختلف متوجه می‌شوید که کمتر به سلامت می‌پرداختند.

ببینید:

فیلم/ لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می شود؟

وی در پاسخ به صحبت‌های آقای زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی مبنی بر اینکه اگر بازیکن فوتبالی کرونا بگیرد ۴۰-۵۰ درصد ریه خود را از دست می‌دهد، عنوان کرد: در مورد بیماری کرونا و اثراتش هنوز اسناد تأییدشده‌ای وجود ندارد. ممکن است در یک فرد غیر ورزشکار مسن که مبتلا به دیابت باشد این قضیه دیده شود ولی ما موارد فردی را نمی‌توانیم به همه تعمیم بدهیم.

این عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش ادامه داد: اگر ما بگویم الآن شرایط بد است مطمئن باشید برای شروع فصل بعدی لیگ در شهریورماه، وضع از این هم بدتر خواهد بود. ما در شهریورماه آنفولانزا H۱N۱ را هم داریم. اگر بحث‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، قطعاً با یک همجه سنگینی از ورزشکاران مواجه خواهیم شد. برای مقابله با این قضیه، وزارت ورزش فدراسیون پزشکی را مکلف به تهیه پروتکل‌های پزشکی کرد. پروتکل‌های ما حتی از پروتکل‌های بوندس‌ لیگا هم کامل‌تر بود ولی از آنجایی که هنوز تمرینات شروع نشده، این پروتکل‌ها به سمع و نظر فوتبال‌دوستان نرسیده است. 

پورسعید اظهار داشت: ما چه قبول کنیم و چه قبول نکنیم، فوتبال محبوب‌ترین ورزش دنیا است و با این ورزش است که ما می‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم. ما در پروتکی که تهیه کرده‌ایم در مورد خوشحالی پس از گل، مراسم اولیه بازی و تعداد توپ جمع‌کن‌ها هم آماده است. اگر ما بتوانیم بازیکنان فوتبال را در فدراسیون ورزشی پزشکی غربالگری کنیم و بعد ناظرین بر روی تمرینات نظارت کنند، ما خودمان را برای برگزاری یک لیگ سخت‌تر در زمان سخت‌تر آماده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد AFC هم می‌خواهد برنامه‌ بازی‌های خودش را در مردادماه اجرایی کند، گفت: اگر ما شروع به تمرین نکنیم، قاعدتاً تیم‌ها قابلیت خودشان را از دست می‌دهند. ضمن اینکه آن‌ها هم از ما خواسته‌اند پروتکل بهداشتی مسابقات‌مان را هم به آن‌ها اعلام کنیم. 

پورسعید تأکید کرد: اینکه یک بنده‌خدایی با تلفن به یک نفر بگوید بازیکنان فوتبال که کرونا می‌گیرند ۴۰-۵۰ درصد ریه خود را از دست می‌دهند که سندیت ندارد. وضعیت ریه کدام فوتبالیست را بررسی کرده‌اند؟ ظرفیت‌های تنفسی قطعاً کمی کاهش پیدا می‌کند. ما اگر بتوانیم با احتیاط کامل جلو برویم که لیگ را برگزار می‌کنیم ولی اگر نتوانیم مطمئن باشید سال بعد هم لیگ نخواهیم داشت. 

پورسعید در پایان خاطرنشان کرد: این‌طور نیست که ما بگوییم کرونا تمام شده و باید عین جنگ هشت ساله با آن بجنگیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس