کد خبر 1069512
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
بازدید آژانس

یک رسانه آمریکایی با استناد به گزارشی که اخیراً به دستش رسیده است گزارش داد: بازرسان و کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال گذشته میلادی مجموعاً بیش از ۱۱۰۰ نفر-ساعت در ایران حضور داشته‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه گزارش داد که در سال ۲۰۱۹ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رکورد بازدید از تأسیسات هسته‌ای ایران را شکسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش ایران به درخواست آژانس انرژی اتمی

بر اساس سندی که به دست بلومبرگ رسیده است، گزارش اقدامات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که بازرسان آژانس همچون گذشته دسترسی گسترده‌ای به سایت‌های هسته‌ای ایران داشته‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صفحه ۱۲۹ این گزارش اعلام کرده است که همچنان به راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران در برجام ادامه می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است که گروه ۲۶۹ نفره‌ای از بازرسان و تحلیلگران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روی ایران تمرکز دارند، در سال گذشته میلادی ۱۱۰۳ نفر-ساعت را در خاک ایران سپری کرده‌ و در مدت حضور خود در ایران، از سایت‌های غنی‌سازی هسته‌ای و مراکز تولید انرژی هسته‌ای بازدید کرده‌اند.

در گزارش مذکور به این نکته نیز اشاره شده است که علاوه بر بازدیدهایی که در خاک ایران انجام شده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با استفاده از حجم گسترده‌ای از تصاویر ماهواره‌ای جدید و قدیمی، بازرسی‌های خود از تأسیسات هسته‌ای ایران را کامل کرده است.

با وجود بازرسی‌های گسترده آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران و همکاری‌ بسیار نزدیک ایران با کارشناسان و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مقامات برخی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا همچنان در راستای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران برای دسترسی به اهداف خود، علیه برنامه هسته‌ای ایران تبلیغ می‌کنند و در رسانه‌های وانمود می‌کنند که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری لازم را ندارد.

اواسط آبان‌ماه گذشته، کاظم غریب‌آبادی نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره همکاری‌های ایران و آژانس و تلاش برخی کشورها برای وارون جلوه دادن واقعیت‌ها گفت: «من در نشست شورای حکام نیز تأکید کردم که ۲۰ درصد از بازرسی‌های آژانس به ایران اختصاص دارد و روزانه به‌طور متوسط ۳ بازرس در ایران حاضر هستند. این سطح از همکاری باید مورد توجه و قدردانی قرار گیرد و آژانس و برخی کشورها باید از بزرگنمایی مسائل عادی بین این و آژانس خودداری کنند. »

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خدایی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    چرا اون جاسوسان خارجی ها میان از کشورمان جاسوسی میکنند و با پوشش آزانس بین المللی خیلی مجخرف است و این افتخار که نیست اونها بین المللی نیستند بلکه جاسوسان موصاد سیا اف بی ای ام ای 6 و غیره هستند
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      0 0
      تو اول برو املا تو درست كن ابله جان !
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    این همه وادادگی در مسئله هسته ای نوبره والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس