لوگوی استقلال

انتشار سندی از دستور جلسه هیئت مدیره استقلال نشان می‌دهد که چگونه می‌شود که این باشگاه مردمی و بزرگ با مشکلات گسترده‌ای مواجه می‌شود و نمی‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش مشرق، روز گذشته بود که وزیر ورزش و جوانان در نامه ای به وزارت اطلاعات خواستار برخورد با مفسدان فوتبال شد. وی در این نامه تاکید کرد برخی واسطه ها با آوردن بازیکنان خارجی به فوتبال ایران فضای ناسالمی را در این رشته به وجود آورده اند.

از طرفی طی هفته های اخیر اسناد و مدارک مهمی در خصوص جا به جایی بازیکنان و هزینه های هنگفتی که از بیت المال برای آنها انجام شده، در رسانه های مختلف منتشر شد. شاید به همین دلیل مسعود سلطانی فر خواستار مبارزه جدی وزارت اطلاعات با این موضوع شده است.

یکی از باشگاه هایی که طی سالهای اخیر حرف و حدیث های زیادی در مورد نحوه به جایی بازیکنان و همچنین شیوه اداره اش مطرح شده، استقلال است. باشگاهی که علاوه بر ورود جدی نهادهای نظارتی برای بحث ورود و خروج بازیکنانش، باید روی چگونگی کارکرد مدیران آن هم ورود جدی کرد.

بیشتر بخوانید:

رسوایی بزرگ مدیریتی در استقلال

نکته عجیب تر از عقد قرارداد یا نحوه پایان همکاری با مربیان و بازیکنان این تیم، نظارت روی عملکرد مدیران است. به طور مثال، چرا مدیرعامل یا معاون ورزشی یک باشگاه که زیان‌ده محسوب می شود و زیر نظر دولت فعالیت می کند، باید از بلیط بیزینس کلاس برای سفرهای خود استفاده کنند؟ عجیب تر اینجاست که هیات مدیره وقت نیز با این موضوع موافقت کرده؛ آن هم در شرایطی که مدیران باشگاه های دولتی و علی الخصوص استقلال و پرسپولیس باید در حفظ سرمایه های این باشگاه ها متفاوت تر از دیگران عمل کنند. اینگونه ولخرجی ها که از جیب مردم می شود، آیا رفتاری متعهدانه به اموال مردم و بیت المال است؟ وقتی چنین بی توجهی و دلسوزی در هزینه کردها می شود، نباید انتظار داشت که باشگاه بزرگ و مردمی چون استقلال، اینگونه در ورطه مشکلات و کاستی ها فرو رود و نتواند به ساحل آرامش برسد؟

سوال دیگر این است که چرا باید معاون ورزشی استقلال منزلی که در اختیار سرور جباروف (بازیکن وقت تیم) بوده را در اختیار بگیرد؟ این در حالی است که شنیده می شود اجاره این واحد مسکونی، رقمی قابل توجه و چند 10 میلیونی بوده است. آیا باشگاه موظف است برای اجاره بهای محل سکونت معاون ورزشی خود، چنین مبلغ قابل توجهی را صرف کند؟ چنین هزینه کردهایی بر چه مبنا و اصول مدیریتی صورت گرفته است؟ البته، این موضوع را باید از این منظر نیز بررسی کرد که مگر یک مدیر میانی در باشگاهی مانند استقلال، چه آورده و عملکردی داشته که چنین هزینه ای برایش صورت می گیرد؟ پرسشی که وقتی در آن مداقه می شود، نشان می دهد که این تصمیم، چقدر غیرمتعارف و نادرست بوده است. 

به نظر می رسد نهادهای نظارتی علاوه بر پیگیری دلالان رشته فوتبال، باید مدیران را هم زیر نظر داشته باشند. تعداد زیادی از مدیران طی فصول اخیر با عملکرد خود که اسناد و مدارکش نیز موجود است، خسارت های جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور و علی الخصوص فوتبال وارد کرده اند. آیا مدیرانی که تصمیماتشان نشان می دهد، تعهدی به بیت المال و اموال دولتی ندارند یا حداقل با تردید مواجه است، آسیبشان کمتر از دلال ها و واسطه هاست؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • چانسی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 3
    ما چه زمانی میخواهیم باور کنیم که تو ورزش مانند بعضی از جاهای کشور جولانگاه نفوذیهاست کمی دقت کنیم فارغ از این دو قطبی های معمول و رنگی آزادمنشانه و واقع گرا باشیم مختص این دولت ودولت قبل نیست جریان نفوذ درحال تیشه به ریشه زدن ورزش کشوره چه کسانی باعث مهاجرت ورزشکاران به خارج ازکشورشده چه کسانی باعث چپاول گری در فدراسیونها وباشگاهها شده چه کسانی مربیان خارجی دسته چندم رو به کشور واردکردن چه کسانی با مربیان وبازیکنای خارجی قراردادخداتومنی بستن وچه کسانی پای این مدیران رو به فدراسیونها و باشگاههابازکردن چه کسانی باعث آبروریزی کشورمادرمجامع بین المللی ورزشی شده اند بدلیل بدهی وچه کسانی مانع عملی شدن پرونده تحقیق وتفحص فوتبال درمجلس شدند متهم اول خود وزارت ورزشه بهمراه مشاورین ومعاونین اول آنها باید جوابگوباشن که کمر همت بستن برای نابودی ورزش کشور وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و حتی اطلاعات سپاه خواهشن باجدیت وبدون هیچگونه ملاحظه ای ورودکنین واز خود وزارت ورزش شروع کنین مجلس یازدهم این گوی و این میدان ببینیم میتونید قانون درست درمون برای ورزش مملکت بذارید. آقای وزیرورزش با دستور دادن به وزارت اطلاعات برای ورود به فوتبال خواهشن فرار روبجلو نکن خود وزارت ورزش اول بایدبازخواست بشه والسلام
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 6
    پس پول برا چیه ؟ برا خرج کردنه دیگه ؟
  • حسن IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 0
    این فسادها زیر نظر وزیر ورزشه،تمام این افراد منصوب وزیر هستند و او باید پاسخگو باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس