کد خبر 1069365
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
رضا گل محمدی

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در خصوص فعالیت های مخفیانه باشگاه‌ها در پایتخت گفت: روزی نیست که بین دو تا 4 باشگاه متخلف را پلمپ نکنیم.

به گزارش مشرق، رضا گل‌محمدی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در مورد اینکه آیا در استان تهران، شهر سفید وجود دارد، اظهار داشت: خیر در تهران شهر سفید نداریم. 

بیشتر بخوانید:

کدام تیمها به دنبال پایان لیگ هستند؟

گل‌محمدی در مورد اینکه آیا بر وضعیت ورزش تهران نظارت و از فعالیت مخفیانه برخی باشگاه‌ها و تیم‌ها اطلاع دارد، گفت: همین الان که با شما صحبت می‌کنم اتوماسیون جلوی من است و در حال امضا کردن دستور پلمپ سه باشگاه متخلف هستم. روزی نیست که بین دو تا 4 باشگاه متخلف را پلمپ نکنیم. بعد از یکی دو تذکر مجبور می‌شویم این باشگاه‌ها را پلمپ کنیم. هم نظارت داریم، هم گزارشات مردمی را رصد می‌کنیم و هم دستورات ستاد کرونا را در دستور کار قرار داده‌ایم. به خاطر سلامتی مردم با کسی شوخی نداریم.

مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان تهران افزود: تهران شهر پرخطری است و کل باشگاه‌ها باید بسته بمانند. حدود 48 هزار نفر افراد خصوصی مرتبط با ورزش به خاطر این مسئله آسیب جدی دیدند و بیکار شدند. ما 4800 باشگاه با مجوز داریم. برخی از آنها حتی 450 نفر پرسنل دارند اما اگر میانگین آن را 10 نفر بگیریم، 48 هزار نفر می‌شوند. فشار زیادی روی آنها است اما سلامتی وجان مردم در اولویت قرار دارد. دولت هم باید قضیه وام برای باشگاه‌ها را به جدیت پیگیری کند. ما تلاش کردیم این افراد را برای تسهیلات با سود کم معرفی و این فشار را کم کنیم. 

وی در خصوص جزییات این وام عنوان کرد: مقدار این وام مشخص شده، قرار است باشگاه‌ها افراد تحت پوشش بیمه خودشان را معرفی کنند تا ما لیست آن را به بنگاه‌هایی که این تسهیلات را ارائه می‌دهند، بدهیم. قرار است 15 میلیون تومان وام بدهند. پیدا کردن این افراد کار سختی است. بعضی از افراد بیمه نیستند و از این تسهیلات بی‌بهره می‌شوند. وزیر ورزش اعلام کرده بیش از 6 هزار میلیارد به ورزش خسارت وارد شده که ما پیش‌بینی می‌کنیم 1500 میلیارد آن برای تهران باشد که مبلغ سنگینی است. امیدواریم در کنار فشارها ومشکلات این تسهیلات را برای باشگاه‌ها آسان بگیرند.

گل‌محمدی در مورد اینکه آیا در جریان ادامه یا لغو مسابقات لیگ قرار دارد، گفت: نه اصلا در این قضیه اطلاعات کامل ندارم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط استان تهران، چقدر ادامه لیگ را منطقی می‌داند، گفت: من گزارشات معاون وزیر بهداشت را دنبال می‌کردم. او گفت در یکی دو شهرستان کرونا شیب صعودی گرفته، متاسفانه ما در بخشی از وظایفی که بر عهده جامعه است کم کاری داریم. به این ترتیب ورزشکاران آسیب می‌بینند. لیگ توان این که یک ورزشکار جانش را از دست بدهد، ندارد. اولویت ما حفظ سلامتی ورزشکار است ولو اینکه لیگ برگزار نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس