صندوق ذخیره

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از بازگشت بخشی از مبالغ اختلاس شده به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: رقم دقیق مبالغ بازگشته شده در اختیار قوه قضاییه است.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، با بیان اینکه بیش از ۲۰ متهم از جمله تعدادی از آقازاده‌ها در ماجرای اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان دست داشتند که بازداشت و مجازات هم شدند اظهار داشت: بخشی از مبالغ اختلاس شده که رقم دقیق آن در اختیار قوه قضاییه است به صندوق ذخیره فرهنگیان برگشت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه مراحل تحقیق و بررسی اختلاس انجام شده از این صندوق در نیمه‌های سال ۹۸ به پایان رسید و پرونده جهت پیگیری تحویل قوه قضائیه شد عنوان کرد: تا به امروز بسیاری از افراد مرتبط و متخلفان در دادگاه پاسخگو بودند و تعداد زیادی از آنان هم در زندان به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه سرنخ اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان پیچیده و گسترده است و ابعاد آن همچنان ادامه دارد تصریح کرد: ریشه بسیاری از مفاسد که در جاهای دیگر بودند و در افراد صاحب قدرت نفوذ داشتند در پرونده اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان قابل ردیابی است و قوه قضائیه هم مرحله به مرحله ماجرا را پیگیری می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همکاری خوب بخش پولی و بانکی قوه قضاییه با کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: احکام سنگینی برای متهمان این پرونده صادر شده است که همگی نتیجه پیگیری گزارشاتی است که از مجلس به قوه قضاییه ارسال و به خوبی بررسی شد.

او در پاسخ به این پرسش که رقم دقیق مبالغی که به صندوق بازگشته چقدر است افزود: رقم دقیق مبالغ بازگشته شده در اختیار قوه قضاییه است؛ از طرفی بخشی از این مبالغ متعلق به سپرده‌های فرهنگیان در صندوق ذخیره به عنوان سهام‌دار در بانک سرمایه و بخشی دیگر هم متعلق به اعتبارات موجود در خود صندوق بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر لزوم تغییر ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان به نفع صاحبان اصلی آن اظهار داشت:‌ روزی که این صندوق شکل گرفت برخی آقایان آن را به ملک شخصی خود تبدیل کرده و با انحصارطلبی مدیریتی حتی اجازه ورود و نظارت بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات را نیز به داخل مجموعه ندادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • شریف زاده IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    28 1
    آقای کوچکی نژاد: خسته نباشی پهلوان یک مقدار دیر فهمیدی ؟!!! شما یک عقب گرد بزن ببین کدام اختلاسی صورت گرفته که ردی از آقازادگان ، وزیر زادگان ، نمایندگی زادگان ، مدیرکل زادگان ، معاون زادگان و .... دگیر زادگانها نباشد. از خواب بیدار شوید. مملکت را دارند درسته قورت می دهند. همین یک میلیارد دلار ذخیره ارزی اخیر کشور برای درمان کرونا کجا رفت. وزیر بهداشت که شنیدید چه گفت . دریغ از یک دلار ....
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    29 1
    والا کسی که از پس انداز معلمان این مملکت دزدی و اختلاس کنه دیگه آخر بی شرفی و بی ناموس عالمه!!! کجا هستند مسئولان قوه قضاییه که این آقازاده های بی شرف رو به جزای عملشون برسونن!!؟؟
  • محمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    13 0
    خدایا از شر هرچه زاده بد است به تو پناه می بریم شاه زاده آقا زاده و....
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    19 0
    ببخشید میشه سوال کنم این اقازاده های کیانند و کجا وبه چه میزان محکوم شده اند چه نقشی در اختلاس داشته اند و نتیجه رای صادره چگونه اجرا شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ببخشید ا فضولی
  • رسول IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    18 0
    متاسفانه به اندازه ای در حق معلمان ظلم شده که ما تا کنون هیچ بهره ای از صندوق ذخیره با توجه کسر مبلغ عضویت ماهانه نداشته ایم و قرار روز اول این بود به ازای هر سهم عضو دولت نیز سهم خودش به فرهنگیان در پایان بازنشستگی پرداخت می نمود که اینم حذف شد و همه ی سود صندوق ذخیره شده برای مفسدان اقتصادی !!! با همین صندوق ذخیره حساب کنید چه شرکتهایی سهامدارشان صندوق ذخیره فرهنگیان می باشد یعنی این همه سرمایه به کجا رسیده ؟؟؟؟؟
  • علی افصحی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    12 0
    بسم الله الرحمن الرحیم. در کدام عرصه دیگر دست آقا زادها دیده نمی شود که این صندوق اولی آن باشد. در واقع آقازاده‌ها واسطه بلافصل خود « آقایان » اند که برای رد گم کنی بچه‌ های بی ادب، زیاده خواه و وقیح خود را جلو انداخته و در صورت گرفتاری مثل گرفتاری شبنم نعمت زاده این پدر اوست که سند صدها میلیاردی به وثیقه گذاشته و جرایمش را که عشری از همه غارت هایشان هست می دهند.مگر محمد مهدی آخوندی در کنار دست خود آخوندی در وزارت مسکن نبود که حق حساب گرفته و پروژه دزدی می کرد. و هر فرددیگری از آقا زاده ها که پدران پس از فرزندان و دامادها به حمایت های حقوقی آن ها می پردازند.اما ما یقین داریم که به قول قرآن در سوره فاطر ایه ۳۷ فما للظالمین من نصیر.که هر گز ظالمان یاور جدی نخاهند داشت.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      1 0
      علی، بگو شلاق مرهم دل ماست!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 0
    رسانه ای میشود، ومردم هم اظهار نظر می کنند و خیلی ها بدبین می شوند ولی متأسفانه کسی نیست جلو این بی اعتمادی ها را برای همیشه قاطعانه بگیره، علتش هم عدم اجرای درست وکامل حکم اسلام در مورد مفسدین فی الارض است یعنی ملاحظه کاری ها ، خدا کنه آخر سر کار دست مملکت نده و شرمنده ومدیون شهدا نشیم.بابا بسه دیگه تمام کنید این چپاول ها و این گرانی ها واین همه فشار به مردم در عرصه های مختلف را.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 1
    ای کاش همه این آقازادها کرونا می گرفتند می مردند۶۹۴۶
  • شیعه IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 0
    غارتگران چپاول کننده های مملکت دریوزگان بدبخت .به اینها پروبال ندین
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      8 0
      عدالت مرده مرده مرده اگه اسم چندتا از اون آقازادها روکه بانک سرمایه رو خالی کردن وتو دادگاه به ظاهر علنی که چندتا از مدیرها اسمشو رو گفتن رو به مردم هم بگید بد نیست پس چرا اونا رو محاکمه نمیکنند یا چرا تودادگاههای علنی تمام حرف های متهمان رو پخش نمیکنند تا مردم همه بفهمند حق با کیست ما که قاضی هامون درکشون پایانه نمیفهمن حداقل مردم حق وباطل رو از هم تشخیص بدن
  • FI ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 0
    متاسفانه قوه قضاييه نقش پلیس خوب را بازی میکنه, و همیشه بعد از پیگیری رد پاها فقط به کفشهای خالی دور انداخته میرسند و صاحب کفشها در جای دیگر با یه کفش جدید در حال پایمال کردن بیت المال و حق الناس هستند. قوه قضايی هم جهت رد گم کنی و جهت انحراف مردم, مسائلی متل مدرک دکترای خدشه دار را بولد میکنند. که اولاً طرف لیسانس و فوق لیسانس خودش و برادرش قلابی هست را مخفی میکنند, دوماً مردم احتیاج دارند بدونند که میلیاردها دلار اختلاس توسط این آغا دکترها چرا پیگیری نمیشه, والا رد ثم خالی از اون آغا زاده ها دردی را دوا نمیکنه.
  • رضا IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    10 0
    به فرهنگی که یکبار آقازاده ها صندوقش را زدن و دوباره داره در جایی که امانت داری در آن نمیبینه سپرده میزاره چی میگن؟ یا زیاد پولداره و به این مبالغ احتیاجی نداره و اینهمه ننه من غریبم بازیهاش دروغه! یا عذر میخوام خیلی ...
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 0
    این همه پولی که از اختلاس گران پس گرفتند چرا چیزی به معلمان نرسید این صندوق تاکنون یک ریال به فرهنگیان تسهیلات پرداخت نکرد اون وقت با این صندوق فیلم می سازند یا تیم می خرند ویا به جیب اقازادها میرود
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 9
    اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
  • DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    تا اون موقع که توانست با ارتباط و زدوبند حق الناس را ضایع کرد مملکت در بحران بزرگی فرو خواهد رفت و مردم هم به عبارتی بیشتر عصبانی خواهند شد. ما انقلاب نکردیم برای که حق مردم کشور به باد برود و یک سری خودشون سوءاستفاده کنن و برای خودشون اندوخته حرام صاحب شوند.واقعا جای بسی تاسف است که در کشور ما هر کسی هر کاری را بخواهد میکند.باید افراد دزد در ملع عام به دادگاه و جوابگو باشند و ثروت مردم باز گردانده شود.در غیر اینصورت دزدیها افزایش پیدا خواهند کرد.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    1 0
    شجره خبیثه اصلاحات ، این غده سرطانی ایران یه عنوان اسطوره های ناکارامدی کشور را چپاول کردن
  • قاسم نزا د IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    باسلا خسته نباشید خواهشا اسم این اقازادها نام ببر دید تا درانتخابات ردم دچار اشتباه نشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس