کد خبر 1069197
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
یادداشت نمایه

نکته حقارت‌آمیزتر این است که شرط همکاری با شرق را نگاه به غرب و در روابط ذلیلانه با آمریکا و اجازه از امثال ترامپ القا می‌کنند و انتظار مذاکره منطقی با کسی را دارند که حاصل شش سال مذاکره را پاره کرده.

به گزارش مشرق، «محمدحسین محترم» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت: 

اکنون ماهواره نور بر فراز کاخ سفید و تل‌آویو و بالای سر ترامپ و نتانیاهو در حال چرخیدن به دور زمین است. چرخشی که در نبرد اطلاعاتی موجب سرگیجه آنها شده است. حالا این سرگیجه سبب شده تا توهم برگشت به برجام و نوشتن پیش‌نویس قطعنامه برای شورای امنیت به سرشان بزند.در این خصوص چند نکته :

۱- آمریکا مزوّرانه با ایجاد یک دوراهی در مسیر ملت ایران، برای خود یک هدف سیاسی و مسیر مشخص طراحی نموده است. اول با این ادعا که اگر سازمان‌ملل تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، به برجام برمی گردد. دوم ترامپ با توهم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و بازگشت به برجام قصد دارد مکانیسم ماشه را هم فعال کند. یعنی با یک تیر، دو نشان را بزند!. تناقض مهم اینجاست که طبق همان برجامی که می‌خواهند به آن برگردند، باید تحریم‌های اقتصادی تاکنون برداشته می‌شد و تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیز در آبان امسال باید لغو شود. با این طرح مزورانه و تشدید تحریم‌ها بعد از امضا برجام به همان سخن رهبرمعظم انقلاب می‌رسیم که «نگاه و خوشبینی به آمریکا و غرب سم مهلک است و به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، خرش که از پل بگذرد، به ریش شما می‌خندد»! و سؤال و نتیجه مهم این است اگر برجام بدترین توافق تاریخ بود، حال چگونه می‌خواهند به بدترین توافق دنیا برگردند؟!. پس برجام برای آمریکا و صهیونیست‌ها بهترین توافق دنیا بوده است.

۲- از سوی دیگر ادعا می‌کنند اگر تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نشود، آمریکا با بازگشت به برجام، مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد و در این صورت دستاوردهای ایران در برجام لغو می‌شود!. درحالی‌که ایران در برجام دستاوردی نداشته که بخواهد از دست بدهد، چرا که در سایه انفعال جریان غرب‌گرا به‌جای «لغو بالمره تحریم‌ها» شاهد «تشدید بالمره تحریم‌ها» بودیم و «دیگر هیچ»! و عملا «هیچ دستاوردی» نه‌تنها نصیب ملت ایران نشده بلکه متحمل«خسارت محض» هم شده است!

۳-این طرح یک طرح سیاسی-رسانه‌ای برای ایجاد جنگ روانی است. سؤال اساسی این است که مگر تحریم‌های سازمان ملل چه چیز اضافه‌ای دارد که تحریم‌های یک‌جانبه کنونی آمریکا در چارچوب پروژه فشار حداکثری ندارد؟. البته یک چیزی مثل خود تحریم‌های آمریکا تاکنون نداشته و ندارد و آن تاثیرگذاری بر مقاومت ملت ایران است!. این همان چیزی است که اوباما به آن رسیده بود و تنها گزینه را مذاکره و برجام دید و اکنون نیز ترامپ هم به همان نتیجه‌ای رسیده است. لذا فقط در یک اقدام تبلیغاتی و فضاسازی رسانه‌ای در آستانه انتخابات تلاش دارد از حیثیت خود دفاع کند!. سؤال دوم این است که آمریکا با این طرح می‌خواهد به چه دستاوردی برسد، درحالی‌که تاکنون با اعمال یکجانبه همه تحریم‌های سازمان‌ملل و فراسرزمینی خود نه‌تنها به دستاورد محدودیت در زمینه موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی نرسیده و نخواهد رسید، بلکه محدودیت هسته‌ای و همان دستاورد نیم بند اوباما را هم از دست داده است!

۴-نکته مهم دیگر این است درحالی ادعا می‌کنند در صورت لغو تحریم تسلیحاتی ایران و خرید تجهیزات نظامی از روسیه و چین، ایران موجب تهدید می‌شود، که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی سال‌هاست در تولید نیازهای دفاعی و نظامی و غیرنظامی و بعضا تهاجمی خود به خودکفایی رسیده و اصولا یکی از دلایل دشمنی و فشارها و عصبانیت‌های آمریکا و چند کشور غربی همین پیشرفت‌های دفاعی-نظامی است که آنها را در آستانه اخراج از منطقه قرار داده است!. ایران حتی در تولید تسلیحات سری و فوق سری نیز به خودکفایی رسیده، حال در ادعایی خنده‌دار می‌خواهند جلوی فروش تسلیحات معمولی و ابتدایی به ایران را بگیرند!. لذا این طرح علاوه‌بر اینکه جنبه تبلیغاتی و روانی دارد، سه هدف پنهان در نهان خود دارد: اول این‌که آنها نگران خرید تسلیحات ساخت ایران از سوی دیگر کشورهای منطقه هستند و نه فروش به ایران، از جمله انواع موشک‌های نقطه‌زنی که در شهرک‌های زیرزمینی ذخیره شده‌اند و همچنین انواع رادارهای پیشرفته و سلاح‌های فوق سری که پیشرفته‌ترین و مدرترین پهپاد جاسوسی آمریکا را ساقط کرد!. دوم بی‌اعتبارسازی و کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای دفاعی- نظامی جمهوری اسلامی است در حالی‌که خود با آگاهی به اهمیت فوق‌العاده آنها نگران و هراسناک هستند!. سوم القای روحیه انفعال است. در تناقض سیاسی- رسانه‌ای از یک سو از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران ابراز نگرانی و القا تهدید می‌کنند و از سوی دیگر در یک رویکردی موازی ادعا می‌کنند با توجه به مشکلات اقتصادی، ایران پولی برای خرید تسلیحات از خارج ندارد و لغو این تحریم‌ها تاثیری برای ایران ندارد که بخواهد در مقابل آمریکا بایستد و تلاش کند، لغو شود!

۵- قبل از این‌که خود ماهواره، آمریکایی‌ها را نگران کرده باشد، تکنولوژی ساخت موشک‌های قدرتمند قاره‌پیمای استفاده شده در پرتاب این ماهواره آنها را نگران کرده است. پرتاب این ماهواره را باید بخشی از یک برنامه فضایی دانست که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به خیلی از ابعاد آن ناآگاهند، همان‌گونه که تا پس از قرار گرفتن در مدار زمین نتوانستند آن را رصد کنند و نشان داد جمهوری اسلامی از همه محدودیت‌های برجامی و غیربرجامی عملا عبور کرده است. چنان‌که جان بولتون و رسانه‌های آمریکایی-صهیونیستی مجبور به اذعان شدند که«فشار حداکثری نتیجه‌ای نداشته است». آمریکایی‌ها نگرانند اقدامات مخرب آنها به‌سرعت رصد و عملیات خنثی‌کننده این اقدامات مخرب طراحی و به اجرا گذاشته خواهد شد، این یعنی پایان حضور در منطقه!

۶--پیام شرق با سرعت نور به غرب رسید. ماهواره نور قبل از ارسال پیام از فضا، به اذعان مقامات صهیونیستی پیام‌های سیاسی و نظامی قدرتمندی به جهان فرستاد که«جمهوری اسلامی بدون اطلاع سازمان‌های جاسوسی-اطلاعاتی غرب و آمریکا و بدون اینکه بتوانند جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرند، توانست جغرافیای حضور خود را گسترش دهد و به فضا نیز نفوذ کند».لذا اولین بازدارندگی ماهواره نور عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از دستور تهدیدزای ترامپ بود. بعد از آنکه ترامپ تهدید به زدن قایقهای ایرانی کرد، با پرتاپ ماهواره نور،  بلافاصله سه تن از مقامات وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در پنتاگون اعلام کردند«از این توئیت ترامپ متعجب و غافلگیر شدیم زیرا او هیچ دستوری مبنی بر تغییر سیاست در برخورد با نیروهای ایرانی در منطقه صادر نکرده و ما چنین دستوری را دریافت نکردیم».

۷-اما دراین فضا و بعد از خروج آمریکا از برجام و نقض قطعنامه۲۲۳۱و ترور شهید سلیمانی و افتخار آشکار به این جنایت و خباثت از سوی ترامپ، تلاش و فضاسازی جریان غرب‌گرای داخلی برای القای ضرورت برقراری رابطه با آمریکا و دلجویی از قاتل سردار قلوب ملت ایران و مردم منطقه، نشان از اوج حماقت و حقارت و خیانت و خباثت آنها دارد. این جماعت فریبکارانه تحت عنوان«استراتژی بازدارندگی»، «بازدارندگی نظامی و قدرت دفاعی کشور»را همسو با رسانه‌های بیگانه و سیاستهای آمریکا زیر سؤال می‌برند و از لزوم «بازدارندگی اقتصادی» با «نگاه به غرب»سخن می‌گویند!. درحالی‌که محقق نشدن بازدارندگی اقتصادی ناشی از عملکرد خود آنها و دولت برآمده از آنهاست. حال بدون ارائه هیچ برنامه و تلاشی برای فعال کردن ظرفیت داخلی و استفاده از توان جوانان کشور، با روحیه انفعالی هر روز از خواب که بیدار می‌شوند و با حمله به سیاست اصولی و مستقل کشور و تخریب روابط با همسایگان و کشورهای دوست، به یکی زنگ می‌زنند و خواستار میانجیگری و وساطت بین تهران-واشنگتن برای مذاکره منطقی و متعادل با کدخدا می‌شوند!.

نکته حقارت‌آمیزتر این است که شرط همکاری با شرق را نگاه به غرب و در روابط ذلیلانه با آمریکا و اجازه از امثال ترامپ القا می‌کنند و انتظار مذاکره منطقی با کسی را دارند که حاصل شش سال مذاکره را پاره کرده و در روز روشن دستور ترور عالی‌ترین مقام نظامی کشور و نماد مبارزه با تروریسم را صادر کرده است!. کسی که به اندازه یک اَرزَن هم شرف برای خود نگه داشته باشد، می‌فهمد که «بازدارندگی اقتصادی در سایه بازدارندگی نظامی» و امنیت حاصل می‌شود. کاش این جماعت به اندازه آخرین سفیر رژیم پهلوی در آمریکا شرافت داشتند و در مقابل نیروهای مسلح کشور که جانشان را فدای مملکتشان می‌کنند، سر تعظیم فرود می‌آوردند و به شهید سلیمانی افتخار می‌کردند، نه این‌که از قاتل او پول بگیرند و به مدافعان امنیت کشور بتازند! اردشیر زاهدی پس از سال‌ها سرسپردگی به آمریکا و زندگی در این کشور به‌خوبی فهمیده که «پول گرفتن از خارج و فروختن شرافت با ادعای دلسوزی برای پیشرفت ملت ایران نمی‌خواند». وقتی مواضع و تلاش‌های «مدعیان پیشرفت با نگاه به غرب» را کنار سخنان ترامپ می‌گذاریم، به‌خوبی مصادیق نفوذ جریانی برای ملت ایران روشن می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری ۱۵ فروردین امسال در تازه‌ترین آشکارسازی مکنونات قلبی‌اش، به دوستان خود در ایران به‌عنوان کانال‌های ارتباطی‌اشاره و ادعا کرد«می‌توانیم از طریق این کانال‌ها تعامل کنیم. دوستان من در ایران به کار ساخت‌وساز خانه‌های شیک مشغولند.آنها باید تماس بگیرند یا از کسی بخواهند وساطت کند و تماس بگیرد»!؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    ننگ برااین غرب گراهای وطن فروش ،این جماعت روی پهلوی ها را سفید کردن،درواقع اینها هما نسخه به روز رسانی شده پهلوی ها هستند.
    • سید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      54 13
      آیا می توان همه این خسران های ناشی از سیاست های خباثت آمیز اصلاح طلبان تهوع آور به کشور از جمله همین قراردادننگین برجام را به حساب حماقت، جهالت، بلاهت و سفاهت این قبیله نادان گذاشت یا باید نسبت به خیانت آمیز بودن کردار و رفتار سیاسی این قوم هم مقداری تأمل کرد !!!!!!
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      57 32
      برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ
    • مظلوم IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      35 21
      برای بر هم چیدن بساط این جماعت عاشق و شیفته غربی ها . فقط یک الله اکبر و یا حسین کافیست .
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      34 4
      برجام از ترکمانچای و گلستان هم ننگین تر بود چون در آنزمان در موضع ضعف بودیم و آن عهدنامه ها ار پذیرفتیم اما این بار در موضع ضعف نبودیم و خیانتکاران این ننگ نامه را به ملت تحمیل کردند
    • ن IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      21 4
      واقعا مسئولین امریکایی مثل بعضی ازمسئولین ما شرف ندارند.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 45
    آقا سرگیجه گرفتی نمیدونی چی می نویسی . یه ماهواره فرستادیم دیگه خدا رو هم بنده نیستیم . ببینید اونها چند تا ماهواره دارن و کی فرستادن فقط همین رو بررسی کنی کافیه.
    • شرقی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      22 3
      و هر چه زمان بیشتر می گذرد بیشتر به این حرف ایمان می آورم که: این غرب گراها فکر می کنند ادرار غربی ها نیز خوشبوست و می توانند آن را به عنوان ماده ی خوشبو کننده استفاده کنند!
    • آرش IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      7 1
      اسکول
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      13 0
      روش و منش و ذات شماها همین جوره . موفقیت ها و پیشرفت ها را کوچک میشمرید و ضعف ها و مشکلات کوچک را بزرگ . تقصیر ندارید شیوه نوکری غربی ها همین است
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      12 0
      اونها یک سرداشتند دوتا گوش ،تحقیقات و محققان آلمانی را یکجا بلند کردند بردند کشورشون از سودی که در نتیجه خرابی جهان در جنگ بود و راه افتادن کارخانه های ورشکسته شون و بعد استثمارش بقیه کشورها پول بالا کشیدندو خرج توسعه کردند و ما بقی ماجرا که خیلی هم جالب نبود ولی باعث جمع شدن علم و تحقیق و محققین دنیا در کشورشون شد و مابقی را هم هرکه داشت با پول خریدند تا به امروز رسیدند.... ما در زمان خان بالا ها که هیچ از تمام سفر غرب عریانی به ارمغان گرفیم و در زمان پهلوی هم غریزدگی بیشتر از نشر دانش و فن و تولید نسیبمان شد..حالا پس از چهل سال تحمل ترور،تحمیل جنگ ،نا امنی از جانی و روانی و مالی و تجاری تا بهداشتی و دارویی وانسانی ،بعلاوه بحران نا کارآمدی و غربزدگی ، حتی اگر با کپی دست چندم هم به این تواناییها دست پیدا کرده باشیم ،بی نظیراست و کمک یاری خاص خدا... مردم محکم باشید راهمون حقه ... یا علی
  • مهدی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    34 13
    به نظرم این اصلاحاتی و غربگداهای اسهال طلب تا الان هرغلطی دلشون خواسته تو هربحثی ای غیر از بحث نظامی کردن ،یعنی فقط رژیم سقوط نکرده والا هرکاری بگین کردن ،ما چیمون از اردوغان کمتره که با وجود نداشتن شبکه های ماهواره ای معاند و دشمن خارجی معین سالانه ده هزار نفرو به بهانه های مختلف سیاسی دستگیر میکنه خب ماهم یه حرکت اردوغانی بزنیم مگه چی میشه ........
    • ابوعلى IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      6 2
      يه ذره ادب داشته باش بابا ، تو مگه زبونت روزه نيست ؟! يعنى چى هى اسهال طلب اسهال طلب ميكنى ؟! اگه اونها از يه طرف بام افتاده اند دلواپس هاى اصول گراها هم از چند طرف بام سقوط كرده اند ، بدترين سقوط ، سقوط اخلاقيه ! توى اين ماه رمضان سعى كنيد يه ذره خودسازى كنيد و از ادبيات كوچه بازارى صرفنظر كنيد
  • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    32 8
    این احمق ها اگر مسلمانند و قرآن را قبول دارند به یک آیه از این مصحف شریف عمل کنند و قرآن را کنار بگذارند: لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم.
  • علی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    19 4
    فعلا آمریکا رو ول کنید بورس افسار پاره کرده
  • لیلا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    48 7
    سلام بروح شهید سلیمانی ،وبه رهبر فرزانه امت ،تف به شرف آنهایی که با خون جوانان ملت بازی میکنند وبا ترامپ هماهنگ میشوند نفرین ما ملت به شما وطن فروشان.من یک مادرم و شما را نفرین میکنم.
    • افتخار AU ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      12 0
      احسنت بر شما مادر غیرت دار - شاید این اصلاح‌طلبان بی غیرت اصلاح شوند
  • DE ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    12 18
    یکی بمن توضیح بده ببینم ایا چیزیم مونده مگه برای تحریم شدیدتر ایران. بنظرم ازسیاهی بالاتر نیست .پس این ماشه چیه .وامریکا .اروپا بابرگشتن به ماشه چه گمیخورن که تاحالا اون نخورده اند. واقعا نمیدونم.
  • سعید US ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    34 11
    تصمیم گیرندگان در سطح کلان کشوری وبین المللی با مدارک تحصیلی از انگلیس وغرب به عنوان متخصص انجام وظیفه می کنند آیا انصاف است که از ولی نعمت خود روی گردان باشند؟
    • جعفر IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      29 22
      درود بر تو سعید فرمایشت درسته
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      23 5
      منفی زن هااز آلبانی و عربستان به این صفحه حمله کرده اند
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 24
    بابا امریکا ضد ساله داره دور سر ما ماهواره میچرخونه اینقدر رجز نمی خونه حالا یک ماهواره در مدار قرار گرفته اینکه اینهمه سر و صدا نداره
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      6 2
      یخ بذار خنک شی
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      10 1
      اسکل خان همون امریکای جنابعالو باعث این همه جنجال شده والا سپاه که تو سکوت خبری فرستادش بالا و الانم خود سپاه داره همه چی رو رصد میکنه و کاری به کسی نداره. این رفقای جنس خرابتن که خودشونو زرد کردن که چرا ایران ماهواره فرستاده
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    20 1
    خطاب به اصلاح طلبان و برخی جریانات فریب خورده که خواستار تسلیم تمدنی ایران در برابر غرب هستند اگر دیندار هستید قرآن میفرماید: لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم، هرگز یهود و نصارا از تو راضی و رضایتمند نخواهند شد! اگر عشقی به میهن و شرف ایرانی دارید و خواهان ایرانی مقتدر و سربلند هستید تاریخ را ورق بزنید تا متوجه شوید دشمنی غرب با ایرانیان موضوع تازه ای نیست چیزی به وسعت تاریخ از دوران ایران باستان که یونان و روم نماینده غرب و دشمن تمدن شرق (ایران) بودند تا چند قرن اخیر که جریان حاکم بر غرب یهود بین المللی انگلستان و آمریکا نمایندگان غرب و همچنان ادامه همان دشمنی تاریخی و کهن با تمدن شرق و ایران رو دنبال می‌کنند، کشورهای غربی هرگز از ما رضایتمند نخواهند بود آنها به چیزی کمتر از تجزیه و نابودی کامل ایران راضی و رضایتمند نخواهند شد که این آرزو را با خود به گور خواهند بود باید هوشیار و متحد باشیم پیشرفت و ترقی ایران عزیز در گرو اتحاد و همدلی ما ایرانیان هست و بس! پاینده ایران سربلند ملت بزرگ ایران شیر خاورمیانه است ایران زمین تا کور شود هر آنکه نتوان دید ...
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    7 27
    زنده باد اصلاحات زنده باد برجام و زنده باد سوخو30 که به زودی خانه ظلم اصولگرایان را خراب خواهد کرد
    • خداپرست IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      8 5
      از تو وطن‌فروشِ خبیث، احمق‌تر مشرقه که سه بار نظر جانور کثیفی مثل تو را منتشر کرده!
    • ali IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      13 3
      عزیز دل اولا عرض کنم اصولگرا و اصلاح طلب همه تیکه یک کرباسن. فقط مردم و رهبری را عشقه .دوما سوخو روسی عزیز اصلاح طلب تو اگر می خواهی اصولگرایان را نابود کنی و خودت وجود و جراتی نداری و از خارج کمک میگیری از F35 امریکا کمک بگیر دلاور اصلاح طلب کشور دوست ناز نازی.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      3 5
      11:24 شما شرف رو فراموش کردید که داعما انتقاد بی خود می کنید نمیدونم چرا تو این سایت حرفی از محمود کریمی مطرح نمی شه؟انصاف هم خوبه والا
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 32
    زنده باد اصلاحات زنده باد برجام و زنده باد سوخو30 که به زودی خانه ظلم اصولگرایان را خراب خواهد کرد
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      1 4
      چی مییییییگی
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    3 26
    زنده باد اصلاحات زنده باد برجام و زنده باد سوخو30 که به زودی خانه ظلم شما را خراب خواهد کرد
  • مجید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    19 3
    درود بر امام خامنه ای که با رشادت و تیزبینی و الهام گرفتن از خداوند تمامی نقشه های دشمنان را درباره نظام مقدس و الهی جمهوری اسلامی نقش بر آب کرد و همه ملت بزرگوار ایران و کلیه مسلمین جهان باید با تبعیت کامل از رهنمودهای ایشان به سر منزل واقعی برسند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    20 0
    " ایران حتی در تولید تسلیحات سری و فوق سری نیز به خودکفایی رسیده، حال در ادعایی خنده‌دار می‌خواهند جلوی فروش تسلیحات معمولی و ابتدایی به ایران را بگیرند!. لذا این طرح علاوه‌بر اینکه جنبه تبلیغاتی و روانی دارد، سه هدف پنهان در نهان خود دارد: اول این‌که آنها نگران خرید تسلیحات ساخت ایران از سوی دیگر کشورهای منطقه هستند و نه فروش به ایران،" +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ یاشاسین قهرمان ایرانم
    • پاپک آذری iran IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      10 0
      درود بر شما یاشاسین گوزل ایرانیمیز ...
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    3 1
    تو ازشرف حرف نزن که ۱۰ بار فقط نظر خودمو پاک کردی
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    17 0
    مقصر آقایونی نیستند که برجام را امضاء کردند . مقصر مردمی هستند که تخصص ندارند و این آقایون رو انتخاب کرده اند . مغز این مردم مهندسی شده بوسیله رسانه های خارجی و همینطور تبلیغات داخلی این اصلاح طلبان . دست من بود انتخابات را فقط تا سطح انتخاب شهردار اجازه میدادم و نه بیشتر .
    • هژیر IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      4 0
      درود بر شما دقیقا" ... اشاره کاملا" دقیق و صحیحی فرمودید سپاس
    • افتخار AU ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      5 0
      بله صحیح تشخیص داده اید - فریب رای دهنده توسط میدیا و سلبریتها
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    15 0
    اگر حتی همین الآن آمریکا تحریم ها را لغو کند و از ایران دوباره تقاضای مذاکره کند باید از این عمل آمریکا و آمریکا بشدت فاصله گرفت زیرا معلوم نیست چه نقشه شوم دراز مدتی را در سر می پروراند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 1
    بیشرفی ما یک ثانیه اینهاست هیچ فرقی با زنان خودفروش و هرزه ندارند کمی دقت کنید می بینید چه کسی قیمت مسکن را چند برابر کرد و با شرکتهای پیمانکاری خودش و فرزندان ناخلفش مشغول ساخت خانه های شیک هستند جرثومه های فسادی که وطن فروشی و دزدی و خیانت و جاسوسی در ذات انهاست
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 1
    غربگرا ی وطن فروش فقط به فکر راضی کردن اربابانشان می باشند وحتی به مقدری مسخ شدند که منافع خود را نمی‌بینند
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 0
    چه شرق و چه غربش فرقی نداره. اونم دنبال منافع خودشه. حالا یه عده فکر کردند راه رسیدن به خوشبختی از شرق و یا غرب میگذره. تفاوتی نمیکنه. همونطور که ما در بغل پوتین غش می کنیم، باید منافع مشترک با غرب هم داشته باشیم. در همون روسیه هم طیفهای غربگرا وجود داره. البته سرکوب میشند. به نظر من ما باید دنبال منافع ملی مون باشیم. شرق و یا غربش فرقی نمیکنه.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    سلام به نظر می‌رسد با توجه بکار بردن ترکمنچای در تحلیل های روزمره کمی توضیح نیاز است ارتش مردمی ابراز تزار بزرگ را شکست داد و در ده سال چندین فرمانده ارتش تزار در جنگ با ایران کشته شدند در حین انگلستان واسطه صلح شد و با مذاکره آتش بس اعلام شد که بیشتر سربازان ایران به مرخصی رفتند دشمن از این غفلت استفاده کرد دوباره حمله که منجر به شکست ایران و تحمیل ترکمن چای شد با تشکر
  • DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    خخخخ
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    7 0
    پراید پیت حلبی چنده؟ همون که میگن تابوت هست ها
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    نثر شریعتمداری تکثیر شده. کلا ادبیات تون دفع حداکثری میکنه
  • FR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 1
    مگر ظریف ول کن شده .....ظاهرا جواب تند میده عملا امیدواری به امریکا واذناب که ادامه دهید هنوز میتوان بازی کرد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس