موشک ماهواره بر قاصد

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی مدعی شد موشک‌های ایرانی در حال حاضر به خاک آمریکا نمی‌رسند اما این وضعیت به زودی دستخوش تغییر می‌شود. انفعال و عدم چاره‌اندیشی پنتاگون خاک آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

سرویس جهان مشرق - نشنال اینترست در گزارشی به قلم مایک پائولی از فرماندهان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا نوشت: زمانی که هواپیماها در روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلو برخورد کردند، نیز همانند روزهای کنونی از خود می‌پرسیدیم «چقدر امنیت داریم؟» این سؤال در حال حاضر در بحبوحه همه‌گیری بیماری نیز به همان اندازه حائز اهمیت است. وجود بازیگران بدخواه به ما خاطرنشان می‌سازد که در جریان بروز بحران، برخی به دنبال بهره‌برداری از فرصت هستند تا قدرت خود را استحکام بخشند و عرض‌اندام کنند. ایران از جمله چنین بازیگرانی است.

موشک‌های ایرانی در حال حاضر به خاک آمریکا نمی‌رسند اما این وضعیت ممکن است ظرف چند سال دستخوش تغییر شود. دست روی دست گذاشتن و منتظرِ نسل بعدی فناوری‌ها ماندن موجب می‌شود خاک آمریکا به خطر بیفتد.


مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش، صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


ایران به دنبال افزایش برد زرادخانه موشکی رعب‌آور خود

ایران با همکاری کره شمالی می‌کوشد تا بُرد زرادخانه موشکی رعب‌آور خود را که بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه است، افزایش دهد. این کشور می‌تواند ظرف یک دهه آینده، و شاید صرفاً ظرف چند سال، قابلیت‌های تهاجمی دوربرد را شکل دهد. این مسئله در شهر واشنگتن و نیویورک باید مایه نگرانی باشد.

هر موشکی که از کره شمالی به سمت ساحل غربی آمریکا شلیک شود از فراز آلاسکا عبور خواهد کرد، جایی که چهل موشک رهگیر مستقر شده‌اند ــ و تعدادشان به زودی به شصت موشک افزایش می‌یابد. چهار موشک رهگیر دیگر نیز در کالیفرنیای جنوبی نقش پشتیبان را ایفا می‌کنند. سال آینده، نیروی دریایی آمریکا سامانه دفاع ساحلی ایجیس را در کائوآئی راه‌اندازی می‌کند و بدین طریق یک لایه دفاعی مورد نیاز دیگر برای هاوایی به وجود می‌آورد.

من بار اول زمانی که فرمانده نیروهای پشتیبانی ناتو در نروژ و لهستان بودم درباره قابلیت ساحلی ایجیس چیزهایی شنیدم. سال ۲۰۰۷ بود و سازمان ملل مشغول تشدید تحریم‌ها ضد ایران به خاطر برنامه غنی‌سازی اورانیوم این کشور بود. آمریکا نیز مشغول مذاکره با جمهوری چک و لهستان بود تا یک سپر دفاع موشکی اروپایی به وجود بیاورد. ما در نروژ بر این نکته واقف بودیم که هرگونه موشک که از طرف ایران به سمت آمریکا شلیک شود، از بالای سر ما عبور می‌کند.

طرح فوق در نهایت به سامانه دفاع ساحلی ایجیس تبدیل شد که در حال حاضر در رومانی عملیاتی است ــ این سامانه از رادارهای اسپای-۱ و سیلوهای موشک استاندارد ۳ تشکیل شده است. یک سامانه دیگر نیز قرار است در سال ۲۰۲۲ در لهستان به مرحله تکمیل برسد.

آسیب‌پذیری خاک آمریکا در برابر موشک‌های ایران

با وجود این، شهر نیویورک همچنان آسیب‌پذیر است. اگر موشک‌های ایران از سامانه‌های دفاعی ما مستقر در اروپا عبور کنند، ناگزیر باید به سراغ موشک‌های رهگیر مستقر در ساحل غربی برویم و موشک‌های شلیک شده را از راه دور منهدم سازیم. هیچ لایه دفاعی دیگری موجود نیست و هیچگونه تأسیسات دفاعی نیز در ساحل شرقی آماده بهره‌برداری نیست. هیچگونه حاشیه خطا وجود ندارد.

آنچه برنامه‌ریزی دفاعی را پیچیده‌تر می‌سازد این است که چهل‌وچهار موشک رهگیر زمین‌پایه مستقر ساحل غربی اکنون دیگر سرمایه‌گذاری خوبی به حساب نمی‌آیند. اولین موشک‌هایی که در سال ۲۰۰۴ عملیاتی شدند، طی دهه کنونی از میزان اتکاپذیریشان کاسته می‌شود. گذشته از این، کل سامانه به لحاظ فناوری منسوخ می‌شود. خرید بیست موشک رهگیر زمین‌پایه برای آلاسکا در سال ۲۰۱۸ آخرین مورد از خرید این موشک‌ها محسوب می‌شود. جایگزین این موشک‌ها، یعنی موشک‌های رهگیر نسل بعدی، تا اواسط دهه ۲۰۲۰ آزمایش نخواهند شد و شاید تا قبل از سال ۲۰۳۲ آماده رزم نباشند.

این بدان معناست که شهرهای واقع در ساحل شرقی آمریکا به مدت دوازده سال دیگر نیز فاقد لایه دفاعی یا لایه پشتیبان خواهند بود. در ضمن، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دسترسی به سایت‌های مشکوک در مناطق بیابانی ایران محرومند و دانشمندان ایرانی به صورت پنهانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کوچک شمردن تهدید موشک‌های ایران سابقاً امری قابل دفاع بود. هرچه باشد، ایران فاقد چنین قابلیتی بود، از بودجه پنتاگون مرتباً کاسته می‌شد، و موشک‌های رهگیر زمین‌پایه مستقر در ساحل غربی از میزان انهدام کمتر از ۶۰ درصد برخوردار بودند، هرچند سامانه‌های ایجیس و موشک‌های استاندارد ۳ از میزان رهگیری بالایی برخوردارند (این رقم همچنان زیر ۶۰ درصد است و به همین خاطر بیش از یک موشک در چنین مواقعی شلیک خواهیم کرد).

«حفره‌ای بزرگ» در چتر امنیتی آمریکا

اکنون، انتظار داریم ظرف شش سال یا کمتر با یک تهدید رعب‌آور از طرف ایران مواجه شویم. با وجود این، برای اروپا سامانه دفاع موشکی داریم اما برای ساحل شرقی خودمان نداریم. به گفته آریل کوهن عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک واقع در واشنگتن، این یک «حفره بزرگ» در چتر امنیت هسته‌ای ماست.

ما باید رویداد ۱۱ سپتامبر را حتی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در کانون توجه خود قرار دهیم. وقت آن است که از بازنگری گزینه‌های خود فاصله بگیریم و استقرار سامانه‌ها را آغاز کنیم. ما باید پیشاپیش سامانه دفاع موشکی ساحلی ایجیس را در فورت درام ایالت نیویورک ــ محلی که قبلاً توسط پنتاگون شناسایی شده ــ یا دیگر مناطق مطلوب‌نظر عملیاتی کرده باشیم و موشک‌ها را سوخت‌گیری کرده باشیم تا آماده دفاع از خاک آمریکا باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 135
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • گربه‌ نره IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    37 88
    مشرق خیلی از کاربرات مثل خوارج میمونن قبول کن
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      جنگی بزرگ نزدیک است و نابودی ایران و ایرانی بزدل ترسو
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      174 4
      برای 10:22 صرفا چند تا کلمه را از سر کینه یا بی دانشی یا احیانا جنگ روانی گذاشتی کنار هم. ارباب های آمریکایی جنابعالی فعلا در گرداب سیاهی از مستاصل و درمانده شدن هستند و نمیدانند که چکار کنند. نه راهی به پیش دارند و نه راهی به پس. در ترسی از یک جنگ ناخواسته در منطقه خاورمیانه هستند . نه توان جنگ دارند و نه توان عقب کشیدن. آنقدر درمانده هستند که عین الاسد با آن وضوح کوبیده شد ولی باز هم توان پاسخ نداشتند.
    • مجید IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      122 5
      به زودی خواهیم دید چه کسی نابود خواهد شد فعلا که در همه موارد از این همه درگیری در همه این سالها ایران به خواسته اش رسیده و نیروهای آشکار ایران در لبنان، عراق ، سوریه، افغانستان، یمن و نیروهای پنهان ایران در سراسر جهان در آماده باش و گوش به فرمان هستند همین آمریکا تو خبرها جابجایی نیروهای تو عراق را علیه ایران تبلیغ می کرد ولی دو هفته بود که با واسطه به ایران التماس می کرد که نیروهای مردمی عراق تو راه به اونها حمله نکنند همه جای دنیا سربازان ایران گوش به فرمان آماده اند حتی اگه لازم شد تو خود آمریکا و اروپا و آلبانی
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      87 11
      خداوند متعال وعده داده است که در دل دشمنان شما وحشت می افکنیم و اکنون وحشت در دل یانکی ها و صهیونیست ها انداخته است.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      36 4
      یکیش خودتی داعشی
    • پری مجرد40ساله IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      34 9
      خوارج جد و آبادت است بی شرف
    • مهربان IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      55 0
      لازم نیست به آمریکا موشک بزنیم ،تل آویو وحیفا که برای شما غربی ها خیلی عزیز است، با خاک یکسان می شود
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      24 0
      بگیر که اومد...............
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      19 3
      جنابان یانکی ها موشکهای شما کجاهای کشورهای دیگر را تهدید می کند - آپارتاید - رژیم غاصب صهیونیستی - رژیم تروریستی و جنگ افروز و آدمکش آمریکا ؛ هرسه باید دفن شوند آپارتاید که دفن شده رژیم صهیونیستی و رژیم تروریست و کشتار جمعی آمریکا نیز بزودی به همزاد ضد بشری خود خواهند پیوست. و در زباله دان تاریخ و موزه ها باید دنبال رفتارهای ضد بشری آمریکا ی تروریست بگردیم -
    • گربه نره IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      13 1
      پری مجرد بی شرف تویی که از کشته شدن ایرانیا خوشحال میشی و هورا هورا میکنی از قدیم گفتن حرفو بنداز صاحبش ور میداره
    • حسین IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      21 1
      آمریکا بخاطر همین موشک بالستیک ایران سامانه هایی که داخل عربستان فعال کرده بود حالا چون خودش بی دفاع داره جمع می کنه میبره برای خودش تو آمریکا امنیت بسازه در صورتی که می گفت حضور آمریکا در خاورمیانه بخاطر امنیت آمریکاست اما حالا فهمیده جای امن فقط داخل آمریکاست خودشون می دونند که این موشک وقتی می تونه ماه واره تو فضا قراربده یعنی قاره پیماست اما به نوعی به خودشون دل گرمی میدن که هنوز نمی تونه به آمریکا برسه در صورتی خواناخواه به این فناوری دست یافته و کاریش نمیشه کرد وحالا به فکر سامانه های دفاعی برای خودشون افتادند در صورتی که سامانه های دفاعی برای کشورهای دیگه می ساختند وحالا همین سامانه ها را که با پول آنها ساختند (یعنی عربستان آنها را خریده وآمریکا حق جمع کردن وبردن نداره) دارند می برند برای دفاع خودشون واقعا زیبا نیست عربها حالا بی کلاه موندند
    • صفر IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      22 1
      خیلی مسخره و آبکی ست که بگویی ایرانی بزدل و ترسو. یا در اردوگاه آلبانی گرفتاری یا آلزایمر گرفتی ایرانی همیشه شجاع بوده و هست. یه مقدار تاریخ بخونی بد نیست. مقامات آمریکایی از قدرت ایران در ترس و وحشت قرار دارند و این موضوع را علنی میگویند آنوقت خائنین از ترس و ترسو بودن ایرانی مینویسند. گریه کن تا بخندیم از این همه حماقت.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 0
      هوا بده .. تو خوبی
    • رحمت عیدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      3 0
      آره دقیقا کاربران کمپ تیرانا مصداق بارز خوارج هستند که عمله بی جیره مواجب معاویه زمان شده اند
    • سیاوش IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 0
      کدوم امریکا مگه امریکایی هم مونده
  • گربه نره IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    54 35
    خدا شر خوارج وطنیو از مملکت ما بکنه اونایی که ادعا مذهبی بودن دارنو وحدت مردم از بین میبرن
    • اهورا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      36 5
      همین که تو از الان ترسیدی و پوشکتو خیس کردی برا ما کفایت میکنه! ما منتظر جنگ بزرگ هستیم تا شما و اربابانتان را به قعر جهنم بفرستیم! مامنتظر حمله ای از سوی حجازیم تا بین بقیعش حرم ناب بسازیم
    • لبنت IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      12 2
      مشرق دمت گرم. مقاله های نابی ترجمه میکنی. هر کس میل داره سرش را بکنه زیر برف مثل کبک، الکی تهمت های جاهلانه ای مثل خوارج و امثالهم به این روزنامه نزنه لطفا. این آدم های کاخ سفید و ژنرال های بازنشسته، دچار بیماری روانی پارانویا هستند.
    • NL ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      5 16
      اخرش این کشور ما رو ببینین میتونین به سمت جنگ ببرین و پای بیگانه رو به کشورمون باز کنید دمتون گرم
    • گربه نره IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 7
      اهورا مغز فندقی الان چه ربطی به ترس و پوشک‌ داشت جمله من همین تویی که ادعا داری اولین نفر در میری مثل کسایی که به امام حسین نامه زدنو پشتشو‌ خالی کردن تو تو دیانت و‌مذهبی بودن به گرد پاشونم نمیرسی
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    79 10
    همین که ترس وجودتان رافراگرفته پیروزی ماست
    • فردین IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      9 6
      کسی که فارسی مینویسه ایرا نابود بشه کجاییه؟
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    31 7
    دقیقا یه تن تی ان تی در یک محفظه سرامیکی با باله های سرامیکی(کلاهک جداشونده) داره از ارتفاع خیلی بالا روی نقاط حساس کشورتون با سرعت حداقل 7 ماخ شیرجه میره .....دقیقا میخواهید چی را رهگیری کنید .....بدنه موشک معلق در فضا را .....حالتون خوب نیست بخدا .....بودجه امریکا را همینجوری به فنا میدید که این همه بدهی بالا آوردید.....
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      34 8
      موشک قاره پیما بدون کلاهک هسته ای ارزش نظامی نداره. چون حداکثر تخریبی در حد یک ساختمان ایجاد میکنه. و خود موشک از هر ساختمانی گران تر هست. شلیک موشک قاره پیما با سر جنگی متعارف عملا اتلاف پول هست.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      13 9
      درسته فقط ی ساختمون رو نابود میکنه ، ولی ترسی ک ایجاد میکنه ب اندازه خرابی ی شهر هست.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      33 10
      بستگی داره اون ساختمان هدف کجا باشه......راکتور هسته ای امریکا یا مرکز کنترل هوایی امریکا .....البته برای امریکا جان شهروندان دیگر کشورها اهمیتی نداره و از سلاح کشتار جمعی استفاده میکنه ....چه ویروس چه بمب اتم (تجربه بشری).....لذا حرف شما متین است و دست کثیف عوامل غرب در جمهوری اسلامی کاملا مشهود.....
    • ایمان IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 2
      وقتی موشک قاره پیمایی به فضا میرود و در مدار قرار میگیرد قابلیت نصب کلاهک را هم دارد. مگر میشود کوهنوردی قله هیمالیا را فتح کند ولی نتواند کوله پشتی حمل کند. این همه توهم از کجا در مغز مخالفین قرار میگیرد؟
  • سید IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    37 4
    رهبران بدبخت آمریکاا نمی دانند که برنامه ایران برای نابودی آمریکا در خاک آمریکا و توسط ساکنین این کشور - که نمی توان نام ملت را بر ایشان نهاد - در حال شکل گیری است و به دنبال دیوار کشی دور کشورشان هستند! به قول سعدی علیه الرّحمه: خانه از پای بست ویران است/ خواجه در بند نقش ایوان است!
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      6 1
      10:24 یا به آمریکا بگن که وقتی با ایران در میافته فکر عواقبم باشه : یا مکن با فیلبانان مَشوِرِه، یا بساز آن خانه ای فیل توش بِرِه!!!
    • رضا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 17
      چى ميگى تو بيچاره ؟! يعنى نمى فهميد دارند خرتون ميكنند ؟! ايران كجا امريكا كجا ؟! بودجه نظاميش چهل هزار برابر ايرانه ! اون يانكى حرومزاده داره به دستور ارباب جهودش ايران هراسى راه ميندازه ، شنونده بايد عاقل باشه ، توى اين بدبختى و مصيبت و بى پولى و تحريم ميخوان چهار قرون هم كه مثلاً پس انداز شده آتيش بزنيم
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      7 4
      تو چی میگی رضای بدبخت فلک زده؟ برای اینکه ایران هراسی راه نندازن هر غلطی گفتن میکنی؟ تو ناراحت نباش برو تو سوراخ قایم شو مثل قبل مردها میرن از مملکت و ناموسشون دفاع میکنن تو برو به اون چندر غاز پس اندازت بچسب باد نبردش!!!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    17 0
    دیوانه اند اینها به خدا.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    62 2
    کسانی که به مسئولین کشور ایران میگویند توهم توطئه داری مطالب این ژنرال بازنشسته امریکایی که تهت تاثیر رسانه های صهیونیستی است را بخوانند. و به انها بگویند ما چرا به دنبال موشک رفتیم ؟ 1. ایا غرب و شرق نبودند که به صدام ملعون انواع موشک را میدادند تا مردم ایران را به خاک و خون بکشد و به ایران برای دفاع از خود هیچ کمکی نمی کردند ؟ 2. آیا غربی ها نبودند که قراردادساخت نیروگاه اتمی بوشهر را به هم زدنددو برای تامین سوخت نیروگاه 5مگاواتی تهران که برای ساخت رادیو داروها بود بد عهدی کردند و ایران را مجبور کردند به دنبال تامین سوخت نیروگاههای خود باشد و بر اثر بی اعتمادی به غرب دنبال چرخه کامل سوخت باشد؟ 3. آیا فراموش کرده اند که ایران را تحریم تسلیحاتی کردند و انواع ناوگان های خود را برای تهدید ایران در منطقه مستقر نمودند و ایران را مجبور کردند بخاطر اینکه نیروی هوایی نداشت به سمت دفاع موشکی وپهبادی برود ؟ 4.آیا غربی ها نبودند که قرارداد برجام را بستند و از فردا مجددا تحریم های جدیدی را وضع کردند و آخر سر هم برجام را پاره کردند و به تعهداتشان پایبند نبودند و انتظار دارند ایران به آن قرارداد عمل کند ؟ و حتی بیشتر از آن قدرت دفاعی خود ساخته را متوقف کند ؟ اگر از صدام در جنایت هایشان حمایت نمی کردید و به جای اسرار بر قبول اتش بس از سوی ایرانی که به او تجاوز شده بود به صدام میگفتید به مرزهای بین المللی بازگرد و صدام را تنبیه میکردید و این بی عدالتی را در حق مردم ما نمی کردید و به تعدات ساخت انرژی اتمی ایران عمل میکردید و از طالبان و داعش حمایت نمیکردید و... امروز زنجیر وار دچار جنایت نمی شدید و از جنایتکاران صهیونیست حمایت نمی کردید امروز جهان امن تر نبود ؟ امروز ایران نیاز نداشت که برای جلوگیری ازتجاوز دست نشانده های بعدی غرب خود را برای دفاع اماده کند
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      6 1
      احسنت
    • حسین IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 0
      داداش کاملا درسته و یه چیزه دیگه اینکه کسانی که میگن توهم توطئه البته این چیزهایی که شما نوشتی قابل مشاهده هست و قابل لمس توهم نیست ولی اونایی که میگن توهم توطئه این توهم نیست تئوری توطئه هست لطفا یه دفتر مشق بردارن روزی یه سطر بنویسن تئوری توطئه نه توهم توطئه اگه به توهم باشه شما توهم زدید توهم خوش خیالی
    • صفر IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 3
      اسلام وقتی میگه مشروب و مواد حرام است بخاطر اینکه میخورند و میکشند و اراجیف مینویسند. وقتی ادعا میکنند ایرانی بزدل و ترسوست غیر از مستی و توهم مواد چیزی نمیتواند این جمله مزخرف و خنده دار را در کله ای بگنجاند.
  • امیر IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    40 2
    آمریکا اگر هم بخواد یه ......بخوره یه غلطی بکنه باید تو همین منطقه قید خیلی چیزا رو بزنه خود سرزمین آمریکا پیشکش ازجمله قید اسراییل -گاو شیرده -امنیت انرژی-پایگاهاشون تو منطقه-ناوهای هواپیمابرشون-از همه مهمترن پاچه خوارای داخلی
  • غلامرضا IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    27 2
    گم شو عوضی ایرانی ترسو نیست.یه کم تاریخ بخون.احمق
  • BE ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    16 1
    زمانی که هواپیماها در روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلو برخورد کردند!!!!!.....شما گفتید و ما باور داریم بسه دروغ.... تکرار دروغ یک مشت شیطان پرست غربی ....اونا چرت میگین شما تکرار نکنید
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    61 2
    شاید جنگی بزرگ در کار باشد ، ولی سرانجام آن جنگ با نابودی آمریکا و اسراییل خواهد بود شک نکن
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      7 0
      نابودی دشمنان اسلام نزدیک است آمریکا مثل سگ میترسد و دارد واق واق میکند ، بعد یک عده مزدور بی جیره مواجب میان پاچه خواری آمریکا رو میکنند ، ننگ بر ایرانی وطن فروش ، مرگ بر منافقین آلبانی نشبن و ایران نشین ترسو
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    39 2
    موشک اوکیه. هواپیما بسازیم . یک بعدی خوب نیست
  • DE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    30 2
    جواب به 22-10.ارزوی ما جوانان مومن ایرانی جنگیدن مستقیم باشیطان بزرگست. بیاد بیارجوانان سپاهی بادست خالی درخلیج ایرانی =فارس چه ضربه ای به امریکا زدند دراواخر دفاع مقدس.حالا که جنگیدن باامریکا دقیقا برامون عروسیس. بیاد بیار کلوانان امریکائیرو مثل عجوزها گریه میکردن. هنوزم سریازائیکه درزیر زمین عین الاسد بودن روزی 10 بار پوشک لازم میشن.بخدا بیشتر از 20 ساله که انتظار اونروزو میکشیم.غوطه شرقی دمشقو باهمه استحکام اسرائیلیو امریکائی وتونلهاش بالطف خدا چجوری ازادکردیم. برو ببین بعد شرو ور بباف.درهمه جمگهای سوریه مستشارای شیطان بزرگ حضور مستقیم داشتند .البته درپشت جبهه واطاقهای فرماندهیش. واقعا فکر میکنی انصار الله با عربها میجنگه یا با اربابت . اونم بادست خالی ودرمحاصره کامل.
  • CH ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    22 4
    ما ایرانی ها به زودی با موشک های دوربرد و قدرتمند نسل نجسِ مخلوط شده ی آمریکایی هارا نابود کرده و این موجودات کثیف و شیطانی را از روی زمین محو می کنیم تا آرامش به زمین بازگردد. تمدن های قدیمی باید تمدن های تقلبی مثلِ آمریکا را نابود کنند. به زودی در حسینه ای در آمریکا با نوای کاروان را می خوانیم.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      11 2
      حدود ده سال پیش اگر اشتباه نکنم سال ۲۰۰۸اسراییلیا ادعا کردن ایران موشکای شهاب۴و۵و۶روساخته وگسترش داده که توان هدف قرار دادن شرق امریکا رو دارن وسال۲۰۱۵ امریکایی ها ادعا کردن که چند موشک از خاک ایران به سمت دهانه اقیانوس هند پرتاب شده درنهایت میخوام بگم بعید نیست که از چند سال قبل ما موشک دور برد قاره پیما داشته باشیم وقطعا ترس امریکایی ها از این قضیه
  • صادق IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    23 3
    جنگی نخواهد شد ولی اگه جنگ شود فقط مردم ایران نابود نمی شوند بلکه مردم و سربازان آمریکا بسیار کشته خواهند داد آمریکا نقاط ضعف بسیاری دارد...
  • کارشناس IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    12 1
    اماده باش به تمام مفت خورها اگر جنگ شود شما را خواهیم فرستاد تا هرچی خوردید بالا بیارید
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    15 0
    بزنید آمریکا رو منفجر کنید.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 28
    حمله میکنن و نیروی هوایی و دریایی از بین میره . فقط میمونه موشکهای بالستیک و پدافند .
  • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    37 3
    ترس تـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا م هیمنه آمریکا را فرا گرفته است. درود بر انقلاب اسلامی ایران زنده باد رهبر عزیز امام خامنه ای مردم بر شما تبریک پیش به سوی تمدن اسلامی سپاهیان جهادگربا استقامت ومقاومت
    • M.I.S lord IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 8
      تمدن اسلامی نوچ تمدن ایرانشهری
    • آنتی اصلاح طلب IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 0
      اونی که هدف گذاری کرده گفته تمدن نوین ایرانی __ اسلامی . جفتتون چرندیاتتون رو تو همفکرای خودتون جار بزنین. ما اینجا ایران و اسلام جدا از هم نداریم. تمدن نوین ایرانی اسلامی.
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    24 1
    تسلیحات آمریکایی به دست انصارالله افتاده است
  • DE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    24 3
    پست فطرت بزدل تو هستی. ایرانی دل شیرداره. پوشک ات رو خیس کردی حرف مفت می زنی. بلرز بلرز تا بمیری!
  • یاردان قلی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    10 0
    بزودی زود اینشاءالله دست خدا برای نابودی فرعونیان رو خواهدشد اگر قیام برای خدا باشد شکستی مطلقا وجود ندارد این زالو صفتان بی دین باید بترسند که دنیایشان را از دست میدهند مخصوصا مزدوران کثیف داخلی ...برق اناالمهدی بزودی چشم حیض اینها را کور خواهد کرد بخدا قسم این لحظه بزودی زود اتفاق خواهد افتاد آنوقت حکومت خدا در زمین مشاهده خواهد شد وخیلی از شما عزیزان خواری این دشمنان خدا را خواهید دید .
    • قارداش IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      8 7
      ياردان قلى يا شلغم قلى ! شمعون هم خوبه البته ! تو با اين افكار مشعشعت حيفه اينجا بمونى و نفله شى !
  • ab IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    15 2
    با درود و سلام . با افتخار به نیروهای مسلح که با پرتاب موشک 3 مرحله ای برد پرتابه های ایران به 11هزار کیلومتر افزایش پیدا کرد و تمام کشور ایالات متحده در تیرس ایران قرار گرفت . نکته جالبتر سرعت پرتابه ایران که بصورت سوپرسونیک می باشد که سیستم تادو سیستم پاتریوت 3 و سیستم دفاعی توان رهگیری آن را ندارند و ایران در کمتر از 12 دقیقه هر نقطه ای در خاک آمریکا با دقت بسیار بالا زیر 10متر مورد هدف قرار می دهد . خدایا شاکر تمام نعمات و رحمتت هستیم . جاوید و پاینده باد ایران عزیز
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    15 2
    کسی که ایرانی روترسوخطاب میکنه مطمئنا حرامزاده ای بیش نیست
  • عقرب IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 6
    مرگ بر مردم و دولت امریکا لعنت بر هرچی امریکایی روی زمینه لعنت بر اون مردمی که طرف امریکا و امریکایی رو میگیرن ما ایرانیها پاش برسه رحم نمیکنیم ضد انقلاب باشه ماله کشور بیگانه باشه تک تکشون میکنیم زنده تو قبر یا زنده زنده اتیششون میزنیم .درود بر مردم و ملت و دولت ایران
    • DE ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 1
      نیش عقرب نه از ره کین است - اقتضای طبیعتش اینست
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 2
    بازیگران بدخواه?! یعنی از آمریکایی جماعت پررو تر و وقیح تر من یکی که هیچ جا سراغ ندارم.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 9
    ما اگه بخواهیم به مرگ طبیعی بمیریم، کیو باید ببینیم؟
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    8 2
    بزرگ مردان ایرانی در عمل ثابت شده هستند جانم فدای رهبر مرگ بر آمریکا درود بر اسلام الله
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 3
    خوب برسد.. مگر موشکهای انها به ما نمیرسد
  • علی حیدر کرار IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    10 2
    خدارو شکر سامانه موشکی دست روحانی و دوستان نیست وگرنه برد موشکای ایران ازمرزاش بیشتر نمیشد لعنت بر هر جاسوس و خائن با هرلباسی ومنصبی که دارن
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    10 0
    امریکایی ها دیوانه اند ..!! خوب، احمق! به کسی آزار نرسون تا دیگران از مزاحمت تو سراغ بازدارندگی نروند!!!
  • viy IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    16 1
    خدایا این ملک را از شر دشمنان خارجی و داخلی محافظت بفرما .. و ایران را به دست ایرانی بده
  • US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    13 3
    بومی سازی س-۵۰۰، قاره پیما، ماهواره زن، هایپر سونیک و هوش مصنوعی از اوجب واجبات است. هم بازدارندگی و امنیت را تضمین می‌کند، هم باعث ایجاد شغل و رونق تولیدات دانش بنیان میشود.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 13
      یه چیزی تو نت خوندی فقط.به اندازه دانه جویی دوگوله نداشتی تحلیل کنی اینا چی هستن به چه دردی میخورن. ماهواره زن خخخ
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    5 1
    باید میلیونها موشک بسازیم و داشته باشیم باید ابر قدرت دنیا بشیم مگر چی کم داریم باید خیلی قوی بشیم
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 5
      موافقم البته نه با شکم گرسنه ....
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      5 1
      بهتره با شکم سیر برادر زن البغدادی بشی تا با شکم گرسنه موشک بسازی؟!!!
  • حسين DE ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    5 2
    چه ترسى تو جونتون افتاده؟اين تازه آغاز راه است،منتظر ترسهاى بعدى باشيد .
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 4
    فعلا خدا کرونا را مامور نابود امریکا کرده
  • بهزاد IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    5 3
    تویی که نابودیه ایرانو ایرانی آرزوته.... تویی که به ایرانیا میگی بزدل و ترسو چرا سردار رو از پشت زدن؟ چرا تنها که بود زدن؟ما زدیم، رودررو که بودیم زدیم اول گفتیم بعد زدیم. حالا ترسو و بزدل کیه؟ جواب بده بدون اینکه به حاشیه بپردازی و بخوای گمراه کنی احمق جان
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 9
    نشنال اینترست!!!!؟؟؟؟ چقدر پول دادید چاپ کنن؟؟؟ خخخخخ
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      6 0
      کارخودشونه؟! شما راننده کدوم مسیری داداش؟!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 4
    یاد بگیرید. ما هنوز به سمت موشکهای میان برد هم حرکت نکردیم چه برسه دوربرد قاره پیما. اصولا هم سمت بمب اتم نرفتیم. اما اونا فرض رو بر داشتن بمب اتمی که با موشک قاره پیما به خاک امریکا برسه و از سیستم موشکی اروپا هم رد بشه میگیرند و مبنای برنامه ریزیشون رو این قرار میدن. اونوقت برخی واقعیتهای الان رو انکار میکنند و یه پله هم عقب تر میرند توی دنیای سیاست.
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 3
    ایران نیازی ندارد به خاک آمریکا حمله موشکی کند من بر این باورم ایران میتواند از درون آمریکا را نابود کند شیران ایران همه جا هستند
  • علب IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    6 2
    پیروز واقعی ایران است
  • قاسم IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 6
    شما از یک بیماری کرونا آنچنان ترسیدید و این همه کشده دادید اونوقت میخواهید جلوی کشور قدرتمند مانند ایران بایستید. عمرن حتی خوابشم نمیبینید در قدم اول هر چقدر پایگاه در منطقه دارید را نابود میکنیم بعدشم سر وقت این کاواتون در منطقه میریم
  • سالاری IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    6 1
    تولهاتونو یادتون شوده تو ناوچتون وق وق میکردن آمریکای کثیف
  • h US ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 7
    این چرندیات را بگذارید کنار و به زندگی آموزش و رفاه بشریت بیاندیشید و اقدام کنید .‌
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      6 2
      عارضم که اگر این چرندیات رو بزاریم کنار دیگه کشور و امنیت و ملت و مردمی نمیمونه که بخوایم به تحصیل و آموزششون بپردازیم!
  • سرهنگ IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 1
    شما که جزء خوارج هستین میتونین مثل عربهای شیخ نشین یا اروپاییهای ترسو فوتش کنید و. زیرپای یانکیها بخوابین تا آسوده خاطر باشین
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    11 1
    این یارو خیلی متوهمه به دو دلیل ۱- ایران خودش موشک میسازه نه با کره شمالی! ۲- نه چند سال دیگه بلکه الان با پرتاب نور ما تکنولوژی موشک قاره پیما رو داریم فقط رسانه ایش نکردیم که گویا خودتون نگران شدید ۳- جمهوری اسلامی ایران تا خاک و امنیت مردم تهدید نشه هیچ اقدامی انجام نمیده
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    5 1
    راه های کم خیلی کم هزینه تری هم وجود داره. گمشید برگردید کشور خودتون و خاورمیانه رو خالی کنید
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 3
    جنابان یانکی ها موشکهای شما کجاهای کشورهای دیگر را تهدید می کند - آپارتاید - رژیم غاصب صهیونیستی - رژیم تروریستی و جنگ افروز و آدمکش آمریکا ؛ هرسه باید دفن شوند آپارتاید که دفن شده رژیم صهیونیستی و رژیم تروریست و کشتار جمعی آمریکا نیز بزودی به همزاد ضد بشری خود خواهند پیوست. و در زباله دان تاریخ و موزه ها باید دنبال رفتارهای ضد بشری آمریکا ی تروریست بگردیم -
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 1
    وقتی ناوهای آمریکا در آبهای خلیج فارس امنیت کشور نا را تهدید می کنند، و بعضی غربگرای فارسی زبان که ادعا ایرانی بودن با شعار جانم فدای ایران اگر اتفاقی افتاد به غرب فرار می کنند. بایستی همه جا را برایشان نا امن کرد. و دست بچه های هوا فضای درد نکند.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    جای تاسف است اگر میدانید ایران در معرض نابودی است پس اینجا تو این خاک که جای دلاورمردانی بزرگ از کورش آرش و امثالهم در گذشته و سرداران بزرگی چون امیرکبیر سلیمانی همت جهان آرا باکری خرازی تندگویان و... در این دوران بوده و امثال سلامی و حاجی زاده و رضایی و... بوده و هست چه غلطی میکنید بهتر نیست گورتان را گم کنید و برید برای سر سپردگی اربابانتان لیاقت می‌خواهد در خاک ایران زندگی کردن و ایرانی بودن که شما ندارید تا بود دستشویی تمیز کن بی ارزشی مانند صدام بودید حالا هم نظافتچی مکرون و جانسون و ترامپ شدید ولی از همه بدتر و حقیرانه تر و نهایت پست بودنتان در این است که نوکری بن سلمان را میکنید از خودتان پرسیدید و ظاهر بدون عبا و سربند بن سلمان را دیدید خیلی بدبختید خاک بر سرتان که اربابتان شده بن سلمان خاک خاک خاک اون هم خاک آمریکا چون خاک ایران مقدس است و شما ارزشش را ندارید
  • جاویدایران GB ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    10 1
    مابایدسلاح اتمی ایرانی داشته باشیم تادربرابر امریکای خطرناک حق موجودیت خودمونوحفظ وتضمین کنیم. درودبرایران قدرتمند، بایدازایران دوباره به عنوان امپراتوری یادکنیم.
  • NL ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 3
    سر مار رو باید از بالا زد. تا زمانی که نيويورک و واشنگتن یا بهتر بگم کاخ سفید مثل عین السد موشک نخوره اونا حماقت می‌کنند 9298
  • حسن US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 5
    زمانی که اتحاد جماهیر #شوروی اولین فضانورد را به دور زمین فرستاد و جهان را به حیرت فرو برد ، زمانی که قوی‌ترین بمب‌های جهان را داشت و شنیدن قدرت تخریبی موشک‌های اتمی شوروی مو بر تن سیاستمداران جهان سیخ میکرد ، زمانی که شوروی هر گاه دلش میخواست در هر کشوری کودتا میکرد ، زمانی که شوروی به ماه موشک می‌فرستاد ، زمانی که احزاب کمونیست نیمی از اروپا را زیر سلطۀ #امپراطوری_سرخ درآورده بودند درست در همان زمان گورباچف مجبور بود در جلسۀ سران حزب دو رادیوی آلمانی و روسی را با خود ببرد تا تفاوت آن دو را برای پیرمردان کمونیست شرح دهد چون شوروی حتی قادر نبود یک رادیوی معمولی مثل غربی‌ها تولید کند و برای مردم هم که با فروشگاه‌های خالی مواد غذایی و بهداشتی روبرو بودند داشتن یک یخچال ارج ۱۹ فوت ایرانی بیش از دیدن یوری‌گاگارین در ماه یا فتح کردن پراگ لذت داشت
    • DE ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      1 0
      وزمانی که تو این کامنت را مینوشتی ای کاش اول از خواب بیدار شده بودی بعد مینوشتی .اگر همان زمان شوروی آن کارها را نکرده بود الان مانند آلمان و فرانسه و تمام کشورهای اروپایی نوکر امریکا و دستنشانده امریکا بود.سعی کن کوتاه زمان فکر نکنی بعد نتیجه همین کامنتت میشود.
  • موبین IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    7 1
    اعتراف به جاسوسی بازرسان انرژی اتمی: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دسترسی به سایت‌های مشکوک در مناطق بیابانی ایران محرومند و دانشمندان ایرانی به صورت پنهانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
  • NL ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 4
    اگر درک صحیحی داشته باشیم این ادعا حرف مهمی را مطرح می کند اینکه علت مخالفت دولت آمریکا با ایران و اعمال تحریمهای یک جانبه ترس از قدرتمند شدن ایران است وما اگر قدرتمند شویم هر سگ صفتی مارا تهذیذ به حمله به کشورمان نمی کند به قول شاعر : برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی //// که در نظام طبیعت ضعیف پامال است خوشحالم اینا شنیدم ( داریم قوی می شیم)
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 3
    آمریکا مگه خاک هم داره؟ یه مشت تروریست صهیونیست بر مقدرات همه جهان می خوان مسلط بشن و خاک آمریکا رو مایه سو استفاده قرار دادن و مردمش رو فقیر کردن.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 2
    نیت اینجور مقالات ایران هراسیه برا بالابردن بودجه تهاجمی آمریکا اما یک نکته چرا ما تو ساخت موشک قاره پیما تعلل کردیم. در ضمن در جواب منتقدینی که میگن موشک قاره پیمای متعارف ت جیهه اقتصادی نداره یک کلام" کدام ارتش دنیا بودجه اون اقتصادی و دارای بازده هسش. کشورها خرج توان دفاعی میکنند برای پیش برد اهداف اقتصادیشون نه اینکه مستقیما بازده داشته باشه. الان آمریکا بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار خرج توان دفاعی ساخت و نوسازی تجهیزات نظامیش میکنه آیا بازده مستقیم داره. هرگز. اما پیشبرد اهداف تهاجمی اونها رو سبب شده. ما ناگزیر به ساخت قاره پیمای سوخت جامدیم. تا سبب افزایش بازدارندگی نظامی ما بشه
  • محمداسحاق نژاد US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 0
    ۵۲۸۳اگرامریکا حتی بینظیرترین سلاحها راداشته باشد بخواهدباایران رودروشود مطمعناشکست خواهدخورد چون اخرهمه ترسها ترس ازمرگ است اما ماازهمان مرگ هم نمیترسم وبرای دفاع ازخودوایران به استقبال مرگ میرویم.ایرانی اهل تجاوزنیست نترسید
  • علی رجب زاده IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 1
    می بوسم دست بزرگ مردانی بی ادعایی که برای حفظ حریم این اب خاک شبانه روز تلاش میکنن و فکر وخلاقیت ایرانی را بافرستادن ماهواره توسط ماهواره بر قاصد به نمایش گذاشتن و این وعده خداست که ایرانی در تمام علوم به اوج میرسد وشما دشمنان داخلی خارجی در این خشم بمیرید
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 3
    مرگ برزدانقلاب
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 2
    سلام اررض ادب .جنگ فیزیکی نخواهد روخداد اما آمریکا خلی حواسش به ریشه یک شی است که بخواهد آن چیز را مثل درخت ازریشه خشک کند وپس بر وی سلطنت کند و زهر شیاطنی خودرادرانجا بریزد.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 0
      عالی
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 0
      این دوستمون درست میگه. از الان بایستی بیشتر حواسمون به تلگرام و واتس آپ و اینستاگرام و فیس بوک و هالیوود باشه.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 0
      ارض = زمین عرض = اظهار ادب
  • سعید IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 2
    ایالات متحده و متحدان اش از همون اول ترس جنگ با ایران داشتن و خود را بازنده جنگ احتمالی می دیدن چه برسه به الان که موشک قاره پیما داره و معلوم نی چه جنگ افزار هایی داشته باشه
  • alwanpour IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    باید تحدید مقابل تحدید باشه. آمریکا مثل یک لات بی سر پا زور قدرتش به ضعیف ها میرسه. باید قوی باشیم. که پهلون پنبه ها بادشون بخوابه
  • مهدی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 3
    جنگی درکارنیست این تحرکات تهدیدات همش گمراه کردن افکارملتهاست پشت پرده دوست هستن وبرای مردم دشمن همدیگه الان پشت پرده توافق کردن امریکانیروها سامانه موشکی وناوهاشوازکشورهای همسایه ببره وایران هم نیروهای خودشوازسوریه کم میکنه چندین باراسراییل حمله کردایران پاسخی ندادتوعراق هم ایران نیروهاش هیچ تحرکی نداردبس این علامتی هست که اختلافهاکنارگذاشته شده .
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    7 0
    مگه فقط موشک های ایرانی تا آمریکا برد دارن،موشک های چین و روسیه و هند و غیره مگه تا آمریکا برد ندارن؟ فقط موشک های ایرانی تهدید هستند؟ یعنی آمریکا برای مقابله با تهدید موشکی این کشورها هیچ کاری نکرده که باید برای مقابله با موشک های ایرانی انجام بده؟
  • سعید IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 2
    خدا را شکر امریکای متجاوز بعد از سالها فقط بفک دفاع از خودش شده حالا ببین ترسو کیه عاقلان دانند امید واریم بچند سال نرسد که امریکای جنایت کار به التماس بیفته و خواهش کنه که از حمله به امریکا چشم پوشی کنید حکو مت تو خالی وپوچ فقط با تبلیغات و هیا هو خودشو نگه داشته
  • علیرضا آزادی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 2
    از شما چه پنهون چون خیلی خبیث و پست فطرت هستید و جنایتکاری های شما هم کم نیست و ادامه داره قصد داریم گوشمالی سختی بهتون بدیم ... رسیدن موشکهامون به آمریکا ی بخش کوچکی از برنامه هامونه ... آخ کیف داره ناوهای هواپیمابرتونم بزنیم ...
  • امید IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    امید وارم ایران تا ده سال آینده واقعا موشک های قاره پیما را تولید کند شخصا معتقدم در دنیایی که اسرائیل که با یک رژیم آپارتاید بصورت قراردادی تشکیل شده دویست بمب اتمی دارد و آمریکا فقط در اطراف ایران بیش از صد بمب اتمی دارد وحتی ایران رابه استفاده از سلاح تاکتیکی اتمی تهدید کرده داشتن بمب اتمی می تواند مفید باشد البته اول باید بحال اقتصاد مردم فکری کرد
  • با درود IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 3
    هر کس اندکی عرق ملی داشته باشد می داند که در هر جنگی ولو شکست دشمن...کشور خودمان هم به شدت اسیب میبیند....فراموش نکنید با دشمن در خاک خودش مبارزه نمیکنید ...بر فرض نابودی کل نظامیان دشمن در اطراف ایران به تظرتون با توجه به تسلیحاتی که رقیب دارد از ما چه می ماند...احساسی حرف نزنید یادمه ۳ سال پیش همین نزدیک تهران در شهرک صنعتی شمس اباد به علت اتش گرفتن پست ۶۲ کیلو ولت نصف کارخانه های شهرک به مدت بیش از یک ماه تعطیل شدند...حالا این دشمن مانند صدام نیست رندوم وشانسی بمباران کند...فقط کافیست چند نیروگاه ومراکز حساس نابود شوند.... در اخر دوستانی که دم از جنگ و نابودی دشمن می زنند واقعا کجا زندگی میکنند !؟ دغدغه های اولیه وخواسته واقعی مردم هم اکنون چیست؟
  • نظام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 3
    ای بیشرفاییکه ازریختن خون ایرانی خوشحال میشویدبهتون هشدارمیدهیم که بزودی ایران کل جهان روزیرسلطه خودقرارخواهدداد.‌..
  • حسام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 0
    یکی نیست به اینا بگه 11سپتامر کار خودشون بود، چه پوست کلفتو پرو تشریف دارن، خوک خوراا
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    داشتن سلاح و اون هم از بهترین نوعش خیلی واجبه اما در کنارش مردم باید راحت زندگی کنن نمیگم موشکی رو بدیم و همو کاری که حاج حسن با هسته ای کرد باید زندگی راحتی به مردم داد و سلاح هم داشت ما که نمیتونیم پزاید رو کنترل کنیم ما که نتونستیم رفاه برای مردم بیاریم یه جورایی تضاد و تناقض داریم
  • جمشید IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 2
    اونی که میگی نابودی ایرانو ایرانی خواهیم دید کی نابود میشه.عین الاسد یادت رفته
  • علی خدایی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 2
    ایران عزیز و بزرگ باید و باید هم برد موشک هایش را بیش از 10 هزار کیلومتر ها افزایش بدهد و قاره پیما های بسازیم ایران بزرگ باید قوی باشد در مقابل کرکس و کفتار های وحشی
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 3
    کسی که ایرانی را بزدل میخواند تاریخ ایران ایرانی را نخوانده اگر ایرانی هستی خائنی واگر خیر دشمنی توجه داشته باش وقتی که عمر برای غارت به ایران آمد ما۲۰۰سال جنگیدیم بدون آنکه شاهی داشته باشیم حکومت کنونی به هر بدی که باشد ما از آن حمایت میکنیم
  • شیر دل IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    آمریکا عینه کفتار هایی هستن که دنباله بهم زدن دریددنن ولی ایران و ایرانیان مثله شیری هستن که اگر زخم بردارن همه این گفتارها.را تیکه تیکه خواهد کرد ما ایرانی هستیم شجاع محکم دنبال کشور گشائی .و جنگ نبودیم از حق مظلوم دفاع کردیم.و دنباله صلح هستیم.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 1
    به راحتی موشک های ایران را می زنند . از الان باید کاری کرد که جنگ به سرزمین آمریکا هم کشیده شود ‌ . کشورهای همسایه . زیر دریایی بدون سرنشین در آبهای بین المللی آمریکا و یا حتی اگر بشود در خود آمریکا قابلیت انفجار عظیم . این معادله باید بر هم بخورد که آنها سردار سلیمانی را بزنند و ما افتخار کنیم که به پایگاه آمریکا موشک زدیم . یا نباید ادعایی مرد یا باید لطمه شدید و دردناک وارد کرد . اینکه اسراییل در سوریه چنین رفتاری داری نقطه ضعف است
    • هم وطن IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 1
      اون آدمی که دم ازآمریکامیزنه وطن فروشه.همین آدمهابودن که زمان جنگ به صدام میگفتندعمو.اونی که میگه ایرانی بزدله خودش عوضی.وغیره..........
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 1
    اگرآمریکا خطای بکند شاید نیاز به موشک نباشد . احتمال دارد یک دفعه سران آمریکا ببنند رزمندگان ایران از زیر دریا آمدند خاک آمریکا را اشغال کردند.سر خطا کننده ها را از تن جدا کردند
  • احمد IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    2 1
    در آمریکا روزانه بالای 2000 نفر می میرند و کل اقتصادش هم رو به هواست حالا چند تایی موشک هم بخوره بهش چیز زیادی از اعتبارتون کم نمی شه تازه وقتی موجودات کوچکی مثل کرونا اینگونه به فنایتان می دهند خیلی لازم نیست سخت بگیریم موشک هم نبود راه های دیگری هست
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    امریکا فقط واق واق میکنه جرات حمله نداره چون میدونه اگه حمله کنه کل پایگاه هاش رو تو منطقه به دست ایران نابود میشه اینکه با ناو هوا پیما میاد تو خلیج فارس برا ترسوندن ایران نیست میاد سراغ گاو های شیرده که شیرشو بخوره
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    2 0
    یعنی یا عقلشونو از دست دادن یا این کارا پول خوبی براشون داره
  • کمیل IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    3 0
    خاک بر سر اون دونفری که بالا پرچم ایران رو میذاره بعد علیه ایران حرف چرت میزنه ایشاالله امثال تو نابود بشن منافق زیادی رو ما کشتیم تو رو هم با موشکهامون نابود مکنیم هدف ما ایرانی آلبانی تبار منافق بعدش امریکا در همهجا است یک تار موی گندیده ایرانی می ارزه به تمام امریکا واروپایی وایرانی منافق اسراءیلی
  • شهره IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    3 0
    بزودی تو داعشی طرفدار سعودی، واسرائیل نابود میشی، وطن فروش شرف فروش، کسیکه چشم به نابودی، خاک نیاکان ووطن خود دارد، ازحیوان هم پست تراست، ومثل خرداره حمالی سعودیها میکنه بدبخت ایرانی ازچیزی که نمیترسه مرگ ای ذلیل بدبخت
  • ایران من IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 1
    امریکادرخواب است نمی داند که در نزدیکی نیوروک هزاران موشک مستغراست کوچکترین خطایی کند امریکاباخاک یکسان خاهدشدبیچاره نمی‌داند که ۹۵درصدمردم دنیاازوجودامریکابیزارهستند آرزوی مرگ امریکارادارند
  • رهام حسامی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 1
    الان پایگاههای داخل خاک امریکا را میشود مورد هدف قرار داد و باید زد و منهدم کرد فقط همین ها و به هیچ عنوان غیر نظامی کشته نشود .تمام سایتهای نظامی را بزنیم .امریکا خود به خود نابود منیشه
  • رهام حسامی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    مهم افزایش برد موشک ها است .تسخیر فضا نیاز به برد موشک دارد.والبته قدرت پیشران ان .ما باید موشکی بسازیم پیشران که ۸.۸ میلیون پوند رانش تولید کند، چرا که چهار موتور اصلی " قبل از انتقال به مرحله دوم، در هشت دقیقه اول ۲.۷ میلیون لیتر اکسیژن مایع و هیدروژن مایع مصرف می‌کنند.جرای ماموریت در اعماق فضا و سفر به مریخ و ماه است و فضا پیمای ان تا 6نفر گنجایش داشته باشد
  • رضا سان IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    یا حیدر کرار
  • ابراهیم اعظمی IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    این هست قدرت باز دارنده که آمریکایی‌ها به فکر دفاع از خود شدن ..ایران مقتدر زنده باد
  • بدون‌نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    این ها هیچ‌اند روسیه و پوتین دیوانه را آرام کنیم بمب اتم نزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس