نتانیاهو نمایه

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی فردا رأی نهایی خود را درباره صلاحیت نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی اعلام می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه دومین روز از نشست بررسی پرونده صلاحیت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ائتلاف با «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی- سفید در راستای تشکیل کابینه ائتلافی را برگزار کرد.

به گزارش رویترز، در این جلسه دادگاه، مخالفان ائتلاف مذکور اعلام کردند که کابینه فراگیر جدید به صورت غیرقانونی نتانیاهو را از روند محاکمه قضایی در پرونده‌های فساد دولتی مصون می کند.

بیشتر بخوانید:

شرط نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف جدید کابینه

روزنامه صهیونیستی: صحنه سیاسی اسرائیل مثل پنیر سوئیسی سوراخ و متعفن است

بر این اساس، دادگاه مذکور قرار است فردا سه‌شنبه درباره غیرقانونی بودن تشکیل کابینه ائتلافی توسط نتانیاهو با توجه به برخورداری وی از پرونده‌های ارتشاء و سوء استفاده از قدرت رأی نهایی خود را اعلام کند.

این در حالیست که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد که جلسه ۲ روزه‌ای را برای تعیین سرنوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به منظور تشکیل کابینه آغاز کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این دادگاه قرار است در جریان نشست ۲ روزه خود دادخواست اتهامات جنایی علیه نتانیاهو در موارد اتهامی وی را بررسی کرده و در نهایت صلاحیت او را برای تشکیل کابینه اعلام کند.

یک هیئت متشکل از ۱۱ قاضی این شکایت‌ها را بررسی کرده و آینده تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی را تعیین می کند.

بر اساس گزارش‌ها، صدور حکم علیه نتانیاهو موجب برگزاری انتخابات زودهنگام یعنی چهارمین انتخابات کنست از آوریل سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

گفتنی است، نتانیاهو و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی- سفید ماه گذشته میلادی توافق تشکیل دولت ائتلافی را پس از ۳ مرحله انتخابات امضا کردند.

این درحالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر خواستار تأخیر در اجرای دادگاه بررسی پرونده فساد مالی خود شده بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص گفته بود که دادستان این رژیم همه اطلاعات درباره پرونده فساد وی را ارائه نکرده است و به همین دلیل خواستار به تأخیر انداختن موعد محاکمه‌اش است.

شایان ذکر است، «سارا نتانیاهو» همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش به اتهام کلاهبرداری، فساد مالی و سو استفاده از منابع دولتی در اولین جلسه دادگاه خود در فلسطین اشغالی حاضر شده بود.

وی تاکنون چندین بار به دلیل سوءاستفاده از اموال عمومی و هزینه بودجه برای مصارف شخصی، مورد بازجویی قرار گرفته بود.

بازجویان پرونده سارا نتانیاهو در این خصوص اعلام کردند که وی از قوانین مرتبط آگاه بوده و عامدانه مبلغ ۹۹ هزار دلار را برای مصارف شخصی خرج کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اتهامات فساد مالی مواجه بوده و روند تحقیقات قضائی درباره وی هم اکنون در جریان است. بنیامین نتانیاهو پیشتر برای سیزدهمین نیز بار طی ۲ سال اخیر به خاطر پرونده‌های فساد دولتی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

این اقدام توسط یگان «لاهاو ۴۴۳» (Lahav ۴۴۳) به عنوان واحد تحقیقات مبارزه با فساد به انجام رسید. در «پرونده ۴۰۰۰» گروهی از نزدیکان نتانیاهو در مظان اتهام سو استفاده از جایگاه خود برای ارتقا تصویر رسانه‌ای وی و همسرش قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با داشتن پرونده‌های فساد مالی و دریافت رشوه از بازرگانان خارجی و تبانی با برخی جراید موسوم به «پرونده های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰» نیز متهم است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    هیچ تفاوتی بین مقامات و مردم نیست...همه باید پاسخگو باشند در برابر قانون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس