کرونا نمایه

نتایج تحقیقات دانشگاهی در آلمان نشان می‌دهد ممکن است شمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، ۱۰ برابر آمار اعلام شده از سوی دولت باشد.

به گزارش مشرق، نتایج تحقیقات دانشگاه «بُن» آلمان نشان داد آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ممکن است تا ۱۰ برابر بالاتر از آمار رسمی دولت باشد.

بیشتر بخوانید:

شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت +جدول

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، محققان این دانشگاه می‌گویند نتایج اولیه تحقیقات آن‌ها خطر ابتلا به این بیماری از طریق افراد فاقد علائم را گوشزد می‌کند.

این تیم تحقیقاتی، به‌طور تصادفی از ۹۱۹ شهروند آلمانی در «هینسبرگ» که یکی از بیشترین قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده است، آزمایش تشخیص کرونا گرفتند. این آزمون در چند شهر دیگر آلمان نیز تکرار شد.

بر اساس نتیجه این تحقیقات، در کل آلمان باید چیزی حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده‌ باشند که بیش از ده برابر آمار رسمی ۱۶۰ هزار نفری دولت است.

«گانتر هارتمن» یکی از محققان این پژوهش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نتایج این تحقیقات می‌تواند به تقویت مدل‌های محاسبه محوه شیوع بیماری کمک کند».

نتایج این تحقیق در حالی منتشر می‌شود که دولت آلمان از امروز (دوشنبه) در راستای کاهش محدودیت‌ها در این کشور گام برداشته است و موزه‌ها، آرایشگاه‌ها، کلیساها و چند کارخانه خودروسازی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

رویترز نوشت، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و رؤسای دولت ۱۶ ایالت فدرال این کشور قرار است روز چهارشنبه بازگشایی مدارس، مهدکودک‌ها و رویدادهای ورزشی را به بحث بگذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس