کرونا نمایه آمریکا

یک اندیشکده با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون ورود به آمریکا از کشورهای کانون شیوع کرونا صورت گرفته جزئیات بیشتری از کم‌کاری دولت آمریکا در مبارزه با این بیماری ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، با آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده برای مبارزه با شیوع کرونا زود دست به کار شده نتایج یک تحقیق حقیقت دیگری را نشان می‌دهد.

اطلاعاتی که «اندیشکده کاتو» از اداره «گمرگ و حفاظت مرزی» آمریکا به دست آورده نشان می‌دهد از روز ۷ آوریل نزدیک به ۱۰.۷ میلیون ورود به فرودگاه‌های آمریکا از مبدأ کشورهایی که کانون شیوع کرونا بوده‌اند صورت گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

فیلم/ هر ۴۴ ثانیه یک کرونایی در آمریکا می‌میرد

طبق گزارش اندیشکده کاتو دولت آمریکا برای اعلام محدودیت‌های جدید جهت مبارزه با ویروس کرونا ۱۸ روز صبر کرده است. 

این در حالی است که دونالد ترامپ بارها ادعا کرده به موقع برای جلوگیری از ورود افرادی که گمان می‌رود می‌توانند باعث شیوع ویروس کرونا شوند وارد عمل شده است. 

 ترامپ بامداد دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «[مأموران] اطلاعاتی فقط به من گزارش دادند که درست گفته‌ام و تا ماه ژانویه و درست قبل از این‌که [پروازهای] چین به آمریکا را ممنوع کنم، موضوع ویروس کرونا را پیش نکشیدند».

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «رسانه‌های جعلی باز هم مثل همیشه غلط متوجه شده‌اند و من با لغو زودهنگام پروازهای چین به کشورمان جان ده‌ها هزار نفر را نجات دادم».

شبکه «اِی‌بی‌سی» آمریکا چندی پیش گزارش داده بود نهادهای اطلاعاتی آمریکا از چند هفته‌ قبل از شیوع کرونا به ترامپ درباره آن هشدار داده بودند، اما او این هشدارها را نادیده گرفته است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    اگر آمریکا کم کاری کرده،ایران چه کرده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس