کد خبر 1069091
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
پادشاه مراکش

پادشاه مراکش به پیشنهاد وسوسه‌برانگیز ولیعهد ابوظبی برای حمایت از خلیفه حفتر پاسخ منفی داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبر العربی الجدید، یک پایگاه خبری مراکشی اعلام کرد محمد ششم، پادشاه مراکش پیشنهاد وسوسه انگیزمحمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی را که شامل حمایت مراکش از خلیفه حفتر در برابر نفت و پروژه‌های سرمایه گذاری بود، رد کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا جاده یکطرفه ریاض-واشنگتن به بن‌بست رسیده است؟

پایگاه مراکشی الایام ۲۴ به نقل از یک افسر اطلاعاتی امارات نوشت: محمد بن زاید به پادشاه مراکش پیشنهاد نفت لیبی را به ارزشی وسوسه انگیز به همراه ایجاد پروژه‌هایی برای شرکت‌های مراکشی داد تا در مقابل آن، مراکش از ژنرال خلیفه حفتر حمایت و پشتیبانی کند؛ اما پادشاه مراکش با تمامی این پیشنهاد مخالفت کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «نور الدین الری» وزیر خارجه تونس به همراه همتای مراکشی خود «ناصر بوریطه» دو روز پیش بر لزوم ایجاد یک راه حل توافقی در لیبی تأکید کردند.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه تونس آمده است: دور وزیر مکاله‌ای تلفنی با یکدیگر داشتند و در آن به تحولات در لیبی پرداختند؛ همچنانکه دو طرف بر اهمیت ایجاد یک راه حل سیاسی توافقی برای حل بحران لیبی تأکید کردند.

وزرای خارجه تونس و مراکش اعلام کردند حل بحران لیبی باید مستند بر قطعنامه‌های بین المللی مرتبطی باشد که یکپارچگی لیبی، امنیت و ثبات این کشور دوست را تضمین کند.

همچنین یک منبع دولتی مراکش به پایگاه العربی الجدید گفت: رباط بر سر موضع دائمی خود در خصوص بحران لیبی پایبند است؛ موضعی که توافقنامه صخیرات را به عنوان سندی مرجع برای راه حل‌های سیاسی قلمداد می‌کند.

این در حالی است که ژنرال خلیفه حفتر چند روز پیش با نادیده گرفتن توافقنامه سیاسی صخیرات، ادعای رهبری لیبی را کرد.

خلیفه حفتر که رهبری "ارتش ملی لیبی" را در اختیار دارد و بر مناطق شرقی این کشور مسلط است، اعلام کرده که به توافق سیاسی ماه ژانویه بر سر یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سیاسی و جنگ قدرت در این کشور جنگ زده پایبند نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس