کد خبر 1069012
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
جزییات جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت خودرو / افزایش حداقلی قیمت‌

قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه مقرر شد قیمت‌گذاری با حداقل افزایش قیمت صورت بگیرد، گفت: ادامه وضعیت فعلی و بلاتکلیفی قیمت خودرو حتما در آینده تولید را می‌تواند دچار مشکل کند.

به گزارش مشرق، مدرس خیابانی درباره سرنوشت قیمت گذاری خودرو در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: رئیس جمهور طی دستوری به ستاد تنظیم بازار ابلاغ کردند تا درباره قیمت گذاری خودرو ورود کنند.

وی با بیان اینکه دو مرجع کارشناسی برای تعیین قیمت خودرو وجود دارد، افزود: سازمان حمایت به عنوان مرجع تخصصی قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار است و یکی هم شورای رقابت است که بر اساس قوانین مربوطه و از نظر رقابت تعیین قیمت می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: چند جلسه مشترک کمیته خودرو با شورای رقابت و سازمان حمایت برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

مدرس خیابانی بیان کرد: اختلاف قیمت بازار و کارخانه موجب شده عده‌ای مشغول تجارت با آن شدند و افراد واسطه از این اختلاف قیمت منتفع می‌شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ ماه است که قیمت خودرو تغییر نکرده در حالیکه طی این مدت بسیاری از شاخص‌های هزینه تغییر کرده است و در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه تولید خودرو از بورس و به شکل رقابتی تهیه می‌گردد.

قائم مقام وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم گیری جلسه امروز مقرر شد شورای رقابت و سازمان حمایت به یک نقطه مشترکی درباره قیمت‌گذاری رسیدند و مقرر شد سازمان حمایت بر مبنای فرمول خود و بر مبنای فشردگی قیمتگذاری حداکثر سود ۵ درصدی و افزایش بهره وری ۷۰ درصدی خودروسازان دیده شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مقرر شد قیمت‌گذاری با حداقل افزایش قیمت صورت بگیرد، گفت: ادامه وضعیت فعلی و بلاتکلیفی قیمت خودرو حتما در آینده تولید را می‌تواند دچار مشکل کند و ادامه وضعیت فعلی نه به نفع تولید کننده است و نه نفع مصرف کننده

وی با بیان اینکه در قبال بازنگری قیمت مقرر شد ۶ محور به صورت ماهانه از سوی کمیته خودرو گزارش شود، تصریح کرد: تیراژ خودرو، ارتقا کیفیت، کاهش تعهدات مشتریان، داخلی سازی و حمایت از زنجیره خودرو، پشتیبانی از قطعه سازان و خدمات پس از فروش خودرو محورهایی است که باید درباره آن به صورت ماهانه گزارش شود.

قائم مقام وزیر صنعت تاکید کرد: پس از تعیین قیمت خودرو توسط سازمان حمایت به کمیته خودرو ارسال می‌شود و با نظر رییس ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 1
    ستاد بهم ریختن بازار اسم بهتری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس