کد خبر 1068973
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
محسن رضایی

محسن رضایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود نسبت به سیاست‌های الاکلنگی دولت در مدیریت اقتصاد گلایه و آن را مانعی برای رسیدن به تعادل در اقتصاد معرفی کرد.

به گزارش مشرق،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی‌اش اقدامات پنج‌گانه‌ای را برای جلوگیری از ضربه به اقتصاد و معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه توصیه کرد.

رضایی لازمه رسیدن به تعادل در اقتصاد را پرهیز از سیاست‌های الاکلنگی در اقتصاد معرفی کرده و توجه تک بعدی به یک بازار و رهاسازی دیگر بازارها را برای رسیدن به این تعادل بی نتیجه عنوان کرد. او در پست خود ابزار تراز شدن نظام پولی و مالی را توجه به تولید و اشتغال معرفی کرد.

در ادامه متن و پست منتشر شده توسط محسن رضایی را مشاهده می‌کنید:

" اقتصاد زمانی به تعادل واقعی می‌رسد که از سیاست‌های الاکلنگی به طور جدی اجتناب شود.

نظام پولی و مالی باید با تولید و اشتغال تراز شود و به تعادل برسد، نه اینکه به صورت تک بعدی به بازاری توجه شده و بازارهای دیگر رها شوند. نباید خروجی سیاست‌های اقتصادی دولت به پولدارتر شدن سفته بازان و تضعیف کارگران و کارآفرینان بیانجامد!

اکنون که یکبار دیگر دولت رویکرد الاکلنگی را در بورس می‌آزماید، برای جلوگیری از ضربه به اقتصاد و معیشت اقشار آسیب پذیر باید با سرعت اقدامات پنج گانه زیر در اولویت قرار گیرد:

۱. حمایت از صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا.

۲. صیانت همه جانبه از تولیدات داخلی در برابر هجوم کالای مشابه تولید داخل، از طریق وضع تعرفه‌های موثر و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های وارداتی.

۳. استفاده از ابزارهای در اختیار دولت برای رهگیری تراکنش‌های بانکی با هدف تقویت نظام مالیاتی به ویژه مالیات بر ثروت‌های راکد و عایدی (فرار مالیاتی بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود)

۴. ارائه مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکنندگانی که نیازهای اساسی کشور را تامین و اشتغال ایجاد می‌کنند.

۵. وضع مالیات بر سفته‌بازی مالی و سفته بازی دارایی، با هدف کاهش سود سفته‌بازی به زیر سطح سود تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کمیل IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 11
    یک واکنش شدید نشون می داد بهتر بود تا نمایشی
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    14 0
    تحلیل مناسب و بجایی بود
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    اینکه مردم به بورس اقبال کردن و پول خودشان را وارد بورس میکنند خیلی خوب سود هم میکنند خیلی خوب نوش جانشان؛ باید برنامه ریزان اقتصادی کشور این سرمایه را وارد به عرصه تولید کنند تا نتایج عالی از این کار پیدا شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس