ذوالفقارنسب

رئیس کانون مربیان فوتبال ایران گفت که این کانون ١١ عضو دارد و قرار نیست اگر تصمیمی گرفته می‌شود، هر ١١ نفر موافق آن باشند.

به گزار شمشرق، بیژن ذوالفقارنسب درباره نامه کانون مربیان فوتبال ایران به وزیر ورزش مبنی بر تعطیل شدن مسابقات لیگ‌های فوتبال، اظهار داشت: کانون مربیان یک نهاد صنفی متشکل از تعدادی از مربیان فوتبال کشور است. در چند بند اساسنامه ما قید شده، از وظایف کانون مربیان حمایت و پشتیبانی از مربیان در تمام مقاطع است. در چند روز گذشته مشاهده کردیم که 13 مربی تیم‌های لیگ برتری با موافقت باشگاه‌شان رسماً از فدراسیون فوتبال درخواست ادامه پیدا نکردن لیگ را داشته‌اند.

وی ادامه داد: همان‌طور که مربیان اعتقاد راسخ دارند چنانچه در عرصه ورزش فردی از بازیکن و مربی گرفته تا هوادار سلامتی‌اش به خطر بیفتد، نباید مسابقات برگزار شود، ما نیز همین اعتقاد را داریم. برای همین ما یک نامه محترمانه در راستای جلوگیری از ادامه پیدا کردن مسابقات به وزیر ورزش ارسال کردیم.

رئیس کانون مربیان در پاسخ به این سؤال که آیا پاسخی از وزارت ورزش دریافت کرده‌اند یا خیر، تصریح کرد: هنوز پاسخی به نامه ما داده نشده است، البته ما به سرپرست و دبیرکل فدراسیون هم رونوشت ارسال کرده‌ایم. 

وی درباره اینکه در بیانه کانون مربیان به درخواست 13 باشگاه لیگ برتری برای تعطیلی مسابقات استناد شده و آیا کانون اصل این نامه را مشاهده کرده است یا خیر، گفت: ما این‌طور متوجه شدیم که فقط سه باشگاه پرسپولیس، صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان مخالف ادامه پیدا نکردن مسابقات بوده‌اند و مابقی باشگاه‌ها چنین درخواستی داشته‌اند. من نامه‌ای از سوی این 13 باشگاه ندیده‌ام و فقط در رسانه‌ها موضوع را شنیده‌ام، اما وقتی هیچ‌کدام از آنها چنین مسئله‌ای را تکذیب نکرده‌اند یعنی موافق چنین تصمیمی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مهدی:می‌توان تمرین را در گروه‌های کوچک آغاز کرد

ذوالفقارنسب راجع به اینکه نیما نکیسا عضو کانون مربیان اعلام کرده بود موافق نامه و نظر کانون نبوده است، ابراز داشت: در جلسه‌ای که درباره ارسال این نامه تصمیم‌گیری شد، برخی از اعضای مجمع حضور نداشتند که از آنها تلفنی نظر خواسته شده است. به طور مثال محمود یاوری در اصفهان است و نمی‌توانیم برای یک جلسه ایشان را در این وضعیت به تهران بیاوریم، برای همین ایشان نظرشان را تلفنی رسماً اعلام کردند و دبیر جلسه نیز این نظر را مکتوب کرد.

رئیس کانون مربیان افزود: علاوه بر این، کانون مربیان 11 عضو دارد و قرار نیست اگر تصمیمی گرفته می‌شود، هر 11 نفر موافق آن باشند. تصمیم‌ها بر اساس موافقت اکثریت اعضا گرفته می‌شود. برای این تصمیم فقط دو عضو از جمله نیما نکیسا مخالف بودند که البته آنها نیز اخیراً موافقت‌شان را اعلام کردند.

وی درباره اینکه نامه کانون مربیان با واکنش منفی هواداران پرسپولیس همراه بوده است، اظهار داشت: یکسری مباحث از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد که نشان می‌دهد اطلاعات کافی وجود نداشته است. کانون مربیان صرفاً حافظ منافع حقوق مربیان فوتبال ایران است. ما وامدار باشگاهی نیستیم و با هیچ باشگاهی هم خصومت نداریم. ما خیلی ساده و روشن کار می‌کنیم.

ذوالفقارنسب در خاتمه گفت: عدم برگزاری مسابقات به معنی عدم مشخص شدن قهرمان نیست و تیم قهرمان حتماً در زمان خودش معرفی خواهد شد. این موضوع جزو پیشنهادات ماست که نتایج 9 هفته باقیمانده لیگ در مسابقات فصل بعد مشخص شوند، به این ترتیب تیم‌هایی که در 9 هفته باقیمانده فصل نوزدهم هنوز بازی‌های‌شان با یکدیگر باقی مانده است، در فصل بعد نتیجه دیدارشان برای دو فصل محاسبه شود. به این ترتیب بعد از گذشت 9 هفته از لیگ بیستم قهرمان لیگ نوزدهم مشخص خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس