اسماعیل حلالی

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: اگر ۶، ۷ تیم بالای جدول با فاصله یکی دو امتیازی از هم بخت قهرمانی داشتند الان اوضاع صددرصد متفاوت بود.

سرویس ورزش مشرق - در حالیکه تا ۱ ماه پیش هیچ تیمی در لیگ برتر خواستار لغو مسابقات لیگ برتر نوزدهم نبود از حدود یک هفته پیش باشگاه‌های لیگ برتری به تناوب با ارسال نامه به سازمان لیگ خواستار لغو مسابقات لیگ برتر به دلیل شیوع بیماری کرونا شده‌اند. این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که وقتی در اسفند ماه سال گذشته مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس محمد حسن انصاری فرد از سازمان لیگ خواست در همان مقطع لیگ به پایان رسیده و پرسپولیس به عنوان تیم قهرمان معرفی شود تقریباً اکثر تیم‌های لیگ برتری نسبت به این پیشنهاد موضع گیری کرده و خواهان برگزاری لیگ در تابستان سال جدید شدند.

اسماعیل حلالی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با مشرق، درباره نامشخص بودن ادامه لیگ و همچنین پیشنهاد حضور علی علیپور در لیگ پرتغال صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

* آقای حلالی! این روزها برخی باشگاه‌ها با ارسال نامه به سازمان لیگ خواستار پایان دادن به مسابقات لیگ نوزدهم و رهاکردن این رقابت‌ها به صورت نیمه کاره شده اند، این چه مفهومی دارد؟ به نظر شما می توان لیگ را برگزار کرد یا باید فوتبال را تمام شده بدانیم؟

- به اعتقاد من لیگ باید برگزار شود! همین دیروز خبردار شدیم برخی باشگاه‌های ترکیه با اجازه وزارت بهداشت تمرینات خود را از سر گرفتند. به نظر من هیچ منعی وجود ندارد که فوتبال دوباره برگزار شود. چون می بینیم خیلی از شغل ها دوباره آغاز به کار کرده و با شرایط جدید و رعایت اصول بهداشتی کارشان را انجام می دهند.

* یعنی می توان فوتبال را هم برگزار کرد؟

- چرا که نه! این موضوع فقط برای امسال نیست و این طور که پیداست تا سال های بعد هم با مردم ما باقی می ماند. می‌توان با رعایت فاصله گذاری در استادیوم ها مردم را یک صندلی در میان یا دو صندلی در میان،  کنار هم نشاند. استفاده از ماسک در ورزشگاه اجباری و در نهایت فوتبال هم برگزار بشود. وقتی مردم خودشان تا این حد آگاهی دارند که دیگر از دست دادن و روبوسی در دیدا و بازدیدهای روزمره خبری نیست و یا هر کس در مصرف مواد غذایی رعایت اصول بهداشتی را می کند، پس فوتبال هم می تواند مثل باقی مسائل برگزار شود. در کل من معتقدم لیگ باید دوباره شروع شود .

*پس چرا این روزها تعدادی از باشگاه ها خواستار لغو مسابقات هستند؟

- طبیعی است وقتی آنها می بینند قهرمان شدن برایشان سخت است و ۱۰ امتیاز با صدر فاصله دارند و ادامه لیگ هم تنها باعث اضافه تر شدن هزینه های شان می شود چنین پیشنهادی را ارائه می کنند. اما فوتبال چارچوب و قانون دارد.

* یعنی معتقدید اوضاع جدول باعث شده چنین پیشنهادهایی به سازمان لیگ بشود؟

- البته! قطعاً همین طور است اگر ۶، ۷ تیم بالای جدول با فاصله یکی دو امتیازی از هم بخت قهرمانی داشتند الان اوضاع صددرصد متفاوت بود. انشالله دوباره مسابقات از سر گرفته می‌شود و حق به حقدار می رسد.

* خبر دارید علی علیپور با پیشنهاد یک تیم پرتغالی که مهدی طارمی در آن توپ می زند مواجه شده؟

- بله! البته هنوز خبر رسمی نیامده است.

بیشتر بخوانید:
 

مهاجم پرسپولیس گزینه جانشینی طارمی

* به نظر شما علیپور توانایی بازی در آن سطح را دارد؟

- به اعتقاد من بازیکنان جوان باید خودشان را در شرایط این چنینی قرار بدهند و تجربه کسب کنند. قطعا هیچ عاملی غیر از تلاش و تمرکز خود بازیکن موجب موفقیت و یا پسرفتش نمی شود. علیپور قطعاً این قابلیت را دارد چون او آقای گل لیگ برتر ایران شده که کم کاری نیست. قبل از او هم مهدی طارمی رفته بود که او هم آقای گل لیگ برتر بوده است. اگر راهی اروپا شود و در پرتغال توپ بزند به شکل حرفه ای زندگی می کند. تجربیات فوتبالی اش را بالا می‌برد و در نهایت می‌تواند به تیم ملی هم کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    3 5
    تعطیلی لیگ یعنی قهرمانی پرسپولیس
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      3 0
      تیم وزارت ورزش باید قهرمان بشه هورا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس