ابوترابی

امام جمعه موقت شهر تهران طی پیامی از مردم برای شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت شهر تهران از مردم فرهنگ دوست پایتخت برای شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. در متن این پیام آمده است: 

قال امیرالمومنین علی (ع) :
مَنْ تَسَلَّی بِالْکُتُبِ لَمْ تَفُتْهُ سَلْوَةٌ
هرکس که با کتابها آرامش یابد. راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد

غررالحکم ص۲۳۳

آنگاه که خداوند تبارک و تعالی معجزه خود را در قالب کتاب عظیم الشأن قرآن متجلی می سازد، اهمیت کتاب وکتابخوانی بر هیچ مسلمان مؤمنی پوشیده نخواهد بود. دانشمندان و متفکران مسلمان از دیرباز با تالیفات گرانقدر و نشر معارف اسلامی شیفتگان نور و رهروان راستی و رستگاری را از نعمت ارزشمند کتابخوانی بهره مند ساخته اند.

در ادبیات دینی ما نیز همواره توجه ویژه ای به امر مطالعه شده و این فرهنگ تا آن اندازه مورد توجه فرزانگان و تربیت یافتگان مکتب ما واقع شده که علمای ما بالاترین عمل در شب های قدر را مطالعه دانسته اند، مطالعه و تحقیق و تلاش برای افزایش سطح دانش از آموزه های مکتب وحدانی ما است.

اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی کشور به برگزاری پنج دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و استقبال اعضای کتابخانه ها و عموم مردم از نکات قابل توجه این جشنواره  است.

  ضمن قدردانی از متولیان و دست اندرکاران برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، از مردم بصیر و شریف دعوت می کنم در این ماه مبارک که از زیارت مضجع شریف شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) به صورت حضوری محروم هستیم با مطالعه منابع ارزشمند این جشنواره که متناسب با همه گروه های سنی به صورت مجازی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است، با سیره عملی زندگی اهل بیت علیهم السلام مأنوس شویم و از آن ارواح طیبه جهت برطرف شدن رنج و محنت از جهانیان و به ویژه مسلمانان جهان یاری بخواهیم.

امیدوارم مشعل پرفروغ کتاب در کشور ایران در جایگاه بایسته و شایسته آن قرار گرفته و ملت عزیز به ویژه نسل جوان در پرتو انوار پرفروغ کتاب و انس با آثار ارزشمند دینی، علمی و اخلاقی در مسیر رشد و تعالی کشور و ارتقا جایگاه ایران در جهان گام های بلندی بردارند و از برکات این ماه مبارک بهره مند باشند.

با آرزوی توفیق
سید محمد حسن ابوترابی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن پرست DE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    برادر ابوطرابی عزیز برجام رو بلاخره مطالعه فرمودید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس