حواله عاشقی - نشر شهید کاظمی - کراپ‌شده

روایت زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم؛ مهندس حسن رجایی فر توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر می شود.

به گزارش مشرق، روایت زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم؛ مهندس حسن رجایی فر توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر می شود.
 
مصیب معصومیان نویسنده و پژوهشگر انقلابی که خود از مدافعین حرم عقیله بنی هاشم(ع) و از یاران نزدیک شهدای خان طومان است مدتی است کمر همت بسته که دینش را به همرزمانش ادا کند. وی که تاکنون بیش از ۱۰ عنوان  کتاب با موضوعات خاطرات شهدای مظلوم خانطومان نگاشته است، این بار به سراغ مرد خستگی ناپذیر خانطومان رفته است؛ مردی که هنوز پیکر پاک و خسته اش به وطن بازنگشت.

شهید حسن رجایی‌فر، از جمله رزمندگانی است که از نسل سوم انقلاب اسلامی است و با حضور در میدان های علمی و عملی و با روحیه ای جهادی، در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و اطاعت از ولی امر مسلمین سر از پا نشناخت.

حضور در دفاع از مرزهای جغرافیایی سیاسی کشور در جنوب شرق و شمال غرب و به دنبال آن در دفاع از مرزهای اعتقادی به عنوان مدافع حرم در سوریه شرکت و افتخار جانبازی را کسب کرد. در مراحل بعدی حضورش در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در نبرد خان طومان سال ۱۳۹۵ با حماسه سازی و خستگی ناپذیری، پس از رزم سنگین ۲۲ روزه در مناطق عملیاتی حلب، خان طومان مردانه جنگید و در روز پنجشنبه ۱۶/۲/۱۳۹۵ در عملیات ناجوانمردانه دشمن، در حالی که نیروها در زمان نه صلح و نه جنگ بودند مورد هجوم همه جانبه از جمله حملات انتحاری دشمنان احرارالشام، جیش الفتح، داعش و... قرار گرفتند و به همراه ۱۴ لاله خونین بال استان همیشه لاله خیز مازندران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و پیکرشان به یادگار در آن وادی پرخاطره اهل بیت(ع) باقی ماند و هنوز هم که هنوزه پیکر پاک و خسته اشان به وطن بازنگشته است.

مصیب معصومیان درباره نگارش کتاب می‌گوید:
 از صورت پیر و سال‌ها زحمت‌کشیده‌شان می توانستی بخوانی. دیگر حیرت‌زده به آنچه آن‌ها می‌گفتند، گوش می‌دادم. گاه می‌پرسیدم و گاهی از خاطرات تکان‌دهندۀ پدر شهید، اشکم جاری می‌شد. مات می‌شدم و همۀ این‌ها شوق شنیدن مصاحبه را در من دوچندان می‌کرد.

در بین حرف‌هایش فهمیدم که همۀ اتفاقات مهم و بزرگ زندگی حسن‌آقا از قبل به او الهام می‌شد. این الهامات و قصه‌های شنیدنی آن، مرا مجاب می‌کرد که فقط شنونده باشم و بیشتر راغب شدم که زندگی مرد خستگی‌ناپذیر مهندس شمالی خان‌طومان را بدانم. در طی چند جلسه، مجموعاً ۲۵۰ دقیقه از پدر و مادر شهید مصاحبه گرفتم. در آخرین جلسه، پدر شهید جزوۀ چاپ‌شده‌ای به من داد که دست‌نوشتۀ حسن‌آقا در آن بود. تا به منزل خودم برگشتم، تقریباً اواخر شب، شروع کردم به خواندن. حیران شدم وقتی اتفاقات زندگی حسن‌آقا را خواندم که با قلم خودش نوشته بود. اتفاقات را در چهارده بند آورده بود. شاید به نیت چهارده معصوم چنین نوشته؛ اما هرچه بود، نیت خدایی حسن‌آقا در نوشته‌هایش جاری است.

گزیده‌ای از متن کتاب چنین است:
به نظرت شروع مسیر شهادت کجاست؟ جنگ؟ جبهه؟
ثبت نام در نیروهای مسلح؟
نه جانم! شروع راه شهادت از همین جاییه که ایستادی.
اگه دنبال فیض شهادتی، باید منش شهدا رو داشته باشی.
یه قول سردار شهید قاسم سلیمانی: « شرط شهید شدن، شهید بودنه.»
شهید رجایی فر از خیلی وقت پیش از شهادتش، حواله عاشقی رو گرفته بود.


کتاب حواله عاشقی، زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم حسن رجایی فر(مرد خستگی ناپذیر خان‌طومان) در قطع رقعی و ۲۰۸ صفحه به قلم مصیب معصومیان همزمان با سالروز شهادت شهدای مظلوم خان‌طومان توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

علاقمندان جهت تهیه و سفارش این کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی به نشانی  nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیری اندی NL ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    23 1
    روح تمامی شهدای مدافع حرم شاد باذکر صلوات
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    15 1
    شادی روح شهدا فاتحه مع صلوات...اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    10 0
    خدایا توفیقی ده تا شرمنده شهدا نشویم
  • مهدی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 0
    انتقام شهدای خان طومان رو به امید خدا تو تل اویو خواهیم گرفت
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 6
    روح شهدا شاد.ولی شما یک شهید از مشرق و کیهان و بقیه کسانی که این همه دم از شهادت و جهاد میزنند نام ببرید.شما فقط نون خون شهدا را میخورید.نون میزنید داخل خون شهدا و میخورید
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      3 0
      خب لااقل اونا از یاد شهدا دفاع می‌کنند شما یه رسانه‌ اصلاح طلب یا دولتی نام ببر که شهدا را تعظیم کرده باشه!! نکنه اینکه مشرق و کیهان و ... یاد شهدا رو زنده نگه میدارن تو رو سوزونده؟
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 1
    رجب اردوغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس