عیسی کلانتری

عیسی کلانتری اکنون باید بجای بیان خاطره های جعلی، درباره کارنامه خود در سازمان محیط زیست پاسخگو باشد. کارنامه ای که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران بر ضعیف بودن و غیرقابل قبول بودن آن تاکید دارند.

سرویس سیاست مشرق -  در حال حاضر حدود یکسال تا پایان دولت روحانی زمان باقی است. در هفته های گذشته مسئله بسیار مهمی از سوی دیوان محاسبات مطرح شد. طبق گزارش دیوان محاسبات کشور از تفریغ بودجه سال ۹۷، ۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار ارز برای حدود ۹ هزار و ۵۶۸ ثبت سفارش صورت گرفته است. دیوان محاسبات در اسفند سال ۱۳۹۸، مکتوب اعلام کرده است که هیچ کالایی از این تعداد ثبت سفارش وارد کشور نشده است. همچنین در یک گزارش دیگر نیز آورده که افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند، چوب بستنی و غذای سگ وارد کرده‌اند!

از سوی دیگر تا چند روز دیگر، خروج آمریکا از برجام دوساله می شود. مقامات آمریکایی علیرغم خروج از برجام با گستاخی اعلام کرده اند که از طریق شورای امنیت، تحریم های تسلیحاتی ایران را که در مهرماه سالجاری پایان می یابد، تمدید خواهند کرد.  

قطعنامه ۲۲۳۱ با عنوان فریبنده «تضمین برجام» صادر شد و متن برجام نیز به عنوان (ضمیمه A) به آن الحاق شد. دولتمردان و حامیان برجام تاکنون بارها و بارها مدعی بودند که به واسطه برجام، قطعنامه های ضدایرانی به تاریخ پیوست!

براساس بند ۳۷ برجام، در صورت اعتراض ایران به نقض توافق توسط طرف‌های مقابل، در نهایت قطعنامه‌های شورای امنیت که همگی در قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شده، دوباره علیه کشورمان باز می‌گردد!

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در روزهای گذشته در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در توئیتی تاکید کرد: «پیکر کم جان برجام با تداوم غیرقانونی تحریم تسلیحاتی ایران به مرگ ابدی خواهد رفت».

نارنجک های دودزای دولت در زنگ حساب

اکنون حدود ۷ سال از آغاز به کار دولت روحانی سپری شده است. فعالین و رسانه های اصلاح طلب تاکنون بارها تلاش کرده اند تا پاسخگویی دولت در زنگ حساب را به حاشیه ببرند.

پیش از این رسانه های اصلاح طلب با این ادعا که زلزله، سیل و دیگر اتفاقات نشانه بدشانسی دولت روحانی است، منتقدان را از مطالبه گری از دولت نهی می کردند.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آرمان در نقد بی اخلاقی همقطاران خود نوشت: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

حالا در زنگ حساب دولت و در مقطعی که دولتمردان باید از کارنامه خود سخن بگویند، «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست اظهارات قابل تأملی بیان کرده است.

بیان اظهارات جنجالی و فضاسازی کاذب به منظور به حاشیه رفتن امور اصلی از رفتارهای پرتکرار طیف اصلاح طلب است. این جنجال ها در حقیقت نقش بمب صوتی و نارنجک دودزا را بازی می کنند و هدف نهایی، انحراف افکارعمومی از مسائل اصلی و سرگرم کردن آنان به مسائل حاشیه ای است.

در حقیقت، کاربرد نارنجک دودزا، ایجاد اختلال در افکار عمومی است.

انتساب مطلب خلاف واقع به امام خمینی(ره)!

«عیسی کلانتری» در روزهای گذشته در گفتگویی با انتساب مطلب خلاف واقع به امام خمینی(ره) مدعی شد که حضرت امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند!

کلانتری در بخشی از این مصاحبه مدعی شد: «آقای (سیدمحمد) خاتمی وزیر ارشاد بودند، بنده وزیر کشاورزی کابینه بودم. ایشان از حضرت امام(ره) مستقیماً برای خود من در دولت نقل کردند که " من جسارت و جراتش را پیدا نکردم (آقای خاتمی الان زنده است. من این موضوع را چند جای دیگر هم نقل کرده ام) آقای خاتمی به بنده گفتند که حضرت امام به من دستور دادند که شما چرا از آواز خواندن خانم ها استفاده نمی کنید؟ به صورت تک خوانی نه به صورت گروهی. آقای خاتمی (وزیر ارشاد وقت) گفتند حضرت امام این جمله را دو بار به بنده فرمودند اما من جرات بیان و اجرای آن را نداشتم...منتها حضرت امام(ره) در ادامه فرمودند" خانم هایی که صدای خوبی دارند نه خانمی که صدای خوبی ندارد اما به خاطر قیافه اش بیاوریم تا بخواند و به مردم تحویل دهیم" آقای خاتمی فکر می کنم سال ۶۸ در دولت آقای هاشمی این خاطره را برای من نقل کردند. قبل از اینکه از وزارت ارشاد استعفاء بدهند».

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه در پاسخ به این سوال که «یعنی حضرت امام صدای خانم ها را حرام نمی دانستند؟» گفت: «خیر حرام نمی دانستند. در رادیو و تلویزیون».

واکنش قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام

«حمید انصاری» قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در واکنش به انتساب مطلب خلاف واقع به امام خمینی(ره) از سوی عیسی کلانتری گفت: «آنچه که در این اظهارات در رابطه با گفتگوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید محمد خاتمی) با امام خمینی و ادعای «دستور حضرت امام به ایشان در استفاده از آواز تک خوانی زن در برنامه های ارشاد»، بیان گردیده است بنا به اسناد این مؤسسه و همچنین بنا به تکذیب جناب آقای خاتمی در پاسخ به استفسار موضوع از ایشان، صحیح نبوده و با واقعیت امر تفاوت فراوان دارد. مدیرکل وقت ارشاد اسلامی استان فارس،   در دیدار با وزیر ارشاد وقت گزارش می دهد که طی استفتائی از حضرت امام خمینی(س)،   نظر ایشان را در رابطه با «حکم شرعی همخوانی زن و همچنین حکم تک خوانی زن»، جویا شده است و حضرت امام در جواب مرقوم داشته اند :"اگر مفسده ای برآن مترتب نباشد بلامانع است".»

انصاری تاکید کرد: «روشن است که آنچه حضرت امام در پاسخ به استفتای مذکور فرموده اند همان نظر فقهی حضرت امام – و جمعی دیگر از مراجع عظام است - که در موارد دیگر و استفتائات بیان شده است. از همه عزیزانی که در صدد انتساب مطلبی به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند خصوصا مسئولین محترم که سخنشان مورد توجه رسانه ها و مخاطبان قرار دارد تقاضا می کنیم قبل از اظهار نظر، صحت و اعتبار موضوع را کاملا بررسی نمایند».

خاتمی، رئیس دولت اصلاحات نیز در مطلبی در کانال شخصی خود اظهارات کلانتری را رد کرد و نوشت: «صحبتهای جناب دکتر عیسی کلانتری درباب آوازخوانی زنان که در آن نسبتی به من داده شده بی اساس است. گرچه درحسن نیت آقای کلانتری تردیدی ندارم ولی اشتباه منافاتی با حسن نیت ندارد».

رئیس دولت اصلاحات در ادامه نوشت: «موضوع از این قرار است که مدیر کل محترم ارشاد یکی از استان‌ها، استفتایی از حضرت امام کرده بود که همخوانی زنان (و شنیدن مردان) حکمش چیست؟ امام نوشتند اگر فسادی بر آن مترتب نباشد اشکالی ندارد. در سوال دوم پرسیده شده بود که تک‌خوانی زنان حکمش چیست؟ فرموده بودند حکم مسأله بالا را دارد. نه یک‌بار نه دوبار، ابدا درباره پخش یا عدم پخش مطلبی نفرمودند».

اگر بخواهیم نگاه فقهی به آواز زن بیندازیم باید بگوییم تمامی فقها آواز زن را ـ اگر غنائی باشد ـ حرام دانسته اند. البته بعضی از فقها مانند امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، آیت الله گلپایگانی و ... یک مورد را استثناء کرده اند و آن هم آواز زن است در شب عروسی، ـ نه در مراسم عقد یا مولودی ها ـ آن هم در صورتی که نامحرم صدایش را نشنود. و بعضی دیگر از فقهاء مانند آیت الله مکارم، آیت الله سیستانی و... هم گفته اند که حتی در شب عروسی هم برای زنان، آوازه خوانی جایز نیست.

امام خمینی مقابل همه‌ منکرات محکم ایستاد

چندی پیش «فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «اگر قرار است فارغ از تعصبات و مدل احساسی و آرمان‌گرایانه، نقش امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب را بررسی کنیم و تأثیری که بر فعالیت زنان در آن دوره گذاشت را مورد قضاوت قرار دهیم، ایشان چه تاثیری بر فعالیت زنان داشته است» گفت: «تا حدودی موافقم ضمن اینکه نمی شود آنچه ایشان می‌اندیشید و آنچه جمهوری اسلامی کرد را از هم جدا کرد. بالاخره جمهوری اسلامی زاییده تفکرات ایشان به عنوان رهبر انقلاب بود. اما اعتقاد ندارم حرف‌هایی که از آن زمان زده می‌شد بر اساس اعتقادشان نبود. مثلاً اگر آقای خمینی گفت حجاب اجباری نمی شود بر اساس اعتقادش بود بعدها مسیر عوض شد منظورم این است که این حرف ها بر اساس باور ایشان بود، اما وقتی قدرت مطلق می شود افراد دور آدم را می گیرند و زمزمه‌های می‌شود، تلقیناتی که می کنند و حرف‌هایی که زده می‌شود، چنین نتایجی خواهد داشت.

فائزه هاشمی در ادامه گفت: «یکی از دلایلی که فیلسوف و نظریه پرداز ها با تمرکز قدرت مخالفند همین است به نظرم می‌توانیم بگوییم این‌ها نتیجه قدرت مطلق و حمایت‌های ما مردم است که بدون تعقل و واقع‌بینی و با یک روحیه انقلاب همه چیز را تایید می کردیم. وقتی کسی نباشد که من را نقد کند و اگر کسی من را نقد کند با او برخورد شود بعد از مدتی فکر خواهم کرد هر چیزی که می‌گویم درست است و در مسیر نادرست قوی تر و قوی تر جلو خواهم رفت».

رهبر معظم انقلاب- ۱۷ اسفند ۹۶- با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر مخالفت امام با حجاب اجباری فرمودند: «آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد».

از قالب کردن جاسوس دوتابعیتی تا انتساب مطلب خلاف واقع

عیسی کلانتری اکنون باید بجای بیان خاطره های جعلی، درباره کارنامه خود در سازمان محیط زیست پاسخگو باشد. کارنامه ای که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران بر ضعیف بودن و غیرقابل قبول بودن آن تاکید دارند.

یکی از نکات منفی کارنامه کلانتری، انتصاب «کاوه مدنی» به عنوان معاون سازمان محیط زیست است.

در شهریور ۹۶، کاوه مدنی با حکم عیسی کلانتری معاون سازمان محیط زیست شد. نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های معاند که از کوچکترین التهاب و آشوب و هرج و مرج در ایران ذوق زده شده و همواره در مهیاکردن فضا برای تحریم مردم ایران از یکدیگر سبقت می گیرند، از انتصاب کاوه مدنی به شدت استقبال کرده و تاکید کردند که یک «جوان نخبه» در دولت ایران مشغول به کار شد.

کاوه مدنی برای پیوستن ایران به معاهده خسارت بار پاریس به شدت تلاش کرد. این در حالی است که آمریکا زیر بار تعهدات تحمیلی این معاهده نرفت و اعلام کرد برای حفظ آمریکا و منافع مردمش از این معاهده خارج می‌شود. خروج آمریکا از معاهده پاریس در دولت اوباما پیگیری و در دولت ترامپ قطعی شد.

کاوه مدنی بعد از مفتوح شدن پرونده قضائی او در پیوند با جاسوسی از مراکز نظامی- در حالی که ممنوع الخروج بود- در قالب مأموریت از ایران فرار کرد(یا به عبارتی فراری داده شد) و مستقیماً به مرکزی ضدایرانی رفته و در آن‌جا استقرار یافت. مرکزی که پیش از آن نیز وی با آن در ارتباط بود و همکاری می کرد.

عیسی کلانتری چندی پیش در مصاحبه با روزنامه ایران در دفاع از کاوه مدنی گفته بود: «کاوه مدنی بدون اینکه دلیلی داشته باشند محکوم شد...می‌خواهند بدون اینکه دلیلی داشته باشند تهمت بزنند. اینها می‌گویند کسانی که با مرکز تحقیقات بین‌المللی در ارتباط هستند عضو راکفلر و صهیونیست هستند...حالا بند کردن به من عیسی کلانتری یا کاوه مدنی، جزو بدسلیقگی یک عده از کسانی است که انقلاب را مال خودشان می‌دانند».

لازم به ذکر است که عملکرد غیرقابل قبول عیسی کلانتری در دوران وزارت کشاورزی در دولت سازندگی، نقش مهمی در بحران امروز آب کشور دارد و امروز وی در رأس سازمان حفاظت محیط زیست، هیچ برنامه جدی و ملموسی را در جهت بهبود اوضاع محیط زیست کشور به سرانجام نرسانده است. وی از مخالفان جدی خودکفایی است و خودکفایی را رویکردی «مزخرف»! می داند.

کلانتری پیش از این از کاووس سید امامی هم حمایت کرده بود. این در حالی است سید امامی نقش ویژه ای در جاسوسی از سایت های موشکی و انتقال اطلاعات حساس نظامی به دشمن داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    3 3
    جناب کلانتری درزمان ریاستش بروزارت کشاورزی خیلی به استان خوزستان هم لطف داشتند استانی که درکشورکه بلکه دردنیا کامل وبی نظیراست امامحروم ومظلوم اگرخوزستان درایران نبود....
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    13 1
    امام در وصیتنامشون جایی ذکر میکنن بعد من احتمالا افرادی از قول من مطالبی رو عنوان کنند که مورد قبول نیست. مردم صحت اون صحبت رو از رادیو تلویزیون یا شاهد عادل یا در اصل سخنرانیها جستجو کنن. اتفاقا رهبر هم در سالهای گذشته در مورد خیلی از نقل قولها راجع به امام همینو فرمودن. قطعا امثال این اقایان اهداف منافقانه و کثیفی دارن.مراقب باشیم
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    26 2
    خدایا این آقایان دیگه فسیل شدن چرا میز خدمت(بخوانید ...) را رها نمی کنند.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    13 2
    عیسی کلانتری اگرچه برادر شهید موسی کلانتری است (که در انفجار حزب جمهوری اسلامی بدست منافقین کوردل و مزدور به شهادت رسید)، اما هیچگاه از خود علاقه ای به آرمانهای انقلاب اسلامی نشان نداده است. او همیشه (حتی در دوران وزارتش) با نوعی گله مندی موذیانه و نارضایتی از انقلاب و وقع آن و حتی تمسخر انقلابیون در محافل کارشناسان و مهندسان کشاورزی و محیط زیست داشته و دارد. او آنقدر آزادگی و جوانمردی ندارد که اگر دلش با انقلاب نیست- که نبوده و نیست- خب حداقل از پذیرفتن مسئولیت های بزرگ مثل وزارت یا معاونت رئیس جمهور خود داری کند. او همیشه حالت اوپوزیسیون درون نظام را داشته و دارد.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    9 1
    از کجا معلوم خودکلانتری جاسوس نباشه کسی که از تراریخته به طور جد داره حمایت می‌کنه وصدای دانشمندان محیط زیست از جمله استاد کرمی رو درآورده واین همه بی کفایتی تو کارنامه داره باید بشه ریس محیط زیست ..هر چقدر که صدا و سیما بیاد و همسرش رو بیاره وتاتر راه بیاندازند که زندگی کلانتری ساده ست و از صبح تا شب کار می‌کنه..و فلان و بهمان عملکرد این جناب زیر نظره و نمیتونه قصر در بره این دوره و هر زمان که دولت دست اسهال طلبها بوده بهشت خاینین و نفوذیها در ارگانهای مهم بوده
  • DE ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 0
    این رسانه اصلاحاتی ها اگر سواد دارند بروند بحران های طبیعی اقلیم ایران رو مطالعه بیشتر کرده وسئوال این هستش چرا در طول سی سال اخیر یک وزارت مدیریت بحران تاسیس نکردند. زیرا ایران در طول تاریخ جغرافیایی واقلیمی اش همیشه با زلزله ، سیل ، خشکسالی و بیماری های واگیردار رودررو بوده و دولت های بعدی با این بحران ها همیشه درگیر خواهند بود.
  • GB ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 1
    نارنجک دودزا و ایجاد اختلال در افکار عمومی یک روی سکه است و روی دیگر سکه که مهمتر است و نباید نادیده گرفته شود اشکار شدن عقده و کینه درونی به نظام و امام و سر سپردگی به انور اب است که با مهارت چهل سال انرا مخفی نگاه داشته بودند و چه خوب دارند غربال می شوند انشاالله
  • ابتکار IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    7 2
    این عنصر بیسواد بهترین کاتالیزور برای نفوذی ها برای نفوذ در ساختار نظام بوده است. باید این پاچه خوران را از چهره میزهای مدیریتی نظام که با خون بهترین فرزندان این ملت مهیا شده، پاک کرد.
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 0
    ایشان هم احتمالا مانندوزیرقبلی راه التماسی وبعنوان دکورآورده شده
  • DE ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 1
    چرا عیسی کلانتری به خاطره‌بافی و حاشیه‌سازی روی آورده است؟ // احتمالا میخواد غرق بشه.
  • حیدر صالح IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 1
    نمی دانم فاز قوه قضائیه چیه؟ مگر افترا و نشر اکاذیب جرم نیست؟ چرا برای بعضی جرم است و برای دیگری جرم نیست؟ دادستانی یک اقدامی کند!
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      2 7
      حرف درستی است اما وقتی مشرق به دروغ می‌گوید فعالان محیط زیستی به جاسوسی از مراکز نظامی محکوم شده اند. در حالی که در حکم قضایی آنها چنین چیزی نیست. شما از امثال کلانتری چه توقعی دارید؟
    • DE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      5 1
      شش نفر از فعالان محیط‌زیست که با اتهام‌های جاسوسی و امنیتی نزدیک به دو سال در بازداشت بودند، با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به ۶ تا ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند. نیلوفر بیانی به ۱۰ سال زندان و "رد مال شش سال کار در سازمان ملل" محکوم شده است.مراد طاهباز هم به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. طاهر قدیریان و هومن جوکار هر یک به ۸ سال و امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی هر کدام به ۶ سال زندان محکوم شده‌اند. نزدیکان فعالان بازداشتی خبر احکام زندان را تایید کرده‌اند. این احکام دادگاه بدوی است و محکومان و وکلایشان مطابق قانون می‌توانند درخواست تجدید نظر بدهند. سخنگوی قوه قضاییه ایران هم گفته حکم متهمان "جاسوسی از مراکز نظامی در پوشش محیط زیست" صادر شده و آنها به چهار تا 10سال محکوم شده‌اند. حکم سام رجبی و عبدالرضا کوهپایه هنوز به طور عمومی اعلام نشده است.// برو عمو یکمی اصطلاحات قضایی را بخوان تا فرق محکوم شده اند با تفاوت محکوم شده اند را بفهمی . فرق با تفاوت دو مقبوله جدایند
  • CH ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    14 0
    هشدار می دهم عده ای دارند به خطا تحلیل می کنند که هدف اصلی دولت از اینکارها ایجاد حاشیه برای فرار از مشکلات اقتصادی است. حال آنکه حقیقت دقیقا بر عکس این است و مشکلات اقتصادی حاشیه ای هستند تا فاجعه مهندسی فرهنگی در حال تکوین دیده نشود. مواظب باشید. این دقیقا همان تحلیلی است که دلخواه مهندسان فاجعه فرهنگی است. عزیزان حزب اللهی! حرفهای شهید جهان آرا را فراموش نکنید! :" بچه ها! نترسید اگر شهر سقوط کرد. پسش می گیریم. مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند. "به خدا اگر اختلاس شود می شود پول را دوباره در آورد و تولید کرد. اگر انبارها خالی می شود می شود دوباتره آن را پر کرد. اورانیوم را هم می شود دوباره غنی کرد ، حتی اگر خاک کشور هم از دست برود می شود دوباره آن را پس گرفت. اما وقتی ایمان و حیا و غیرت از جامعه ای رفت دیگر باز نخواهد گشت.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 2
    لیاقت این فرد حلفدونی است
  • مهرناز IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    9 1
    عیسی کلانتری و اخوندی دو وزیر بسیار نابلد اصلاحات در امور وزارت در دولت روحانی " چرا؟ دست از سر این مردم بر نمی دارند " بدانید بااین سخنان حاشیه سازی "نگاه مردم به ناکارامدی وخطاهای شما درهنگام وزارت شما دونفر گزافه گو " کم نخواهد شد.
  • US ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    10 1
    چرا برای بکارگرفتن یک نفر عادی آنهم نه استخدام رسمی اینقدر سخت گیری می شود ولی برای تصدی پستهای کلیدی و حساس کشور همچون وزارت و ریاست سازمانها اینقدر گل و گشاد و با تساهل و تسامح برخورد می شود؟ آیا این عادلانه است که با یک کولبر بشدت برخورد شود اما کامیون کامیون جنس از طریق گمرکات و جاده ها وارد کشور شود. آیا امثال کلانتری که در فکر و قول و عمل با خودکفایی ایران مخالفت می کنند و به ارکان قدرت کشور همچون سپاه پاسداران و دستاوردهای نظامی و علمی کشور تاخت و تاز می کنند باید در راس نهادهای تصمیم گیری و اجرایی کشور قرار بگیرند؟ اگر نگوییم جاسوس ولی شخصی مثل کاوه مدنی که مشکوک به جاسوسی است اینقدر راحت بیاید و اینقدر هم راحت برود و آب هم از آب تکان نخورد؟ خود آقای کلانتری چه می شود؟ راحت بیاید و راحت هم برود؟ خسارت یک دوره ۸ ساله که سکان هدایت کشور در دست لیبرالها قرار بگیرد را نمی توان محاسبه کرد. ۸ سال را در ۸۰ میلیون جمعیت ایران ضرب کنید ببینید چند میلیارد نفر ساعت می شود که در راههایی غیر از آرمانهای اسلام و قران و ائمه اطهار و شهدا و آرمانهای ملی بر باد رفت؟ چراااااااا؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      3 2
      به خاطر رای بی بصیرت ها
    • DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      6 1
      چرا برای بکارگرفتن یک نفر عادی ..اینقدر سخت گیری می شود ولی برای تصدی پستهای کلیدی و حساس کشور ..اینقدر گل و گشاد و با تساهل و تسامح // مطلب بسیار ساده است پستهای حساس بین رفقا تقسیم میشن همون داخل اتو بوسی که دارن میان تقسیم شده و پست های غیر حساس را بایستی اینقدر اینور اونور بکنند تا با معامله گاو بندی بتونند جا باز کنند برای افرادی که فقط و فقط از دارو دسته خودشون باشن. ته سفره ای هاش هم میرسه به چند نفری که سالهاست دارن اینور اونور میدوند برای کار.
  • سید IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    10 0
    وقتی حفاظت از محیط زیست را به یک شکارچی قهار بازگذارند، مال را به دست دزد سپرده اند!
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 1
    اثرات سیلی انتخابات
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 0
    زمانی که کار دست جاسوسان و خائنین باشد باید انتظار سرخوردگی و مزخرف بودن خود کفائی گندم و یا در هر حوزه را شنید کار خیانت این است نیاید بیش از این انتظار داشت بایدمردم یه همتی کنیم این مسئولین پیر و خرفت و آنهایی که از اول انقلاب در راس امور قرار دارند و همیشه مسئول هستنند و جز خیانت و ترس کاری نکرده اند یکباره دور بریریم و نیروهای انقلابی و تازه نفس و پر انگیزه به راس کار بایند تا این کشور را به فرموده رهبر فرزانه قوی کنیم.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 1
    یه هدف دیگه هم دنبال کردن، بعد از دروغگویی او همه منتظر پاسخ خاتمی و انصاری بودن، لذا اینجور تلقی می شد که هر چه آنها بگویند مقبول است، و آنها هم سعی کردن مسأله موافقت امام با تک خوانی زنان را در پاسخ بگنجانند تا این فتوای جعلی بهتر در ذهن مخاطب نقش ببندد. منظورم این بود که اقدام کلانتری هماهنگ با خاتمی بود
    • US ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      0 1
      با نظر شما موافقم. کاملا درسته. به قضیه اینجوری نگاه نکرده بودم. واقعا که این لعنتیها در هدایت افکار عمومی و مدیریت فکر مردم بخصوص جوانان خبره اند. البته از اتاقهای فکر خارج از کشور هم کمک و مشاوره دریافت می کنند. در مقابل نیروهای انقلابی و دلسوز خیلی کوتاهی می کنند و در زمینه کار فکری و رسانه ای و جذب مخاطب ضعیف عمل می کنند.
  • علی افصحی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 0
    بسم الله الرحمن الرحیم. این اظهار نظر ها هر چند آزار دهنده، نابهنگام و ناجوانمردانه و خارج از حوزه مسولیتی کلانتری و امثالهم است اما حاکی از یک تطمبع تاریخی است که رووس فتنه در دوران خود داشته اند.هاشمی در کنار موسوی این عناصر بی هویت و غیر معتقد را در دولت و مدیریت های عالی جانمایی ناعادلانه کرده اند تا در هرشرایط مقتصی خنجر به روی داشنه های انقلابی کشیده و همدیگررا پوشش رسانه‌ای دهند.این اقای کلانتری باید مزخرفات این این چننی را بگوید چون در شرایط سخت و مهم انقلاب ایشان از سال ۵۷ تا سال ۶۰ در ایالت ایوای آمریکا برای چنین روزی تربیت می شده است.او اصلا نه در انقلاب و نه در پیروزی آن و نه در عبور از بحران های سخت ۵۸ تا ۶۰ حضور داشته است.فلذا هر بار نیشی به انقلاب زده و اولین کسی است که تولیدات تراریخته را به رغم مخالفت همه کارشناسان کاربلد در دولت روحانی گسترش داده است.ببینید فضا چنان کثیف شده که یکی از رووس فتنه مورد استشهاد قرار گرفته آن هم از طرف موسسه‌سهامی!!! برادران انصاری حفظ آثار امام.مگر در باب شهادت اصل بر عدالت شاهد نبست؟! چگونه است که آقای خاتمی باید شاهدی بر گفتار امام خمینی عزیز گرفته شود؟ چرا موسسه حفظ آثار در چنین مواقعی یا سکوت می کند و یا سراغ خاتمی می رود ؟ و ولی فقیه فراموش ؟!اامام در باره حضرت آقا می فرماید:« جناب عالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری آشنا با مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانیداری می کنید می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.»صفحه ۴۸۵ جلد ۲۰ صحیفه امام.امام عزیز این تاییدیه الهی را که به رهبری عزیز طی نامه ای ابلاغ می فرمایند راجع به هیچ فرد دیگرنفرموده اند. آن موقع فایزه هاشمی یک نوجوان نونور بود که ساندویچ چیزبرگر گاز می زد؟؟! و به رغم همسایگی با حضرت امام فرسنگ ها ازسبک زندگی امام دور بودند که درخاطرات پدرشان که در مجلدات نامحدود و از پول بی حساب بیت المال چاپیده شده مکتوب است.به هر حال این جریان فاسد دنیازده و« یامفت به جایی رسیده» باید تاریخ مصرفشان مثل همسانان خود به پایان برسد چه بهتر که الان و در زمان رهبری عزیزی باشد که امام حضرتش را خورشیدی فروزان خطاب کرده اند.
    • DE ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 0
      علی افصحی....به هر حال این جریان فاسد دنیازده و« یامفت به جایی رسیده» باید تاریخ مصرفشان مثل همسانان خود به پایان برسد چه بهتر که الان و در زمان رهبری عزیزی باشد که امام حضرتش را خورشیدی فروزان خطاب کرده اند.
  • رضائی زاده IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    مشکل اصلی و ناقل موضوع خاتمی است او باید مواخذه میشد که باز پنهان ماند سایت جماران و حتی انصاری او را تبرئه کرد.
  • ناشناس IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 0
    دوره اصلاح طلبان تمام شده است و در 1400 عملا حذف خواهند شد آقای کلانتری به خارج از کشور خواهد رفت وبرای اینکه پیش آمریکاییها وجهه ای پیدا کند از هم اکنون دارد این وجهه را میسازد و برای خودش جایی پیدا می کند
  • مهدی.م IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    3 0
    اولاً خوش به حال امام خمینی (ره) که با دروغ گفتن یک عده ای علیه ایشان در آخرت براش ثواب مینویسند . دوماً این عیسی کلانتری مثل ملخ دیوانه می ماند زیاد بهش بها ندهید این آدم کسی است که اطرافیانش هم از دست حرف های توهین آمیزیش دیگه به نقطه جوش رسیدن. واقعا هیچ گونه عملکردی نه تنها ایشان بلکه دولت فخیمه اشراف پرست روحانی نیز نداشته. پس همگی دست به دعا بر میداریم و از حضرت عزرائیل طلب مرگ برایشان می کنیم. تا انشا الله هر چه زودتر شرشان از این سرزمین کم شود.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    یک مبلغ خیلی زیادی به نام ستاد احیای دریاچه ارومیه گرفتند لطفا دستگاه های نظارتی ورود پیدا کنند. دریاچه را بارش های خوب چند سال اخیر بهتر نمود. لذا مشخص شود این پول کجا هزینه شده
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    کاری که در حیطه وظایفش نمی تواند بکند رو کرده به اراجیف بافی این خائن ها همین هستند
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    دست پرورده تفکر استخری و آیت الله و علامه تقلبی
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    وچرامشرق جهاد بافی راه انداخته؟ اینم بگومشرق
  • راوی حق IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    اینو بختون بگم عیس کلانتری یکی از موافقین طرح واردات گندم و... هست و میگه نباید در داخل محصول کشاورزی تولید شود!!
  • ایرانی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    اگر کسی به‌ وضعیت بحرانی منابع آب کشور به‌درستی واقف شود، هرگز دم از خودکفایی و شعارهای توخالی اینچنینی نخواهد زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس