کد خبر 1068816
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
کنگره آمریکا

پایگاه خبری هیل گزارش داد که قانونگذاران آمریکایی با ارسال یک نامه به وزیر خارجه این کشورخواستار تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران شده‌اند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری هیل گزارش داد که صدها نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات طی نامه‌ای به «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک دولت برای تجدید تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شده‌اند.

در این نامه که پایگاه هیل مدعی است قبل از انتشار آن را مشاهده کرده است آمده است که ما خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و همچنین محدودیتهای مسافرتی سازمان ملل علیه افرادی هستیم که در فعالیتهای تسلیحاتی ایران دست دارند. 

بیشتر بخوانید:

دست به یکی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره برای دور زدن برجام

شمخانی: پیکر کم جان برجام به مرگ ابدی خواهد رفت

دست و پازدن‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران

در ادامه این نامه آمده است، واشنگتن باید به رهبری درازمدت خود برای محدود کردن آنچه که فعالیتهای بی ثبات کننده ایران در سطح جهان خوانده شده است ادامه دهد و نمایندگان کنگره آماده همکاری همه جانبه با دولت برای تجدید این محدودیتها هستند که برای منافع امنیت ملی آمریکا ضروری است. 

پایگاه خبری هیل که اخبار کنگره آمریکا را منتشر می‌کند می‌گوید که این نامه از سوی «الیوت انگل» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، «مایکل مک کول» سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس سازماندهی شده است و امضای ۳۸۴ نماینده را دارد. 

طی هفته‌های اخیر دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جریان تبلیغاتی را برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران که مقرر شده است در اکتبر سال ۲۰۲۰ به پایان برسد به راه انداخته است. 

اقدامیکه با مخالفت دیگر طرفهای برجام از جمله چین و روسیه مواجه شده است. 

روزنامه نیویورک تایمز اخیر گزارش داده بود که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا استراتژی چند وجهی را برای فشار به جامعه بین‌المللی برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه تهران در شورای امنیت سازمان ملل به راه انداخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    35 17
    مرگ بر آمریکا.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      6 0
      ما که یقین داشتیم سگ زرد برادر شغال است. و فرقی بین دمکرات ها و جمهوری خواه ها نیست. هر دوی انها عروسک خیمه شب بازی لابی صهیونیست ها هستند. خفت و خواری از این بدتر که کاندیدای رییس جمهوری هر دو حزب علاوه بر سخنرانی در ایپک به فلسطین اشغالی میروند و دست وپای صهیونیست ها را میبوسند و به انها قول دزدی بیشتر از مردم امریکا و کمک به صهیونیست ها را میدهند ؟ اگر چسراییل نابود شود بیشتر منافع را مردم امریکا میبرند چونکه دیگر مالیات های خود را خرج کمک به جنایتکاران نمی کنند
  • احمد IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    20 7
    دیگر شورای امنیت خاصیت خودشو از دست داده شده دیکته خون آمریکا و ایادیش
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    11 0
    این هم از دیپلماسی خنده
  • NZ ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    8 2
    عجب این کدخدای بعضیها هر روز دلبری می کنند!
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    12 13
    این را که چند روز پیش گفتید، ما هم گفتیم سگ زرد برادر شغال و خفت و خواری برای آنان که منتظرند دمکرات‌ها بیان سرکار و امید مذاکره دارند!!!
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    16 10
    کجایند این افسادطلبان غربزده که به امریکا دل بسته بودند
  • رضوی نژاد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 1
    این احمقای درجه یک فکر میکنند ایران با لغو تحریمهای تسلیحاتی الان مانند عربستان میکیاردها دلار سلاح میخرد؟؟!! ایران از نظر نظامی خودکفا و پیچیده ترین سلاحها را با قیمت بسیار پایین و کیفیت بالا تولید می کند! خدا شکر که دشمنان ما را احمق افریدید
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    5 0
    اینکه هنوز در کشور خصوصاً در بین تصمیم گیران نظام هستند کسانی که آمریکا رو به بخش خوب و بد تقسیم بندی میکنند و به این دوگانگی باور هم دارند واقعاً بعد از ۴۱ سال جای بسی تاسف و ناامیدی ست!!! آخه چرا نمیخوان بفهمند که ایالات متحده آمریکا اصلاً ماهیت وجودی ش دفاع و حمایت همه جانبه از صهیونیسم بین الملل ست؟ بابا میلیون ها آمریکایی مسیحی افتخارشون اینه که دارن به قوم برگزیده خدا(به زعم خودشون) خدمت میکنند اونوقت اینجا یه عده میگن باید مردم آمریکا بفهمند مالیاتی که میدن کجا خرج میشه؟! امروز در آمریکا مسیحیان صهیونیست بمراتب متعصب تر از یهودیان صهیونیست هستند!این حقیقت رو چرا دولتمردان امروز ایران باور نمیکنند. چرا آلمان میاد و مطابق میل اسرائیل عمل میکنه و حزب الله رو گروه تروریستی میشناسه؟ مگه از اسرائیل ضعیف تره که ازش بترسه یا حساب ببره؟نظامی یا اقتصادی؟ خیر .پس چرا؟ صهیونیسم در رگ و ریشه قدرت در آلمان نفوذ بسیار داره. آخ که نمیدونم چرا جمهوری اسلامی از همون مدارس ابتدایی درسی رو به شناخت یهود توطئه گر اختصاص نداده تا وقتی جوون ایرانی وارد دانشگاه میشه یه استاد باشه واسه خودش و کشورش. استادی که حقایق امروز دنیا رو میدونه.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 1
    هیچ غلطی نمیتوانند بکنن..گور بابای تحریم..
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    بجا این مسخره بازی ها حمله کن ایران و تمام پایگاهاش مال شما . بعد ده سال خودت سلاح بفروش .
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    فقط شهامت به خرج بدید ملت ایران را راضی نگر دارید و نخبه های ایرانی که رفتند خارج از کشور دعوت کنید بیایند و تشویقشان کنید سر به سرشان نذارید حقوق خوب بهشان بدید و جلو افرادی که فقط به فکر جیب خود و با پول بیت لمال پوژ میدهند و همیشه هم طلب کارند را بگیرید امریکا و کاکاهای امریکا هم هیچ غلتی نمیکنند موشک و کلاهک هم بسازید و ما مردم همایت میکنیم من از بیگانگان هر گز ننالم .‌که هر چه بر سرم اورد اشنا بود .کاکا جان برادر پشت برادر پشت و در پشت در خت بی برادر ایرانی کی کند رشت
  • ش. AE ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 0
    ابن آمریکایی‌ها هیچ غلطی نمیتونن بکنن دلشون به این اراجیف خوشه
  • ناشناس IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    آمریکا از برجام خارج شد و ایران با هزار بدبختی تو برجام موند و هیچ از مزایا استفاده نکرد و تحریم ها ادامه داشت تا بتونه پس از 5 سال از مزایا استفاده کنه و حالا امریکا گفته تحریم تسلیحاتی رو پس از برجام دوباره ادامه بده تا نکنه ایران سلاح به کشورهای همسایه خصوصا موشک نفروشه آخه یکی به این امریکا بگه مردک تو که دو ساله از برجام خارج شدی دیگه چی میگی هم از برجام خارج شدی هم میخای مزایای برجام رو برا ایران بخشکونی
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 0
    تا کنون صحبت از منطقه بود اما حالا در سطح جهان عنوان کرده اند . این یعنی ایران قدرت جهانی شده . و کنگره رسما از آن یاد میکند . اگر ایران با آنها در تقسیم غنائم شریک میشد و سهمی میگرفت ویا کاری باهاشان نداشت آسوده بودند . اما با این قدرت رو به رشد و نا سازگار که آبشان از یک جو نمیرود آنان را به واکنش وا داشته . و از هر راه ممکن که با قدرت خود حتی در سطح بین الملل که در همین برجام نشان داده اند که برسمیت نمیشناسند و با بازی خروج و ورود برای همگان مسجل شد که برای آنها شورای امنیت یعنی وسیله و دستاویز برای برآورده ساختن امیال خودشان نه جهانیان که سعی دارند تسلط خود را به هر نحو ممکن ادامه دهند . این قاعده مدتهاست توسط ملتهای تحت ستم و ظلم آنها بر هم خورده و با مقاومتشان آن را به چالش کشیده اند و با مرور سالیان اخیر نشان از موفق بودن مقاومت است . و تا خروج نظامیان بیگانه ادامه دارد
  • اشور IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    ایران هیچ نگرانی میاید داشته باشه واین را به کفار بفهماند که ما امام زمان داریم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    واقعا چرا ما با آمریکا مذاکره می‌کنیم ؟!...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس