کد خبر 1068677
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
خلیلیان

سرپرست فدراسیون پزشکی-ورزشی گفت: به ما در مورد تمرینات مخفیانه تیم‌ها اطلاعی داده نشده، اگر اطلاع بدهند رسیدگی و برخورد می‌کنیم.

به گزارش مشرق، مهرزاد خلیلیان در خصوص اینکه جلسه تصمیم گیری برای شروع تمرینات تیم‌های فوتبال چه زمانی برگزار خواهد شد، ‌اظهار داشت: این مسأله بستگی به این دارد که ستاد مقابله با کرونا چه تصمیمی بگیرد. ما مکاتبات و پیگیری‌های خودمان را انجام داده‌ایم، آن‌ها گفته‌اند امروز بعدازظهر جلسه‌ای در این مورد تشکیل می‌دهند ولی مطمئن نیستیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی در ستاد مبارزه با کرونا در وزارت وبهداشت خواهد افتاد و ممکن است این جلسه فردا برگزار شود.

خلیلیان در مورد اینکه روزهای پانزدهم و بیستم اردیبهشت به عنوان زمان شروع تمرینات در بین اهالی فوتبال مطرح شده، ‌گفت: واقعاً چون این موضوع، موضوع حساسی است نمی‌شود گمانه‌زنی کرد. جلسات مکرری برگزار شده، دکتر حریرچی به وزارتخانه آمدند. ما هم به آنجا رفتیم، در حال بررسی، رایزنی و رصد موضوعات مختلف هستیم و امیدواریم بهترین تصمیم از نظر سلامتی و فوتبالی گرفته شود. وزارت ورزش به فکر سلامت ورزشکاران و جامعه ورزشی است. امیدواریم با خرد جمعی و نظرات کارشناسی و تخصصی مانند متخصصین عفونی و اپیدمیولوژی که در شأن خود ستاد کرونا است تصمیم‌گیری شود. خوشبختانه تیم درمانی کشور با تجربیاتی که داشته تا کنون توانسته به خوبی این بحران بزرگ را مدیریت کند. ما هم ضمن همکاری با آن‌ها، اطلاعاتی که می‌خواستند را در اختیارشان قرار دادیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اینکه  با توجه به زمان برگزاری جلسه به نظر می‌رسد، زمان آغاز تمرینات 15 اردیبهشت نیست، عنوان کرد:‌ بعید است و به نظرم حتی ممکن است بعد از بیستم اردیبهشت باشد. به خاطر احتیاط‌هایی که برای فوتبالیست‌ها یا دیگر ورزشکارانی که ممکن است در خطر قرار بگیرند، در نظر گرفته می‌شود. فکر نمی‌کنم بیستم اردیبهشت هم این اتفاق بیفتد ولی باید ببینیم ستاد کرونا با آخرین نظرسنجی‌ها و رایزنی‌ها چه تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

به ازسرگیری لیگ برتر نزدیک می‌شویم

سرپرست فدراسیون پزشکی ـ ورزشی در خصوص تمرینات مخفیانه، گفت: البته قبلا هم این اتفاق افتاده بود. به من هم گزارشاتی به صورت جسته و گریخته رسیده است. به ما گفته‌اند که بازیکنان دو نفر دو نفر تمرین می‌کنند. قبلا هم این سابقه داشته و حتی برخی باشگاه‌های بدنسازی هم به صورت یک نفر یک نفر فعالیت کردند. گزارشاتی رسیده اما مستندی نداریم. اگر مستند باشد و ورزشکار به خطر بیفتد مطمئنا ستاد کرونا رسیدگی و برخورد می‌کند و ابلاغیه صادر می‌کند.

خلیلیان در مورد اینکه برخی تیم‌های لیگ برتر، مخفیانه و به صورت گروهی تمرین می‌کنند، اظهار داشت: ممکن است برخی که به دنبال شرایط خاصی هستند گزارشاتی بدهند اما هیچکدام مستند نیست. اگر گزارش مستند با عکس و تفصیلات بیاید، مطمئنا بازرسان ما به موقع در محل حاضر می‌شوند و رسیدگی می‌کنیم. به ما اطلاعی در مورد تمرینات گروهی تیم‌ها داده نشده و اگر اطلاع بدهند رسیدگی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که پس با این حساب در جریان تمرینات مخفیانه تیم‌ها قرار ندارد،‌گفت:‌ نه واقعاً. اگر این مسأله محرز شود، قانون در مورد آن روشن است. وقتی یک واحد صنفی را مسؤولان بهداشت و درمان پلمپ می‌کنند؛ اگر ما گزارش کنیم آن‌ها برخورد خواهند کرد. ضمن اینکه در این مورد کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد. این موضوع یک سیستم دارد. هم در وزارت ورزش مسأله حقوقی دارد و هم اینکه برای ادامه کار آن باشگاه شرایط انضباطی و مالی تعیین می‌شود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ـ ورزشی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد برای شروع تمرینات مسابقات با سازمان لیگ اختلاف نظر دارند، گفت: مسأله اختلاف نظر در همه جای دنیا وجود دارد. از فیفا گرفته تا اتحادیه فوتبال اروپا و کشورهایی که لیگ‌شان را تعطیل کرده‌‌اند. ما در حدی نیستیم که نظرات تخصصی به سازمان لیگ بدهیم. این سازمان و فدراسیون سازمان‌های مستقلی هستند. ما حامی و کمک‌کننده به آن‌ها هستیم. در تمامی جلسات هم آنها صادقانه گزارش دادند و ما هم صادقانه و به شکل تخصصی راهنمایی‌شان کردیم. الان هم در حال تهیه دستورالعمل‌های خاص فوتبال با کمک خودشان هستیم. اختلاف نظری که باعث شکاف بین فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ یا دیگر ارکان ورزشی کشور باشد، وجود ندارد. حداقل شخص خود من  واقعا چنین اتفاقی را نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس