کد خبر 1068652
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
تروریستی خواندن حزب‌الله؛ ادای دِین برلین به صهیونیست‌ها

دولت آلمان در راستای جلب نظر رژیم صهیونیستی و در حرکتی تبلیغاتی حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و این اقدام با استقبال این رژیم، آمریکا و سعودی‌ها روبرو شد.

به گزارش مشرق، وزارت کشور آلمان پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور اروپایی ممنوع شده و این گروه به عنوان یک «سازمان تروریستی» شناخته شده است و پلیس آلمان اوایل صبح پنجشنبه عملیاتی را با هدف دستگیری برخی از اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی شدند که حدود یک هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

پلیس و وزارت کشور آلمان در این زمینه اعلام کردند که به چهار مسجد و مرکز فرهنگی نیز حمله کرده‌اند. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مراکز که از آنها تحقیق انجام می‌شود به دلیل حمایت‌های مالی که از آن برخوردارند و تبلیغاتی که برای حزب‌الله انجام می‌دهند بخشی از این سازمان هستند.»

آلمان در حالی حزب‌الله را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است که سال گذشته «نیلسن آنن» معاون وزارت امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپیگل اعلام کرده بود که برلین قصد ندارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار دهد.

حال به دنبال این اقدام، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم در توجیه چرایی این اقدام عنوان کرد: حزب‌الله لبنان موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

رسانه‌های صهیونیستی هم در این زمینه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با دادن اطلاعات به آلمان، به این کشور کمک کرده است تا حزب الله را سازمان تروریستی اعلام کند.

این اقدام استقبال آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه از اقدام آلمان برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک این کشور اروپایی تقدیر و وزارت خارجه عربستان سعودی نیز از این اقدام آلمان استقبال کرد و از دیگر کشورها نیز خواست تصمیمی مشابه بگیرند. ریاض همچنین مدعی شد که این اقدام، گام مهمی در چارچوب مبارزه با تروریسم در سطح جهانی و منطقه‌ای است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «من از دولت آلمان به دلیل این تصمیم مهم برای رد کردن سازمان تروریستی حزب‌الله، تقدیر می‌کنم».

وی با تکرار ادعاها و اتهامات بی‌اساس علیه حزب‌الله، اظهار داشت: «از دیگر کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا نیز می‌خواهم که به [آلمان] پیوسته و این سیاست را اتخاذ کنند».

*محکومیت این اقدام از سوی انصارالله یمن و ایران

جنبش انصارالله یمن  نیز پنجشنبه اقدام آلمان در معرفی حزب‌الله لبنان به عنوان سازمان اصطلاحاً «تروریستی» را محکوم کرد و دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد:« ما تصمیم آلمان در درج نام حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور را محکوم و رد می‌کنیم. تصمیم آلمان دنباله روی کورکورانه از آمریکا و رژیم صهیونیستی و در راستای پروژه شیطانی و ویرانگر آنها در منطقه انجام شده است.»

این اقدام دولت آلمان، واکنش سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت و موسوی اقدام دولت آلمان علیه حزب الله لبنان را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تصمیم دولت آلمان همچنین در بی تدبیری کامل علیه نیرویی اتخاذ شده است که جایگاه کلیدی در مبارزه با تروریسم خشن داعش در منطقه داشته و دارد. از این جهت دولت آلمان باید پاسخگوی تبعات منفی تصمیم خود بر مبارزه با گروه‌های واقعی تروریستی در منطقه باشد.

علاوه بر این، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز به این اقدام واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «از شگفتی جدید هم رونمایی شد. فروشندگان سلاح کشتار جمعی شیمیایی به صدام، مدافع حقوق بشر شده و از ترس دوست کودک‌کش خود، ⁧‫حزب الله‬⁩ قهرمان را تروریست می‌نامند.⁧‫ داعش‬⁩ به اروپا نرسید چون پشت دیوار ⁧‫مقاومت‬⁩ گیر افتاد. چه خوب که نقاب از چهره حامیان اصلی تروریسم برافتاد.»

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل نیز در این باره در صفحه شخصی‌اش نوشت: «اقدام آلمان در تروریست خواندن حزب الله لبنان خطای استراتژیک است. حزب الله بخش مهمی از جامعه لبنان، ضامن امنیت و تمامیت ارضی و بخشی از دولت و مجلس لبنان به شمار می‌رود. دنباله روی آلمان از سیاست‌های کثیف آمریکایی- صهیونیستی، منافع منطقه‌ای برلین را به خطر می‌اندازد.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه اقدام دولت آلمان را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه نیز در واکنش به این اقدام آلمان گفت که تصمیم برلین به وضوح نشان می‌دهد که آلمان زیر بار دیکته‌های صهیونیسم جهانی رفته و از سیاست‌های آمریکا که در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیست است، به صورت خفت‌باری تبعیت می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای، حزب الله را یکی از ارکان اصلی مقاومت مشروع در برابر توطئه‌های مکرر رژیم صهیونیستی برای حمله به خاک لبنان خواند و تأکید کرد که این تصمیم آلمان در پاسخ به فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

* آلمان همیشه خود را مدیون اسرائیل می‌داند

در همین خصوص «علیرضا شیخ عطار» سفیر پیشین ایران در برلین در ارزیابی از این اقدام دولت آلمان در تروریستی اعلام کردن حزب‌الله لبنان، عنوان کرد: این اقدام را که نمی‌توانیم مجزا و جدا از گذشته و سیاست‌های کلی غرب به خصوص آلمان در ارتباط با صهیونیسم ببینیم.

وی توضیح داد: آلمان به دنبال شکست در جنگ جهانی دوم و هولوکاستی که اسرائیلی‌ها به صورت مهندسی شده عَلم کرده و دقیق روی آن کار کردند که حتی آحاد ملت آلمان خود را گناهکار می‌دانند همیشه خود را مدیون اسرائیل می‌دید و نه تنها کمک‌های مالی که به عنوان بزرگترین کمک کننده مالی به اسرائیل مطرح بود، بلکه حمایت‌های سیاسی و فرهنگی فراوانی را انجام می‌داد.

شیخ عطار با ذکر این نکته اگر بخواهیم مورد بگوییم زیاد است، اظهار داشت: به عنوان نمونه وقتی عبدالله اوجلان رئیس حزب پ.ک.ک با کمک اسرائیلی‌ها دستگیر و به ترکیه تحویل شد، نگهبان‌های مسلح سفارت اسرائیل در برلین دست به تیراندازی زدند و بعد هم به راحتی از آلمان فرار کردند و آلمان‌ها هم جلوی آنها را نگرفتند. یا مثال دیگر روزنامه بیلد پرتیراژترین روزنامه آلمان و شاید اروپا است، این روزنامه حدود ۵ میلیون تیراژ دارد، ولی جنس آن زرد است، اما تحلیل‌های سیاسی آن کاملا در جهت اسرائیل است.

وی ادامه داد: وقتی تاریخچه این روزنامه را می‌بینید، بنیانگذار آن که بزرگ‌ترین موسسه انتشاری آلمان یعنی اشپیگل متعلق به آن است در ۱۹۶۳ سفری به اسرائیل کرد و تعهدش به اسرائیل را به صورت مکتوب نوشت چون اسرائیل آن را متهم می‌کرد که در دوران جنگ جهانی دوم با نازی‌ها همکاری داشته است و این برای جبران آن امر تعهد می‌کند که روزنامه بیلد در خدمت آنها باشد و واقعا نیز چنین است و تمام تحلیل‌های آن در جهت اسرئیل است، گویی که سخنگوی رژیم اسرائیل است.

*دولت آلمان در مقابل صهیونیست‌ها به شدت احساس ضعف می‌کند

سفیر پیشین ایران در برلین با ذکر این نکته که از این نمونه‌ها زیاد است، عنوان کرد: دولت آلمان در مقابل اسرائیل به شدت احساس ضعف می‌کند و اینها کابینه مشترک دارند، یک سال همه وزرای اسرائیلی به برلین می‌روند و یک سال همه وزرای آلمانی به تل آویو می‌روند و جلسه می‌گذارند و تصمیم گیری می‌کنند.

وی یادآور شد: بنابراین در بحثی که اسرائیل پشت آن باشد، آلمان‌ها جرأت نمی‌کنند جور دیگری عمل کنند. هر چند که در سال‌های اخیر به خصوص در بین روشنفکران و جوانان آلمانی انتقادات شدیدی به این وضعیت شده و حتی برنده جایزه نوبل ادبیات آلمان که نزدیک ۹۰ سال دارد، چند سال پیش در جریان شهرک سازی‌ها انتقاد کرد که اسرائیل جنایت می‌کند و انتقاد کرد که چرا دولت آلمان در مقابل این جنایت‌ها سکوت می‌کند.

*حزب‌الله مهمترین خطر برای اسرائیل

شیخ عطار با بیان اینکه حزب‌الله امروز به عنوان مهمترین خطر برای اسرائیل مطرح است، گفت: زیرا هیچ گروهی به اندازه حزب‌الله عملیات و مقاومت موفق نداشته است و همه بر آن اذعان دارند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با یادآوری این نکته که حزب‌الله در آلمان دفتری ندارد، خاطرنشان کرد: عده‌ای لبنانی در آلمان هستند، کار می‌کنند، درس می‌خوانند و حتی ممکن است پناهنده باشند، حتی بعضی از آنها با حزب‌الله سمپاتی و ارتباطاتی دارند که نمی‌شود گفت حزب‌الله دفتر دارد و در واقعه اخیر هم به مسجد و مدرسه متعلق به لبنانی‌ها حمله کردند.

شیخ عطار توضیح داد: سال‌ها قبل کشورهای غربی بخش نظامی حزب‌الله را تروریستی اعلام کردند، ولی بخش سیاسی را خصوصا کشورهای اروپایی، از این قضیه معاف کردند، چون به هر حال حزب‌الله شریکی در دولت و در پارلمان لبنان است و شریکی قوی است و در بین مردم نیز دارای هوادارانی می‌باشد.

وی اضافه کرد: ولی به خاطر فشارهایی که اسرائیل وارد کرده و شاهدید که حزب‌الله روز به روز قوی‌تر می‌شود و اسرائیل روز به روز احساس تهدید می‌کند، حالا از اهرم آلمان هم استفاده کرده و این فشار را وارد کرده است.

* اقدام آلمان حرکتی تبلیغی و برای جلب نظر اسرائیل

سفیر پیشین ایران در آلمان درباره تاثیر این اقدام بر عملکرد حزب‌الله نیز گفت: اینکه آیا این اقدام بر عملکرد حزب‌الله تاثیر می‌گذارد، بنده معتقد هستم که چنین نیست. چون حزب الله از هیچ کشور غربی کمک و پولی دریافت نمی‌کرده و رابطه سیاسی هم با آنها نداشته است.

شیخ عطار این اقدام را حرکت تبلیغی و برای جلب نظر اسرائیلی‌ها خواند و با بیان اینکه آمریکایی‌ها از این قضیه استقبال کردند، عنوان کرد: چون سیاست‌های آمریکا در دولت ترامپ حمایت بی قید و شرط از اسرائیل است.

*عربستان سعودی از حزب‌الله احساس خطر می‌کند

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره استقبال عربستان سعودی از این اقدام نیز بیان کرد: عربستان هم از حزب الله احساس خطر می‌کند، زیرا حزب الله نه به عنوان صرفا یک قدرت نظامی بلکه به عنوان یک قدرت ایدئولوژیک و به عنوان مجموعه‌ای که حرف و تحلیل در مورد خاورمیانه و موضوع مقاومت دارد مطرح است و این همان چیزی است که دقیقا خلاف نگاه‌ها و پایه‌های اندیشه وهابی‌گری و حکومت عربستان به ویژه محمد بن سلمان است.

شیخ عطار خاطرنشان کرد: بنابراین، آنها حتما خوشحال می‌شوند که فشاری بر یک مرکز عقیدتی که در عین حال توانایی نظامی دارد، وارد شود. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    4 1
    آلمان!! خخخخ نصفش ترک ها مابقیش هم هند و چین و غیره، یه درصدی هم اون وسط هنوز سالم موندن. المان کجا بود دیگه. خود صدر اعظمش پرچمش رو پرت کرد زمین دیگه فاتحه اش رو بخون. یکی از مستعمرات صهوینیست ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس