کد خبر 1068068
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
علیرضا حیدری

دارنده ۶ مدال کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: وقتی در انتخابی شرکت می‌کنی، مطمئنی که دیگر آهی پشت سرت نیست و نفر دوم هم دعایت می‌کند.

به گزارش مشرق، علیرضا حیدری در مورد تصمیم فدراسیون کشتی برای تدوین چرخه‌ای برای مسابقات انتخابی تیم ملی اظهار داشت: انتخابی تیم ملی در هر حالتی خوب است. رقابتی است برای کشتی‌گیران قدیمی‌تر که می‌دانند اگر حریفان داخلی‌شان را ببرند، می‌توانند حریفان خارجی را در تورنمنت‌های مهم‌تر هم شکست دهند. برای جوان‌ترها هم این انگیزه خوبی است که بدانند تلاش شان بی‌ثمر نمی‌ماند و اگر تلاش کنند به دوبنده تیم ملی می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت پیشکسوت کشتی پس از ابتلا به کرونا +عکس

وی در مورد اینکه انستیتو کشتی در حال تدوین چرخه انتخابی تیم ملی است، گفت: احتمالا انستیتو هم نظرش را می‌دهد و بعد فدراسیون آن را چکش کاری می‌کند و نظرات درست و اجرایی را از بقیه هم می‌گیرد. نظر کارشناسان و مربیان هم حتما در آن لحاظ می‌شود. همه ما گوش شکسته‌ها از فدراسیون کشتی انتظار داریم که تیم نتیجه بگیرد و ما هم به آن افتخار کنیم. برای نتیجه گرفتن باید بهایی پرداخت. باید انتخابی تیم ملی برگزار شود تا کسی که آرزو، اعتبار و همه امیدش را در کشتی هزینه کرده، جوابی که انتظارش را دارد، بگیرد. همه ما احساس می‌کنیم از انتخابی تیم ملی، بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه در دوران کشتی‌اش، حتی زمانی که اختلافش با نفرات دوم و سوم وزنش خیلی زیاد بوده، از برگزاری مسابقه انتخابی استقبال کرده است، خاطرنشان کرد: انتخابی باید همیشه باشد. در تمام آن سال‌ها انتخابی گرفتم، حالا یا در جام تختی بود و یا مسابقه‌ای به اسم انتخابی تیم ملی. وقتی در انتخابی شرکت می‌کنی، مطمئنی که دیگر آهی پشت سرت نیست و نفر دوم هم دعایت می‌کند. ضمن اینکه کشتی، مدل خودش را دارد، یک دفعه می‌توانی از یک غفلت حریفت را ضربه فنی کنی و نتیجه کلا تغییر می‌کند. مسابقه انتخابی تیم ملی، یک تدارکاتی خوب هم برای کشتی گیر می‌شود و استرس آن بیشتر از مسابقه بین المللی است. حضور در این مسابقه باعث می‌شود از استرس مسابقه رسمی کم شود. حرفی هم پشت سرت نمی‌ماند و عذاب وجدان هم نداری. کشتی گیری هم که می‌بازد، می‌داند که باید بیشتر تمرین کند.

نفر سوم المپیک 2004 آتن در مورد تعویق یک ساله المپیک توکیو تصریح کرد: آنهایی که سن و سالشان بیشتر است، طبیعتا یک سال پیرتر می‌شوند و این برایشان خوب نیست و ممکن است از جسارتشان کم شود. جوان‌ترها ممکن است تا پیش از تعویق شانسی برای المپیک نداشتند و حالا می‌توانند به جمع مدعیان بیایند و در 6 ماه آینده همه چیز تغییر کند. خصوصاً اینکه انتخابی هم قرار است برگزار شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در سال 2007 در مورد اینکه رئیس کمیته ملی المپیک گفته کشتی به بودجه سالیانه 60-70 میلیاردی احتیاج دارد، گفت: بیشتر از این هم می‌خواهد. استاندار می‌آید و میزبانی مسابقه می‌گیرد، آن هم در وضعیت کرونایی که مردم ماسک ندارند. او باید ردیف بودجه‌اش را برای کارهای دیگر استان بگذارد، کار وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و باشگاه‌ها باید برگزاری مسابقات باشد.

حیدری یادآور شد: باشگاه‌ها باید کار سازندگی را انجام دهند. کار که چارچوب داشته باشد، آن وقت حاضری خوری در ورزش هم از بین می‌رود و استعدادیابی اتفاق می‌افتد. هیچ مربی‌ای بیمه نیست، خیلی از مربیان سازنده از همین اندک شهریه‌های باشگاه‌ها ارتزاق می‌کنند که قطعا کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. مگر یک کارگر یک وسیله را رایگان جابه‌جا می‌کند که توقع داشته باشیم مربی کشتی، بدون پول سازندگی کند؟ مربیان ما خیلی آبروداری می‌کنند. از زندگی و خانواده‌شان می‌زنند و در سالن‌ها وقت می‌گذارند، آنها در حقیقت فی سبیل الله کار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس