کد خبر 1067998
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
ارز  نمایه

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: برنامه و بودجه دولت پس از هفت سال، همچنان نامتوازن کار می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مهدی آیتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: با آغاز دوره دوم دولت روحانی برخی در درون دولت به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا آنها رئیس‌جمهور هستند و به تنهایی قصد دارند حرف خود را به کرسی بنشانند. این افراد با عملکرد و صحبت‌های خود در راه دولت مانع‌تراشی می‌کنند. حلقه نزدیک به رئیس‌جمهور در همان سال اول دولت دوازدهم افرادی را که برای دولت تبدیل به سرمایه اجتماعی شده بودند را محدود کرد و عملا اجازه فعالیت مفید و موثر را ندادند و عملا با این اقدام نخست به خودشان لطمه وارد کردند. وی اضافه کرد: در همین راستا شاهد بودیم فعال‌ترین شخص دولت روحانی یعنی معاون اول ایشان عملا از گردونه اجرایی کشور خارج و صرفا به یک مقام تشریفاتی در دولت بدل شد. مدیران عالی دولت در سطح استان‌ها نیز گرفتار این گرداب شدند و در عرصه تصمیم‌گیری‌ها خلل بزرگی به‌وجود آمد. این اختلافات به سرعت نمود پیدا کرد و شاهد بودیم که کار دولت هر روز در یک نقطه گره می‌خورد و عرصه برای عملکرد بهتر سخت‌تر می‌شد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده محرمانه شدن برخی مکاتبات ارزی چیست؟

آیتی گفت: این انتقاد به‌صورت جدی به روحانی وارد است که حتی نتوانست از عملکرد خود به خوبی دفاع کند و این در سال‌های آخر دولت به سایر موارد نیز شیوع کرد تا جایی که شاهد هستیم دولت در بحران کرونا برای توزیع بسته معیشتی نیز با مشکل مواجه شده است. مردم در جریان خطر شیوع کرونا در یک ازدحام غیراصولی به اجبار پشت درهای مراکز ثبت نام سیمکارت ایستاده‌اند و جان خود را به خطر انداخته‌اند زیرا دولت نتوانسته برای این امر ساده یک برنامه‌ریزی اصولی انجام دهد و با رفتارهایی از این قبیل عملا به مخالفین خود بهانه داده است.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین گفته است: هفت سال است که همه به دولت اخطار و تذکر می‌دهند که نوبخت در سازمان برنامه و بودجه که جایگاهی بسیار مهم دارد نمی‌تواند به خوبی عمل کند. تمامی وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها و مجموعه‌های زیر نظر دولت از ایشان گلایه دارند و علاوه بر اینها عملکرد ایشان در سازمان برنامه و بودجه به هیچ‌وجه موفقیت‌آمیز نبوده است و نیاز است با نگاهی دیگر برنامه‌های این سازمان را که بر تمام تصمیم‌گیری‌های کشور موثر است، پیش برد.

مجلس همسو با دولت بارها به ایشان انتقاد کرد و به دولت پیشنهاد داد تا ایشان را تغییر دهد اما به علت اینکه روحانی عملکرد ضعیفی دارد مجبور است حلقه اطراف خود را حفظ کند و این عمل را حتی با وجود اینکه بیشترین ضربه را به خود روحانی وارد می‌کند اما ناچار به ادامه آن است. عدم تصمیم‌گیری مناسب در مورد بحران دلار در سال‌های گذشته سبب شده است تا امروز دولت تخریب شده و حق را به دیوان محاسبات بدهند. چرا تصمیمات اقتصادی در دولت روحانی به وسیله متخصصین گرفته نمی‌شود تا اینگونه مشکلات پیش نیاید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس