کد خبر 1067979
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
محمدرضا شانه ساز

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: موج دوم و سوم کرونا حتمی است.

به گزارش مشرق، محمدرضا شانه ساز، با حضور در استودیو خبر ۲۱ شبکه یک سیما، افزود: ساخت واکسن کووید ۱۹ به آسانی میسر نیست.

وی با عنوان این مطلب که موج دوم و سوم کرونا قطعاً رخ خواهد داد، گفت: به دلیل پیچیدگی ماهیت ویروس کرونا، ساخت واکسن کرونا به آسانی میسر نیست و آنچه در دنیا گفته می‌شود بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

شانه ساز افزود: تولید واکسن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که موج دوم و سوم کرونا قطعاً رخ خواهد داد، گفت: بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 4
    فروپاشی همه ی دولتها و کشورها حتمیست .
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 2
    قرار بود تا عید تموم بشه اینم از وعد ه های دیگرتون‌هههه
    • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      4 1
      نه عزیز. قراره از شنبه تموم بشه
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    13 0
    مسلم هست که موج دوم و سوم در راه هست.تقریبا همه چی به روال عادیش برگشته.برای ویروس عجیب و مرموزیی که رنگ پوست رو تغییر میده، حس بویایی و چشایی رو میگیره، ... فکر نمیکنم به این زودی ها واکسن یا دارو پیدا بشه. فقط خدا خودش بهمون رحم کنه و صد البته خودمون هم باید خیلی رعایت اصول بهداشتی رو کنیم.
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      2 0
      متاسفانه در خیابان و کوچه و بازار مردم اولا نمی دونن رعایت کردن یعنی چه دونا با اصول سر سازگاری ندارن و سوما بهداشت جمعی یک مقوله ناشناخته برای آنهاست. حال جمع این سه مورد یعنی رعایت اصول بهداشتی مسئلۀ بغرنجی است که باید بیش از پیش به صورت فرارسانه ای به مردم انتقال پیدا کنه.
  • هاشم IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    لااقل شما دارو یا واکسن آنفولانزا را در داخل کشور تولید کنید ما در پاییز و زمستان حتما بیماری آنفولانزا و بیماری کرونا را با هم خواهیم داشت حال و انسان نمی داند ایا ایران توانایی تولید واکسن آنفولانزا را دارد یا نه ؟؟؟!!!! فکر نکنم داشته باشد خوب است از هم اکنون این واکسن راوارد کشور کرده و نگهداری کنید نگذارید تا پائیز و زمستان وتعدادی فوت کردند یائتان بیفتد
  • DE ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    رئیس سازمان غذا و دارو: موج دوم و سوم کرونا حتمی است. مگه موج مکزیکیه؟حالا میشه براش موج گیر درست کنید؟شما که خودتون جوگیر شدید فعلا.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    متاسفانه حرف های مسولان هم حتمی نیست
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    این یعنی امتحان حضوری نمی دهیم ؟
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    6 0
    ایشان بیشتر شایعه سازند تا شانه ساز !! این قطعیت را از کجا آورده معلوم نیست ! احتمال را همه میدهند که موج دیگری در راه باشد ولی این درجه از اطمینان خلاف عقل سلیم است.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 2
    اینجوری اگر پیش بره زراعت و صنعت و مدرسه تعطیل و قحطی میشه مثل1295 و اقدامات انگلیس جنابتکار
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 4
    یک مورد که تابحال به ذهن کسی نرسیده نقش موجودات فضایی بیگانه از سیارات در سایر کهکشانهاست که در تکامل انسان فعالیت دارند. ممکنه مثل برنامه های اپدیت ویندوز این ویروس را توسعه داده باشند که انسان را تغییر مشخصات در دی ان ای دهند و تکامل دهند در قالب برنامه های پژوهشی خودشان باشد. با همین روش ممکنه از میمون و گوریل پر مو و کم مغز انسان بی مو با مغز بزگتر تولید کرده باشند.
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      2 0
      البته اینی که داری بلغور میکنی پروژه جدید آمریکای آشغال برای گذر از نظریه متوهمانه تکامل داروینه چون گند داروین در اومده دارن نظریات حماقت بارشون رو مثلا به روز میکنن
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 2
    اینکه تابحال هیچ درشتدانه و رهبر و سیاستمداری نمرده را هم بهتره دلیلش را توضیح بده و چطور جانسون و حریرچی و ابتکار و لاریجانی و ... یک هفته بیمار و بعد معجزه اسا سالم شدند؟ اگر دارو است چرا برای همه نیست؟
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 2
    فاتحه
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 3
    طبق پیش بینی ها بیشتر کشورهای جهان دچار فروپاشی خواهند شد و به کشورهای کوچک تبدیل خواهند شد. ویروس کرونا بیش از نیمی از جمعیت جهان را نابود خواهد کرد و کسانی هم که جان سالم به در خواهند برد از گرسنگی رنج خواهند برد.
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 1
    داداش استعفا بده با طرز عمل، شما فقط توف و لعنت مردمو اتش اخرت را میخری برای خودت
  • منصور IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    دوستان عزیز، درسته که ما باید به پروتکل های بهدداشتی عمل کنیم ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم ولی من در عجب هستم چرا دنیا روی سیستم ایمنی بحث نمیکنه. اسا مبارزه با بیماریها بخصوص بیماریهای ویروسی بالا بردن سیستم ایمنی در بالاترین حد خودش هست و حفظ پایداری ان. چرا دوستان پزشک ما این و بحث نمیکنن؟ چرا نمیگن چه عواملی باعث پایین اومدن سیستم ایمنی میشه؟ بخدا فقط ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ابدا کافی نیست. لازم هست ولی کافی نیست. بزارید من به عنوان یک دوست شما حقیقت اصلی رو بگم و اون اینه که باید بدن رو طوری تربیت کنی که خودش از خودش دفاع کنه. یعنی اینکه ما بهش اعتماد کنیم قویش کنیم دقیقا مثل یک بچه اگه رو سرش بزنی این بجه در اینده نابود میشه. بدن هم همینطوره عزیزان ، باید قوی بارش بیارین. میگین چطور به نظرم با علم کنونی راهکار مشخصه: راهکار در چند مورد شاید خلاصه باشه: 1- تغذیه صحیح متناسب با فرد 2- ورزش صحیح متناسب با فرد 3- دوری از استرس و اضطراب4- خواب کافی 5- مثبت اندیشی شاد بودن داشتن ایمان و امید به نظر این حقیر این 5 عامل اگه درست انجام بشه سیستم ایمنی شما عزیزان را تا نزدیک 100 درصد بالا میبره. حالا هرکدوم از این عوامل خود یک یا چندین علم تخصصی هست ولی به طور ساده اکثر ماها خوب اگاهیم. مثلا تو تغذیه شکر قاتل سیستم ایمنی هست شکر و هرچیز شیرن غیر طبیعی نه طبیعی قاتل سیستم ایمنی بدن هست، روغن های بازار فست فودو افزودنیها و........ ود رمقابل غذاهای طبیعی و میوه و سبزی سیر لیمو زنجبیل چای سبز و روغن های گیاهی خالص کنجد و زیتون و...... در مسئله ورزش هم که مشخصه ما باید جدی بگیریم عزیزان ورزش فقط برای مدال نیست اولین هدف ورزش سالم کردن جامعه هست بخحصوص ورزشهای هوازی مثل دومیدانی شنا کوهنوردی دوچرخه سواری بشدت سیستم ایمنی رو بالا میبرن چون انرژی سلول ها را با تولید میتوکندری بیشتر تقویت میکنن کسانی که دو استقامت 10 و 20 و 40 و...... میرن معمولا دارای سیستم ایمنی های بسیار قوی هستن. خواب کافی و دوری از استرس داشتن تفکر سالم اعتقادات سالم امیدواری به زندگی. با توکل بر خدا در مجموع و برایند این مسائل مطرح شده انسان قادره بر قویترین ویروس و قویترین بیماری مثل سرطان هم حتی غلبه کنه. پس حرف اصلی و خلاصه من اینه. تا میتونی سیستم ایمنی تو ببر بالا.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      این پنج عامل برای تقویت سیستم ایمنی لازم ولی کافی نیست. شما اصل مطلب رو که همان آلودگی هوا در شهرهای پر جمعیت هست از یاد بردی؛ عامل اصلی در ایجاد ضعف در سیستم تنفسی و بیماری های مربوط به آن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس