عراق

یک مقام محلی در استان دیالی عراق گفت که تروریست‌های داعش اخیرا به تخریب و هدف قرار دادن دکل‌های برق در مناطق مختلف این استان دست می‌زنند.

به گزارش مشرق، یک مسئول دولتی در استان دیالی در شرق عراق گفت که فرماندهان داعش به اعضای خود دستور داده‌اند تا دکل‌های برق این منطقه را با هدف ایجاد نارضایتی در میان مردم منفجر کنند.

«حاتم التمیمی» معاون فرماندار «المقدادیه» به وبگاه المعلومه گفت که تروریست‌های داعش دکل‌های برق را در اطراف «المقدادیه» و «جواد البشو» و «وادی ثلاب» منفجر و تخریب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

النجباء:آمریکا درصدد احیای داعش برای تجزیه عراق است

به گفته وی هدف قرار دادن دکل‌های برق طبق دستور فرماندهان تروریست‌های داعش صورت می‌گیرد تا از این طریق ضمن ایجاد نارضایتی در میان مردم به علت قطعی‌های مکرر، چنین ادعا شود که تروریست‌ها همچنان فعال هستند.

او همچنین گفت که نیروهای خدماتی اداره برق امکان این را ندارند که تمامی دکل‌ها را تعمیر کنند؛ چرا که هم تعداد آن‌ها زیاد است و هم در مناطق صعب العبور واقع شده‌اند و داعش نیز بیشتر در این مناطق دست به انفجار دکل‌ها می‌زند.

به گفته التمیمی، میزان خاموشی‌ها در منطقه المقدادیه به چهار ساعت رسیده است. انفجار این دکل‌ها که برق صادراتی ایران به عراق را حمل می‌کنند، تا کنون موجب از دست رفتن حداقل ۴۰۰ مگاوات از برق وارداتی از ایران شده است. هرساله با رسیدن فصل تابستان، کمبود برق و افزایش خاموشی‌ها به خصوص در استان‌های جنوبی عراق، موجب اعتراضات مردمی می‌شود.

در هفته‌های گذشته میزان حملات تروریست‌های داعش در قالب هسته‌های دو الی سه نفره به نیروهای امنیتی در استان‌های دیالی، صلاح‌الدین و کرکوک افرایش یافته است. سه استانی که به علت دارا بودن عوارض جغرافیایی از جمله کوه و بیابان، به محل اختفای تروریست‌ها تبدیل شده است. ارتش عراق معتقد است که تروریست‌ها توانایی رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارند و با افزایش حملات عمدتا بی ثمر تلاش دارند چنین القاء کنند که کماکان در صحنه عراق حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    بهتره داعشی ها را عراقی ها را زنده بگیرند و قطعه قطعه کنند و بفروشید به دشمنان خارجی و پولش را بریزید حساب مردم و خسارت دکل و مالیات و عوارض و یارانه. با این وضع نمیشه نابودشان کرد. زندانی کردن هم هزینه غذا و وکیل و قاضی و نگهبان و بازرس و بازپرس داره. برنج هم 40 درصد گران شد و کرونا باعث گرانی شده.
    • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 0
      اعضاءنجس این داعشی هارو سگ هم نمیخوره .
  • ممد IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    اتفاقا هریک داعشی خیلی می ارزد : 2 کلیه --کبد - چشم -قلب - ... و دیگر اعضای بدن داعشی را می توان فروخت ...فکر کنم هریک داعشی چند دکل می شود !! ارزش افزوده هریک از داعشی ها و خانواده آنان می تواند راهکار جدیدی باشد برای تروریست ها داعشی و تروریست های امریکایی
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      5 0
      اعضای کثیف و نجس این موجودات بدرد کی می خوره ؟
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 0
      اگه ایدزی باشه چی؟
  • DE ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    درجا این داعشی های امریکایی رو نیروهای جهادی عراق نابودشون کنن.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    بیستا پهپاد از ایران بخر و شرشونو از سر عراق کم کن
  • DE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    انفجار دکل‌های برق از سوی داعش با هدف دزدی سیم مس و فروش آن// داعشی ها یک مشت دزد و جانی و خلافکار هستند که الگوی آنها همان گاوهای شیرده میباشند .در سوریه هم هرچیزی را که میتوانستند به پول تبدیل کنند دزدیدند و به تووووورچیه فروختند و هنوز حسابهای آنها در بانکهای تووورچیه فعال است.الان هم دارن سیم دزدی میکنند مس فلزی گرانبهاست و با فروش آن شکم خود و توله سگهای خود را سیر میکنند. خخخ .داعشی که ادعای گرفتن خاورمیانه را داشت به سیم دزدی روی آورده
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    خدا به خیر کنه دوباره شروع شد،اول لبنان ،حالا عراق بعدشم لابد ایران کلنگشم که حجاریان یک ماهه زده.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    نقشه امریکاست .. تا ایران به عراق برق نفروشه تا این حرام زاده تو عراقه وضع همینخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس