سریال دل

ثروت شخصیت‌ها اسبابی برای پرستش و خودارضایی فیلمساز نسبت به علاقه هایش شده است.

به گزارش مشرق، احتمالا تعجب کرده باشید اما همین ابتدا باید بگویم که «فتیشیسم» و «فتیش» اساسا محدود به آن مقوله ای که در حیطه «اختلالات جنسی» می‌گنجد نیست و معنای لغوی آن «طلسم و تعویذ» به مفهوم ِاعتقاد و باور به وجود نیروی فوق طبیعی در برخی اشیاء طبیعی و مصنوعی است که احتمالا نخستین بار در قرن 18 میلادی به کار برده شده که بومیان سرزمین آفریقا برای برخی از اشیاء مانند درخت، چوب خشک و بعضا نیروی جادویی (!) ارزش بیش از حدی قائل بودند و آن ها را مقدس جلوه می دادند و از آن ها برای سعادت و خوشبختی شان طلب ِاتفاقات خوب می کردند و چنین پدیده ای از همان زمان تا به امروز در تمامی کشورها و فرهنگ ها به شکل گوناگون ادامه داشته و معانی و انواع گسترده تری نیز پیدا کرده و اما اینکه حالا این موضوع «چه» ارتباطی به سریال «دل» دارد و «چگونه» می توان چنین چیزی استنباط کرد را در ادامه بیشتر اشاره خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

با سریال دل، از سریال‌های ساخت ترکیه جلو افتادیم

«دل» مانند سایر آثار اخیر ِ «منوچهر هادی» در مدح و نمایش ِتوخالی و صرف ِ«لاکچری بازی»هایی می‌گذرد که مطلقا نه تنها شکل نمی‌گیرند، بلکه گاها به شدت اگزوتیک (بیگانه، عجیب و غریب) می شوند و این هم یکی دیگر از برکاتِ سری دوزیِ آقای کارگردان است که هیچگاه «روابط»، «شخصیت»ها و... را نمی سازد و صرفا با ایده یک خطی ِ«ناپدید شدنِ عروس در مراسم عروسی» و بدون «درام» تا به امروز مخاطب را سر کار گذاشته! البته ناگفته نماند که وسط ِجولان ِ انواع مرسدس بنز و فراری با صاحبانی «رولکس به دست» و پخشِ موسیقی پرحجم و سانتی مانتال، جناب ِ هادی ناپرهیزی نکرده و چند دقیقه ای هم «سریال» به مخاطب نشان می دهد اما این مطلقا به این معنا نیست که فیلمساز و نویسندگان تلاش مثبتی در راستای پیشبرد درام و قصه (اساسا قصه ای در کار نیست) کرده باشند.

ایده مرکزی «ناپدیدی عروس در شب عروسی» است که همه چیز (اعم از آدم ها، اتفاقات و...) حول محور این اتفاق دستخوش تغییرات اساسی و ضدیت می شوند که از قضا نکته بدی هم نیست و اتفاقا ایده جالبی دارد؛ ولی افتاد مشکل ها... مشکل دقیقا از همین جا آغاز می شود. اینکه سازندگان مدهوش همین یک خطی ِمعمول شده اند و اینجاست که بیش از پیش با آن جمله معروف پی می بریم:«ایده خوب و بد وجود ندارد، فیلمساز ِخوب و بد وجود دارد».

 تا به امروز که نزدیک به 20 قسمت (18 قسمت) از پخش عمومی این سریال گذشته، مای مخاطب حتی هیچ شناخت و پرداختی نسبت به روابط و حتی برخی از کاراکترهای اصلی و فرعی نداریم! اصلا «نکیسا» (کوروش تهامی) که ایفاگر نقش شاگرد «خسرو»(سعید راد) است وسطِ این اتفاقات چه می‌گوید؟ دغدغه این آدم چیست؟ اصلا «آدم» است؟! یا صرفا یک «ابزار» است تا فیلمساز به وقت لازم و احتمالا در یک سوم پایانی اثر توسطِ آن به مخاطب شوکِ بیهوده ای وارد کند تا به خیالِ خام خویش «پایان غافلگیرکننده»ای خلق کند؟

چرا که از یک سو تمایلات و تعصباتی به «رستا» (ساره بیات) نشان می دهد (از همان قسمت ابتدایی و برخورد محکم با میز تمسخرکنندگان معطلیِ عروس در مراسم عروسی تا...) و از یک سو با شیطنت های مثلا ریز که ابدا سینمایی و تصویری نیست (!) گاها ذهن را به این سمت می برد که احتمالا فردی که رستا را گروگان و سپس به او تجاوز کرده از سوی او اجیر شده که علتِ این کار علاقه شدید او به رستا بوده در حالی که در قسمت های تازه تر که وی برای جلوگیری از ارتکاب قتلِ «مهران»(مهدی کوشکی) توسط خسرو چاقو خورده و در قسمت بعدی در همان سکانس مشمئزکننده و به شدت ضعیف (در اجرا و دکوپاژ) خطاب به رَستا می گوید:«لطفا آن عکسی که زمین افتاده را نبینید، چون شخصیه!»

و دوربین با تاکید بر روی عکس در نمای نزدیک –که احتمالا عکس رستا باشد- (هرچند که همین اطلاعات نصفه و نیمه را هم تا نیمه سریال نمی فهمیم چون زبانِ تصویری فیلم و دوربین فیلمساز اخته است) این گمان تقویت می شود اما باز هم بر می گردیم به یکی از همان پرسش های بنیادین ِنقد و اساسا شخصیت پردازی و فیلمنامه نویسی:«که چه؟!»

وقتی شخصیت که چه عرض کنم! حتی یک نیمچه تیپِ درست هم نداریم و طبعا فضاسازی ای در این ایده کلیشه ای صورت نگرفته و وقتی فضاسازی نباشد، درام و قصه وجود نداشته باشد و شخصیت پردازی شکل نگیرد، هیچگونه ارتباطی بین سریال و مخاطب ایجاد نمی شود و نتیجه آن تبدیل اثر به «کمدی ناخواسته» در لحظات احساسی است؛ ضمن اینکه سازندگان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این خلاء بزرگ را با «موسیقی پُرحجم» و ترانه های سوزناکی از جنس «تو رفتی و من بدبختِ عالم شدم»! از مخاطب «گدایی حس» کنند و در لایه بعدی و اصلی اثر، فیلمساز و دوربینش بارها و بارها به تقدیس «ثروت» و «لاکچری بازی» بپردازند (که این همان مصداقِ فتیش لاکچری است) که این مسئله نخستین نکته ای است که در سریال دیده می شود و حقیقتا پتانسیل «ذوق زنندگی»اش را در همان پلان های اولیه به بالاترین شکل ممکن به رُخ می کشد! تمام شخصیت‌ ها سوپرلاکچری هستند. در خانه‌ هایی شبیه به کاخ زندگی می‌کنند و ماشین‌های گران قیمتی سوار می‌شوند (بی آنکه پیش داستانی برایشان وجود داشته باشد) و تنها دو خدمتکار یکی از همین خانه‌ها و یک نفر دیگر یعنی «مهران» است که چنین وضعیتی ندارد.

 مشکل نگارنده با «ثروتمند» بودن کاراکترهای درونِ یک فیلم نیست. چرا که در «هم گناه» دیگر سریالی که این روزها منتشر می شود هم شخصیت های اصلی اش وضع مالی بسیار خوبی دارند و به قول معروف «توپ تکانشان نمی دهد» اما این ثروت اسبابی برای پرستش و خودارضایی فیلمساز نسبت به علاقه هایش و در نتیجه «تقدس گرایی» آن نشده و حرف این است که هرآنچه که می بینیم –چه ثروت، چه فقر- باید «پرداخت» داشته باشد و این پرداخت از پسِ «شخصیت پردازی»، «درام»، «قصه» و در نتیجه یک اجرای تمیز که بر عهده «کارگردان» است بر می آید؛ چیزی که منوچهر هادی در این سریال اثبات کرده بلد نیست...

نویسنده: مهدی تیموری

منبع : روزنامه دنیای هوادار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی افصحی IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    33 5
    بسم الله الرحمن الرحیم. این آقای تیموری خیلی به منوچهر هادی و امثال وی که فقط «بسازبنداز» برای آن ها برازنده است نه ساحت مقدس هنر و مقدستر کارگردانی.این آقای حامد بهداد که فریادش این بود که « ما خود خود مردیم» بیاید بگوید آخر کجای این اتفاقات در این تصاویر متحرک مبتذل ، در «خود مردم» قابل وقوع است نه این که حتی واقع شود. مسأله در ارتباط دو سویه : یی انگیزه گی ،بی برنامه گی و بیسوادی مطلق وزیر ارشاد عباس صالحی است و از طرف دیگر صاحبان پول های کثیف ، که پول پرستی سلبریتی هایی چون بهداد، پرستویی ، هدیه تهرانی ، شریفی نیا و...که‌ همه داشته خود را که لوندی و لودگی است به آن پول ها فروخته و افراد دوره گردی چون هادی و امثال آن به ناگهان در کسوت کارگردان ظهور می کنند.وزیر ارشاد اصلا نه این سریال های مهوع ترکیبی از آتار پست هندی و ترکی را می بیند و نه می داند،او فقط با غصب صندلی وزارت هر از گاهی توبیتی زده و بسیار مطمئن است که صنلیش ابدی است! وضعیت سریال های خانگی ، فیلم های سینمایی ، نمایش های تاتر، کنسرت ها و مهم تر آموزشگاه های مختلف هنری به ویزه بازیگری به اندازه ای فجیع است که فرصت فراخی در نقد آن همه می طلبد.مثلا استاندارد کلاس بازیگری بین ده تا چهارده نفر است در حالی که آموزشگاه آقای تارخ هر ترم تحصیلی حداقل هفتاد نفر را دریک کلاس جمع می کند!!!.و از متون آموزشی که اصلا هیچ بویی از اسلام که سهل است بلکه از عرف عموم نیز خبری نیست دخترها ،پسران را با نام کوچک و بالعکس می خوانند و...که قلم شرم دارد که بیشتر بنویسد.و وزیر نجومی حقوق می گیرد و یک مشت بی دین و بی حیا به جان فرهنگ این ملت مظلوم مسلمان افتاده اند.
    • پری مجرد42ساله IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      2 33
      مشرق لات چاقوکش منوچهر هادی فرزند شهید است و باید تکریم شود ولو سریالی بسازد که با آن بنیان خانواده دچار فروپاشی شود
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      10 1
      صاحب نام عجیب ....مجرد! این استدلال احمقانه ای است. تکریم خانواده شهدا چه ربطی به تولیدات آشغال این فرد دارد؟ تکریم خانواده شهدا در بعد خانواده شهید بودن و حفظ مرام شهداست نه قایم شدن زیر سایه نام خانواده شهید و لگد زدن به آرمان های شهدا.
    • فرزند شهید IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      2 2
      پری مجرد ه خفه شو امثال تو فقط سواستفاده از شهید رابلدند این ها شهید شدند که خانواده بماند نه فروبپاشد
    • یوسف IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      4 0
      پسر کدوم شهیده!!؟ هرچند اگه حقیقت هم داشته باشه! یاد این بیت شعر افتادم؛ گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل!!؟؟؟؟؟؟ باعث شرمندگیه که حرمت شهدا رو هم نگه نمیدارن و غرق دنیایی شدن که شهدا ازش فرار کردن!؟
  • لبنی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    22 1
    چند وقت دیگه افشا میشه که : تهیه کننده این سریال هم با اختلاس و سپس پول شویی از صندوق جایی هزینه ساخت این سریال را تامین کرده است .
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    17 39
    ای بابا ول کن تورو خدا .. قشنگه سریالش خوووووووووووب ...... دیگه مشرق قاطی کردیاااااااااا
    • احمد US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      24 1
      خطاب به 22:57،کسی نگفت سریالش قشنگ هست یا نیست، بحث سر اینه کهبه هر حال متاسفانه استفاده از مضامین اروتیک در سریالها ، برای برخی از افراد خوشایند هم هست ، ولی متاسفانه این طور سریالها اثرات مخرب فرهنگی در میان مدت یا درازمدت بر افکار عمومی و سبک زندگی خانواده ها خواهد گذاشت.
    • فاطمه NL ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      15 2
      بسیار سریال چرت و مزخرف واقعا حیف این همه پول و هزینه که بابت این سریال های لاکچری میکنین به خدا ما یه ماشین نداریم که بچه هامونو سوارش کنیم یه دوری بزنیم دلشون واشه ....اون وقت اینا با همچین وضع و شکلی ....ادم قلبش به درد میاد این فیلما رو نسازید از درد مردم بگید که لااقل تاثیر گذار باشه .
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      5 16
      بیخود منفی برای من نزنین .. خوب قشنگه سریالش.. شاید یه زندگی به این شکل باشه .. مگه همه جی باید تخیلی باشه؟ والااااا
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      2 0
      زندگی ها این جور نبود ونیست شما لاکچری زادها اشراف زاده ها و نوادگان رومی ویونانی قصد دارید خانواده هارا اینجور کنید ناشناس 2:25
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      ناشناس 2:52مردم اینجور نبودن و نخواهند بود تو لاکچری زاده اشراف زاده و نوادگان رومی ویونانی قصد دارید خانواده هارا اینجور کنید
  • TR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    22 1
    بیست سال قبل سریال زیبای روزی روزگاری ساخته شد هنوز که هنوز ادم از دیدنش لذت می بره اون وقت منوچهر هادی دلش خوش سریال ساخته خب چه کاریه هزینه کنید سریال آبکی بسازید
  • جعفر IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    11 7
    از متن نقد ربطی به تسری اختلالات جنسی نفهمیدم.تیتر بیخود نذارید بابا
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 1
    اونوقت به ما مهندس ها میگن بساز بنداز
  • پیمان DE ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    من فقط به عشق سعيد راد دنبال میکردم اما اونقدری با این سریال حال نکردم خیلی کش دارش کردن.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    8 9
    شما آقایون تشریف ببرید مسجد موعظه ونوحه گوش کنید اگه دوس ندارید سریال های خانگی ببینید دل خوشی اندک جوانهای مارو هی کوچیک وکوچیک تر نکنید کارگردان دوس داره اینطور قصه خودشو پیش ببره شما حال نمیکنی نگاه نکن وبه نظر من بهترین سوژه رو انتخاب کردن چیزی که بسیار اتفاق میافته وبه خاطر خیلی مسایل بهش کمتر پرداخته میشه چقدر سرتونو تو همه چی فرو میکنید ول کنید این مردم بدبختو
    • کوروش بزرگ. IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      خودت را با مردم یکی نکن اون جوانایی که تو میگی رومی ویونانی که به زیر ابرو برداشتن مشغول بودند وگرنه جوانان ایرانی مشغول دانش و سوارکاری و ورزش های سالم بودند فهمیدی
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 0
      دلخوشی اندک جوان ها خخخخخخ نگو بگو نابودی وغرق جوان ها در فساد ونابودیشون بله شما سکولار ها جوانان رابا این …سرگرم میکنید
  • س IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 1
    والا
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 0
    خدایی فیلمش خسته کننده وبی محتواست.حالا فیلم ارزشی نمی‌سازید حداقل فیلمی بسازید که ارزش نکاه کردن داشته باشه.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 1
    ما از قسمت پنج و شش داریم این حرفها رو میگیم، اون موقع جناب هادی اومدند و گفتند حرفهای سازمان دهی شده از سمت اشخاص معلوم الحال از سوی نهادهای خاص داره علیه سریال زده میشه، صبر کنید آخرش نکته اخلاقی داره! در حالی که بنده به نوبه خودم یک شهروند عادی بیش نبودم و نیستم و صرفا شعور خودم رو بروز داده بودم! و این که تا وسط سریال رسیده و هنوز کششششدار و مریز (که کاش کجدار و مریز بود) سریال به بدترین شیوه ممکنش داره پیش میره... خیلی زود زده بازی بگیره و داستان پردازی کنه، که در خوش بینانه ترین حالت همه اش به اشتباه ترین روش صورت گرفته ،اما اگه آقای هادی اصرار دارند که خودشون رو یک حرفه ای جا بزنند باید گفت تمام سریال به غرض ورزانه ترین روش ممکن داره پیش میره. حداقل تاثیرش روی خود در همون چهار قسمت اول افسردگی بابت اون همه تجمل بود. به هر حال فقط میشه گفت متاسفیم برای اون نهادی که در این اوضاع بغرنج اقتصادی به این قبیل ساخته ها مجوز میدهند.
  • مصطفی IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 1
    هادی اسم قشنگیه ولی برازنده شما نیست
  • ناشناس IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 3
    اسم سریال رو باید میزاشتن دل بده قلوه بگیر یه مشت روغنفکر که هیچ بویی از تحکیم خانواده وازدواج نبردن خاک بر سرشون تا۱۴۰۰ باید بسوزیم وبسازیم
  • بازدید کننده IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 2
    آقای هادی. گارگردان محترم. من. فیلم. دل را ندیده ام. اما. از شنیده.ها اینطور به نظر. می رسد که فیلم‌های. نمایش خانگی که شما. گارگردانی می کنید اصلا. به درد خانواده ها نمی خورد و بهتر این است که همت خود را. برای سریال‌های. خوب و آموزنده . تلوزیونی به کار گیرید تا هم شما و هم. ملت. عزیز ایران. بهره مند گردند و جامعه ای. با. فرهنگ. و سالم به دور از گناه. شکل گیرد انشا الله
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    برعکس سینما، بر سریال های خانگی هیچ نظارتی نیست
  • ممد IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    5 0
    بابا اصلا این سریالا نقدپذیر نیستن، صرفا برای پولشویی ساخته میشن
  • سینا IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    10 3
    من گناه و فساد ود نظر شم رو ندیدم تو سریال اتفاقأ قبول دارم سریالش مخاطب خاص داره من تا اینجا چیزی ندیدم جز تعرض به رستا و مرموز موندن قصه، ولی باید ساخته بشه و افراد دارای سلیقه های مختلف انتخاب و ببینند،بنظرم باید فضا رو باز کرد و به همه سلیقه ها پرداخت، و اینکه هر سریالی ساخته میشه سریع عده ایی بیان بگن دستاورد و پیام این سریال چه بود هم درست نیست، سرگرمیه دیگه الان کل جهان دارن سریال میسازن و کمتر پیش میاد پیامی بخوان بفرستن یا بگن دستاورد اون سریال چی بود،من خودم سریالو برای لذت بردن و سرگرمی میبینم و بفکر دستاورد و پیامشم نیستم، خیلی سخت میگیرید، قبول دارید خیلی به مردم و کلأ خودمون سخت میگیریم؟ امیدوارم ما هم بجایی برسیم عین کشورای دیگه باسه همه سلیقه ها فیلمو سریال ساخت و هر کی دو ست داشت ببینه ژانر مور علاقشو کاش این ذره بین در جای دگر بود
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 4
      روشنفکرخارشی فرق تو با اون داعشی اینه که اون داعشی با چاقو سر خانواده ها را می برد و امثال تو روشنفکر پابنبه سر می برین خانواده هارا
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      روشنفکرخارشی باز بایک جمله قشنگ به نام سلیقه متفاوت اومدی سلیقه متفاوت خیلی خوبه ولی نه فساد …یک نمونش ازدوج مرد بامرد وزن بازن به بهانه رعایت سلیقه متفاووت وحریم خصوصی و آزادی فردی اونوقت فکری هم به حال بقای انسان کردی یا مثل سیب زمینی به روش پنلت میخوای انسان تولید کنی
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      سینا میخوای عین کشورهای غر…تاسه نسل دیگه خانواده ایرانی هم فرو می پاشد به بهانه سلیقه شخصی وحریم خصوصی آزادی فردی تولید نسل چه میخای بکنی حتما مانند سیب زمینی به روش پنلت
  • سامان GB ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    10 1
    متاسفانه فیلم های اقای هادی به شدت مخربه به خصوص دل مخرب و چرت نیم ساعت فیلم یا آهنگه یا داره راه میره از در خونه تو ورود به خونه رو فیلم گرفته برادر دیالوگ نداری 10 قسمتش کن راه رفتن و نشستنا رو نشون نده مردم بیکار نیستن که...
  • فرزانه IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    منم با نظر آقای مهدی تیموری موافقم
  • نگار ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    5 0
    من با نظر منتقدکه در بالا درج شده موافقم بعلاوه گریم سنگین وخارج عرف جامعه هم اضافه کنین وگاف بزرگ سریال که در حالیکه عروس از دم در آایشگاه دزیده شد پس اون عکس توخونه خاله عروس چکار میکرد اون که به آتلیه نرسید پس فیلمی که تو سالن عروسی پخش میشد چی بود
  • Hamed IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    7 0
    اه اینا حقشون همون دانلود رایگانه انقدر دانلود رایگان بشه که براشون نصرفه همچین ات و اشغالهایی بسازند هی پول میدیم هی بیشتر گند زده میشه به داستان کاش تو اینجور سریالها هم یخورده پایبندی به اصول اخلاقی دیده میشد همه اش می گفتم ممنوعه اصلا پایبند اصول اخلاقی نیست حالا دل دیگه شورشو در اورده
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 11
    سلام این همه صغری کبری نمی خواست یک نفردعوت کردن به نهار کوفته دادندخورد شب شام دلمه بهش دادند در آخرگفت نگید نفهمیدم این همان دلمه بود سرش چادر کرده بودید.اگر به همه فیلم ها سریالها نگاه کنید این مطلب صدق میکنه.
  • مریم IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 3
    چه چیزایی میگین بعضی ها لیاقتشون همون فیلمای کسل کننده تلویزیون هس باز الان تریپ روشن فکری برداشتن
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      فعلا که تو فاز روشنفکری گرفتید تا سه نسل دیگه خانواده ایرانی هم فرومی پاشد اونوقت مردان با مردان وزنان با زنان وحتی با حیوانات هم تجاوز میکنید
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 0
      بعضیای لیاقتشان تجاوز است جامعه را با این فیلم ها …میکنن اونوقت میاید فاز روشنفکری میگری چرا تجاوز زیادشد مال محدودیته هاست نه خیر مال این فیلم های …
  • مریم IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 9
    یکجوری میگید مخرب هست انگار توجامعه اصلا تجاوز و اینا وجود نداره به نظر من سریالش خیلی هم به واقعیت نزدیک
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      جامعه مدرن شده و دیگه مردم روشنفکر شدن مگه نمی گیید اینو وگرنه در جامعه سنتی به دختران اجازه نمیدن خودشون تنها برن بیرون فهمیدی روشنفکر خارشی ولی در جوامع مدرن روشنفکر تجاوز هست جامعه ای که تو میگی اروپایی شده یه چند وقت دیگه شاهد ازدواج مردبمرد و هم خوابه شدن با حیوانات هم باید باشیم
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 1
      چرا در جوامع روشنفکر تجاوز هست اززمانی که شلیته هایی چون تو جامعه را اروپایی کردند کشورهای غربیت دارن همجنس بازان را در نیورک سازمان میدن کشیده به اونجا موندم انسان را چگونه میخوان نسلش را ادامه بدهند حتما مثل سیب زمینی به روش پنلت
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 0
      سریاش نزدیک به واقعیت جامعه روشنفکره که تجاوز داره زمان شاه تجاوز نبود بود در جاهای مدرن دوما خانواده ها سنتی بودند نه مدرن در جوامع سنتی روابط براساس خواهر برادریه ولی در جوامع مدرن براساس منافع …
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      سریالش نزدیک به واقعیت جامعه روشنفکره که تجاوز داره نه ببخشید دوست اجتماعی پسر ودختر بی اف وجی اف زمان شاه تجاوز نبود چون مردم سنتی بودند ولی مردم الان روشنفکر و شیک و سلیقه متفاوت دارن دیگه اینه که تجاوز زیاده یک
    • انصاف IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      0 0
      به نظرم به غیر از عرف و اسلام و یهود فیلم به کلی مضخرف بی داستان و زیر سوال برنده هنر است و تحریم این آشغال ها به نفع همه اس
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    نوام چامسکی! آن روزی یک ملت می میرد که اربابان فکری شان به جای متفکران، از هنرپیشگان و آوازخوانان تشکّل یافته باشند!!!!!!
  • minax IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    سوال دارم 1. شماها چرا از این اشخاصی که دین و ایمان درست و حسابی ندارند و حالا بعضیهایشان فیلمساز هم هستند انتظار دارین مانند فیلمسازان متدین فیلم بسازند؟ خب مشخص است در ذهن این افراد و یا بین عوامل ساخت این سریال چه میگذرد و یا به چه مسائلی فکر میکنند اینها فقط دنبال جذب مخاطب به شکلی هستند و برایشان اهمیتی ندارند اگر به خوانواده و دین و .. این کشور هم توهین کنند اینها به این فکر میکنند هزینه ای که میکنند با سود زیادی برگردد اصلا شما کارگردان باش! وقتی در خوانواده بیدین و زندگی نسبتا اشرافی هم داشته باشی و نسبت به دین و ایمان هم بیتفاوت باشی مسلما فیلمی در همین سطح خواهی ساخت
  • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    سریال بسیار بسیار صعیفیه و فقط و فقط به درد ایام کرونا و گذران وقت خوبه اون هم برای یک بار. البته این سبک سریال با ظاهر لاکچری که شبیه سریال‌های ترکی هست شاید با هدف خاصی ساخته می‌شود و احتمال داره بخواهند واقعیت جامعه فعلی ما را کمی تلطیف کرده باشند چون این سریال‌ها سر از کانال‌های ماهواره و خارج از کشور سر در میارند
  • خانم گل IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    6 0
    تو خونه هم کفش پاشنه دار یک وجبی میپوشن و لباس مجلسی ! حتی مرفه این ژن نجس هم لباس تو خونه ای میپوشن فقط با هم جلو دوربین نکردن و گرنه هر فضاحت و بی حرمتی و تحریک و بی حیایی بود
  • .. IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    وا چه حرف آقای منوچهر هادی کارگردان فیلم مانکن هم بوده و من احساسی میکنم که خیلی هم موفق بود فیلم های آقای منوچهر هادی مثل بقیه فیلم های مزخرف نبود که آخرش همه چی به خوبی و خوشی تموم شده این قدر از این فیلم های مثبت اندیش دیدیم که واقعا حالمون بهم میخوره از نظر من و خانواده ام فیل های آقای منوچهر هادی بسیار خوب و موفق بود و ایشون توانمند تر از این حرف ها هستند
    • کوروش بزرگ IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      تو خانوادت این طوریه خوشت اومده اروپایی ولی خانواده ما ایرانیه فهمیدی روشنفکر افراطی همیشه مثبت اندیش باش
    • IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 0
      حالت خوبه...!!!کارگردان مانکن که حسین سهیلی زاده بود... یکم اطلاعاتت در مورد فیلم و سریال ببر بالا بعد بیا نظر بده.اکثر سریالهای نمایش خانگی جالب نیست.... الان فقط همگناه درجه یک هست. سریال دل هم مردم فقط بخاطر این نگاهش میکنن تا معمایی که داره حل بشه از رو کنجکاوی... وگرنه کارگردانی منوچهر هادی ضعیفه خیلی خیلی. مثل دلدادگان که به خاطر نبودن پانته آ بهرام تو قسمت آخر نتونست به خوبی و با رضایت کامل بیننده، سریالو به پایان برسونه.
  • کامران باران IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    باسلام،حال آدم ازدبل سوپرمولتی میلیاردرهای سریال افتضاح دل وبازی مغرورانه واغراق آمیزو متکبرانه وضعیف حامد بهداد که همه برای ازدواج بااین تحفه سرودست می شکنندبهم میخورد،خارج از سریال دل مگرحامدبهداد کیست که اینهمه گنده اش کرده اندوبادش میکنندیک بازیگرمعمولی ست وعددی هم نیست.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    چند وقته شوهرم میبینه ولی من اصلا دوست ندارم یه پیره پسر ودختر عاشق شدند
    • ناشناس IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 1
      دوست نداری میتونی نگاه نکنی
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 0
      2:26:من اختلاس میکنم دوست نداری اختلاس کنم تو میتونی نگاه نکنی
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 4
    خاک بر سرت بااین مطلب ت
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 0
      گل تو سرتو
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 0
      چرا توهین می کنی؟ حتما مطالب مشرق باید مطابق میل تو باشد!!!!!!!وقتی این مطلب ر خاک توسری میدانی پس روشنفکری ببین روشنفکر به شعرت پایبند باشد زنده باد مخالف من مشرق زنده باد مشرق
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    7 0
    بسیار موافق هستم
  • حسین IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    حیف اینهمه وقت ڪه صرف دیدن این سریال بی سرو ته ڪردیم تحلیل خوبی بود ، واقعا آدم درڪ نمیڪنه ڪارگران می خواد چی رو به مخاطب بفهمونه ، داستانی بی سروتهی ڪه به شدت ڪند پیش میره و عروسی ڪه سنش به مادربزرگا می خوره و طرز عجیب حرف زدنش و اشرافی گری مفرط ... نڪیسایی ڪه یه شاگرد تعمیرڪاره و ماشین و خونه لوڪسش عجیبه ... و اینڪه معلوم نیست یڪتا ناصر اگر زن هادی نبود ڪسی بازیش میداد یا نه ؟
  • علیرضا شریف IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    نقطه ضعف فیلم این است که مکان های مذهبی و حتی خود شهر تهران رابه خوبی نشان نداده و این که یک سکانس را چند بار نشان داده است. ازدواج خیلی مقدس است چون سنت پیامبره خیلی با ارزش است که یه عده‌ای بخوان ازش استفاده کرده و صرفا یک قصه بسیار بیهوده و بی سر و ته بسازند که صرفا کسب درآمد کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس