دریادار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره مواجه اخیر قایق‌های تندروی این نیرو با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: آنها وارد حریم منطقه تمرین ما شده بودند، برای همین به آنها دستور داده شد تا خارج شوند.

به گزارش مشرق، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت وگویی با تاکید بر اینکه راهی جز این که آمریکایی ها از منطقه بروند وجود ندارد، اظهار داشت: ما چشم انداز روشنی برای منطقه خلیج فارس می بینیم. ‌اگر گفتیم آمریکایی ها از منطقه بروند چون با رفتن آنها، منطقه عاری از مشکلات شده و امنیت در خلیج فارس برقرار خواهد شد.

وی افزود: آمریکایی ها دنبال تنش و آتش افروزی در منطقه هستند و به هر کجا که رفتند نا امنی به ارمغان بردند لذا در خلیج فارس که منطقه آرامی بوده است و سال ها کشورها کنار هم در آرامش زندگی می کنند، این حضور آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای موجب ناامنی شده است.

دریادار تنگسیری در ادامه گفتگو با رادیو تهران با بیان اینکه ترامپ و نظام آمریکا در وضعیت کنونی و با توجه به مشکلات داخلی در آنجا، نیاز مند فرافکنی هستند، گفت: این فرافکنی در خلیج فارس توجیهی برای حضور نامشروع خودشان است اما ملت های منطقه بیدار شدند و اولین خروج اینها از عراق شکل خواهد گرفت و ان‌شاءالله در کشورهای دیگر هم این روند شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تلاش جاسوس شناور آمریکا برای کسب اطلاعات از موشک «ماهواره‌بر سپاه»

خط‌ونشان برای آمریکا در خلیج فارس و مرز لبنان/ از «حمله زنبوری» به ناوهای آمریکا تا نفوذ در شبکه اطلاعاتی صهیونیست‌ها +عکس

فیلم/ جزایر ایرانی مستحکم‌تر از ناو هواپیمابر

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: 40 سال است حضور اینها برای مردم قابل قبول نیست و ما معتقدیم تنها راه ثبات منطقه، امنیت دسته جمعی است و اعلام می کنیم جمهوری اسلامی در این منطقه قصد چالش با کسی را ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها دنبال آبروی رفته خودشان در منطقه هستند، با اشاره به مورد اصابت قرار دادن پهپاد و پایگاه آمریکا در منطقه توسط ایران، اظهار داشت:  همانطور که عرض کردم، علاوه بر این، آنها به نوعی درگیر مشکلات داخلی نیز هستند و برای همین نیاز به فرافکنی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: قطعا بدانید، از آنجا که منطقه خلیج فارس خانه ماست، ما دنبال آتش افروزی در خانه خودمان نیستیم ولی ما نمی پذیریم که لنج های صیادی ما مورد بازرسی آمریکایی ها قرار بگیرند و بالگردهای آمریکایی ها در منطقه سکوهای نفتی ما پرواز کنند و نمی پذیریم که به حقوق ما دهن کجی بشود.

دریادار تنگسیری همچنین درباره مواجه اخیر قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: آنها وارد حریم منطقه تمرین ما شده بودند درحالیکه از قبل اعلام شده بود که در این منطقه تمرین برگزار می شود. آنها با این اقدامات دنبال ناامنی هستند و برای همین به آنها دستور داده شد تا خارج شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: چند سال پیش که ناو آمریکایی یک کشتی اماراتی را مورد هدف قرار داد و ‌ دو هندی کشته شدند چه اتفاقی افتاد؟ آمریکای ها قوانین کشتیرانی را رعایت نمی کنند. چرا باید آنها به خودشان این حق را بدهند که هر زمانی که می خواهد مانور برگزار کنند؟

وی تصریح کرد: امروز ما بر تمام خلیج فارس و تنگه هرمز و هرجایی که آمریکایی ها حضور دارند مانند یک شاهین آنها را دنبال می کنیم و در دریای عمان هم برادران ما در ارتش اینها را دنبال می کنند. نیروهای جمهوری اسلامی در دریای عمان و خلیج فارس تمام حرکت آمریکایی ها را دنبال می کنند.

تنگسیری در پایان گفت: آمریکایی ها در حال افول و از درون در حال شکستن هستند ولی همچنان سعی می‌کنند ابهت پوشالی خود را به مردم مظلوم منطقه نشان دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    57 21
    راهی جز این که آمریکایی ها از منطقه بروند وجود ندارد. وقتی ایران می گه باید برید، یعنی باید برید. # عین الاسد
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    40 14
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      3 5
      تقی نیست، قاسمه! خخخخ
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 2
      21:31خوابی؟!خواب میبینی؟؟؟ یکی بیدارت کنه.!!!
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      6 5
      سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 3
      21:31منظورت چیه پیام اشتباه دادی. دقت کن چی میگی. حواست رو جمع کن.!!!!
  • GB ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    12 20
    یعنی اگر در آینده قایق های سپاه دوباره سراغ آمریکاییها نروند به این معنیه که آمریکاییها دیگه تو منطقه تمرین قایق های ایرانی نیومدند و به این معنی نیست که ایران تهدید های ترامپ را جدی گرفته؟
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      9 1
      چی گفتی!!؟ :))))))))))
    • US ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 5
      تقیه
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      10 6
      دوست خود فروش من خود ترامپ و مجلسشون و پنتاگون بعد از ماجرای یازده تا قایق و هشدار و دستور مستقیم سردار سلامی مبنی بر پاسخ شدید به هر نوع تعرض لحنشون عوض شده و خواستار کاهش تنش شدن و فعلا ناوهاشون رو عقب کشیدن. فقط موندم تو چرا خودت رو جر و واجر میکنی برا خیط کردن خودت
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    30 9
    بسم الله الرحمن الرحیم خدا کند ریشه ظلم هر چه زودتر کنده شود اسرائیل و آمریکا و انگلیس ریشه ظلم اند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    14 6
    آمریکا یا با پای خودش میرود یا باز هم مرتکب حماقتی میشود و دروازه های جهنم را خیلی زود برای خودش باز میکند.
  • پری مجرد42ساله IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    26 15
    این قدر برای کشور تنش و هزینه درست نکنید
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      7 8
      کی ما یا شما؟؟؟!!!
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      6 4
      لطفا اگه سواد و مطالعه ی کافی ندارین از اظهار نظر خودداری کنین جناب 17:08
    • قریشی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      20 8
      بیشعور بیسواد ... کم تنش ترین کشور منطقه ایرانه! اگر این سینه های سپر کرده سپاه و خونهای هدیه شده این عزیزان نبود الان در باتلاقی دست و پا میزدی که عراقی ها در اون گرفتارند و زمانیکه از خونه می اومدی بیرون باید از ایست و بازرسی امریکائی ها رد میشدی! ضمنا تنش رو شما رذل های پست درست می کنید که اول میرید پای صندوق رای برای اصلاح طلبان سینه چاک می کنید بعد به بهانه افزایش قیمت بنزین تشریف میبرید خیمه امام حسین رو به آتش می کشید و عابربانک می ترکونید!
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 3
      چند بار بگم. این مباحث مردونه است.
  • من IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    15 8
    باید حتی هر قایق آمریکایی هم حداقل یک پهپاد زیر نضرش بگیره
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    22 8
    گستره رو ببرید تا باب المندب ، بحمد الله هم موشکهای ضد کشتی با برد بالا دارید و هم پدافند هوایی برد بلند ارتقا یافته
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    18 15
    درد بر شرفتان و جانم فدایتان . ما اماده ایم از شما به یک اشاره از ما به سر دویدن . من در تمام عمرم هزگز از امریکا نترسیدم اگر به من بگویید تنهایی به ناو امریکا حمله کن این کار را می کنم انشاالله
  • عالَم محضر خداست IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    16 4
    امریکا از درون دچار فروپاشی و اضمحلاله و چاره ای جز هوچی گری و هیاهو و جلب توجه و تفرقه افکنی نداره، آمریکا خودش خودش رو نابود کرده، و ان شاالله سپاه ضربه نهایی را بر فرق سر استکبار خواهد کوبید.
  • f22 raptor US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    11 22
    دو ساعته نیروی هواییتوون رو از بین میبریم تا از توهم خارج شید .
    • قریشی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      9 4
      هر موقع تونستید از لایه های دفاعی ما رد بشید زر اضافی بزنید... فعلا که در کرونایی که خودتون ساختید دارید دست و پا میزنید!
    • واقع گرایی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      8 3
      تو توهم زدی که ۲ ساعته نیروی هوایی ما رو از بین می بری!!! قبل تر از تو امریکا، انگلیس، صدام، منافقین، شاه، همین بلغورا رو تکرار می کردن الانم نتونستن چرت و پرتاشون رو عملی کنن و البته عده ای شون توی گورن!!! و عده دیگه شون هم لب گورن!!! این ملت شهید پرور ایرانه که عزتمند و سر فرازه.
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 3
      ریقو کابوس اف ۱۶ و اف ۱۸ و اف ۲۲ تو تمام خلیج فارس و منطقه هواپیمای اف ۱۴ که در اختیار ارتش جمهوری اسلامیه.با اپدیت و مدرن کردن انواع موشک های هوا پایه خود امریکایی ها جرات رودررویی با اینو ندارن و بارها در مقالات تخصصی و ژورنال هاشون اف ۱۴ ایرانی رو رام نشدنی و غیر قابل مهار اعلام کردن. لشکر پهبهادی حمایتی و شناسایی و قدرت موشک پرانی هم که قبلا ضربه شصتش رو هم در کردستان عراق هم در عین الاسد هم در سوریه چشیدید. اکه توانشو داشتید چرا همونا رو رهگیری نکردین ؟ برو عمو خدا روزیت رو جای دیگه بده. این خالی بندیارو برا سعودی بکن یه تیکه استخون بهت بماسه
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 2
      نیروی دریایی در خبر عنوان شده تو در مورد نیروی هوایی حرف میزنی فازا ماذا .
  • ش. AE ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    20 3
    دست علی بهمراهتون سپاهیان ایران فقط و فقط این آمریکایی‌ها و تمام نوکران اطرافشان حرف زور رومیفهمند زبان سپاه زبان قرآن هست خدا پشت و پشتیبان شما
  • mhheidari IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    9 4
    آمریکاهیچ غلطی نمی‌ تواند بکند
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 3
      عامل همه نفاق ها، جنگ ها، تحریم ها در دنیا آمریکاس امیدوارم واقعا یک روزی نابود بشه.
  • مجید IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 2
    درود خدا و ملت ایران بر حافظان ایران در هر لباسی و مقامی هستند .به نظر من ایران عمدا به ناوهای جنگی اجازه میدهد تا در خلیج فارس باشند .میخواهد به کشور های حاشیه خلیج فارس بفهماند که انها از ترس ایران بسیار وابسته به امریکاییها هستند و اینگونه هست که حقیرند و ما قدرتمند .
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 3
    ایران قرن ها و بلکه چند هزار سال مالک و صاحب این منطقه و این آبراهه بوده و همچنان هست، اینجا خانه ماست ، دیر یا زود تروریست های آمریکایی، یانکی ها باید منطقه ما رو ترک کنند پس بهتره، و به نفع خودشان هست مراقب باشند با احتیاط بیشتری رفتار کنند تا مبادا تخلفی کنند که ایرانیان با قاطعیت و جدی برخورد و پاسخ خواهند داد شیر منطقه غرب آسیاست ایران زمین سپاس از مدافعان آب و خاک و آسمان میهنم ارتش و سپاه ...
  • TR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 3
    آفرین بر ایران، قدر مملکتتان را بدانید که مستقل است، نوکر و نوچه و غلامه یهودی ها نیست. درود بر تنها کشور مستقل منطقه. از طرف علوی ها
  • محمد US ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 3
    احسنت احسنت به این میگن اقتدار . اولا اون دستور رهبری که جزایر ایران را مسکونی کتید سریع انجام بشود عالیه دوما تمام جزایر ایران نقش ناو و ناوشکن را باید داشته باشد به هر چیزی که لازم است باید مجهز شود سوما دولت جمهوری اسلامی باید به وضع معیشت مردم رسیدگی کند جزایر هرمز . هنگام بوسی و... چهارما صدا و سیما نام جزایر ایران را طبق دستور رهبر تلفظ کند . زنده باد ایران
  • US ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 4
    ایران ما هم باید مثل همه جای دنیا و اصلا مثل گذشته خودش فقط و فقط یه نیروی زمینی ؛ یه نیروی هوایی و یه نیروی دریایی داشته باشه چون اینطوری قدرتمون ده پله بیشتر میشه
  • alireza IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    زنده باد ایرانو ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس