حاجی دلیگانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: ۹۰ درصد شرکت های دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های کاغذی بودند که سال ۱۳۹۶ در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شده اند.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با رادیو مشکل اصلی در تخصیص ارز 4200 تومانی را متوجه مجلس و دولت دانست و گفت: ما هرچه قدر فریاد زدیم و از ابزارهای نظارتی استفاده کردیم متاسفانه هیئت رئیسه مجلس همراهی نکرد و اجازه نداد که کار نظارتی ما به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 21/1/97 در تلویزیون اعلام کرد هر شرکت و هر کسی می تواند ارز 4200 تومانی را به هر میزان دریافت کند که با پیگیری ها و تذکرات پیاپی مجلس نهایتاً دولت 17 مرداد ماه همان امسال به تصمیم اشتباه خود پی برد.

بیشتر بخوانید:

دستور دهندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی باید مجازات شوند

فیلم/ عامل اصلی ایجاد فساد در دلار ۴۲۰۰ تومانی

بایدها و نبایدهای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

لاریجانی هم مانند روحانی است؛ برای ۱۴۰۰ با او ائتلاف می‌کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه این سیاست دولت، جز مصرف نادرست و حیف و میل کردن بیت المال عایدی دیگری نداشت افزود: در کمال تاسف این ارزهای ارزان صرف مصارفی شد که هیچ نیازی به آن نبود و ضرورتی نداشت.

حاجی دلیگانی با اشاره به نمونه ای از مصارف نادرست ارز 4200 تومانی گفت: بخشی از این ارز در اختیار آژانس ها قرار داده شد، آژانس ها این ارزها را به ازای کد ملی دریافت و آن را در بازار آزاد به ریال تبدیل می کردند و سه برابر قیمت می فروختند، جالب اینجا بود که در ازای دریافت کد ملی افراد، هزینه رفت و برگشت مسافران و خواب و خوراک و هتل آنها را مجانی می کردند.

این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: رئیس جمهور و معاون اول ایشان باید در این مورد پاسخگو باشند که به چه حقی این ارزها در اختیار یک عده قلیل قرار گرفت و اینطور سرمایه ملی هدر رفت. در آن شرایط که حرفی می زدیم ما را "دلواپسان" و سیاست زده خطاب می کردند.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: طبق بررسی‌ها، 90 درصد شرکت‌هایی که ارز 4200 تومانی را دریافت کرده بودند شرکت‌های کاغذی بودند که سال 1396 در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شده بودند.

وی همچنین گفت: به نظر می رسد یک دستی در کار بوده تا با ارائه راهکارهایی در این مقطع حساس و به منظور خالی کردن خزانه کشور از ارز، شرکت های کاغذی در سال 1396 ثبت شوند و همان شرکت ها در سال 1397 عمده 21.3 دهم میلیارد دلار را تحت عنوان واردات کالا دریافت کنند و چنین بلایی را بر سر کشور بیاورند.

نماینده مجلس این موضوع را یک کار از قبل برنامه ریزی شده دانست و گفت: از طرفی شرکت‌هایی ایجاد شدند تا ارزها را دریافت کنند و از طرف دیگر در گرفتن این ارز هم شرکت‌ها فقط به اندازه یک سوم ارزش عدد وام را وثیقه گذاشتند که یعنی اگر این ارزها به کشور هم برنمی گشت اهمیتی نداشت و بلکه به نفعشان هم بود.

حاجی دلیگانی ضمن درخواست از دستگاه قضایی برای ورود جدی به این قضیه تصریح کرد: این یک حق عمومی بود که به خاطر ضعف مدیریت و یا خدایی نکرده از سوی نفوذی‌ها تضعیف و پایمال شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 0
    الله اکبر عجب غارتی کرد ...وجود نداشتن
  • علی افصحی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 0
    بسم الله الرحمن الرحیم.با این دیدگاه نماینده انقلابی ، سخنان حکیمانه رهبر مظلوم انقلاب واقعا باردیگر مرورو نیز عملیاتی کردنی است آن جا که در برخورد با تخلفات شرم آور ارزی دولت فرمودند در نحوه برخورد با متخلفان نبایدصرفا سراغ فروشنده ها رفت باید هم چنین به سراغ مسوولانی رفت که این ارز را در اختیار به قول آقای دلیگانی ۹۰ درصدشان شرکت های کاغذی بوده است، رفت .ما اطمینان داریم ریاست قوه قضاییه با مواضع انقلابی و ولایی که دارد هر چه زودتر متخلفان ظالم دولتی را به پای میز عدالت کشانده و برای همیشه آن ها را از این جنایت مالی پشیمان خواهند ساخت.
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 0
    خوب همه رو میشه از صاحب ارز ۴۲۰۰ تومنی سوال کرد مستر جهانگیری حی وحاضر تشریف دارند می تونند پاسخگو! باشند چه فرآیندهای تصمیم سازی پشت صحنه به کمکم چه افرادی این همه پول رو سرازیر کردن به جیب طرفداران خودشون( فکرشو بکننین این همه پول رفته باشه دست جناح رقیب!) تیوریسین های اقتصادی حاکم فقط خواسته یه ذخیره هنگفت واسه بقای خودشون ایجاد کنن جهت مبارزات سیاسی آینده پول= قدرت=پول وخدمت به مردم هم بهانه است
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    الان هم رفتن تو بورس! خخخخخن
  • مهدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    حسابرسی الهی نزدیک است! والله والله والله نمیتوانند فرار کنند حتی اگر کره مریخ بروند آنها را به ایران خواهیم آورد و مجازات و حسابرسی خواهند شد!
  • سیدجعفرکاظمی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    نمیدونم چه چیزهایی پشت پرده است که : 1-ارز 4200 دراختیار عده ای خاص قرارمیگیرد 241-2نفرتمام بازاررادراختیاردارند 3- چند ده نفر حقوقهای نجومی میگیرند و...صدمسئله دیگرازاین دست. خدایا صاحب این مملکت رابرسان که دتگه تحمل ما کم شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس