کرونا نمایه

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: به دلیل ثبات و پایداری آن، لازم است شکل‌های متفاوتی برای گندزدایی به منظور پیشگیری صورت گیرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با حضور در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان برای مقابله با کرونا که با تلاش مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و با همکاری ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برگزار شد با بیان اینکه ویروس کووید-۱۹ برخلاف سایر عوامل بیماری زا، ماندگاری بیشتری روی سطوح دارد، عنوان کرد: به دلیل ثبات و پایداری این ویروس لازم است شکل‌های متفاوتی برای گندزدایی به منظور پیشگیری صورت گیرد؛ در همین راستا ضدعفونی کردن در دستور کار بسیاری از محافل عمومی به خصوص اداره جات، کارخانجات و کارگاه ها و حتی منازل قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان هستیم و محققان جوان ایرانی با اتکا به دانش درون زای کشور و با استفاده از ظرفیت های نوآورانه و خلاقانه توانسته‌اند مدل های جدید را برای ضدعفونی و قالب‌های پیشگیرانه تعریف کنند.

بیشتر بخوانید:

میانگین سن فوتی‌های کرونا در کشور چطور است؟

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تشکر از رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به علت ایجاد زمینه برای گسترش و توسعه این فناوری‌های نوین وحمایت از آنها، عنوان کرد: یکی از نکات قابل توجه در تولید مواد ضدعفونی کننده، نداشتن آثار زیست محیطی است؛ همچنین این مواد نباید آثار مضر و زیان بار بیولوژیک برای افراد استفاده کننده به همراه داشته باشند.
 
 زالی  با اشاره به اهمیت استفاده از ضدعفونی کننده‌ها در پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-۱۹، عنوان کرد: محققان جوان ایرانی با اتکا به دانش درون زای کشور و با استفاده از ظرفیت های نوآورانه و خلاقانه توانسته اند مدل های جدید را در زمینه ضدعفونی کننده ها ارائه دهند.افزود: نداشتن آثار خورندگی و تخریب محیط نیز از عواملی است که در مسیر تولید این قبیل محصولات باید به آن توجه شود تا در دراز مدت مشکلات اقتصادی ایجاد نکنند.
 
 وی در خصوص راهبرد این شرکت‌ها، اظهار کرد: محققان با به کارگیری امواج فرابنفش، فناوری پلاسما، تولید و تزریق گاز ازون و فناوری‌های نانو ذرات، محصولات متنوعی تولید کرده‌اند که ضمن موثر و پایدار بودن و نداشتن آثار تخریبی بیولوژیک قادر به از بین بردن انواع آلودگی‌های میکروبی و ویروسی مانند ویروس کووید-۱۹ هستند.
 
به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران در حال حاضر دانش فنی تمام این محصولات به بلوغ کامل رسیده و قابلیت عرضه و استفاده را دارند.

زالی بیان کرد: درخواست تولید کنندگان حاضر در این نمایشگاه تسریع در فرآیندهای صدور مجوز و استفاده بهینه از محصولات است. ممکن است تعدادی از مراکزی که از محصولات ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند از وجود این ظرفیت بالقوه مطلع نباشند؛ به همین منظور باید یک بازار منطقی مناسب برای آنها ایجاد کرد تا بتوانند محصولات خود را در راستای کاهش بار بیماری کرونا در کشور عرضه کنند.
 
 وی با اشاره به معرفی محصولات با تنوع قابل توجه برای استفاده در ابعاد صنعتی، محیط‌های بیمارستانی و مناسب برای مصارف خانگی در این نمایشگاه، تصریح کرد: موجب افتخار و خوشبختی است که ظرفیت فعلی تحقیقاتی و علمی کشور به گونه‌ای است که تنها در یک مقطعی شاهد حضور ۴۰ شرکت داشن بنیان هستیم که صرفا به صورت تخصصی در بحث تحقیق و تولید ضدعفونی کننده‌ها فعالیت دارند تمام شرکت‌ها با شروع بحران کرونا با یک جهش قابل توجه در تولیدات خود به میدان آمده‌اند.
 
 *ایجاد ظرفیت‌های جدید و نوآورانه در زمینه مقابله با بحران کرونا

 سیروس وطن خواه، رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تصریح کرد: با گسترش بیماری کرونا در کشور تمام ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه موجود برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به خدمت گرفته شد و خوشبختانه یک جریان قدرتمند برای مقابله با این بیماری به میدان آمد.

 وی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌هایی برای حمایت از شرکت‌های داخلی در زمینه تولید محصولات فناورانه برای مبارزه با کرونا، عنوان کرد: برخی از این شرکت‌ها سابقه کار در حوزه مقابله با بیماری‌های قارچی را داشتند و برخی نیز برای مقابله با این بحران با نوآوری‌های به خرج دادند و توانستند محصولاتی را تولید کنند و تست‌های خوبی را پشت سر بگذارند.
 
وطن خواه ادامه داد: ویروس کووید-۱۹، بیماری نوظهور است و انتظار استفاده از ظرفیت‌هایی موجود در کشور از گذشته، غیرمنطقی بود؛به همین منظور ظرفیت‌های جدیدی ایجاد و به خدمت گرفته شد.
 
رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در خصوص چالش‌های شرکت‌های داخلی در زمینه تست و تایید صلاحیت محصولات، گفت: خوشبختانه امروز با حضور متولیان امر به این موارد رسیدگی و با مساعدت‌ها و هماهنگی‌های بخش‌های مختلف این مرحله هم پشت سر گذاشته می‌شود.

 وی  اظهار کرد: از همکاری‌ها و هماهنگی‌های فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران و تمام همکارانشان تشکر می کنم؛ چراکه بدون مساعدت و همراهی آنها برگزاری این نمایشگاه سخت و دشوار بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس