کد خبر 1067722
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
حریرچی نمایه

معاون وزیر بهداشت گفت: افراد مبتلا به ویروس کرونا مانند بمب ساعتی عمل می‌کنند و عدم شناسایی به موقع آن‌ها می‌تواند افراد زیادی را مبتلا کند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا در استان البرز، اظهار داشت: در اکثر استان‌های کشور فعالیت‌های پیشگیرانه با انسجام خوبی انجام شد.

ببینید:

فیلم/کرونا هیچ ارتباطی با طلبه‌های چینی نداشت

وی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از سه استانی بود که پیش‌بینی شدت  بحران ویروس کرونا در آن شده بود، افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیتی در استان البرز، ارتباط آن با استان‌های مختلف و دارا بودن مناطق حاشیه نشین، شیوع بیماری کرونا و تبدیل کردن این استان به یکی از نقاط بحرانی در سطح کشور ، پیش‌بینی شده بود و هیچ‌کس آماری که اکنون در استان البرز در زمینه گسترش ویروس کرونا وجود دارد پیش‌بینی نمی‌کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه آمارهای موجود  نتیجه تلاش، همدلی و رعایت نکات بهداشتی مردم و مسئولین استان البرز است، بیان کرد: امروز کشور ما با ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه هم زمان می‌جنگد، شاهد این هستیم که در دیگر کشورها چه هزینه‌هایی را برای مقابله با این ویروس تخصیص دادند.

حریرچی با بیان اینکه در چند روز اخیر میزان مراجعه به مراکز درمانی کاهش قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: باتوجه به اینکه تنها ۴ ماه است که جهان با ویروس کووید ۱۹ آشنا شده است، وجود حتی یک بیمار امکان گسترش این بیماری دارد.

وی با توجه به عملکرد و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و مسئولان آینده روشنی در زمینه کاهش این بیماری مورد انتظار است، تصریح کرد:  تا اطلاع ثانوی سه کار اساسی که شامل  رعایت طرح فاصله‌گذاری، افزایش انجام تست‌های کرونا و قرنطینه افراد دارای علامت می‌شود باید باشدت انجام شود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا مانند بمب ساعتی عمل می‌کنند و می‌تواند افراد بسیاری را مبتلا کنند لذا توجه به طرح فاصله‌گذاری و قرنطینه افراد دارای علامت بسیار حائز اهمیت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    15 1
    خبر خوشش چی بود؟!اینکه داریم با کرونا و تحریم‌می جنگیم!
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 1
      با تحریم نمی جنگیم... با انتخاب غلط مردم به ابن روز افتادیم.
    • ابوذر IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 3
      والا من هییییییییچ وقت از مشرق تیتر درست و حسابی ندیدم..بابا شما مردم رو چی فرض کردین با این تیتر زدن هاتون؟؟؟شما مسئول ندارین؟ کنتنرل کننده نهایی ندارین؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 4
      00:07 اره انتخاب غلط مردمه و گرنه تو اون 8 سال اصلا تحریم نمیشدیم؟ هیچ کدوم از مشکلات الان رو نداشتیم تورم صفر بود بیکاری وجود نداشت فقر ریشه کن شد از نظر اقتصادی و صنعتی ابر قدرت بودیم. همه چی گل و بلبل بود
    • احمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 1
      خطاب به 11:35، شما همیشه مسائل را صفر و صدی در نظر می گیری؟!!! قبل از برجام و حتی قبل از روی کار امدن این دولت، همه چی گل و بلبل نبود دانشمند، کسی هم چنین ادعایی نکرده و نخواهد کرد، ولی در این دولت وضعیت نه تنها بهبود پیدا نکرد، بلکه به مراتب بدتر شد، فهمیدن این موضع اینقدر واست سخته؟!!! شرطی شدن اقتصاد به دلیل برجام ( به خاطر دلبستگی به برجام، سالها اقتصاد کشور را رها کرده بودند و منتظر نتایج برجام ماندند) ، علت تشدید بسیاری از مشکلات اقتصادی است ، این نظری است که خیلی از کارشناسان اقتصادی هم به آن اذعان کرده اند، اظهار ضعف کردن در مقابل دشمن، باعث جری شدن دشمن و تشدید فشارها خواهد شد ، در حالی که با دادن این همه امتیاز قرار بود،نه تنها از تحریم ها کاسته شود ، بلکه کلیه تحریم ها لغو شود، پس بهتره خودتو به نفهمی نزنی.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 1
    اینکه آمار مبتلایان البرز بعد از ۷۰ روز کاهشی بشه . لندن و ایتالیا و اسپانیا و آمریکا با این همه کبکبه ودبدبه مثل خر تو گل کرونا موندن.ولی ایران با کمترین امکانات و تجهیزات مخصوصا در شهر هایی مثل قم و گیلان و البرز روند ابتلاش کاهشی شده .الحمدلله بهبود یافته هاش هم با شیب بالا، زیاد شده اند
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 2
    کرناوخبرخوش.خوخشششششش کو
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    اقای محترم لطف خدا را شاکرباشید مردم را گفتید مسئولین راگفتید ولی خدا را فراموش نکن که اصل لطف او بود . الحمدالله رب العالمین
  • AAAAA IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    یکی به من بگه این کجاش خوب بود...فقط توصیه بود که باید به کرونا عادت کنیم
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    من گیج شدم. پس خبر خوب کوشش؟
  • خودمم IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    کسی که تیتر این خبرا رو میزنه واقعا تو کله اش چی داره ..مخ که مطمئنا نیس ..چیه
  • IT ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    9 4
    مردم می دانند که باید به سراغ طب سنتی بروند. رفتند و جواب هم گرفتند. به کوری چشمان همه اعضای مافیای پزشکی مدرن .
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 1
      کاملا درسته ؛ببینید الحمدلله چند عامل مهم روند افزایشی یک همه گیری رو کنترل کرد اول لطف خدا؛دوم همدلی مردم وایثار گروههای جهادی وپای کار امدن ظرفیتهای علمی ودانش بنیان؛وزارت دفاع وارتش وسپاه واقعا گل کاشتند؛سوم شیوع کرونا ظرفیت عظیم طب سنتی ایرانی و طب اسلامی راازاد کرد .ودراخر اینکه یک وحدت وهمدلی بین طب نوین وطب اسلامی سنتی ایجاد شد واز این ببعد نبایستی این دو ظرفیت جزیره ای عمل کنند بلکه همپوشانی داشته باشند نمونه اش چین که متفق عمل کردند وخوب نتیجه گرفتند .خدمات کادر پرستاری کشور وهمچنین پزشکان متعهد کشور جهادی عمل کردند.هرچند مافیای پزشکی ودلال بازیش همچنان پا برجا ست وبیمارستانهای خصوصی حضوری کمرنگ در این شرایط داشتند که وزارت بهداشت ودرمان وانشاءالله مجلس یازدهم برای فعال کردن این ظرفیت خاموش استینها را بالا بزنند.
    • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 6
      !!!!!
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 2
    طب سنتی گفته بود با گرم شدن هوا این ویروس هم از بین میره که داره حرفشون محقق میشه. اقای حریرچی شما بهتره یه فکری به حال طب مدرن نامطمن بکنی البته شما که کاره ای نیستی شما ها بله چشم گوی who هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس