کد خبر 1067718
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
بوندسلیگا

به نظر می رسد که بوندسلیگا در تاریخی که مشخص شده بود برگزار نخواهد شد و باز هم به تعویق افتاده است.

به گزارش مشرق به نقل از ورزش سه، امیدواری های زیادی وجود داشت که فوتبال در آلمان از تاریخ ۹ می(۲۰ اردیبهشت) از سر گرفته شود چرا که به نظر می رسد این کشور تا حدود زیادی در مقابله با ویروس کرونا موفق بوده و آمار مبتلایان کاهش یافته است. با این حال اما مسابقات از تاریخ مشخص شده شروع نخواهد شد و تا ۱۶ می به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

قهرمان لیگ نیمه تمام فرانسه رسماً اعلام شد

باشگاه های آلمانی با امید اینکه فوتبال از شنبه هفته آینده آغاز شود دوباره به تمرینات بازگشته بودند. با این حال آمار منتشر شده در رابطه با تعداد مبتلایان در روز چهارشنبه به نظر می رسد که همه چیز را تغییر داد. چرا که بر اساس اعلام یک موسسه در آلمان تعداد ۴۴۷۸ نفر در این روز با تست کرونای مثبت روبرو شده اند.

از طرف دیگر گفته می‌شود که برای ازسرگیری بازی ها حتماً باید همه تست های مربوط به این ویروس را پشت سر بگذارند. اتفاقی که باعث خواهد شد حدود ۲۰ هزار تست در این زمینه گرفته شود.

این گمانه‌زنی وجود دارد که احتمالاً آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان بعد از برداشتن برخی محدودیت ها طی روزهای اخیر، با توجه به آمارها بازهم اقدامات محدود کننده ای را جهت مبارزه با ویروس کرونا در نظر خواهد گرفت. یکی از معاونان مرکل ضمن تایید این موضوع گفت: " محدودیت‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی حداقل تا ۱۰ می تمدید خواهد شد."

واکنش مرکل نشان می دهد که اوضاع آلمان دوباره رو به منطقه خطر است بنابراین در صورت ادامه این روند قرنطینه دوم در این کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اگرچه آلمان ۱۶۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده اما تنها ۶ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با کشورهای نظیر انگلیس و اسپانیا آماری قابل قبول به حساب می آید.

طی روز گذشته بود که لیگ یک فرانسه هم مانند لیگ کشورهای هلند و بلژیک به طور کامل لغو شد و اصلا بعید نیست که در صورت ادامه روند شیوع ویروس کرونا در کشور آلمان، نیز به طور کامل لغو شود.

از طرف دیگر الکساندر سفرین، رئیس یوفا، نیز از سران لیگ های مختلف در کشورهای اروپایی درخواست کرده که حداکثر تا تاریخ ۲۵ می وضعیت از سرگیری مسابقات مشخص شود؛ موضوعی که یک پیچیدگی بزرگ را برای مسئولان رقم زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس