حاجی میرزایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان از آزمون ویروس کرونا سربلند و با افتخار بیرون آمدند و نقش آفرینی‌های ارزنده‌ای داشتند.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با گرامی شمردن هفته بزرگداشت مقام معلم و تشکر از زحمات و تلاش‌های معلمان برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادات همه بندگان خدا، اظهار کرد: سلام و صلوات بر روح بزرگواران شهید سنگر تعلیم و تربیت از جمله شهیدان باهنر، رجایی و مطهری و همه شهدای معلم می‌فرستم.

بیشتر بخوانید:

حاجی‌میرزایی: پیگیر رایگان شدن اینترنت دانش‌آموزان هستیم

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث اختلال کار مراکز آموزشی در همه دنیا شده است، گفت: به دلیل اینکه این پدیده جهانی است لذا همه کشورها در صدد رفع این چالش هستند و از نظر من ویروس کرونا چالشی برای حکمرانی کشورها به وجود آورده است و کشورها با مدیریت این پدیده می‌توانند توان حکمرانی خوب خود را نشان دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بخش‌های بهداشت، آموزش، اقتصاد و همه مناسبات جمعی انسان‌ها را تغییر داده است، گفت: اینکه هر یک از این بخش‌ها چگونه می‌توانند عوارض ناشی از ویروس کرونا را رفع کنند، مهم است. در این شرایط نقش‌های اجتماعی به دلیل کرونا تغییر پیدا کرده است و مشاغل درمانی مانند پزشکان و پرستاران موقعیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و این شرایط مانند موقعیتی است که کشور با جنگ مواجه می‌شود و نیروهای نظامی که حافظ امنیت مرزهای کشور هستند مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در جریان شیوع ویروس کرونا با یک آزمون مواجه شد، گفت: ارزیابی‌ام این است که فرهنگیان از این آزمون ویروس کرونا سربلند و با افتخار بیرون آمدند و نقش آفرینی‌های ارزنده‌ای داشتند. آموزش و پرورش توانست در سرعت، کیفیت و گستره جغرافیایی واکنش به ویروس کرونا، پاسخ خوبی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش باید علمی باشد، گفت: نمی‌توانیم در آموزش و پرورش فعالیت‌های تبلیغاتی داشته باشیم چرا که ۴۰میلیون ذی‌نفعان آموزش و پرورش لحظه به لحظه عملکرد ما را بررسی می‌کنند و اگر در جایی حرفی غیر علمی یا تبلیغاتی زده باشیم آن را بازگو می‌کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به دیدارش با رئیس شبکه آموزش گفت: به دلیل حضور آموزش و پرورش در این شبکه موقعیت شبکه آموزش ارتقا یافته است و ۲۷ میلیون بار فیلم‌های آموزشی این شبکه دانلود شده است.

وی با بیان اینکه بستر شبکه آموزش تعاملی نیست و ما نیازمند بستری تعاملی بودیم تا ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان برقرار شود، اظهار کرد: باید دانش‌آموزان می‌توانستند سؤالات خود را از معلمان بپرسند و یا معلمان تکالیفی مناسب با درس‌های داده شده به دانش آموزان می‌دادند و تکالیف انجام شده را بررسی می‌کردند که آموزش‌های تلویزیونی چنین قابلیتی را نداشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سایر دانش‌آموزان که دسترسی به شبکه شاد ندارند باید بر استفاده از روش‌های دیگر از جمله راهبران آموزشی، ارائه بسته‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی و سایر روش‌ها تأکید شود و این اتفاق در استان‌ها و مناطق افتاده است و ما شاهد هستیم که راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری با رعایت فاصله اجتماعی در این مناطق کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت آموزش و پرورش را توانمند کردن انسان‌ها، ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی، مدیریت مناسبات اجتماعی و متکی بودن کودکان بر خود دانست و گفت: خطای بزرگی است که مأموریت آموزش و پرورش را فرستادن کودکان به دانشگاه بدانیم.

حاجی میرزایی با لزوم تأکید بر اجرایی کردن سند تحول به دلیل تأکید بر اهداف بالا، اظهار کرد: برای اجرا کردن سند تحول باید جامعه را آگاه کنیم و برای این کار باید مفاهیمی را از سند تحول استخراج و در مورد آن با جامعه گفت‌وگو کنیم. بنابراین هر چقدر بتوانیم حوزه حساسیت و توجه جامعه را برانگیزانیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

وی گفت: سیاست ما کاستن دغدغه همکاران فرهنگی است تا فرهنگیان بتوانند بر هدف اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت متمرکز شوند و در این زمینه گام‌هایی برداشتیم و توانستیم در ترمیم حقوق فرهنگیان، ارائه تسهیلات و مسکن فرهنگیان فعالیت‌هایی داشته باشیم و این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم با کمک هم بتوانیم برای حل مسایل جامعه قدم‌های بیشتر و بزرگتری برداریم.

شایان ذکر است، این دیدار به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و در دفتر هریک از مدیران کل استانی یک نفر از معلمان برگزیده  از طریق ویدیو کنفرانس نظرات خود را ارائه کردند؛ همچنین ۵ نفر از نمایندگان اولیا در انجمن اولیا و مربیان نیز به نمایندگی از اولیای دانش‌آموزان کشور در این نشست ویدئو کنفرانسی به ارئه نظرات خود پرداختند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    آقای حاجی میرزایی خواهشا در آزمونهای حضوری تجدید نظر کنین. بچه ها خیلی آسیب پذیرن نمی خوایم شاید بیمار شدنشون باشیم.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    مدارس الان نزدیک سه ماهه که تعطیلند و فرهنگیان همشون هم مشغول کار نیستند .مثلا معلم ورزش یا کتابدار وکلی شغل تو مدارس هست که بی زحمت فقط حقوق می گیرند.اون سامانه شاد هم بیشتر دکوری هست تا عملی ومعلمان خیلیاشون هم زحمت تدریس دلسوزانه رو نمیدن وحقوق سه میلیونی هم میگن کمه براشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس