کد خبر 1067627
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
داورزنی

رییس فدراسیون والیبال گفت: با توجه به شرایط فعلی و کیفیت والیبال ایران هر مربی خارجی نمی‌تواند انتظارات ما را برآورده کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در پاسخ به این سوال که خبر استعفای خوش خبر چقدر صحت دارد، اظهار داشت: خوش خبر استعفا نداده است. وی از سوی وزارت ورزش برای سرپرستی تیم ملی فدراسیون مأمور بوده است. با توجه به اینکه تا پایان سال فعالیت جدی برای تیم ملی بزرگسالان نداریم، خوش خبر در پست سازمانی خود در وزارت ورزش ادامه مأموریت می‌دهد و مجدداً که کار تیم ملی شروع شود، فعالیتش در فدراسیون آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قانون درباره بازنشستگی داورزنی چه می‌گوید؟

 رییس فدراسیون والیبال درباره تصمیمات فدراسیون برای هدایت تیم ملی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و از طرفی دیگر وضعیت تیم ملی، سابقه خوبی که تیم ملی ما در مسابقات مختلف داشته و انتظارت مردم، اینکه از چه مربی، با چه کیفیتی و در چه سطحی استفاده کنیم، جزو بحث هایی است که در حال بررسی است.

داورزنی افزود: بحث بنده بیشتر بر این است که با چه مربی، چه انتظاراتی را می توانیم برآورده کنیم. باید این مسئله را بررسی کرد که آیا با مربی داخلی می توانیم این انتظارات را برآورده کنیم و یا مربی خارجی. طبیعتاً اکنون هر مربی خارجی دیگر مشکلات ما و انتظارات مردم را برطرف نمی‌کند.

رئیس فدراسیون والیبال که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: دوشنبه آینده جلسه‌ای در آکادمی ملی المپیک داریم. حدود 60 نفر از مربیان، پیشکسوتان و صاحبنظران والیبال را دعوت کرده ایم. هدف از برگزاری جلسه این است که نقطه نظرات همه را گوش دهیم و متناسب با وضعیتی که تیم ملی برای المپیک سال آینده دارد و برنامه 4 ساله در پیش تصمیم گیری کنیم.

داورزنی درباره اینکه وعده داده بود تا اواخر فروردین ماه کادر اجرایی فدراسیون والیبال کامل خواهد شد، اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده، پاسخ داد: خبری را در برخی سایت‌ها دیدم که هیأت رئیسه فدراسیون والیبال مشخص شد و اسامی هم اعلام کردند که این مسئله صحت ندارد. ما یک جلسه مشورتی قبل از عید داشتیم که آن جلسه به معنای هیأت رئیسه نبود. طبیعتاً تا زمانیکه حکم افراد صادر نشده، نباید اعلام عمومی شود. با توجه به شرایط کنونی تلاشمان این است که قبل از شروع فعالیت جدی فدراسیون های ورزشی، انتصاباتمان در کمیته‌ها و هیأت رئیسه را نهایی کنیم. 

داورزنی در خصوص حضور تیم ملی نوجوانان در مسابقات آسیایی و نیز انتخاب سرمربی تیم گفت: طبق اعلام کنفدراسیون والیبال آسیا، اگر شرایط عمومی دنیا در خصوص ویروس کرونا تا خردادماه نرمال شود، احتمال اینکه مسابقات نوجوانان در ماه نوامبر در بحرین برگزار شود، بسیار زیاد است؛ اما اگر وضعیت عادی نشود، کلاً مسابقات آسیایی در سال 2020 لغو خواهد شد.  تلاش می‌کنیم که تا پایان اردیبهشت ماه سرمربی تیم ملی نوجوانان را انتخاب کنیم و کار خودمان را برای انتخاب بازیکنان از بین استعدادها شروع کنیم.

وی، در خصوص حضور دو تیم از لیگ دسته یک به سوپرلیگ اظهار کرد: دیروز بنده با سرپرست کمیته رویدادها صحبتی داشتم. قرار شد جلسه ای با تیم های دسته یک داشته باشند و وضعیت این تیم ها را تعیین تکلیف کنند. با عنایت به شرایط کنونی تیمی از سوپرلیگ سقوط نخواهد کرد؛ اما اینکه دو تیم از دسته یک به سوپرلیگ اضافه شوند، قطعاً انجام خواهد شد. 

رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: تعدادی از تیم های سوپرلیگی با توجه به بدهی های سنگین و وضعیت نابسامانی که دارند، همکاران در کمیته رویدادها احتمال می دهند که این تیم ها نتوانند کار خود را در لیگ ادامه بدهند. شاید تعداد این تیم ها به عدد 5 برسد. اگر این تیم ها بتوانند خود را با شرایط تطبیق بدهند، شاید لیگ سال آینده را 14 تیمی برگزار کنیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون در حوزه لیگ گفت: در تلاش هستیم که دیگر وایلدکارتی وجود نداشته باشد و همه تیم ها با تمام توان خود در لیگ حضور داشته باشند و ارزش پیدا کنند. هر تیمی هم که بخواهد همینطور وارد لیگ شود، باید سهمیه یکی از تیم های سوپرلیگی را بگیرد تا بتواند وارد لیگ برتر شود. 

رئیس فدراسیون والیبال، در پاسخ به این پرسش که آیا چارت جدیدی را برای فدراسیون طراحی کرده اید، بیان کرد: مجموعه فعالیت هایمان را بازمهندسی کرده ایم و در تلاش هستیم چارت را با کمیته های مختلفی که جدیداً در فدراسیون جهانی تشکیل شده، تطبیق می دهیم.

وی درباره سازمان ساحلی والیبال کشور و تبدیل آن به کمیته ای جداگانه اظهار کرد: سعی می کنیم ساحلی را مستقل نگه داریم. البته همه این موارد در حال بررسی است. 

داورزنی اضافه کرد: با توجه به اینکه دپارتمان والیبال برفی در فدراسیون جهانی راه اندازی شده و به احتمال زیاد در المپیک زمستانی 2024 این رشته حضور خواهد داشت، ما هم در تلاش هستیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. 

رئیس فدراسیون والیبال در پایان گفت: سیاست کلی ما این است که در حوزه فنی، مدیریتی و اقتصادی شرایط را متناسب با وضع والیبال در کشور و آسیا پیش ببریم.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس