رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: همکاری بانک مرکزی با مراجع قضائی در پیشگیری، شناسایی و تکمیل پرونده مفاسد اقتصادی مایه تقدیر است.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در دیدار با رییس قوه قضاییه، به ارائه گزارشی از سیاست‌های ارزی و ریالی کشور، شیوه اجرا و اقدامات جدید انجام شده درحوزه مبارزه با مفاسد در بانک مرکزی پرداخت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی نیز ضمن تقدیر از اقدامات این بانک در دوران تحریم ظالمانه امریکا و تامین ارز مورد نیاز کشور گفت: بانک مرکزی در دوران تحریم که دولت امریکا و وزارت خزانه داری به دنبال افزایش فشار برمردم ایران است با اقدامات قابل تقدیر خود در تلاش برای عبور کشور از این مرحله و تامین ارز مورد نیاز کشوراست که نباید تلاش‎ها در این شرایط خاص نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

رییس قوه قضاییه با تاکید بر این که بانک مرکزی نهاد کارشناسی است که نمی‌شود آن را دستوری اداره کرد افزود: درباره سیاست‌های ارزی و ریالی پولی بانکی کشور باید با استفاده از ظرفیت کارشناسی بانک مرکزی تصمیم گیری شود و نمی‌توان این سیاست‎ها را دستوری و بدون توجه به نظرات کارشناسی تعیین و اجرایی کرد.

آیت‎ الله رییسی بر لزوم اصلاح ساختارها فسادزا در حوزه پولی و بانکی کشور نیز تاکید کرد و افزود: در مرحله اجرای سیاست‎های کلان پولی هم لازم است ساختارهای فسادزا در نظام پولی و بانکی کشور اصلاح شود و با نظارت قوی جلوی سواستفاده عده‌ای فرصت طلب و سوداگر که به بیت‌‎المال و منابع مردم رحم نمی‎کنند گرفته شود. البته در مدیریت جدید شاهد این تغییر رویکرد و تلاش برای اصلاح این ساختارها در بانک مرکزی هستیم که قابل تقدیر است.

رییس قوه قضاییه به پیچیدگی و دشواری فرآیند تامین ارز مورد نیاز کشور در دوران تحریم ظالمانه امریکا اشاره کرده و افزود: ارز را نباید دست دلال داد و نباید اجازه داده ارزی که با تلاش‎های بانک مرکزی برای عبور از تحریم و به سختی به دست می‌‎آید حیف و میل شود. البته تلاش بانک مرکزی در دوره جدید مدیریتی آن در تقویت نظارت و کارشناسانه بودن سیاست‎های اتخاذی علی رغم تشدید تحریم‌ها در کنترل بازار ارز و با حداقل مداخله ارزی قابل تقدیر است که این نتیجه توجه به نظرات کارشناسی است.

آیت الله رییسی با تاکید بر پشتیبانی دستگاه قضایی کشور از جایگاه کارشناسی و نظارتی و نقش تنظیم گری بانک مرکزی در حوزه پولی بانکی کشور افزود: پیشگامی بانک مرکزی در مبارزه با فساد که علاوه بر تلاش برای اصلاح ساختارها و رویه‌های فساد زا در همکاری با مراجع قضایی در حوزه پیشگیری، شناسایی و تکمیل پرونده‌‎های مفاسد اقتصادی شاهد آن بوده‌ایم قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • دیده بان IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    14 1
    ان شاءالله باآغازبکارمجلس جدیدوانقلابی،حراستها ازوضعیت فعلی و وابستگی هایی که به مدیران ادارات وسازمانهاو....دارند جداشده وبااستقلال کامل وبانظارت دقیق به انجام وظیفه بپردازندوباید حتما سازوکارجدیدی برای حراستها لحاظ شود. برای پیشگیری وبرخوردسریع نسبت به هرفسادی حراستها ابزاری تواناهستندبه شرطی که برآنهانیزنظارت دقیق توسط سازمان حراست کل کشورصورت پذیرد!
  • DE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 1
    یعنی منظورتون اینه که کارگرای شهرداری وظیفشون اصلاح بانکهاست. بازم کی بود کی بود من نبودم .همه مسئولین تک تک هی حرفای خوب بزنن = اینکار بکنید واینکارو بکنید .چه کسی بکنه .مثل گذشتها هیچکس. والسلام
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 1
    مگه بانکداریمون اسلامی نیست؟
  • سید علی GB ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    اساس کار بانک ها باید وام دهی بر اساس قرض الحسنه باشد تا خداوند متعال برکت را فراوان کند
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 3
    *درود خدا برآیت ....ریسی عزیز* بت شکن زمان،دلسوزملت عزیزایران -درپناه خداوند همیشه سلامت موفق وسربلندباشید-ایشاالله
  • DE ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    بانک مرکزی خودش مفسد است . سکه فروخت ، بعد طرف را رسواکرد تا اعدامش کنند . بهای پول ملی را به هیچ رساند ، ارز دولتی میان نورچشمی های خودی و دولتی پخش کرد و باعث خروج ارز از کشور شد ، بهره بانکی را به نفع بازار سکه و ارز و خودرو و مسکن پائین آورد و طبقه متوسط را نابود و فقرا را فقیر تر کرد . به همه اینها ، بی کفایتی در مهار تورم را اضافه کنید ...
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    ریشای ایت الله رئیسی بعد از برعهده گرفتن ریاست قوه قضاییه به سرعت سفید میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس