ویژه های مشرق 11 اردیبهشت

نگرانی اصلاح طلبان از این است که تجربه مقایسه کارنامه قالیباف در شهرداری تهران با کارنامه اصلاح طلبان در شهرداری،اینبار در مجلس تکرار شود.این مقایسه برای طیفی که کارنامه قابل دفاعی ندارد،خطرناک است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اگر توافق موشکی را امضا نکنیم، اروپا را از دست می دهیم

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «امریکا تصمیم دارد ابتدا قطعنامه‌ای را در شورای امنیت برای مقابله با رفع تحریم تسلیحاتی ایران (در ماه نوامبر) به رای بگذارد. گفته شده که پیش‌نویس این قطعنامه دراختیار برخی اعضای شورای امنیت قرار گرفته و اگر با مخالفت چندانی روبه‌رو نشود شانس طرح در شورای امنیت را خواهد داشت...باید دید در چانه‌زنی‌ها و لابی‌های پیش از جلسه شورای امنیت چه اتفاقی رخ خواهد داد. اروپایی‌ها به وضوح می‌دانند، چنین اقدامی مرگ برجام را رقم خواهد زد. اروپا در صورتی با امریکا همراهی می‌کند که جمع‌بندی نهایی سه کشور عضو برجام این باشد که این توافق دیگر فایده‌ای برای اروپا و نظام بین‌الملل ندارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تاکنون سیاست اروپایی‌ها این بود که همزمان با حفظ برجام، به یک توافق موشکی جداگانه با ایران برسند».

روزنامه اعتماد در روزهای گذشته در مطلبی نوشته بود: «مطابق بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ [قطعنامه ای که تضمین برجام نامیده شده بود]، در صورت اقدام یکی از اعضای برجام بازگشت قطعنامه‌های پیشین اتوماتیک خواهد بود و دیگر اعضای دایم شورای امنیت قادر به وتوی آن نخواهند بود. حتی مطابق بند ۱۰ قطعنامه مذکور عبور از کانال کمیسیون مشترک برجام نیز برای اجرای بند ۱۱ الزامی نخواهد بود».

این در حالی است که قطعنامه ۲۲۳۱ با عنوان فریبنده «تضمین برجام» صادر شد و متن برجام نیز به عنوان (ضمیمه A) به آن الحاق شد. دولتمردان و حامیان برجام تاکنون بارها و بارها مدعی بودند که به واسطه برجام، قطعنامه های ضدایرانی به تاریخ پیوست!

مقامات اروپایی بارها تاکید کرده اند که در مسئله ایران، با آمریکا دارای هدف مشترک بوده و تنها در روش رسیدن به این هدف با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

فعالین اصلاح طلب تاکنون بارها مدعی شده اند که اگر مذاکرات موشکی را با اروپا کلید بزنیم، آمریکا منزوی شده و با این مذاکرات می توانیم حمایت اروپا را جلب کنیم.

در حقیقت اصلاح طلبان، توان موشکی را نه مولفه ای قدرت ساز و بازدارنده، بلکه صرفا گزینه ای برای مذاکره  می بینند. گزینه ای که می توان به عنوان امتیاز به طرف غربی عرضه کرد و چوب حراج به آن زد.

این در حالی است که اولا هیچ کشور مقتدر و مستقل و عزتمندی، بر سر توان نظامی و قدرت دفاعی خود معامله نمی کند. ثانیا، خوی استکباری و غارتگری کشورهای سلطه گر غربی هیچ پایانی ندارد و اگر بر فرض محال، مذاکرات موشکی کلید بخورد، طرف آمریکایی و اروپایی در گام بعدی، بهانه جدیدی برای از کارانداختن مولفه های قدرت ایران مطرح خواهد کرد.  

** جریان اصلاحات با تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد

«اسماعیل دوستی» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اصلاحات با شعارهای فانتزی به هیچ‌موفقیتی دست پیدا نمی‌کند. باید از این قبیل شعارها و تصمیمات فاصله گیرد. جریان اصلاحات با اعمال تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد. جریان اصلاحات در راستای موفقیت باید تصمیمات خود را برای مردم شفاف کند تا در این مسیر دست افراد غیردخیل از تصمیم‌گیری‌ها کوتاه شود».

دوستی در ادامه گفت: «جبهه اصلاحات باید به دامن مردم برگردد. در صورتی که این جریان به دل مردم برگردد و شکاف میان خود و مردم را از بین ببرد می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ به پیروزی برسد. در راستای جبران این شکاف نیاز است تا در قبال اتفاقات کشور واقع‌بین باشیم. حاج قاسم سلیمانی به علت آنکه در دل مردم بود توانست محبوب مردم شود. اصلاحات نیز باید فاصله‌های کذایی میان خود و مردم را از بین ببرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود».

غرب گرایی، جزو لاینفک رفتار بخش قابل توجهی از فعالین اصلاح طلب است. این طیف، راه حل تمام مشکلات را در مذاکره با آمریکا و نشست و برخاست با مقامات تروئیکای اروپایی(انگلیس، فرانسه، آلمان) میبیند.

این رویکرد در برجام، عیار خود را به خوبی نشان داد. در توافق هسته ای وزرای خارجه ایران و آمریکا بارها با یکدیگر دیدار کردند. روسای جمهور ایران و آمریکا به صورت تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند. وزیر خارجه ایران دیدار کوتاهی با رئیس جمهور آمریکا برگزار کرد و...

اما دولت اوباما در اولین روز اجرای برجام، با تصویب تحریم های جدید ضدایرانی، توافق هسته ای را به صورت فاحش نقض کرد. نقض فاحش برجام در دولت اوباما تا آخرین روزهای ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه داشت تا جایی که دولت وی در هفته های پایانی، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد و رسانه ها نوشتند: «باراک اوباما، آخرین لگد را به برجام زد».

این روند در دولت ترامپ نیز ادامه یافت و در نهایت آمریکا بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد. این در حالی بود که هم روحانی و هم ظریف پیش از آن تاکید کرده بودند که دولت بعدی آمریکا از برجام خارج نخواهد شد.

در نهایت، برجام مردم را با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه کرد. به همین خاطر است که این فعال اصلاح طلب اذعان دارد که جریان اصلاحات با اعمال تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد.

** ماهیگیری سیاسی با تکرار دوقطبی «سرهنگ-حقوقدان»

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «۱۴۰۰، بازگشت فرمانده با نیروهایش؟» نوشت: «گمانه‌زنی‌ها حاکی از بازگشت دوباره نظامی‌های پیشین به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ است...محسن رضایی و محمدباقر قالیباف، دو چهره با پیشینه نظامی، محتمل‌ترین گزینه‌ها هستند. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سومین‌بار قصد پاستور کرده است. قالیباف هم که شایعات آمدنش بسیار قوی است، چهارمین شانس خود را خواهد آزمود».

پیش از این، «سعید حجاریان» از لیدرهای جریان اصلاحات با طرح دوقطبی «سرهنگ-حقوقدان» گفته بود: «اگر کار به جایی برسد که کلیه مراودات حقوقی با غرب بسته شود، طبعاً نظام برای پیشگیری از درگیری نظامی به سمت سرهنگ‌ها خواهد رفت».

طرح دوگانه «سرهنگ-حقوقدان» از سوی روزنامه اصلاح طلب شرق در مقطع فعلی از چند منظر قابل بررسی است.

اول اینکه، اکنون حدود یکسال تا پایان دولت روحانی باقی است. مهمترین مسئله در شرایط فعلی، کارنامه دولت روحانی است. اینکه سرانجام وعده ها چه شد. برای نمونه، آیا شعار دولت مبنی بر اینکه «هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد و هم چرخ کارخانه ها» محقق شد!؟ آیا شعار «آنچنان رونقی ایجاد می شود که مردم دیگر نیازی به یارانه نخواهند داشت» محقق شد!؟ و...بنابراین طرح موضوعات حاشیه ای از جمله دوقطبی «سرهنگ-حقوقدان» مطالبه گری درباره کارنامه دولت روحانی را به حاشیه می برد.

دوم اینکه، مجلس یازدهم تا چندی دیگر آغاز به کار خواهد کرد. قطعا عملکرد مجلس یازدهم در انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر قابل توجهی دارد. اصلاح طلبان در شرایط فعلی با معضل کارنامه مواجه هستند. این طیف نه در دولت و نه مجلس و نه شورای شهر و شهرداری تهران، نتوانسته کارنامه قابل قبولی ارائه کند.

نگرانی اصلاح طلبان از این است که تجربه مقایسه کارنامه قالیباف در شهرداری تهران با کارنامه اصلاح طلبان در شهرداری، اینبار در مجلس تکرار شده و مجلس یازدهم با مجلس دهم مقایسه شود. این مقایسه از سوی افکارعمومی برای طیفی که کارنامه قابل دفاعی ندارد، بسیار خطرناک است. بنابراین طرح دوقطبی «سرهنگ-حقوقدان»، این مقایسه را به حاشیه می برد.

سوم اینکه، با توجه به اظهارات حجاریان، اصلاح طلبان که نه کارنامه قابل قبول دارند و نه برنامه راهبردی، تلاش دارند تا با تکرار پروژه رقیب هراسی و ترساندن مردم از آینده و بن بست نمایی وضعیت کشور، بی دردسر باز هم به پاستور راه پیدا کرده و دولت را در اختیار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • محمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    34 1
    آقا مگه اینها استاد مذاکره نیستند ؟ شما رو به امام حسین قسم، جمعشون کنید بفرستیدشان کمپ داعش و النصره تا ببینیم چه کار می کنند. گروههای تکفیری حامیانشان همین اروپا و آمریکاست. به نوعی نماینده غرب اند. این کار رو انجام بدید ، انشالله خیره
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      16 0
      15:21 آقا کدوم استاد مذاکره، با کمال احترام به دستفروشان عزیز، چندتا ازین برادران دستفروشی که مثلأ تو زیرگذر چهارراه ولیعصر مشغولند رو بفرستین صد در صد نتیجهٔ چند برابر بهتر میگیرین!! اینا اقلأ بلدن که قول نسیهٔ یه کسی که صدتا چکش برگشت خورده رو قبول نکنن که بهش جنسو اول بدن بعد منتظر پاس شدن چک اون کلاهبردار باشن!! یعنی اینقدر سخته؟؟؟
  • کاوشگر فضایی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    31 0
    گور پدر خودتون و اون اروپاتون ...
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      9 0
      اروپا با آمریکا همصداست
  • وطن پرست DE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    25 0
    شما اول پول برجام رو نقد کن بعد بفکر فروش باقی داشته های ملت باش. ضمنا اگه حقوق نجومی ندی و مدیر شیشلیک خور استخدام نکنی هم چرخ زندگی مردم می چرخه و هم چرخ اقتدار ملت
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    27 0
    ای بمیرید با این توافق مزخرفتون. خدا لعنتتون کنه
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      9 0
      برجام هیچ دستاوردی برای مردم نداشت
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    27 0
    اخه این اصلاح طلبها چقدر پست و حقیرند . به اراده الهی موشکی را که نمی دهیم هیچ هسته ای را هم پس می گیریم
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      0 18
      تو گفتی و ما باور کردیم
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      13 0
      انشاالله. پیام 15:42
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 0
      احسنت
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    16 0
    اصلاحطلبان خیلی مایلند این دوقطبی شکل بگیرد چراکه دراینصورت باوجودآنکه بقول آنهاسرهنک ها درواقع جوانانی بودند که برحسب نیازکشور وانقلاب به جبهه های دفاع مقدس رفتند ودرحقیقت ازمتن جامعه هستند اماآنهامیخواهند با مقایسه آنها باسرهنگهایی که درسایرکشورهایاباکودتا ویابا کودتا وبعدرایگیری کنترل شده رییس جمهور یانخست وزیرشدند مخاطب را یاد گتدزدنهای چهره ها نظامی منفی بیندازند . امادرعین حال تجربه ثابت کرده کسانی درجبهه اصولگرایی رای میاورند که بادانشگاه پیوندخورده واستاددانشگاه یا پزشک و.. هستند هرچند درمیان اصولکرایان کمترکسی استکه در جبهه نبوده ودردفاع ازکشور مدتی جان خودرا به میدان خطر قرارنداده باشد امابهرحال این چهره هامیتوانند بخوبی درمناظرات وپست ریاست جمهوری خدمات بزرگی را به سرانجام برسانند .
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    20 0
    بسم الله الرحمن الرحیم. ماجرای وضعیت وخیم غرب زدگان و به خط پایان رسیدن نفاق پیجده این جریان ، یادآور ان روایت از امام سجاد علیه السلام است که از ایشان پرسیده شد آیا راهی برای رهایی یزید از جنایت اش هست؟! فرمودند بله ،توبه کند.اعتراض شد فرمود او توفیق توبه پیدا نخواهد کرد.این که آیا غرب زدگان با همین هویت رسوب یافته خودشان که غرب باوری و دنیاطلبی بی حد است می توانند تغییری در مشی خود داده و به قول دوستانشان به دامن مردم بازگردند؟! و آیا این ها با دوگانه سازی های شیطانی چون سرهنگ - حقوق دان باز می توانند مردم را فریب دهند؟؛ جواب همه این پریش ها یک « نه » محکم است.مگر می شود‌ با حرارمخواری و حرام جویی و رانت طلبی در بین مردم جایی پیدا کرد؟شهید سلیمانی اگر دربین مردم جایگاه رفیعی داشته و دارد به خاطر نفی همه کام جویی های منافقانه بوده و به قول خودش نسبت دلی و درستی که با نظام جمهوری اسلامی و رهبر حکیم آن پیدا کرده بود او را بسیار عاقبت به خیرکرد که هرگز از این غرب زدگان بی حیا چنین رفتاری بر نمی آید.هرگز.
  • شرقی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    20 1
    تنها یه چیز می توان گفت: این غرب گراها فکر می کنند ادرار غربی ها نیز خوشبوست و می توانند آن را به عنوان ماده ی خوشبو کننده استفاده کنند!
  • NZ ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    12 0
    مشکل در اینجاست که نسل کسانیکه در جنگ حماسه آفریدند و امروز هم با تمام خیانتهای این جریان کثیف خاص پای کار دفاع ایستادند, اعتقاد به رفتار جوانمردانه دارند که این روش بکار برخورد با خائنین نمی خوره اما نسل جوانتر از آنها که شما خائنین را شناخته و شما را در یک جبهه با کفتارهای تجزیه طلب, امریکا و صهیونیسم می بیند, دیگر قائل به روش جوانمردانه نیست! بالاخره تجربه پر هزینه ای دادیم که بابتش سلیمانی ها شهید شدند و شما متعفنها در سایه امنیت در شهر قدم زدید و فتنه کردید. بالاخره نوبت تسویه حساب با خائن و تجزیه طلبها هم میرسد.
  • پیشگو IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 20
    اگر مذاکره نکنید گرسنگان دفتر مشرق را بر روی سرتان خراب خواهند کرد .
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      12 1
      چخه سگ سعودی. به حوثی ها بگیم دوباره بزنن؟
    • سید IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      15 0
      این ابلهان کاسب مذاکره با غرب یا همان اصلاح طلبان تهوع آور باید با همین درک حداقلی خود نفرت مردم ایران از قبیله شان را فهمیده باشند و بیش از این با حضور منحوسشان باعث رنجش جامعه ایرانی نشوند!
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      10 0
      گرسنگان را شما روشنفکران به وجود آوردید چون هروقت رفتن سراغ پولدار مثلا شمال تهران ووزیران ومسولان که بگن از کجا پول آورده اید گفتید به تو مربوط تنیست انسان آزاده از هرجا میخا پول بیاره نه حرامی نه حلالی
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      8 0
      فعلا برای چهل میلیون گرسنه آمریکای عزیزتان فکری بکنید
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      3 0
      دفترت رو سرت خراب بشه. درود خدا برمشرق. خداقوت. خسته نباشید.
    • حیدر صالح IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      3 0
      پاسخ به ۲۱:۳۹ . نه اینها دفتر ندارند بر سرشان خراب شود بلکه داخل کمپ در سوله یا همان آسایشگاه در آلبانی نشستند . انشاء الله این سوله بر سرشان خراب شود
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 0
      زرشک
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 19
    دیگه از قالیباف هم کاری ساخته نیست. اصولا کار را تمام شده در نظر بگیرید. ده سال تحریم جامعه ایران را مثل درخت پوسیده کرده. تمام طبقات اجتماعی آسیب دیده ند. طبقه مولد محو شده کارگران به مرتبه بردگان تنزل پیدا کرده اند. رانت در ساختار قدرت حرف اول را میزند. قالیباف همه انرژی اش را هم بگذارد حریف این جامعه نابسامان نمیشود. دیگر نمیشود چیزی را ساخت نه انسانی باقی مانده نه روحیه ای برای کار نه پول و مواد اولیه ای. گفت نحوی کل عمرت بر فناست زانکه کشتی غرق در مرداب هاست
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      11 0
      خخخخخ خوبی؟!! وایتکس نزن بابا ترامپ دیوونست!!
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 1
    و غلبت الروم دیگری در پیش است انشالله .
  • SE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 0
    نام روزنامه اعتماد با تفکر اعتماد به خدا و مردم و اعتماد به پیروان راه امام خمینی، اعتماد نام گذاری شده است اما روزنامه اعتماد امروز دیگر در مسیر اعتماد به خدا و مردم راه امام نیست بلکه برعکس در مسیر بندگی شیطان بزرگ و تبلیغ هژمونی شیطانی صهیونیسم و استعما جدید تلاش میکند
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 0
    چوب حراج یعنی فروش چیزی ارزونتر .مشرق توهم یه چیزیت میشه ها .مثلا صنعت هسته ایرو چوب حراج زدند .درمقابل چی وچقد گرفتن .بجز زیاد شدن تحریمها.این شیطان طلبان حاضرن کل ایرانو بدن فقط یه سلفی با موگرینی بگیرن
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 0
      مشرق طوریش نمیشه اون افساد طلبان هستند که یه چیزیشون میشه.!!!
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 0
    اصلاح طلبا ی باهوش دنبال راهی علمی برای ریختن بتون در موشک ها هستند یعنی میتونن راهشو کشف کنند؟
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    به جهنم.!!!
  • محمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 0
    مگه الآن اروپا رو داریم ؟
  • شریف زاده IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    9 0
    **اگر توافق موشکی را امضا نکنیم، اروپا را از دست می دهیم. خاک عالم برسر وطن فروشان .آخر وطن فروش اروپا و آمریکا امروز توان دفاع خود را در نبرد با یک ویروس از دست داده اند و توی بی شعور دم از توافق موشکی می زنی که همین موش مرده ها فردا خیلی راحت به ناموس توی بی بوته دست رسی داشته باشند. . ای خاک دوعالم برسر امثال شمای وطن فروشان.
  • DE ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    7 0
    هشتاد میلیون ایرانی اهمیت دارند و مرکزیت دارند و با برنامه های جهادی و انقلابی به پیش خواهند رفت . نه یک گروه ورشکسته اصلاح طلی ایران ستیزی که دارای برنامه های شکست خورده هستند و بهتره خودشون رو بازنشسته اعلام کنن و وقت و انرژی مردم ایران رو از این بیشتر نگیرند زیرا همه کارشون خواندن ایه یاس برای خودشونه. برعکس مردم ایران با برنامه های جهادی مثل همیشه براه خود ادامه میدن.
  • DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    9 0
    مردم از توطئه های رنگارنگ این دسته اصلاح طلب های خائن جونشون به لبشون رسیده.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 0
    مگه تاحالا اروپا را داشتید؟مگه برجام فاجعه آمیز توانست اروپایی برایتان ب ارمغان بیاورد که حالا نگران از دست دان هستید؟!!! یا احمقید یا خائن فریبکار یا مردم را احمق فرض کردید یا سرباز دشمن در پایگاه بیت المال ملت خدا ازتان نگذرد کا اینقدر خیانت یاجهالت و سفاهت دارید....
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 0
    اصلاح طلب ها در قبل از برجام اینطور القا میکردند که هسته ای را بدهیم تا امریکا دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد و بهانه گیری نکند برای FATF هم که خواستند در مجلس رای گیری کنند دوباره گفتند برای جلو گیری از بهانگیری امریکا واروپا FATF را تصویب کردیم دولت ۲۰۳۰ را که امضا کرد باز وقتی با مخالفت ها روبرو گردید گفتند برای بهانه را از انها بگیریم الان هم میگویند موشکی را بدهیم برود تا اروپا راضی گردد همینطور هفت سال کشور را معطل نگه داشته اند تا بتوانند بهانه گیری های امریکا اروپا و رژیم کودک کش صهیونیستی را مرتفع سازند ایا واقعا بهانگیری های امریکا اروپا و رژیم کودک کش تمامی دارد قذافی در لیبی هم برای گرفتن بهانه از امریکا واروپا تسلیم خواسته های انها گردید قذافی کجاست و کشور لیبی در چه حالی سیر میکند نفت و ثروت ملت لیبی دست چه کسانی میباشد؟؟؟
  • نادر IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    7 0
    این خائن ها ماموریت دارند چنین تلقین کنند که اگه تسلیم نشید کشته می شوید
  • سعید IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    4 0
    اصولا کلمه اصلاح طلبی خوب هست ولی متاسفانه این آقایان که انگشت شمار هم هستند می خواهند همیشه نوکر باشند و اضافه بر آن مسئله موشکی قدرت دفاعی مملکت است به شما چه مربوط است که اظهار فضل می کنید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    8 0
    کسیکه از سازش با دشمن حرف میزنه خائن وباید جواب خیانت را در پیشکاه الهی بدهد ومدیون80 میلیون ایرانی است.!!!
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    4 0
    انشالله این یک سال لعنتی این فساد طلبان تموم بشه و زودتر گورشون رو گم کنن . اینا تا ملت رو خوار و ذلیل نکنن نمیرن . خدا از این اصلاح طلبهای غربگرا نگذره.
  • ید الله IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 0
    سوره هود آيه 11: «وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا وتكيه بر ظالمان نكنيد .» اين آيه يكى از اساسى‏ترين برنامه ‏هاى اجتماعى و سياسى و نظامى و عقيدتى‏ را بيان مى‏كند. عموم مسلمانان را مخاطب ساخته و به عنوان يك وظيفه قطعى مى‏گويد: به كسانى كه ظلم و ستم كرده‏ اند، تكيه نكنيد و اعتماد و اتكاى كار شما بر اينها نباشد.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    7 0
    شما جرئت دارید واسه موشکی نقشه بکشید مگه ما میذاریم آخه لعنتیا این همه شهید ندادیم که حالا شما کشورو به فنا بدید
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 0
    افساد طلبان عوض خدا چسبیدند به کدخدا. خدا جوابشون روبده.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 1
    اگر دولت آقای روحانی توان حل مشکلات مملکت رو نداره و مشکل ساز هم هست دیگه این گوشه و کنایه ها برای چیه مگه رودربایستی دارید؟خب رییس دولت استیضاح بشه بره دیگه
    • بنده خدا IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 2
      لابدبعداستیضاح روحانی توقراره بری بشینی جاش! چرااینقدرحرف مفت میزنید.شماهاشکمهاتون سیره وجیبهاتون پرپول ازمردم گرسنه وبی پول چه خبردارید. بندگان خداوقتی کشورباهمین حرفهای نسنجیده امثال شماهاتحریم شده ازروحانی وایکس وغیره چه کاری برمیاد؟ خودهرکدام ازشماهاازفردابگن هیچ مغازه داربه چشماچیزی نمیفروشه بانک وام که هیچ پول خودتون راهم بهتون نمیده چکارمیکنید؟این یک مثال ساده بودکه اون فکرهای مریض وهذیان گوی شمامتوجه بشه. ادمین جان لطفارسالت خبری روبجابیاروجواب حداقل یک پیام این آقایان که اینهمه توهین کردندراحذف نکن.من توهینی هم نکردم
  • امیر IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 0
    ما هر جا قوی بودیم دشمن جرعت نکرده حمله کنه اول انقلاب نظامی قوی نبودیم به کشور حمله کردند ولی حالا قدرت نظامی منطقه ایم جرعت نکرده حمله کنه اولین هدفشون گرفتن هسته ای بود چون اگر حمله می کردند مردم جهان اجازه می دادند که ایران هم هسته بشه مثل پاکستان چون هند هسته‌ای بود پاکستان هم هسته شد. دومین هدفشون گرفتن موشکی است و حالا اصلاح‌طلبان که هسته ای رو دادند قصد دارند موشکی هم بدهند که هم راستا با هدف آمریکا و اسرائیل است. هدف اسرائیل و آمریکا ایزوله کردن ایران و بعد حمله کردن به آن است به امید خدا اگر شما ها مردم رو آگاه کنید تا با برجام موشکی مخالفت بشه ایران اقتدارش را حفظ خواهد کرد
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 0
    حالا هی آقا بگن تولید وجهش تولید این آشغالها هم چشمشون به اروپاس،ای خدا نابودتون کنه.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    اقایان اصلاح طلب خایینین به ملت نهایت ارزوی ما از دست دادن شما اروپا وامریکای جنایت کار است همتون روی یک سکهاید خاین دوروغگو ااختلاسگر و ...و ....هستید خاشر شما ها را از سر ملت کم کند امین
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    توان موشکی قابل معامله نیست
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    غربگرایی=ذلت و حقارت
  • اکبر IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    کسانی که برجام موشکی را پیشنهاد می دهند را باید مثل سگ کشت یکم دیکتاتوری واجب است باید یک دولت نظامی سر کار بیاید.
  • DE ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    با طناب پوسیده این کدخداپرستان دیگه کسی تو چاه نمیره!
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    من در عجبم چرا این اصلاح طلبان را یک دفعه اسم شان را عوض کنند بزارند داعش بابا مسئله تمام ، آنها با کلک و زرنگی حرف می زنند دیگران هم با آنها وارد بحث می شوند آخی کجای کار می شود با داعش مذاکره کرد بابا چرا ما خودمان را گول بزنیم مگر ماهیت اینها مشخص نیست خائن .
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    اگر توافق موشکی را امضا نکنیم اروپا را از دست می‌دهیم/ اصلاحات در یک کلام یهنی اصلاح وضع جیبم و بانکم. یک مشت شیتیل بگیر رانتخوار ابن الوقت نان به نرخ روز بخور دلال دور هم جمع شدند زیر پرچمی که دسته اس ساخت امریکایت سینه میزنن.خطر اصلاحات اونوقتی مشخص میشه که در انتخابات 1400 پس از شکست و بهم ریختن قشون ممد تَکرار ناگهان ریش گذاشته و یقه و آشتین را میبندد و با یک من انگشتر عقیق و تسبیح با چهره جدید میخوان باز دلال بازی کنند؟؟؟!!! قیافه هاشون دیدنیه وقتی ملت با اوردنگی میندازنشون بیرون. دلال بازی موقوف فقط اقتصاد مقاومتی.
  • DE ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    اگر توافق موشکی را امضا نکنیم اروپا را از دست می‌دهیم/ اَه سَنت, اَه سَنت , اَه سَنت هزاران بار اَه سَنت به اصلاحاتچی ها . گَندش را درآوردند یا به قول مردم اصلاحاتش را درآوردند. حداقل منافقین علنا اعلان جنگ با ایران و اسلام و استقلال ایران کردند.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    هرچیزرابهانه تحریم کردیم بی برنامگی، بی مدیریتی، بی نظمی بی تدبیری، واردات مضرغیرضرورمشابه داخل تعطیلی کارخانه وکارگاه تولیدی کوچک ،قاچاق کالا،ضربه های به کشورزد!رهبرعزیزده سال میگه اقتصادمقاومتی ازوابستگی نفت خارج شیم پرهیزازخام فروشی کوگوش شنوا؟اینم قیمت نفت !امام اون زمان یه عده شمانبودید یابچه !فرمودجنگ هم نعمت بودکه خودکفا بشیم وهم لعنتی باعث ویرانی میشه! زمان برجام میگفتن کاسبان تحریم افراطیون بریدصحبت هاامام سال ۶۰اصن بحث انرژی هسته ای نبودامام هم پس افراطی بود رک بگید امام هم قبول نداریداینقددم ازامام ورهبری نزنید؟یه عده میگن بدون غرب نمیتونیم کارکنیم وابسته به غرب شیم،عده میگن نه نشستن دست روهم که مابهتریم بلندشدیدهمت کنید تلاش کنیدباامکانات کم شروع کنیم چاره ای نیست قانون جنگل دردنیا هرکی زورداره زورمیگه؟
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 1
    باسلام تندروها موفق نخواهن ش حتی بمب اتم.هم داشته باشن ادامه راه تندروها نابودی کشور خواهد بود اصلاح طلب ها هم در دل ملت جای ندارن تندروها اگه ملت براشان ارزش دارن باید یک رفراندوم بذار همین سیاست چهاردهه بله ی خیر مسیر مشخص خواهد شد چند درصد ملت پشت سرشان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس