کد خبر 1067570
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
تل‌آویو پیشرفت مذاکره غیرمستقیم با حماس برای تبادل اسرا را تایید کرد

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی مذاکرات با حماس به منظور تبادل اسرای فلسطینی با جنازه‌های صهیونیست‌های مفقود در غزه را تایید کرد.

به گزارش مشرق، «یواف گالانت» وزیر امور مهاجرت رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) تایید کرد مذاکرات ابتدایی برای تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» انجام شده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» گالانت در مصاحبه رادیویی با شبکه «کان»، گفت موضوعات مطرح‌شده در این مذاکرات، سریعتر از گذشته در حال پیشرفت است اما نباید فعلا انتظار زیادی داشت.

بیشتر بخوانید:

کان همچنین گزارش داد که وزرای کابینه صهیونیستی درباره مذاکرات برای آزادی دو شهروند و پس گرفتن باقیمانده جنازه‌های دو نظامی صهیونیست مفقود شده در نوار غزه، مطلع شده‌اند.

این شبکه رادیویی همچنین به نقل از منابع مطلع به موضوع گزارش داد تل‌آویو با امضای قرارداد دو مرحله‌ای مخالف است و می‌خواهد آن دو شهروند و جنازه‌ها همزمان تحویل داده شوند.

به نوشته تایمز اسرائیل، رژیم صهیونیستی در ازای این توافق، قصد دارد «کمک‌های انسانی» به نوار غزه ارائه داده و پروژه‌های اقتصادی در این منطقه را پیشرفت دهد.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس پیشتر در این باره گفته بود که این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان اسیر، امتیازاتی جزئی در پرونده تبادل اسرا بدهد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش کرد که «یروم بلوم» هماهنگ‌کننده امور اسرا و مفقودشدگان صهیونیست با خانواده‌ «اورون شائول» و «هدار گولدن» دو سرباز صهیونیست اسیر در غزه ارتباط برقرار کرده و به آنها اطلاع داده که این رژیم از حماس تماس‌هایی غیر مستقیم برای تبادل آنها دریافت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس