کد خبر 1067557
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
لیگ برتر

از میان ۱۶ باشگاه که در لیگ برتر حضور دارند فقط ۳ باشگاه خواهان لغو مسابقات نیستند.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان چند ماهی است که فعالیت‌های مختلف را مختل کرده و مسابقات ورزشی هم در همین راستا در اکثر کشورها به تعطیلی کشیده شدند و فوتبال هم از این قائده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید:

برای شروع فوتبال باید چند ماه دیگر صبر کرد

در روزهای اخیر شاهد این موضوع بودیم که لیگ فوتبال چند کشور از جمله هلند و تا حدودی فرانسه نیمه کاره رها شده و دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد و از گوشه و کنار خبر می‌رسد به زودی کشورهای دیگری هم چنین تصمیمی در قبال بازی‌های باقی مانده‌شان خواهند گرفت چرا که وضعیت شیوع کرونا و پیش‌بینی‌هایی که از ادامه این وضعیت و مدت زمانی که درگیر آن هستند امکان ادامه رقابت‌ها را به آنها نمی‌دهد.

در ماه‌های اخیر هم حرف و حدیث در مورد وضعیت لیگ برتر ایران زیاد بوده و اظهار نظرهای مختلفی در این خصوص مطرح شده ولی هنوز فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم قطعی برای لغو مسابقات یا ادامه رقابت‌ها نگرفته‌اند و صحبت‌هایی از تلاش برای برگزاری ۹ هفته باقی مانده از لیگ نوزدهم مطرح شده که تا کنون امکان آن میسر نشده است.

در حالیکه زمزمه‌هایی از شروع مجدد تمرینات از نیمه دوم اردیبهشت و برنامه ریزی برای ادامه رقابت‌ها در خردادماه از سوی سازمان لیگ به گوش رسیده ولی روز گذشته مسئول کمیته پزشکی فیفا اعلام کرد کشورهای مختلفی که در حال حاضر لیگشان تعطیل است به این زودی‌ها به فکر شروع مجدد رقابت‌ها نباشند و به احتمال زیاد تا شهریورماه چنین امکانی وجود ندارد که اگر این موضوع فراتر از یک اظهار نظر باشد و جنبه قانون و ابلاغیه به خودش بگیرد اختیار شروع مجدد بازی‌ها از فدراسیون فوتبال گرفته شده و طبق دستورالعمل باید تا چندین ماه دیگر هم برای از سر گیری مسابقات تحمل کرد.

در کنار همه اینها چند بار در اظهار نظرهای مسئولان فدارسیون و سازمان لیگ عنوان شد که تصمیم در قبال ادامه رقابت‌ها منوط به نظر خود باشگاه‌ها هم هست و با درنظر گرفتن چنین مواردی سرنوشت ۹ هفته باقی مانده از لیگ نوزدهم را مشخص می‌کنند.

نظرسنجی رسمی از سوی سازمان لیگ هنوز به دست باشگاه‌ها نرسیده ولی تا اینجای کار طی صحبت‌های شفاهی و غیر رسمی سازمان لیگ با مدیران باشگاه‌ها اکثریت قاطع روی لغو ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم توافق دارند و ۱۳ باشگاه از ۱۶ باشگاه حاضر در لیگ برتر تمایلی ندارند که در ۹ بازی بعدی شرکت کنند.

بر اساس شنیده‌ها ۳ باشگاهی‌ که تاکنون موافقت خود را با تعطیلی مسابقات اعلام نکردند پرسپولیس، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان هستند و ۱۳ باشگاه دیگر نظر به لغو مسابقات دارند.

افشین پیروانی هم در برنامه فوتبال برتر این هفته به طور غیر مستقیم از این باشگاه‌ها گلایه کرد که با توجه به رتبه تیمشان در جدول خواهان لغو مسابقات هستند و اگر دقت کنید ۳ باشگاهی که به دنبال تعطیلی رقابت‌ها نیستند پرسپولیس صدر جدولی است که قهرمان محتمل لیگ است و فولاد و صنعت نفت رتبه ششم و هفتم لیگ برتر که شانسی برای اضافه شدنشان به جمع ۴ تیم اول و کسب سهمیه وجود دارد تمایل دارند مسابقات ادامه پیدا کند.

حال باید دید تصمیم فدراسیون فوتبال در قبال وضعیت لیگ نوزدهم در نهایت چه خواهد بود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    34 29
    برای افشین پیروانی مهم جون آدما نیست.. مهم فقط جامهاییه که بهشون هدیه میدن ما طرفداران نساجی(و بقیه تیم های شمالی در سایر لیگ ها) دوس داریم بریم ورزشگاه بازی تیممون رو از نزدیک ببینیم.
    • حامد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      30 23
      این جام رو هم از طریق اسنپ به لنگ واگذار کنید تا با برگزاری بازیها باعث قتل عام هواداران فوتبال نشن
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      28 16
      به وجدان خودت جواب بده اگه جایگاه پرسپولیس رو داشتی این حرف رو میزدی یا نه
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      16 10
      چی میشه از تلوزیون تماشا کنی بهتر از اینه که کلا لغوشه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 9
      دوست عزیز اینا اگه وجدان داشتند که اینقدر دروغ وتهمت به نایب قهرمان آسیا نمی بستند اونم با دهان روزه!!!دوستان عزیز برفرض لیگ مهندسی شده و ما توی سه سال تونستیم 7جام ببریم اونم با پارتی(که اینم هرجای دنیا برین بگین بهتون میخندن)نایب قهرمانی آسیا رو اونم با 12یا 13بازیکن رو که دیگه نمیتونین پنهان کنین؟؟!!!به خداقسم اینقدر بهانه های الکی نیارین یه کم تلاش کنین .تازه لیگ مهندسی شده لیگ قهرمانان که مهندسی نشده ؟؟!!اونجا چرا هیچ حرفی برای گفتن ندارین؟؟!!
    • SE ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      9 7
      10 امتیاز برتری نسبت به تیم دوم جایی برای این اراجیف کیسه و تراخت نمیذارد
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      13 4
      نائب قهرمان آسیا.. چه افتخار بزرگی.خخخخخخخخخخخخ البته شنیدن صدای سوت فینال و دیدن رنگ توپش بعد از نیم قرن افتخار بزرگی هست.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      1 6
      بایدهم مسخره کنی !!!درست به نایب قهرمان جام نمیدن ولی همه آسیا متحیر مونده بودن که چطور میشه تیمی که 12 13بازیکن بیشتر نداره بیادو دوبار پیاپی به نیمه نهایی برسه و بین تمام تیم های غرب آسیا قهرمان بشه . اونم تیم هایی از قبیل الدحیل که همه رو شیش تایی میکردن،هنوز ما پرسپولیسی فراموش نکردیم که چطور میترسیدید از الدحیل و بعداز قرعه کشی میگفتین پرسپولیس دیگه کارش تموم شده ،هنوز فراموش نمیکنیم....
  • سعید IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    21 20
    تعطیلی لیگ بابا این حرفو نزنید ازشما میخندد تا وزیر هست تا دبیرکل فدراسیون هست ادامه مسابقه هم هست اونا بامهندسی ۳ امتیازو ب پرسپولیس دادن تا قهرمان بشه حالا بیان ومسابقات رو لغوکنند.اصلا ۱درصد هم امکان ندارد لغو بشه.
    • پرسپولیس قهرمان IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 9
      وزیر اومده واسه ما گل زده و فدراسیون هم پاس گل داده که ما ده نفره میریم فینال آسیا و سه سال پشت سر هم قهرمان لیگ بشیم و قهرمان جام حذفی و سوپر جام و الانم اولیم با اقتدار؟؟؟ خجالت بکشید از این حرفها و اگر مرد مسابقه هستید در زمین مشخص کنید.نه اینکه داخل رختکن قایم بشید و به ترکیه پناهنده بشید.این حرفها لوث شده دیگه
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      6 7
      سوزش داره برای طرفداران سپاهان . برید یقه تاش و قلعه نویی رو بچسبید که از رویا رویی با پرسپولیس وحشت داشتند و نیومدن
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      4 10
      وزیر گفته تو نیمه نهایی جام حذفی پارسال تو دقیقه 113، مهدی کیانی (سپاهان) پنالتی رو گل نکنه و بعدش ما سپاهان رو حذف کنیم و تو فینال برنده و قهرمان بشیم.
    • حسن IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      6 3
      در پاسخ به پرسپولیس قهرمان وزیر براتون گل نزد بلکه سوپر گل زد.وقتی عضو منسوب وزیر در هیئت مدیره استقلال(موسوی) به استرا پول نمی ده تا فراری بشه بعد ۷ میلیارد به پرسپولیس کمک میکنه و اون یکی عضو هییت مدیره منسوب وزیر به دیاباتا فیش فتوشاپی پرداخت میده تا قهر کنه،دیگه نیازی به گل زدن شخص وزیر براتون نیست.
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      0 6
      اول از همه، تو برگشت فصل پیش و رفت همین فصل، استقلال پنالتیاشو به پرسپولیس گل کنه بعد به داور و وزیر و فدراسیون و زمین وزمان گیر بدین.
    • کاربرجدید US ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      خاک تو سر بی شعورت. عوضی
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    16 16
    تمام کشورهای اروپایی لیگشون رو شروع می کنند، ترسوها با میرن ترکیه با توی رختکن قایم میشن. الانم که دیگه بهونه بعدیشون جور شده. باید تیم قهرمان مشخص بشه
    • امیر IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 2
      البته قبل دوران مسعود شماها فقط میگفتین فوتبال فقط اروپا(همون دورانی که کاپیتانتون محمد نوری بخاطر موندنتون تو لیگ برتر سجده شکر میگذاشت) تا اینکه وزیر مسعود اومد و .......
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      3 1
      هلند و فرانسه تعطیل کردن ایتالیا هم باشگاهاش گفتن بازی نمیکنیم اسپانیا هم ۹۰ درصد تعطیل میشه انگلیس هم تیم کلوپ با ۲۵ امتیاز اختلاف گفته جون یک انسان هم برام مهمتر جام اینجا شب و روز افشین پیروانی مصاحبه میکنه جام رو بدین به ما....
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      10 0
      اتفاقا تمام کشورهای اروپایی لیگشون رو نیمه کاره اعلام کردن و گفتن لیگ امسال دیگه برگزار نمیشه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    10 11
    تمام کشورهای اروپایی لیگشون رو شروع می کنند، ترسوها با میرن ترکیه با توی رختکن قایم میشن. الانم که دیگه بهونه بعدیشون جور شده. باید تیم قهرمان مشخص بشه
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    18 12
    از ۵۰۰۰۰ شرکت کننده ی دوی ماراتن هم ۴۹۹۹۹ نفر خواهان لغو مسابقه هستن .......!
    • حسن IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      9 1
      مثالت مصخره بود. ولی جالبش اینجاست در مورد قرنطینه کشورهای پیشرفته که تولیدات عظیم داشتن قرنطینه کردن و روزانه میلیردها دلار زیان دیدن ولی اینجا گفتن تولید لطمه می خوره. حالا هم لیگهای پولساز اروپایی تعطیل کردن لیگ زاغارت ایران میخواد ادامه بده!!!
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      3 2
      افرین - مثال به جایی زدی
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    10 10
    تمام کشورهای اروپایی لیگشون رو شروع می کنند، ترسوها یا میرن ترکیه یا توی رختکن قایم میشن بعد میگن اسنپ. اون شمایید که دنبال جام مفت و چهارجانبه می گردید. الانم که دیگه بهونه بعدیشون جور شده سلامتی مردم. باید تیم قهرمان مشخص بشه
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    14 12
    برگزاری فوتبال هیچ خطری ندارد بازی بیست ودو نفر که تست هم داده اند خطرناک تر است یا سوار شدن بیست ودو نفر داخل اتوبوس شرکت واحد یا کار در خط تولید کارخانه
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    18 16
    به جز لنگ!لنگ حقیر همیشه ساز مخالف
    • Hesam IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      3 7
      شما کیسه کشا که تو عمرتون جام ندیدید امسالم چون پرسپولیس صدر جدوله میخواین لیگ تعطیل بشه
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 6
      حقیر تویی کیسه کش
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    7 8
    فرانسه پاریسها با اقتدار اول بودند لیگ را نیمه کاره رها کردند باید اعتراض کنه
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 0
      پی اس جی قهرمان اعلام شد
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    11 10
    باشگاه ها و هواداران باید یکبار جلو تصمیمات وزارت پرسپولیس را بگیرند.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    4 8
    استقلال و سپاهان و تراکتور چون میدونن نمی توانند قعرمان شوند باید هم به پایان لیگ رای بدهند
  • زاگرس IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 2
    مسولین سازمان لیگ لطفاً به حرف بازنده‌ها گوش نکنید.قشنگ معلومه که بازنده ها خواهان توقف ولغو بازین.ازاین سیزده تیم هر کدام جای پرسپولیس بود برای ادامه بازیها خون به پا میکرد. لطفاً در هر زمانی که شرایط جور شد این ۹هفته رو بشکل فشرده و بدون تماشاگر برگزار کنین و باتوجه به شیوع احتمالی ویروس تو پاییز فصل آینده رو لغو کنین. درضمن جون فوتبالیست ها ازجون این همه آدم که دارن برای کشور عزیزمان فعالیت میکنن عزیز تر نیست مثل راننده وکاسب وکارمندو.....ختم کلام والسلام
    • علیرضا IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 2
      بازنده شمایید که هنوز بازیکنانتان بعداز دربی تو سجده شکرند و در زمین خودتان توسط سپاهان له شدید حالا یه اتفاقی که همه میدونند چی بوده افتاده سریع با با مسعود سه امتیاز براتون گرفته ترسو ی حقیر سپاهان از حقش گذشت و گفت تو زمین بیطرف بازی میکنیم ولی شمافقط هدایتی و بابا مسعود رو دارید
  • US ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 6
    بزدلهای گروه تاسیون
  • GB ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 3
    فوتبال ما که دولتیه مثل اروپا نیست که درآمدش از راه پخش تلویزیونی و فروش بلیت باشه ومجبور باشند لیگ هاشون ادامه بدن تا خرجشان دربیارن همون بهتر تعطیلش کنند تو این هاگیر واگیر فوتبال میخواهیم چیکار؟!
  • سامان023 IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 4
    نمیدونم اگه اینهای که میخان لیگ تعطیل بشه و بعد از اول سر گرفته بشه جای این سه تا تیم بودند هم بازم جان مردم علم می کردند با اینکه خوب میدونم پرسپولیس شایسته قهرمانی هست بر فرض اینکه این لیگ رو هم تعطیل کردند آیا کرونا اگه تا چند سال دیگه ادامه داشته باشه این تیم ها بازم هم خواهان لغو بازی ها و شروع نشدن فصل بعد هم هستند و اونجا هم جان مردم براشون اهمیت داره سوال دوم یعنی شروع شدن فوتبال بدون تماشاگر خیلی برای جان مردم خطرناک هست پس جان مردمی که سواراتوبوس، کارخانه ها و صف نانوایی تاکسی ها اینها اهمیت نداره فقط با شروع شدن فوتبال کل کشور دچار بدترین اتفاق ها گردن فوتبال و پرسپولیس هست ایا واقعا پوکر قهرمانی و فوتبال اینقدر میسوزونه که بعضی وجدان شو کنار گذاشتند و با کمال بی وقاهتی حرف میزنند آیا شما که اگه جای پرسپولیس بودین واینکه هم زحمت میکشیدن بازم هم میخاستین لغو بشه التماس تفکر
  • US ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 4
    شله زردها بعد از امتیاز کمیته استیناف سعی می کنند با لابی گری لیگ تعطیل بشه. از اون طرف هم کیسه کشا باید دنبال سومی یا چهارمی باشند. مشخصه که باید درخواست تعطیلی لیگ بدن
  • طاهرخانی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 2
    یاد روزی افتادم که معلم می خواست امتحان بگیره می گفت اونای که راضی اند دستشون بیارن بالا تو 40 نفر فقط 2 نفر دستشون بالا بود خخخخخ
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    4 3
    جام مال پرسپولیسه دیگه. مسخره ش رو درآوردین. با ده اختلاف امتیاز با اقتدار در صدر جدول و تیم هایی که قراره باهاشون بازی کنه هم هیچکدوم بالای جدول نیستن.
  • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    4 7
    حقانیت پرسپولیس وقتی ثابت میشه که سایتایی مثل نودوفوتبالیه چیافوادی ورزش سه پژمان راهبر خبر ورزشی راهبر ومشرقو خبرانلاین علیه پرسپولیس هستند این خودش یعنی حق باماست .ضمنا اگراعلام کنندپرسپولیسم بعنوان قهرمان انتخاب شده دوباره همین سایتاوتیمای تحت حمایتشون میان میگن لیگ باید برگزار بشه
  • حسن IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 1
    آقای پروین شما پیشکسوت تیم هستیدتمام ماجرای بازی اصفهان را تلویزیون نشان داد مردم قضاوت میکنند اما شما محبت کنید افشین خان را نصیحت کنید کری خواندن با بی ادبی فرق دارد شما با این روش منفور میشوید
  • محسن IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    اونی که میگه نایب قرمانی اسیا چه افتخار بزرگی کدوم تیم ایرانی تو این دهه رنگ فینال اسیا رو دیده اخه اونم با پنجره بسته یا طرفدار تراختور سازین که 8 سال تو لیگ 1 دست وپا میزدین یا طرفدار کیسه این که اون ستاره هاتون تو تورنمنت 4 جانبه بوده رنگ فینال اسیا رو با ورژن جدید ندین یا طرفدار شله زردین که 12 ساله تا نیمه نهاییشم نرفتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس