کد خبر 1067550
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
روسیه: هرگونه حمله موشکی آمریکا را پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که مسکو هرگونه حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک زیردریایی آمریکا را حمله با تسلیحات اتمی تلقی می‌کند، بنابراین با یک حمله تلافی‌جویانه پاسخ آن را خواهد داد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که مسکو هرگونه حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک زیردریایی آمریکا را به عنوان حمله با تسلیحات اتمی تلقی می‌کند بنابراین با یک حمله تلافی‌جویانه پاسخ آن را خواهد داد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی همچنین ادامه داد که اقدام آمریکا در استقرار زیردریایی‌ حامل موشک‌های بالستیک با کلاهک‌های هسته‌ای کم‌قدرت یک گام خطرناک است که منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی توضیح داد: ‌«ما مقاله‌ای که در ۲۴ آوریل (پنجم اردیبهشت ما) در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته بود و به موضوع ایجاد کلاهک‌های هسته‌ای کم قدرت w76-2 و استقرار آن در برخی از زیردریایی‌های تریدنت این کشور اشاره داد، ملاحظه کردیم. همانطور که قبلاً بارها گفته‌ایم ما این مسئله را یک گام خطرناک می‌دانیم و معتقدیم که عامل ثبات‌زدایی می‌شود».

این دیپلمات روس سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد که مسکو هرگونه حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک پرتاب شده از زیردریایی آمریکا را صرفنظر از ماهیت‌ آن، حمله با استفاده از سلاح‌های اتمی قلمداد می‌کند و بر اساس حملات تلافی‌جویانه پاسخ خواهد داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کده بود که اقدام آمریکا در تولید موشک‌های W76-2، خطر تقابل اتمی را افزایش می‌دهد.

 بنا به گفته کارشناسان آمریکایی موشک‌های جدید آمریکا قدرت انفجاری پنج تا شش کیلوتُن را دارد.

اواسط بهمن‌ ماه سال ۹۸، پنتاگون اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا به منظور «بازدارندگی» دشمنان و رقبای خود از جمله روسیه، موشک‌های اتمی کم قدرتی را در زیردریایی‌های خود مستقر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    57 18
    تاثیر موشک های سپاه به عین الاسد
    • رضا IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      10 1
      آمریکا و شوروی 70 ساله از جنگ سرد تا کنون با هم کل کل میکنن
    • F35 US ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      به زودي روسيه و چين در كسري از ثانيه و به طور همزمان با خاك طويله يكسان خواهند شد ، ضمنا هر گونه شليك به سوي خاك آمريكا با سيستم هاي پدافندي فوق پيشرفته فضايي - ليزري مهار خواهند شد ، مردم آمريكا آسوده بخوابيد كه ما در پنتاگون بيداريم .
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      8 2
      پوشک پوشیدی؟
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      10 1
      F35 چی زدی
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      8 1
      آره ارواح امواتت f35 تو یکی بیداری
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      31 4
      آره آن ها هم نشستند تا شما نابودشان کنید.خخخخخخ . این مردک از بس که فیلم هالیوودی دیده فکر میکند زندگی بعد از جنگ اتمی امکان پذیر است .پدافند فوق پیشرفته آمریکا !!!!! به نظرم تو هم بخواب که بیدار هم باشی خیلی تفاوتی نمی کند چون کلا خوابی. اما برای روشن شدن مغزت (اگر داشته باشی) باید بگویم در یک جنگ اتمی بزرگ در هر نقطه از زمین .تمام موجودات جهان در یک زمستان هسته ای از بین خواهند رفت . البته این نوع خیالات مربوط به امثال شما واداده های به غرب است در صورتیکه ما شیعیان مسلمان ، منتظر ظهور قائم آل محمد مهدی موعود عج و حضرت عیسی بن مریم ع هستیم و آنوقت است که مردم آمریکا و همه جهان از خواب لیبرال دموکراسی بیدار میشوند و دمار از روزگار امثال شما لیبرالهای سرمایه سالار سرا پا عقده قدرت در پنتاگون و واشنگتن در می آورند. در منطقه اسلامی هم که امت مسلمان همین کار را با امثال شما به زودی خواهند کرد و مطمئن باش فرصت استفاده از هیچ سلاحی را پیدا نخواهی کرد .البته این ها را به تو نگفتم چون تو فقط یک منافق آلبانی نشین هستی که وق وق اضافی می کنی.این را نوشتم که اگر اربابانت سواد خواندن فارسی داشتند زودتر توبه کنند و یک فکری برای بعد از مرگشان بکنند.چون ظاهرا با جنایات ضد بشری که تا به حال انجام داده اند در جهنم جای خواهند گرفت و دیگر جائی برای ساخت سلاح لیزری و سیلیکون ولی و اف 35 و موشک اتمی ندارند. آنجا فقط قدرت خداوند متعال است و همه بندگان گناه کار در پیشگاهش سر به زیر و مطیع قدرت الهی.نا امید نشو . تو هم فریب خورده ای اما تا از این دیرتر نشده توبه کن و قرآن بخوان شاید آدم شدی . اللهم عجل لولیک الفرج
    • DE ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      9 1
      فیلم‌های تخیلی هالیوودی زیاد نگاه نکن مغزت از اینی هم که هست بیشتر خراب میشه. مراقب خودت باش توی آمریکا کرونا نگیری و به دیدار مک کین بشتابی.
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      4 0
      در پاسخ به F35 ،خیلی احساس آمریکایی بودن دارید.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      16 1
      قراره به این F35 نشان موشک فاتح313و قیام بدن ذوق مرگ شده
    • ممد IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 3
      روسیه بزرگ ترین قدرت موشکی دنیاست..... فقط با موشک شطان ۲ میتونه کل تگزاس رو نابود کنه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    10 42
    براتون یه تجزیه دیگه درنظر گرفتن. حیف موشک نیست به شما بزنن؟؟؟ اون موقع که شوروی بودید و کلی طرفدار داشتید بدون شلیک گلوله پوکوندنتون الان که همه همسایه ها ازتون متنفر هستن با فوت فرو میپاشید. یک کشور پیر که جمعیت مسلمانش با سرعت زیاد در حال افزایش است و فقط پول نفت و گاز دارد که اونم داره تعطیل میشه. همین عجوزه مجبور میشه خیلی کارها بکنه.
    • محمد رضا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      13 6
      باز وطن فروش اجاره ای حرف زدی. فعلا که آمریکا به شر یک ویروس کوچولو درمانده شده. راستی خودتونو یک جا ماهی چند اجاره به شرط تملیک دادین
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 1
      هرکسی روسیه رو اقد کنه وطن فروشه؟
  • سیروان مهابادی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    15 3
    امریکا در جریان لشکرکشی نمایشی به سوریه به بهانه حمله به داعش در اطراف عین الاسد (شهر کردنشین سوریه) از این نوع بمبها بصورت آزمایشی استفاده کرد و یک خبرنگار خارجی این مطلب را با افشای تصاویر انفجار اعلام نمود.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    10 3
    نه آمریکا نه روسیه جرئت اقدام نظامی علیه هم ندارند
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      7 3
      14:11 حق با شماست ولی این آمریکاست که همیشه داره تهدید میکنه و روسیه جوابشو میده، این از نظر شما فرقی نداره؟؟!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    28 2
    بعد به ایران میگن این نوع سلاح ها به درد نمیخورن...
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      11 2
      این سلاح توسط رهبر جمهوری اسلامی حرام اعلام شده
    • نعمت سینگ و اینا... IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      آقایون درود کسی از شما اگر از دف دف ۳۵ نشونی داره بگه تا این خود فروخته را با قدرت مانور اف ۱۴ در ارتفاع نیم پایی از سطح زمین وقتی ارسه به دف ۳۵ تنگ میشه رو نشونش بدم و اینا...
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    29 5
    ما که در هر صورت تحریم هستیم چه بهتره که صنعت هسته ای رو شکوفا کنیم
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      25 2
      کاملا موافقم
  • وطن پرست DE ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 1
    قدرت های هسته اقدام به تولید تسلیحات هسته ای با قدرت محدود کرده اند تا این تسلیحات رو بعنوان تسلیحات متعارف استفاده کنن اما کشور ما سربازهای خودش رو از این تسلیحات نوین متعارف محروم کرده و درقبالش جام اخلاق دریافت کرده. بنظرم بهترین وقت هست که سلسله گزارش هایی درمورد جنگ افزارهای هسته ای متعارف منتشر بشه تا افکار عمومی ذهنتیشون در مورد بمب هسته ای اصلاح بشه. دنیا به سمت جایگزین کردن مواد هسته ای با انفجار محدود با تی ان تی هست.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    14 4
    آماده آزمایش تسلیحات هسته ای خود هستیم.
    • مهدی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      3 5
      فقط کلاهک هسته ای بین قاره ای هست که میتونه آمریکا رو سرجاش بشونه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 3
    خفه شو بزمجه ترامپتون سر جنگ اقتصادی با چین خیلی هارت و پورت می کرد یکدونه وزیرش رفت دیدار ترامپ از فردا اربابت دست و پاشو جمع کرد پس وقتی از هیچی خبر نداری زر اضافی نزن جیره خور.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    4 9
    آره ارواح بابات گاگول همین چهارتا موشک اتمی که کره شمالی داره کابوس شده برای ترامپ جونت و نمی دونه چجوری جمعش کنه بعد می خواد با روسیه قدرت اول موشکی دنیا و چین ابرقدرت اقتصادی در بیافته یا واقعا خیلی احمقی یا خودت رو به حماقت زدی.
    • GB ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      8 6
      خخخخ انگار ۲۰:۳۰ زیاد میبینی!!!!
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 6
      خخخخ تو انگار پی پی سی یا سی اَن اَن زیاد نگاه میکنی! خخخخخخ
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 0
      جنگ اتمی جنگ دو سر باخته.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    7 2
    احتمالا این اراجیفی که این مزدور اجاره ای پشت سرهم بافته نتیجه مرگ مغزی های عین الاسد که تو مخ این هویج بدجوری اثر گذاشته.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 6
    کدوم پنتاگون کریم شیره ای همون پنتاگون که فعلا ده هزا ر تاشون کرونا گرفتن و کنار هم روتخت دراز به دراز خوابیدن تو همینطوری بیدار باش تا جونت از یکجات بیاد بیرون.
  • علیرضا IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 1
    بازهم جنگ زرگری اگر می‌خواهید حقیقت روسیه و آمریکا را بداند فقط باید روابط پوتین و ترامپ را دنبال کنید اینها میخوان کشورهای جهان دوبخش باشند حالا خواسته یا ناخواسته مثل ما که ی زمانی می‌گفتیم نه شرقی نه غربی ولی الان از موضع گیری یا حمایت کشورهای شرق ذوق زده میشیم
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 3
    f35 بایدم در پنتاگون ۲۴ ساعت هشیار و بیدار باشید چون موشک های سوم خرداد بدجوری ترس و وحشت به کامتون انداخته....
  • m IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 8
    F35 اون موقع ک تو هنوز ب دنیا نیومده ۶۰ سال پیش روسها بمبی هیدروژنی را ازمایش کردن بقدرت ۵۷میلیون تن تی ان تی وبقدرتی برابر شش هزار برابر بمب امریکا ک در ژاپن انداخت الانم موشکهای قاره پیما با سرعت سرسام اوری هم چین وهم روسیه دارن ک علاوه بر ضد راداربودنش قدرتی برابر با ۱۴۰۰برابر با بمبی ک امریکا انداخت توژاپن دارن .ترامپ اولا میگفت کره ی شمالی را با ی بمب هسته ای نابود میکنیم اما بعد ک دید کره موشکهای قاره پیمای هسته ای داره ب همون تحریم بسنده کرد.دراخر بگم فقط از مسولین نظامی کشور خودمون میخام موشکهای هایپر سونیک قاره پیما ی اتمی را در دستور کار قرار بدهند چراک حتی رهبر هم یبار تو سخنرانیهاش فرمودن ک اگر خواستیم سلاح هسته ای بسازیم از کسی اجازه نمیگیریم.دراخر بگم سربازهای امریکایی همونان ک وقتی گیر افتادن تو شلوارشون خراب کاری کردن
  • Zarei IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    خدائی جوونای گل و آقائی توی مملکتمون داریم ،تا یک اجاره ای ماهی چهارهزار دلاری واق میکنه یه لقمه گلوگیر میچپونن تو حلقش تاخفه بشه واگر غیرت داشته باشه ازخجالت بمیره ،اینها یا تیرانا نشین هستند یا کالیفرنیا،که مجموعا ازیه آخوره نشخوار میکنند واز دوری وناتوانی فکری اونقدر عقده توی گلوشون جمع شده ،که میخوان با خوش خدمتی باقیمانده عمرکثیف فسیلی خودشون رو درجهالت همیشگی بگذرونند وچیزی هم گفته باشند که ارباب با لگد بیرونشون نکنه ،درکل من وایران به جوونهای فهیم خودمون افتخار میکنیم ودعا میکنیم که حتی مخالفان مردم ایران هم سرعقل بیان وچندروزباقیمانده عمرشونو با جهالت وتعصب بیجا به زندگی یزید ابن معاویه تبدیل نکنند ،تا پس از مرگ شرمنده خداوخلق خدا نباشند .
  • احمدرضا عموسلطانی IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    سلام باعرض سلام وخداقوت به تموم انسانهای آزاده وحامی مظلومان جهان که برای رسیدن به کمالات معنوی انسان که خواست خدا وپیامبران بوده وهست یک نفرویا گروه های ظالم هنوز باور ویقین پیدانکرده اند که کوچکترین دردی بزرگترین قدرت نماهای پوشالی رابراحتی ازپا درمیآورد وهمین افکار شیطان صفتی وگمراه کننده انسان آنان را دورازحقایق قدرت برتر جهان که همانا خداوندیکتا است غافل میکند بازهم افسوس وهزاران افسوس ودرودفراوان به روح شهدای کربلا ویاران باوفای اباعبدالله که کلیه شهداازپیدایش آدم تااکنون که این مهم را باخون خود مهر وامضا کردنند که کره زمین فقط جایگاه رسیدن به قرب الهی نه چیزی بیشتر وصبرخدا انسان رافقط مهلت دهنده است جواب ظالم عنقریب بست طولی نکشد باپاسخ خداپسندانه داده شود وچندان فرقی نمیکند ازکدام ملیتی باشددرودوسلام به روح کلیه شهدا جمهوری اسلام ایران وجهان وشهیدآزاده این زمان حاج قاسم سلیمانی سپاس وتشکر ازخدا
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    نظرمن اینه که ترامپ یابشکه هیچ غلطی نمی کند خخخخ
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 2
    آمریکا خر ایرانه .آمریکا اگه برای دنیا لاته واسه ایران و همپیماناش شکلاته
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    F35 کرونا زدی!
  • مقدم IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    انی ممدکم بالف من الملائکه مردفین(انفال۹) من شما راباهزاران فرشتگانی که پشت سر هم فرود می ایند کمک میکنم. لشکر اسلام پیروز. وعده خداوند حق است همانطور که در قران اورده که در جنگها رعب در دل دشمن می افریده وزیاد دیده شدن لشکر اسلام .(ربنا افرغ علینا صبرا وثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین)
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    اگر کشور آمریکا از تسلیحاتی کشور چین و روسیه کاملا آگاهی داشتند خیلی وقت پیش آنها را از پا در آورده بودند
  • احمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    اف۳۵ کجازندگی میکن؟؟؟؟؟اگه تو بیابونم زندگی کرده باشی باید تا حالا فهمیده باشی که دیگه امریکا قدرت مطلق نیست و روسیه و چین برترند
  • نعمت سینگ و اینا... IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    قربون آقایون با اجازه و اینا... من فقط شماره مامی اف ۳۵ میخوام. فهمیدم اسمش دف ۳۵ و اینا با اجزه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس