حسان دیاب نمایه

نخست وزیر لبنان با اشاره به اعتراضات گسترده روزهای اخیر در لبنان از اقدامات تحریک آمیز برخی در این زمینه پرده برداشت و به آنها هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، حسان دیاب نخست وزیر لبنان گفت: برخی به دنبال ایجاد فتنه میان ارتش و مردم لبنان هستند.

حسان دیاب ضمن تمجید از عملکرد ارتش و نیروهای امنیتی لبنان افزود: انتفاضه مردم علیه فساد انتفاضه ای طبیعی است اما اینکه مردم را در برابر ارتش لبنان قرار دهند، گواهی دهنده طرحی خبیث و پلید است.

وی تاکید کرد: بحران پیچیده ای است و شرایط معیشتی و اجتماعی بسیار سختی برای مردم است؛ اما دولت تمام تلاش خود را برای کاهش تاثیرات این بحران به کار می گیرد و کمک های مالی برای چند ماه میان خانواده های نیازمند پخش می کند و به این روند ادامه خواهد داد. ما می دانیم که این کمک ها کافی نیست؛ اما ما نهایت تلاش خود را برای کاستن از حجم بحران معیشتی به کار خواهیم بست و اقداماتی در آینده نزدیک در راه است.

بیشتر بخوانید:

بازی مالی-سیاسی آمریکا در لبنان با مهره‌های داخلی

دیاب گفت: اعتراضات مردم پس از اینکه متوجه شدند همه سیاست های قبلی به فروپاشی اقتصادی، مالی، اجتماعی و معیشتی منجر شده، طبیعی است. اینکه مردم به خیابانها بیایند موضوع عجیبی نیست اما آنچه عجیب است طرف و طرفهایی هستند که به دنبال تحریک و موج سواری و خدشه وارد کردن به تحرکات مردمی و سوختن کشور هستند.

نخست وزیر لبنان با اشاره به تخریب های برنامه ریزی شده موسسات و نهادها از سوی اغتشاشگران، اعلام کرد: برخی به دنبال فتنه میان مردم و ارتش هستند. برخی به دنبال دزدیدن ندای صادقانه مردم هستند. برخی عمدا به آتش زدن و نابودی روی آورده اند. برخی به دنبال هرج و مرج هستند و در این راستا حرکت می کنند زیرا هرج و مرج را حامی خود می بینند و از آن استفاده می کنند.

دیاب تاکید کرد: ما گزارش های کاملی از طرفهای تحریک کننده به اغتشاش در اختیار داریم و دستگاهها اسامی همه افرادی که موسسات را آتش می زنند و محله ها را به آتش می کشند و دارایی های دولتی و خصوصی را تخریب می کنند، در اختیار دارند و اگر این روند ادامه یابد اسامی را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: ما در حال حاضر بر حل بحران های مالی و معیشتی و اجتماعی متمرکز هستیم؛ اما افرادی هستند که بر درد و رنج های مردم می افزایند. کسانی هستند که به دنبال گرسنه نگاه داشتن مردم هستند.

نخست وزیر لبنان در پایان تاکید کرد: من مطمئن هستم که لبنانی ها به هر آنچه رخ می دهد واقف و آگاه هستند و از مردم می خواهم که صبر داشته باشند و به ما کمک کنند تا ما به کسانی که کارهایشان تعطیل شده است و نیازمندان در این روزهای سخت کمک کنیم؛ اما در حال حاضر نیاز به آگاهی است تا از این مصیبت عبور کنیم.

گفتنی است که شهر طرابلس و برخی دیگر از شهرهای لبنان شامگاه سه شنبه شاهد اعتراض و ناآرامی در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی بودند.

بر اساس این گزارش، بین ارتش و معترضان در شهر طرابلس درگیری صورت گرفته و اعتراضات در این شهر به خشونت کشیده شد.

طرابلس همچنین شاهد عملیات تعقیب و گریز میان ارتش لبنان و معترضان بود که به بازداشت شماری از اغتشاشگران که به تخریب و آتش زدن چند شعبه دیگر از بانک‌های این شهر اقدام کردند، منجر گردید.

نیروهای امنیتی لبنان برای پراکنده کردن معترضان در میدان عبدالحمید کرامی طرابلس که به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کردند، به شلیک گاز اشک آور مبادرت کردند.

ارتش لبنان پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در میان معترضان در طرابلس عناصر نفوذی حضور دارند که اقدام به ایجاد ناآرامی و آشوب می‌کنند.

معترضان در شهر صیدا هم به یک بانک حمله کردند و یکی از آنها با پرتاب مواد آتش زا به سمت این بانک لبنانی-فرانسوی آنجا را به آتش کشید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    اى واى من ! اندوه لبنان كشت ما را !
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    طرز گفتمان و کلمات نوشته ها خیلی آشناست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس