کد خبر 1067334
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
سیمئونه

سرمربی اتلتیکومادرید بهترین آمار پیروزی را در میان سرمربی‌های لیگ اسپانیا در رقابت‌های اروپایی دارد.

به گزارش مشرق، دیگو پابلو سیمئونه هشت فصل و نیم است که در اتلتیکومادرید حضور دارد و رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. حضور سرمربی آرژانتینی در تیم مادریدی مهم بود چون اتلتیکو توانست گام بلندی در رقابت‌های اروپایی بردارد. سیمئونه در میان سرمربیان لیگ اسپانیا بیشترین پیروزی را در بازی‌های اروپایی دارد. در این زمان قرمز و سفیدپوشان توانستند دو بار فاتح لیگ اروپا شوند و دو سوپرجام اروپا را به دست آورند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ سرمربی گران‌قیمت فوتبال جهان +عکس

همچنین دو بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کردند. این موضوع نشان می‌دهد تیم مادریدی تعداد بازی‌های زیادی در رقابت‌های اروپایی به ثبت رسانده است و همیشه عادت دارد در میان بهترین‌های فوتبال قاره سبز باشد. تماشای اتلتیکو در فینال های اروپایی در سال‌های اخیر به یک اتفاق عادی تبدیل شده است.

سیمئونه تاکنون ۶۲ پیروزی در اروپا به ثبت رسانده است و بالاتر از میگل مونیوس قرار دارد. او توانست با رئال مادرید ۴۹ برد کسب کند. جایگاه سوم به ویسنته دل بوسکه اختصاص دارد. او ۳۸ پیروزی به دست آورد. یوهان کرویف به همراه بارسلونا ۳۷ برد کسب کرد و ایرورتا رکورد ۳۰ بازی را به ثبت رساند.

سرمربی اتلتیکومادرید در تعداد بازی‌های اروپایی در میان تیم‌های اسپانیایی هم بهترین آمار را دارد. او در ۹۸ بازی هدایت روخی بلانکو را در این بازی ها به عهده داشت. ایرورتا در ۷۰ بازی سرمربی دپورتیوو لاکرونیا بود. دل بوسکه ۶۹ و کرویف ۶۸ دیدار را به ثبت رساند.

مدت زمان زیادی از نخستن بازی اروپایی اتلتیکو تحت هدایت سیمئونه گذشته است. این اتفاق در شانزدهم فوریه ۲۰۱۲ برابر لاتزیو رخ داد. بیش از هشت سال از آن بازی تاریخی گذشته است. اتلتیکو توانست تیم ایتالیایی را حذف کند و به مسیر خود برای صعود به فینال ادامه دهد. در بازی پایانی با جادوی رادامل فالکائو توانست اتلتیک بیلبائو را در بخارست شکست دهد. هدف سیمئونه این است که آمار خود را در بازی های اروپایی بهتر کند. این موضوع نشان می دهد که تیم مادریدی به پیروزی هایش ادامه خواهد داد. هدف کوتاه مدت قرمز و سفیدپوشان رسیدن به فینال این فصل لیگ قهرمانان است. روخی بلانکو توانست در یک هشتم نهایی با شکست لیورپول به دور بعد صعود کند اما بحران کرونا اجازه نداد ادامه بازی ها برگزار شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس