شورای شهر نمایه

رئیس شورای شهر تهران می‌گوید اختیارات شوراها باید افزایش پیدا کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی مطالب مفصلی با مضمون سالگرد انتخابات شوراها و محدودیت‌های آن منتشر کرده‌اند، روزنامه سازندگی از قول محسن هاشمی نوشت: شورای شهر دارای اختیارات محدودی است که مهمترین آن انتخاب شهردار است و سپس بخش تصویب مقررات و نظارت بر اجرای آن که در هر دو بخش شورای شهر دارای اختیارات بسیار محدودی است، یعنی نه می‌تواند در مقررات‌گذاری در شهر ورود کامل کند و حتی در مورد مسائلی نظیر طرح ترافیک هم باید تابع تصمیم شورای عالی ترافیک باشد و فقط تعیین عوارض در اختیار شورای شهر است و هم در بعد نظارت ابزارهای لازم برای نظارت بر عملکرد شهرداری مانند ابزارهایی نظیر دیوان محاسبات که در اختیار مجلس برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌هاست در اختیار شورای شهر نیست، پس در همین حد اختیارات محدود عملکرد شورا قابل قبول بوده است.

بیشتر بخوانید:

از اتراق ممنوع در پارک ها تا اجرای پروتکل‌های سختگیرانه

آفتاب یزد: شهرداری و شورای شهر غیر از سیاسی‌کاری بلد نیستند؟

اما از نظر مردم شاید این مسئله پذیرفتنی نباشد، به خصوص که در این دوره از شورا،‌  مشارکت مردم در انتخاب مدیریت شهری بی‌سابقه و سه برابر دوره‌های گذشته بود و انتظار تحول داشتند اما ساز و کارهای قانونی این بستر را در اختیار شورا قرار نمی‌دهد و به نظرم نهاد شورا یکی از ارکانی است که باید در مورد آن در سطح کلان کشور تصمیم‌گیری شود و اگر قرار است که واقعاً مؤثر باشد اختیارات قانونی به آن از طریق مجلس و دولت تفویض شود و اگر قرار است به صورت تشریفاتی و صوری باقی بماند که انتظارات مردم از شورا تعدیل شود که بتوانیم پاسخگوی آن باشیم.

این سخنان در حالی است که سیاسی‌کاری، حرف اول را چه در شورای شهر فعلی و چه شورای شهر اول (دوره اصلاحات که به اختلاف و انحلال از سوی دولت خاتمی انجامید) می‌زند. در دوره اخیر نیز جز اتخاذ برخی مواضع مخالف‌خواهانه، تغییر نام چند خیابان به اسم برخی هنرمندان و حرف‌ها و توییت‌های روشنفکرانه، کار دیگری از اکثریت اعضای شورا مشاهده نشده است.

در واقع شورا و رئیس آن باید بگوید برای انجام کدام خدمت تصمیم گرفتند و برنامه ریختند که کمبود اختیارات مانع شد. در عوض روشن است که همین شورا ظرف ۲ سال، سه بار شهردار عوض کرد!!

یادآور می‌شود محسن هاشمی چند ماه قبل با انتقاد از فقدان جسارت مدیریت در حناچی گفته بود قالیباف جسارت داشت و اتوبوس‌های بی‌آرتی را وارد کرد اما حناچی جسارت لازم را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    بزرگترین کار شورای شهر فعلی تهران ؟ خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس