کد خبر 1067072
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
مرکل نمایه

صدر اعظم آلمان در چارچوب گفتگوهای آب و هوایی پترزبورگ از طرح کمیسیون جدیدی اروپایی برای حفاظت از آب و هوا موسوم به "معامله سبز" حمایت کرده و بر لزوم تحقق آن حتی با وجود بحران کرونا تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان از اهداف جاه طلبانه آب و هوایی کمیسیون اروپایی مبنی بر اینکه ۵۵ درصد انتشار گاز منواکسید کربن باید در مقایسه با سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰ کاهش یابد حمایت کرد. در حال حاضر هدف کاهش ۴۰ درصدی انتشار این گاز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار جهانی مبتلایان به کرونا+جدول

مرکل در چارچوب گفتگوهای آب و هوایی پترزبورگ تصمیمات کمیسیون اروپایی موسوم به معامله سبز را تمجید کرد.

مرکل همچنین گفت که تا زمان رسیدن به مرحله خنثی شدن آب و هوایی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۵۰ راه طولانی در پیش داریم. وی افزود: این امر به مجموعه جامعی از اقدامات با سرمایه گذاری در زیر ساخت های سازگار با آب و هوا نیاز دارد.

مرکل تاکید کرد که با وجود بحران کرونا این همچنان وظیفه ما است که با جدیت و شور و شوق توافق پاریس برای حفاظت از آب و هوا را اجرایی کنیم.

آلمان تا به حال رسما درباره اهداف حفاظت از آب و هوای جدید اتحادیه اروپا موضع گیری نکرده بود. کمیسیون اروپایی می خواهد تا ماه سپتامبر تعیین کند که این طرح زمان بندی شده برای حفاظت از آب و هوا باید با وجود بحران کرونا در پیش گرفته شود.

آلمان رسما در نیمه دوم سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. مرکل آخر هفته گذشته در پیامی ویدئوی اعلام کرده بود که مسئله حفاظت از آب و هوا مانند مسائل بهداشتی کاملا در دستور کار آلمان در این دوران قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس