کد خبر 1066878
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
داورزنی

سازمان بازنشستگی کشوری روی رفتن برخی روسای بازنشسته فدراسیون ها تاکید دارد اما یکی از روسا در تلاش است تا از طریق رایزنی های سیاسی و لابی های مرسوم همچنان به کارش ادامه دهد.

به گزارش مشرق، اواخر سال گذشته بود که سازمان بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به وزارت ورزش اسامی ۳۰ مدیر و مسئول بازنشسته فعال در حوزه ورزش را اعلام و تاکید کرد که این افراد به دلیل پایان دوره خدمت، بازنشسته هستند.

بیشتر بخوانید:

صالحی امیری: از بازنشستگی داورزنی بی‌اطلاعم

وزارت ورزش در پاسخ به این نامه ضمن پذیرفتن بازنشسته بودن برخی مدیران و مسئولان حوزه ورزش، از سازمان بازنشستگی خواست که اجازه دهد دو رئیس فدراسیون تا پایان دوره قانونی ریاست خود همچنان در فدراسیون مشغول به کار باشند.

ابتدای سال جاری سازمان بازنشستگی با این درخواست وزارت ورزش مخالفت و تاکید می‌کند که همه افرادی که شامل قانون بازنشستگی می‌شوند باید مسئولیت خود را ترک کنند در غیر این صورت حضورشان غیرقانونی و تخلف خواهد بود.

در این میان نام چهار رئیس فدراسیون هم در لیست ارسالی سازمان بازنشستگی کشوری قرار داشته که به دلیل پایان خدمت خود بازنشسته هستند و باید صندلی ریاست را به فرد دیگری تحویل دهند.

ناصر پورعلیفرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال چهار نفری هستند که به دلیل بازنشستگی باید مسئولیت خود را ترک کنند.

در این میان محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی روز ۶ بهمن سال ۹۸ پس از پایان دوره چهار ساله خود از ریاست این فدراسیون کنار رفت و مازیار ناظمی که مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش بود به عنوان سرپرست فدراسیون جانشین وی شد.

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش نیز که روز ۲۶ شهریورماه سال ۹۷ با رأی اعضای مجمع برای چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون ابقاء شده بود، بر اساس ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری باید مسئولیت خود را ترک کند و جایش را به فرد دیگری بدهد.

اما محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که پس از حضورش در وزارت ورزش دوباره به سمت والیبال چرخید، روز ۲۹ آبان سال ۹۸ با کسب اکثریت آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد.

داورزنی درشرایطی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد که در زمان حضورش در وزارت ورزش هم خبرهایی در مورد بازنشسته بودنش منتشر شد اما هر بار از سوی وی رد شد.

هر چند محمدرضا داورزنی تاکید دارد که بازنشسته نیست و می‌تواند به فعالیتش در فدراسیون والیبال ادامه دهد، اما در نامه‌ای که سازمان بازنشستگی برای وزارت ورزش ارسال کرده تاکید شده که داورزنی هم شامل قانون منع بکارگیری بازنشسته می‌شود و باید روز ۳۱ اردیبهشت ماه مسئولیت خود را ترک کند.

درحالی که سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان بازرسی پیگیر رفتن بازنشسته‌ها از ورزش هستند اما یکی از رؤسای فدراسیون‌ها که بازنشسته شده در تلاش است تا از طریق لابی‌ها و رایزنی با افراد سیاسی و نهادهای مختلف همچنان به عنوان رئیس به کارش ادامه دهد.

این رئیس فدراسیون حتی در رایزنی‌ها و مذاکرات پشت پرده‌ای که داشته تاکید کرده است به وی اجازه دهند تا بعد از المپیک به کارش ادامه دهد اما هنوز از این رایزنی‌ها به نتیجه خاصی نرسیده است.

از سوی دیگر وزارت ورزش هم نمی‌تواند مقابل سازمان بازرسی و سازمان بازرسی کشوری بایستد و باید قانون را اجرا کند. در صورتی که این چهار رئیس فدراسیون و سایر بازنشسته‌ها تا روز ۳۱ اردیبهشت مسئولیت خود را ترک نکنند، مرتکب تخلف خواهند شد و حق هیچ امضایی را نخواهند داشت و حضورشان هم غیرقانونی خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس